Zo ontzettend teleurgesteld. Ik was ervan overtuigd dat ik nu een heel mooi verhaal zou kunnen vertellen, dat we vandaag een prachtige, 6-jarige D pony, New Forest, M1 dressuur, L springen, B cross op stal hadden staan. Omdat er een stevig prijskaartje aanhing, voor de zekerheid laten keuren. Klinisch goed, maar op beide voorbenen fragmenten. Dus we hadden nog zoiets, dat wordt onderhandelen over de prijs. Maar bij verdere foto's bleek ook al beginnende artrose te zien. Tja, dan kun je niets anders doen dan het advies van de dierenarts volgen en zonder pony naar huis gaan. Zoonlief is ontroostbaar uiteraard.
Ja dat is balen zeg. Maar wel fijn dat het nu weet en niet later. Er komt vast wel weer wat moois op jullie pad. Patrick krijgt het nog druk met zo veel pony's
tine10
Geplaatst: 16-12-16 17:45
Dit leek de perfecte pony, en hij had de juiste maat om eventueel internationaal door te kunnen gaan. Nu eerst alles laten bezinken en dan maar nadenken of we nog verder gaan zoeken of het zo laten.
marga1
Geplaatst: 16-12-16 18:10
Fijn dat je hem hebt laten keuren. Maar een pony van 6 die al zoveel heeft gedaan daar hebben ze naar mijn smaak te veel mee gedaan. Men geeft ze amper of geen tijd om uit te groeien en sterk te worden. Hier loopt er een die op 5 jaar al m dressuur was onder het zadel en later niet te berijden was maar nu wel voor de wagen loopt ( nu ook m of z)maar nog steeds met te veel druk gaat bokken.
Maar je komt de juiste pony nog wel tegen, gewoon geduld hebben, en rustig door zoeken. Maar Fabels heeft toch ook de potentie?
tine10
Geplaatst: 16-12-16 18:18
Fabels heeft zeker potentie, maar is E pony . Daar mag je niet internationaal mee.
Wat jammer Tine. Maar wie weet wat er nog op jullie pad komt.
VanHuisUit
Geplaatst: 16-12-16 20:45
Komt vast wel wat langs Tine maar dat maakt nu de teleurstelling er niet minder om. En voor internationaal moet je echt die D maat hebben. En dan ook echt, niet ingemeten of wat dan ook want bij FEI komen ze daar wel achter.... Daarom zijn de goede D's ook zo duur.... ook wel drama voor de huidige eigenaren zeg. Aan de andere kant vind ik, maar wie ben ik, dat als je een pony in die prijsklasse aanbiedt je eigenlijk zelf al zou moeten hebben laten keuren. Die paar honderd Euro van je zelf kan er dan wel af, weet je tenminste zeker dat je iets goeds aanbiedt en niet op deze manier achter ellende komt.
Nou poes haar hoofd wordt weer wat normaler, oogjes kunnen weer open, ze rochelt nog wel maar is weer actief
tine10
Geplaatst: 17-12-16 09:12
Ze hadden wel klinisch laten keuren, maar iedereen had ook hun gezegd dat ponys rontg. niet nodig was, omdat ponys toch nooit wat hebben. Ik vind het zo sneu voor de eigenaren. Dan heb je een pony die 3x Overijsselskampioen en 1x Nederl. kampioen is geweest en dan heb je dus eigenlijk toch niets.
Fijn dat poes weer opknapt.
Zometeen nog even kur oefenen met Sam. Vanmiddag komt bijrijdster met dochter, zodat Rembrand en Amerigo ook weer aan de bak mogen.
Vanavond nog gezellig met zijn drieen naar het theater. Rhythm of dance
VanHuisUit
Geplaatst: 17-12-16 10:14
Nou ja ze hebben geweldige pony die rontgenologisch bemerkingen heeft. En persoonlijk vind ik het echt onzin dat ze zeggen dat pony's nooit wat hebben. Met name de grote talentvolle D pony's lopen toch heel wat krakkemikkerige types tussen mn doordat ze vaak veel te zwaar belast worden op jonge leeftijd en dan door ondeskundige types (zowel ruitertjes, ouders van en trainers...). Als ze hem aanbieden voor normalere prijs zullen ze hem heus wel kwijtraken maar is toch niet meer dan normaal dat je vanaf een bepaalde prijsklasse helemaal laat keuren, zeker als je in principe gaat voor internationaal.
Zou vandaag training geven maar ben nog steeds grieperig dus heb (eergisteren al) afgebeld. Doe ik eigenlijk nooit maar heb geen zin richting de Kerst helemaal als een soort dweil te eindigen, dus ff aandacht voor mezelf.