[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:58

Sorry, weer even egopost. Reageer later op alles.

Zoon heeft bij eerste echte bixie in de dressuur 1e prijs gewonnen met 66 punten en 3e prijs met 31 met het springen. Ze deden het heel goed samen!! Ben super trots.

Nu dringend slapen, hou ogen neit meer open

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:10

super van zoonlief, slaap lekker

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:36

wauw wat goed gedaan,word nog eens een prijzenkast gaan aanschaffen :j
ik heb braaf dressuur gereden, nou nou, kan veel beter....weet niet wie er dwars was vandaag: sunrise of ik....maar gelukkig ook nog wel wat goede stukjes tussen,krijg alleen niet die proeven in mijn hoofd :(

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:53

hoihoihoi Allemaal :wave:

Het weertje is natuurlijk nog steeds top, maar even laten weten dat wij volgend jaar zeker weer gaan naar ponykamp :D Het was in één woord helemaal geweldig!!! Er is me heel heel, heel veel duidelijk geworden en dan ook over hoe ik het niet wil aanpakken met Mick. Ik zal daarover hier op het wereldwijdeweb niet verder uitwijden, maar niet iedere (naar eigen zeggen) top-meninstructeur kan evengoed met een gevoelig paard omgaan heb ik ontdekt. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen, maar gelukkig werd in de les vrijdag bevestigd wat een heerlijk braaf paardje hij is en hoe graag hij wil werken. Maar wel is duidelijk geworden in eerdere lessen dat Mick niet wijkt voor onderdrukking. Als je hem geen ontspanning geeft, komt er geen ontspanning terug en loopt hij enkel op zijn voorhand druk te doen met nek stijl omhoog ;-)
We kregen van één van de instructeurs te horen dat het misschien niet zo verstandig was om als beginner met zo'n heet paard te starten... :? Nou, die heeft dus niks van het paardje begrepen... hij is het tegenovergestelde van heethoofd, maar je kunt hem met z'n hackney roots wel heel druk krijgen en het gaat er dus echt om hoe je hem behandelt :D

De clinic met Lammert Haanstra was ook echt heeeeeel gaaf :j

En de groep met mensen errrug gezellig. We gaan in oktober een weekend op reünie en volgend jaar zeker weer!!!

Ik zal eens kijken of er fatsoenlijke foto's op mijn camera staan ;-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:59

er blijken niet zoveel foto's te zijn gemaakt en daarvan is de helft ook nog half, haha, maar deze zijn wie weet nog leuk om te delen:

Afbeelding

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:13

Even snel... kom weer van het voetbalveld af zetten.. zoonlief heeft vandaag meegedaan met een Feyenoord clinic van oa Benny Wijnstekers (voor de oudere voetbal liefhebbers onder ons misschien wel bekend := )...

@Tine, gefeliciteerd met alle overwinningen van zoonlief met zijn TOP-pony... heerlijk dat ze zo 'groeien' samen... deze basis neemt hij voor de rest van zijn leven mee +:)+
@PrinsjeH, gave pic's *-:) van knappe Mick ... en gewoon lekker je eigen plan trekken.... want er zijn zoveel meningen als dat er mensen zijn ;)
@HT, knap dat je bent gaan dressuren met deze hitte :7 , ik kijk vanavond wel of ik nog een rondje ga doen en anders krijgt hij een daagje rust... gisteren nog lekker gelesd dus hij zal het wel niet heel erg vinden <<)
@Biancailona, druk in de weer met spulletjes voor de kinderkamer... hoeveel weken ben ik als ik dat mag vragen ? want zal best warm zijn met een 'buikje' .. ik kreeg allemaal van die kwaaltjes zoals vocht vasthouden etc... :o
@SL_ de tegenslagen blijven zich maar ophopen bij jullie thuisfront.. wel super dat de diertjes zo reageren op jouw stem :):)
@Frensie, super dat het kleuren gelukt is +:)+
@VHU, gave foto's van Han en Wiske... van de week is onze hond ook lekker meegeweest naar het strand met de paardjes en hij heeft van Rockanje naar Oostvoorne het gehele stuk gezwommen... heerlijk vond ze het :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:19

hihi Ollie, ik ken de naam zeker nog ;-)
En zeker eigen plan trekken... er zijn heel veel verschillende wegen naar Rome, de ene is niet slechter of beter dan de andere, het gaat er volgens mij om of de aanpak bij je past, die paardjes zijn zo flexibel over het algemeen dat ze wel meewerken :j Maar als je zelf niet ergens achter staat, dan geef je onbewust toch mixed signalen vermoed ik...

Heerlijk gelest gisteren????

Het is hier buiten gewoon té warm... ik heb het er benauwd van (letterlijk dan, met mijn astma bedoel ik).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:37

Hier onweer in de lucht, hopelijk daarna wat minder benauwd.
Gaan zo lekker BBQ'en, hebben groot afdak buiten waar we lekker kunnen zitten.

PrinsjeH leuke foto's!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:40

@ollie, vocht vasthouden valt me mee, vorige zwangerschap klopt af geen last van gehad. Nu ruim 25 weken of wel ongeveer 6 maanden. In september ben ik uitgeteld. ;)
@margreet, leuke pics

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:36

Even snel. Ben kapot en Daan moet op bed.

maar mijn 1e wp in de smw is binnen. 157,67 strafpunten.
Na de dressuur en vaardigheid stond ik 6e, helaas ga ik nog niet snel genoeg in de hindernissen.
maar hij is het water door gegaan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:25

@Tallechie, +:)+ gefeliciteerd en wat fijn dat hij de waterbak in ging :):)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:27

:wave:

kom ik weer binnen vallen :+

morgen zal ik mij goed voorstellen :P dan heb ik als het goed is ook een kar!! een sulky oxer!

nu alleen de vraag welke sleutels/gereedschap is er nodig op de sulky in en uit elkaar te halen? xD

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 20:44

goedeavond.

ook wij zijn met het 4 span op wedstrijd geweest in zuidwolde. en hebben een super resultaat behaald van 158.72 punten *\o/*
en een eerste prijs. de hindernissen liepen echt super en wij waren super tevreden. en met deze punten hebben wij on waarschijnlijk al geselecteerd voor het NK +:)+

@ tallechie ik heb H1, H3 en H5 gezien en wat liep ie goed zeg en zomaar het water in zonder grote twijfel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:06

Lanouska hij liep inderdaad super. Ik ga echt met sprongen vooruit en vind het ook weer leuk. Volgende week naar instructiekamp, ben benieuwd. En inderdaad het water ging super. Kreeg ook complimenten van vele anderen. Heb jullie gezien op H1. Daarna zijn wij naar huis gegaan. Mijn vader was kapot, veale stond al lang op de trailer, had geen prijs, dus geen reden om te blijven. Daarna nog heerlijk met alwyn gemend.

Heb wel een trap tegen scheenbeen gehad. Is nu erg gevoelig en blauw.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:16

Tallechie en Lanouska gefeliciteerd!
Tallechie moest je vader nog groomen bij je? Veel plezier alvast op menkamp!

PrinsjeH leuke foto's, had ik al gepost zie ik, maar bij deze iets betere reactie! Fijn dat het een leuke week was met leuke deelnemers! Tja, en inderdaad, zoveel mensen zoveel meningen. Mijn instructeur weet gelukkig goed om te gaan met Gwin. Hij zei vrijdag nog; 'T is dat je dat paard kent, anders zou je denken dat ze gestoord is. :o We hebben maar geconcludeerd dat ze verminderd toerekeningsvatbaar is :D Ook een typje waar je echt geen druk op moet zetten, maar alles met beleid doen.

Nou, dienst is hier tot nu toe lekker rustig. Ook weer eens fijn. Als alles goed loopt, word ik pas morgenochtend om 7 uur gebeld. Daarna om 8 uur overdragen en dan door naar Scheveningen met Bubbles en Moosje om Moosje thuis te brengen. Hopelijk is het dan niet al te druk op de weg richting het strand %)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 21:16

H1 ging bij ons erg goed. maar rest van de hindernissen ook.

ik kreeg van uzma een lel op me bovenbeen toen ik bij arjan de beenbescherming er af wou halen, uzma had last van een vlieg of beenbescherming maar hij raakte me vol

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:21

H1 had ik een stuurprobleem op rechts, hij paktte het bit vast, maar daardoor ook geen snelheid en kon ik juist goed sturen. dus geluk bij ongeluk.

Bij mij kwam het ook door een peesbeschermer.

Grrr... Daan is de hele dag al chagrijnig en wil nu ook niet slapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:38

Zo, ben ik weer. Zal proberen de schade in te halen.

Tallechie: wat supergoed!!! Wordt al het harde werken en doorzetten toch eindelijk beloond. We willen natuurlijk wel foto's zien!!
Lanouska: ook weer een goede wedstrijddag gehad.
Prinsje: fijn dat de week zo goed bevallen is. En gewoon rustig doorgaan. Heb ik hier met Amerigo ook gehad. Iedereen riep: druk erop zetten. Nou, dat zou echt niet goed gegaan zijn. Het heeft wat langer geduurd, maar ik ben er toch ook gekomen en wel op een vriendelijke, rustige manier. Bij pony kun je gewoon de dingen niet afdwingen.
Ollie: leuk voor je zoon (tenminste, als hij van voetbal houdt hahah)
Prinsje: mooie foto's.
Biancailona: druk met de babykamer. Leuk om alles mooi te maken.
Bianca :wave:
SL: en alweer slecht nieuws. Is toch niet te geloven...
VHU: manlief wil niet met mijn auto op en neer naar Zeeland. Is niet zo comfortabel als zijn personenauto! Maar goed, ik zit nu aan 230 km. Morgen komt er nog bijna 150 bij. Overal waar we heen gaan, gaan we nu met een omweg heen. Tja, je moet wat he?

Heb vanmiddag heel dapper even in het zwembad gezeten, maar het water was echt ijskoud. Maar goed, had het beloofd..

Nou, ik ga mijn bed opzoeken. Is een druk weekend geweest zo. En morgen ook nog weer druk. Planten kopen voor in de tuin (klimrozen voor bij nieuwe bogen; en voor alle potten planten en ik wil weer eigen aardbeien hebben) en smiddags naar Divoza. 's Morgens wil ik ook nog wat met de paarden doen, die hebben al 2 dagen vrij gehad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:01

Hier ook ff een egopost :o . Ben moe, moet kinderen naar bed sturen en ga zometeen lekker ff in bad, denk ik :z !

Vandaag oefenwedstrijd gehad in Landgraaf :) Ster liep de B - proef niet zoals ik wilde (toch was ik nog gedeeld 2e), maar ze maakte het ruimschoots goed in de L - proef. De moeilijkheidsgraad lag iets hoger, en dat maakte toch dat ik er iets meer aan ging rijden. Straks de protocollen eens bestuderen.

Gem was vandaag GemChaos :o . Ik was vanmorgen mijn cipiersbos kwijt (waaraan alle huissleutels, stalsleutels, schipsleutels), daarna tijdens de wedstrijd de autosleutel, na mijn eigen proef was ik mijn handschoenen kwijt (gelukkig had groom Marloes ze bij zich, sms'te ze _/-\o_ , dus niet écht kwijt), bij het wegrijden liet ik het deurtje van de trailer open staan (thanxx bokker Arabella voor het melden _/-\o_ ), en als laatste reed bokker Avaluna met haar hubby achter me aan tot Schinveld met mijn schootskleed _/-\o_ ! Stalgenootje Martina, die ook meedeed bij deze wedstrijd, had mijn schootskleed op de koets had gelegd, had ik niet gezien en ook niet gecontroleerd, en bij het wegrijden waaide hij de straat op :o .

Eenmaal op stal kwam een andere stalgenoot met mijn cipiersbos aanlopen..... hij had ze op het bankje gevonden waar ik gisteren nog met behulp van een whiteboard de figuren uit de proef uitlegd had aan Martina :o . Bedacht ik me daarna dus ook dat ik vannacht dus blijkbaar het huis niet afgesloten heb :oo
En zo uiteindelijk dus toch nog een Happy End.
(een citaat uit mijn nonsensgedichtenboekje luidt: "Een gebrek aan intellectuele standing leidt zelden tot een Happy Ending" :D )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:18

Reis naar Eindhoven heen en terug gelukkig goed gegaan. Ook gezellige middag gehad. Terugreis halverwege was vreselijk ongeluk gebeurd, weg afgezet, traumahelicopter, stonden dus een half uur stil op de snelweg.... kon ik even gaan staan en lopen, scheelde weer. Waren 4 auto's nogal heftig in elkaar :oo ben je altijd maar blij dat je 10 minuten later bent vertrokken....

@PrinsjeH mooie plaatjes 8-) Lammert Haanstra geeft inderdaad super clinics +:)+
@HT goed geoefend dus en tja, ik krijg ze ook nooit in mijn hoofd maar je hoeft ze toch nog niet uit je hoofd te doen toch?
@Tine wat goed van zoonlief, inderdaad prijzenkast *D
@Biancailona dapper zeg met dit weer de babykamerophalen!
@Gem tjongejonge je zou m'n zus kunnen zijn :+ fijn dat je leuke wedstrijd hebt gehad :j
@Tallechie superrrrrr! En Lanouska ook!

Nou ik hoop morgen weer enigszins fatsoenlijk achter het peerd te kunnen stappen, en hoop ook even met een van de pony's of met tweespannetje of zoiets van stal te mogen mennen :D naja mogen zal wel lukken, het is meer kunnen.

Oja, de sulky oxer, je hebt ook van die imbussleuteltjes nodig, kun je bosje met 8 groottes of zoiets van kopen bij de Praxis geloof iets van 5,- Euro max.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-05-12 22:22, in het totaal 3 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:18

gem: komt vast door de hitte vandaag _/-\o_ maar alles is weer terecht
tallechie goed gedaan,arme daan zo van slag en niet willen slapen
lanouska ook goed gereden :j
welkom nieuweling: sulky oxer gewoon de doppendoos meenemen,zit je altijd goed
prinsjeH terug van ponykamp,denk dat ze volgend jaar er een datum bij moeten gaan prikken...iedereen wil nu ook!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:30

prinsje dan krijg je andere clinics dan wij.

ondertussen is daan in mijn armen in slaap gevallen en heb ik hem net naar bed gebracht. Ga nog even met de hond er uit en dan naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:34

VanHuisUit schreef:
Reis naar Eindhoven heen en terug gelukkig goed gegaan. Ook gezellige middag gehad. Terugreis halverwege was vreselijk ongeluk gebeurd, weg afgezet, traumahelicopter, stonden dus een half uur stil op de snelweg.... kon ik even gaan staan en lopen, scheelde weer. Waren 4 auto's nogal heftig in elkaar :oo ben je altijd maar blij dat je 10 minuten later bent vertrokken....

thv ulvenhout??

ik hoorde heisa.. (brandweer, ambu). was op stal

verder stuk hier. stom gedaan vandaag. ga mn bed in, kan niet meer zitten.. :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:38

Klopt, we waren vlakbij Ulvenhout/Breda :j
Ai....poepscheppen en wei weer in orde gemaakt of zoiets? :(:) sterkte, ik weet nu hoe het voelt (en dat wil je liever niet weten).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:45

inmddels met laptop naar bed vertrokken :P Kon ik toch nog even een lange reactie typen!

Tine's zoon is een kei! Die moet een prijzenkast aan mama vragen!!
Lanouska en tallechie hebben allebei knal gehad :(:)
en allebei goed gedaan! :D !!

Gem had een warhoofddag :') ik moest erom lachen sorry :(:)

En Prinsje is terug van de menweek! Leuke fotos!!
Maar.. Ik heb m'n bril nog even afgepoetst. Jouw schoftje is anders? Of zit er een karabijnhaak aan je leidseloog? :) Waarom is dat zo, heeft dat ''bijwerkingen''? :)

zo.. nu ga ik afgtersun smeren en proberen te slapen..