Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Het was in één woord helemaal geweldig!!! Er is me heel heel, heel veel duidelijk geworden en dan ook over hoe ik het niet wil aanpakken met Mick. Ik zal daarover hier op het wereldwijdeweb niet verder uitwijden, maar niet iedere (naar eigen zeggen) top-meninstructeur kan evengoed met een gevoelig paard omgaan heb ik ontdekt. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen, maar gelukkig werd in de les vrijdag bevestigd wat een heerlijk braaf paardje hij is en hoe graag hij wil werken. Maar wel is duidelijk geworden in eerdere lessen dat Mick niet wijkt voor onderdrukking. Als je hem geen ontspanning geeft, komt er geen ontspanning terug en loopt hij enkel op zijn voorhand druk te doen met nek stijl omhoog 
Nou, die heeft dus niks van het paardje begrepen... hij is het tegenovergestelde van heethoofd, maar je kunt hem met z'n hackney roots wel heel druk krijgen en het gaat er dus echt om hoe je hem behandelt

)...
van knappe Mick ... en gewoon lekker je eigen plan trekken.... want er zijn zoveel meningen als dat er mensen zijn
, ik kijk vanavond wel of ik nog een rondje ga doen en anders krijgt hij een daagje rust... gisteren nog lekker gelesd dus hij zal het wel niet heel erg vinden

Maar als je zelf niet ergens achter staat, dan geef je onbewust toch mixed signalen vermoed ik... 

dan heb ik als het goed is ook een kar!! een sulky oxer!
We hebben maar geconcludeerd dat ze verminderd toerekeningsvatbaar is
Ook een typje waar je echt geen druk op moet zetten, maar alles met beleid doen.
. Ben moe, moet kinderen naar bed sturen en ga zometeen lekker ff in bad, denk ik
!
Ster liep de B - proef niet zoals ik wilde (toch was ik nog gedeeld 2e), maar ze maakte het ruimschoots goed in de L - proef. De moeilijkheidsgraad lag iets hoger, en dat maakte toch dat ik er iets meer aan ging rijden. Straks de protocollen eens bestuderen.
. Ik was vanmorgen mijn cipiersbos kwijt (waaraan alle huissleutels, stalsleutels, schipsleutels), daarna tijdens de wedstrijd de autosleutel, na mijn eigen proef was ik mijn handschoenen kwijt (gelukkig had groom Marloes ze bij zich, sms'te ze
, dus niet écht kwijt), bij het wegrijden liet ik het deurtje van de trailer open staan (thanxx bokker Arabella voor het melden
), en als laatste reed bokker Avaluna met haar hubby achter me aan tot Schinveld met mijn schootskleed
! Stalgenootje Martina, die ook meedeed bij deze wedstrijd, had mijn schootskleed op de koets had gelegd, had ik niet gezien en ook niet gecontroleerd, en bij het wegrijden waaide hij de straat op
.
. Bedacht ik me daarna dus ook dat ik vannacht dus blijkbaar het huis niet afgesloten heb 
)
ben je altijd maar blij dat je 10 minuten later bent vertrokken....
Lammert Haanstra geeft inderdaad super clinics
fijn dat je leuke wedstrijd hebt gehad
naja mogen zal wel lukken, het is meer kunnen.
maar alles is weer terecht
VanHuisUit schreef:Reis naar Eindhoven heen en terug gelukkig goed gegaan. Ook gezellige middag gehad. Terugreis halverwege was vreselijk ongeluk gebeurd, weg afgezet, traumahelicopter, stonden dus een half uur stil op de snelweg.... kon ik even gaan staan en lopen, scheelde weer. Waren 4 auto's nogal heftig in elkaarben je altijd maar blij dat je 10 minuten later bent vertrokken....
Kon ik toch nog even een lange reactie typen!
!!
ik moest erom lachen sorry 
Waarom is dat zo, heeft dat ''bijwerkingen''?