zo we hebben ook weer wat beleeft met het 4 span vandaag en dan denk je gewoon lekker rustig naar les te gaan maar daar dacht uzma dus anders over. ze stonden alle 4 netjes ingespannen en we wouden weg rijden en toen uzma in 1 x links om draaide (hij staat rechts voor) dus wat deed uzma legt het hoofd bij links voor op de schoft en drukt zo het hele 4 span om in een rondje waar je eigenlijk met een 4 span geen rondje kunt maken dus resultaat langboom zo krom als een hoepel, paarden maar weer uitgespannen en zegt koetsier lekker droog tegen de andere grooms die buigen we even recht dus met langboom naar vrachtwagen recht gebogen en weer ingespannen en toen les gereden. 3 paarden lopen netjes en uzma loopt te huppelen maar eerst wordt er maandag gekeken naar de mond wat we vermoeden dat ie ergens last van heeft
Grapjas die Uzma! Kun je zo'n langboom dan zo makkelijk weer terugbuigen? Is dat nog wel veilig dan? (sorry geen verstand van meerspan, dus wellicht heel domme vraag)
Naaltje en Lacuna: gaat het alweer wat beter?
Heb een mail gekregen van iemand op het forum voor Groningers, dat ze nog een 14-jarige merrie in de stille verkoop heeft. Dus mocht de hengst niets zijn, dan heb ik nog een om naar te kijken.
Nou, ik ga zo weer schriktraining doen, met tips die jullie hebben gegeven en hulp van zoontje. Het regent alleen wel hier, dat is dan weer wat minder.
Ik heb zoooo rot geslapen, elk uur wakker om een slokje water 't weer ziet er een beetje triestig uit.. ik hoop dat het droog is als ik terugrijd, is wel zonde anders van de poets..
@ tine daar stonden wij ook verbaasd van te kijken en dat hoort natuurlijk niet zo maar kar moest toch voor onderhoud terug en dan meteen een andere langboom erbij dus we gaan vandaag even de andere kar maken
Nouvel
Geplaatst: 26-03-11 09:24
goeiemorgen!
jullie gaan weer hard! gisteren nog wel vlot alles doorgelezen, maar niet meer gereageerd, sorry...
oei vierspan in de knoop, stoute beestjes! degene waarbij ik op stal sta rijdt klavertje 3, dat zit ook snel in de knoop, want het voorpaard loopt helemaal los... echt petje af hoor, dat hij dat zo rond kan sturen! vorige week heeft hij voor 't eerst een oefenvaardigheidje met ze gereden, dat is nog best een gepuzzel met zo'n lang gevaarte...
Gisteren heb ik geoefend met iemand die gedragstherapie met paarden doet, we gaan proberen wat te doen aan de extreme kijkerigheid door haar weer meer te wennen aan 'rare dingen', begonnen met de clicker en een pion aanraken en toen een blauw zeil en uiteindelijk liep ze er aan de hand netjes over heen! Volgende keer onder het zadel, want aan de hand heeft ze veel meer vertrouwen, ben benieuwd! Het is wel leuk om te doen!
's Middags nog even m'n 'pleegkind' gereden, 2 weken niet opgezeten en zo weer opstappen, echt zo lief voor een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is!
Lacuna
Geplaatst: 26-03-11 10:20
Ahh... jouw pleegkind is echt nog zo'n sprietje van voren! Lastig in een vierspan als 1 paard ineens besluit om het eens ff helemaal anders te doen. Naaltje laat vandaag de auto poetsen, ik hoop ook voor je op droog weer vanmiddag, morgen foto's maken van je gepoetste auto in het zonnetje? Keelpijn is lastig, er is maar weinig wat echt helpt. Wil de keelspray van Vogel nog wel eens proberen, iemand die daar ervaring mee heeft? Strepsils en trachitol en dat soort middelen werken bij mij nauwelijks. Tine, is het helemaal gelukt met de cake met choco-letters?
hier is het nog steeds niet fijn. Mn hoofd bonkt nog erger en ik zie er ook uit als een lopend (nja... waggelend haha!) lijk. gelukkig hebben ze daar lekker van die smeerbare foundation voor, die heb ik speciaal voor dit soort dagen in een tintje donkerder Vanmiddag met de paardjes op pad, gelukkig kunnen we in de bak van een pensionhouder 5 km verderop oefenen. Dus als het dan toch niet lekker gaat kunnen we gewoon terug naar huis wandelen ofzo. Vanavond wokken met mn broer en zn vriendin. dus dat wordt weer een drukke dag.
Groetjes, lacuna
tallechie
Geplaatst: 26-03-11 10:48
Jullie hebben weer lekker doorgekletst. Zal alles even gaan bijlezen.
Garnalen en filet american eet ik sowieso niet. Ik had laatst wel per ongeluk een milkshake gekocht, maar die heeft mijn vriend maar opgegeten. Was het vergeten en op een gegeven moment zei hij dat mag je niet hebben.
Dus zodra beeb er uit is ga ik een milkshake halen en eet ik lasagne.
Tine als je weer een keer zo'n parcour neerzet mag ik dan een keer met veale komen???
IT het was leuk bij mijn opa. Hij begint alleen steeds meer over vroeger te praten. dan merk je toch dat hij wat ouder wordt en wat 'dementer'. Hij is nog goed bij de tijd hoor, maar eerder praatte hij daar niet over.
Kant en klaar maaltijden eten wij in prinipe ook niet. Ik alleen af en toe lasagne (we hebben geen oven dus kan het niet zelf maken) en mijn vriend eet dan iets van chinees achtig spul
VHU mooi dat je de problemen hebt kunnen oplossen en dat het een geslaagde dag was.
Leuke deken gezien. En leuke foto's van de honden en een luie pony. En het weiland verhaal is ook opgelost
Lacuna gaat vandaag met de shets oefenen. Veel plezier alvast
Aantal paardjes zijn in april jarig. Die van mij is 1 juni jarig staat in het paspoort, onze kat 1 mei en onze hond 14 nov.
Lanouska vervelend zeg dat Uzma zo blijft doen. Hopelijk kunnen jullie wat vinden dan is het probleem misschien wel verholpen. Die reactie is echt wel wat voor H.S.
Veel plezier Tine
Regen????????? Hier schijnt de zon
Naaltje sterkte.
Nouvel leuke foto's
Lacuna ook sterkte en veel plezier.
Ik heb goed geslapen. Alleen kan slecht meer op mijn zij liggen, maar ook niet op mijn rug. Met het gevolg dat ik last van mijn heup heb.
Ik weet nog niet wat ik vandaaag ga doen. Het is wel lekker weer. Mijn vriend moet aan het werk vandaag. Dus of ik ga met hem mee of ik ga naar mijn ouders. Geen zin om de hele dag alleen te zitten
tine10
Geplaatst: 26-03-11 11:47
Nou, ik heb bericht gekregen van verkoper 1 . Ze haalt hem uit de verkoop, heeft een bijrijder gevonden, zodat ze hem kan houden. Toch fijn om even te weten wat er met het paard gebeurt!
Tallechie: tuurlijk mag je komen!!
Lacuna: ik heb de appelcake eerst gechocoglazuurd, en daarna met schrijfstiften zijn naam en een grote 5 op de cake geschreven. Vanmiddag weer lekker snoepen (tja, zo gaat het lijnen niet hard he?!) Sterkte met je hoofd.
Nouvel: hopelijk helpt die methode voor fifi. Braaf pleegkind
Vanmorgen dus weer schrikparcours gedaan. Eerst met Amerigo. Die vond alles nu wel spannender, het is kouder en waait wat meer. Hij deed alles wel hoor, maar met wat meer stuiters ertussen. Vooral de parasol op zijn kant was erg spannend. Daarna Rembrand eerst lekker gelongeerd en vervolgens achter hem aan lopend alle "hindernissen" genomen. Uiterst saai . Hij liep zo onder de wapperende linten door (moest wel even zeggen: "bukken", want het hangt net iets boven schoft en bilhoogte (hij is iets overbouwd )), over zeil, om parasol. Zelfs parasol nog opgetild, dus ene hand parasol, andere hand longeerlijn, interesseerde hem niets. Heb ook nog (zonder parasol in hand hoor) het labyrinth doorgestuurd, maar das nog knap lastig als je erachter loopt.
Nou, ga de keuken nog even zuigen en dweilen, moet nog appelflap maken voor iemand die voor heel veel dingen allergisch is, maar wel appelflap mag hebben. (kan ik ook weer van snoepen )
Na de visite dan nog de bak weer opruimen en slepen, wil ik morgen voor we op paardenbezoek gaan mijn eigen nog even mennen.
Edit: hier komt nu ook af en toe zon door, maar het is niet warm
Tine had ze dat niet wat eerder kunnen aangeven... Maar goed je weet het in ieder geval nu. Als je weer zo'n parcour neer zet (nadat de kleine geboren is) moet je maar even een gil geven, dan kom ik langs. Dan moet ik even kijken als ik het onder zadel ook durf en anders eerst maar aan de hand.
Super knollen heb je toch ook
Lekker hoor dat je alles zelf maakt. Wij hebben geen oven en met de convectiemagnetron lukt het me niet.
Alvast veel succes morgen. Is de kliniek morgen gewoon open zodat je eventuele nieuwe aanwinst kan keuren?
Ik weet niet hoe warm het buiten is maar achter het glas is het heerlijk
tine10
Geplaatst: 26-03-11 12:04
Zo'n parcours is zo gebouwd hoor, geef maar een seintje tzt. Ik zou het eerst aan de hand doen. Is voor paard toch spannend en op vreemd terrein. Als het goed gaat, kun je er altijd nog opstappen.
Ja, ben wel trots op mijn knollie. Maar toch kan hij bij een buitenrit nog wel eens schrikken hoor. Maar hij gaat er niet vandoor.
Kliniek is niet open, tenminste niet voor keuringen. Dus als wij hem leuk vinden, dan moet verkoper naar de door ons aangegeven kliniek met het paard om hem te laten keuren. Zodra hij goedgekeurd is gaan wij hem dan ophalen.
askazita
Geplaatst: 26-03-11 12:08
Lacuna veel plezier met oefenen.
Asmiro is op 31 maart jarig en olaf .. mei (charly ... mei)
Tine veel plezier
Naaltje sterkte. ik heb ook al last van me keel en ben verkouden.
Nouvel leuke foto's
Jenkins succes en hoop dat je snel wat mensen vind
ik ga vanmiddag misschien weer even een beetje met asmiro mennen, en ik hoop dat we morgen bij die stal kunnen kijken waar hij misschien wordt beleerd.
Is goed, dan regel ik ook even dat een van mijn ouders mee gaat. En inderdaad eerst aan de hand, maar als ik tegen die tijd al wat vaker weer gereden heb, neem ik het zadel wel gewoon mee.
Oke je zou anders alleen die oudere meennemen? Of zou je die ook later op halen? Dus je neemt morgen geen trailer mee
Tine: gelukkig toch wat duidelijkheid over paard 1. Veel plezier bij het kijken van paard 2 en eventueel 3(de 14jarige)!
Lacuna gaat oefenen. Dat moet ik zogauw de trailer af is ook gaan doen, op ander terrein gaan oefenen. Ik had ook de 9e naar de indoor willen gaan. Maar ik heb een belangrijke vergadering die dag, en achteraf was de trailer waarschijnlijk niet op tijd klaar geweest. Veel plezier vandaag.
Cobiie: Gave foto's van de ponys van je vader.. ik val wel op mooi bont..
It: Heeft het probleem opgelost met de shetters.. gelukkig maar..
Naaltje: Ik uhm.. gorgel altijd met zo heet mogelijk water en zout. Daar kunnen de bacterien in je keel niet zo goed tegen en dan gaat het sneller over. verder gebruik ik dan vinceel mond en keelspray. Helpt ook goed en is bij drogist te verkrijgen. Dan ben ik altijd met een dag of twee van mn zere keel af!
Naaltje en Lacuna hebben hun poetsdag er weer op zitten. Ben blij dat ik een kunstof tuig heb!:P
VHU: Veel plezier vandaag, genieten en foto's maken he?! btw: is de poes al terug?
Maisie: jij had toch nieuw tuig? Daar willen we wel foto's van zien;)
Verder sorry als ik iemand vergeten ben..
Ow ja Nouvel: wat is het toch een schatje dat pleegkindje van je:D
Uhm tja.. heb het in mn rug, dus het word lekker weinig doen vandaag.. gewoon een dagje lekker aan klooien.. heb ik ook echt zin in. Fijne dag allemaal!
tine wel netjes dat ze inderdaad even laat weten wat er met het paardje gebeurd.
Nouvel, ik vind je pleegkind zo ongelofelijk knap!
tine10
Geplaatst: 26-03-11 13:23
Ik ben idd heel blij dat ik nu weet wat er met dat paard gebeurt. Tallechie: we zouden paard 1 als we die leuk vonden gelijk meenemen, paard 2 willen we als we die leuk vinden eerst laten keuren. Heel ander soort paard, andere leeftijd en andere doelen. Maar als we ze alletwee leuk hadden gevonden, hadden we ze dus alletwee gekocht.
Nou, keuken is weer toonbaar, appelflappen zijn klaar, dus ik duik onder de douche en in bed. Hopelijk straks een beetje fit voor de visite.
cobiie
Geplaatst: 26-03-11 15:53
Nouvel heeft een knap pleegkind.
Tine, fijn dat de verkoper iig gereageerd heeft. Schrikparcours ging weer lekker en keuken is weer schoon.
IT, leuke deken.
Lacuna, succes met oefenen.
Uzma was lastig in 4span. Ik vind 1 paard voor de kar rondsturen als lastig, laat staan een tandem, klavertje 3 of vierspan.
Vrijdagavond is bij ons op stal mannenavond, dit keer reden de mannen niet onder het zadel maar zaten ze op de bok. Was erg leuk om te zien. Onze merrie was ook erg braaf.
Vanmorgen om 8 uur zijn we er eindelijk op uit getrokken met de wagen, de vrouw van de staleigenaar mee voor wat extra advies. Die vond de merrie en ons goed genoeg gaan om niet meer altijd een extra ervaren persoon mee te nemen, merrie was braaf in het verkeer en ook in het bos. Nu lekker kilometers gaan vreten en (goede) ervaringen opdoen.
lanouska
Geplaatst: 26-03-11 16:15
@ tine mooi dat je toch nog wat gehoord hebt @ tallechie goed geslapen is inderdaad een reactie van H.S
ik ben net weer terug uit coevorden toch nog redelijk veel gedaan eerst uzma in de trainingsmolen ik wou een stap draf programma maar stapmolen was verkeert afgesteld zo dat het een draf draf+ programma was dus H gebeld stapmolen anders afsteld en toen was het weer een stap drap programma. toen met een andere groom de remmen van de marathon wagen gemaakt en onderussen de living van de vrachtwagen opgeruimd en schoongemaakt en daarna bij uzma het zadel er op gegooit en een buitenritje gemaakt met voor de zekerheid de slof eraan. buiten ohz is ie dus ook vervelend en komt als ie ergens niet langs wil ook omhoog maar we zijn overal langs gegaan ik geef me natuurlijk niet zomaar gewonnen
Ik weet niet waar ik last van heb, maar heb de hele middag op de bank liggen slapen. <Mijn vriend is weg, ik zou mee maar twijfelde, dus gezegd dat hij de hond maar mee moest nemen en ik wel later zou komen. Ik ben nu wakker maar ontzettend moe terwijl ik een goede nacht heb gehad. Ga dus ook niet weg en blijf lekker thuis