[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:22

VHU: geen idee, niet katholiek.
Tallechie: fijn dat Daan weer beter ging en dat je instructeur zo goed beviel. Ik weet niet of je de dvd al hebt gezien, maar bij hindernis 6 kun je zien hoe mooi Veale kan lopen. Ik was helemaal <3 <3 . Hier ook heel verschillende paarden, is soms wel lastig, maar aan de andere kant ook heel leerzaam.
Heb je coupons ontvangen.

Had vanmiddag 2 zwarte paarden in de wei. Zag bijna niet wie Rembrand was en wie Thabor. Wat een blubberzooi.

Nou, ik ga ijsje eten en zoon op bed leggen.

edit: nou ja zeg, sta ik weeeeeer bovenaan. :o

Keet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:29

Denk dat het wel kan voor Han. Kan wat saai zijn voor hem, maar is beter te doen als de dienst zelf.
Maar misschien is bij Ollie spelen een leuker optie voor hem.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:31

@Tallechie, wat fijn dat je weer lekker gelesd hebt. Dat geeft de burger moed +:)+ . Ik heb na mijn les ook altijd zoveel inspiratie dat ik alles tegelijk zou willen doen :=
@Tine, in de schoonheidsklinieken moet je betalen voor een modderpacking... bij jou in de wei is het gratis _O-
@Naaltje, jammer dat het weer niet mee zat vandaag :(:)
@Biancoo, kinderen zijn dat ook weer snel vergeten zo'n teleurstelling... zeker met wat leuke puppy afleiding ;)
@Janouk, paardjes zijn weer bij de tandarts geweest en kunnen er weer even tegen +:)+

Verders weinig te melden vandaag....heb gewerkt, gewerkt en gewerkt... net eten gekookt, stalletjes gemest en Simba rondgeslingerd aan de longe en die vond het spannend want bij ons op de dijk zijn ze bezig met weg werkzaamheden :roll:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:57

Biancacoo schreef:
Prinsjeh, de honden inderdaad beginnen met trainen als ze een jaar oud zijn ongeveer.
je kunt ze trainen met een quad, of een 3 of 4 wielige kar, wij gaan dan voor een quad, want die kunnen we voor meer dingen gebruiken. :j maar ze zijn als je een leidhond hebt snel genoeg gewend aan trekken, dat zit gewoon in ze.....ik laat ze nu gewoon uit, maar ze trekken nu al erg goed ! :o :D :+
Voor wedstrijden zonder sneeuw zijn 4-wielige karren toegestaan, dus ... maar even sparen.
en dan natuurlijk DE droom...voor de slee in de toekomst.

Haha..bicci....ik dacht ook een speelgoed trein...zin we samen blond... 8-)

zoontje wilde graag met een vriendje spelen, maar die hadden allemaal al andere afspraakjes..was wel zielig, maar er was een puppypakket bij me binnengekomen, dus kon hij mooi uitpakken, allerlei lekkere dingetjes in en leuk een flostouw ! dus hij heeft lekker met Eagle gespeeld.

pfieuw...
niet de enige..hahaahha

vond mezelf al ineens zo lomp....lol

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:13

nutteloze dag was inderdaad vermoeiend :+ veel vermoeiender dan wél nuttige dagen :')

avondwakes weet ik niet.. ja nouja, die ik heb meegemaakt waren in het crematorium in een zaaltje zegmaar.. Ben wel gedoopt, gevormd en gecommuniet, maar verder zo gelovig als een kiezelsteen :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:14

Is inderdaad fijn als een instructeur mee denkt. Ik was vorige week zelf al begonnen met een andere manier van trainen, en dat past gelukkig bij deze instructeur. Hij heeft eerst naar het tuig gekeken, alles 1 gat losser gemaakt, dat deed al wonderen.

Hij ziet mij ook op wedstrijden, hij is zelf jury, hij ment zelf nog en heeft jarenlange ervaring onder het zadel. Hij weet hoe veale was bij vorige eigenaar, hoe hij gement is. Hij ziet er echt wel wat in. Hij ziet ook wat ik anders doe thuis, dan in de les en dat is dus ook fijn

Hihi, alwyn was ook al zwart :-)
Tine heb de dvd inderdaad gezien. En ik hoorde je commentaar :-)
Ik weet niet hoe ik het hier op moet krijgen, dat is wel jammer

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:16

Hoi :wave:

heb net goed bijgelezen maar heb het te druk om een samenvatting te maken :o
(wou eerst even bokt checken en daarna extra oefeningen te maken van wiskunde, had een slechte toets en wil het echt kunnen :P )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:22

Alwyn is echt een viespeuk :+

Citaat:
@VHU, het is dat je Han niet onder wilt brengen maar je mag hem gerust hier bij ons brengen dan kan hij met zoonlief spelen. Ik weet niet wanneer het is ?

Je bent een lieverd Ollie, ik overleg even met degene die weet hoe de wake eruit gaat zien, zal vragen of er nog meer kinderen zijn (misschien wel, is grote familie met veel kinderen in leeftijd van Han) en dan beslis ik wel wat ik doe. Het is morgen om 19.00 uur tot 20.00 uur schat ik in. En als ik hem dan weer ophaal bij jou bijv moet ik weer om en duurt het nog langer voordat hij in zijn bed ligt, dus ik ga niet op je aanbod in. Maar vind het wel super lief van je :j
In zo'n zaaltje vind ik echt zo erg, maar kan je wel zo weglopen (als je alleen condoleance register gaat tekenen). Dat is wel weer een voordeel, zou zoonlief in de auto kunnen blijven zitten. Maar goed, hij is wel vaker in een kerk geweest, hij heeft drie jaar gezongen in een (klassiek) jongenskoor. Dus hij weet wel wat een kerk is e.d.

Ik ga morgen lekker even mennen, heb er echt zin in. Hoop tijd te hebben voor Bente en Snuitje.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-10-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:23

tallechie schreef:
Is inderdaad fijn als een instructeur mee denkt. Ik was vorige week zelf al begonnen met een andere manier van trainen, en dat past gelukkig bij deze instructeur. Hij heeft eerst naar het tuig gekeken, alles 1 gat losser gemaakt, dat deed al wonderen.

Hij ziet mij ook op wedstrijden, hij is zelf jury, hij ment zelf nog en heeft jarenlange ervaring onder het zadel. Hij weet hoe veale was bij vorige eigenaar, hoe hij gement is. Hij ziet er echt wel wat in. Hij ziet ook wat ik anders doe thuis, dan in de les en dat is dus ook fijn

Hihi, alwyn was ook al zwart :-)
Tine heb de dvd inderdaad gezien. En ik hoorde je commentaar :-)
Ik weet niet hoe ik het hier op moet krijgen, dat is wel jammer

Bloos, ik was nogal enthousiast geloof ik. Maar ja, hij liep dan ook zoooooo mooi. Ben echt heel blij dat je een goede instructeur hebt gevonden, waar jij je prettig bij voelt. Dan krijg je weer vertrouwen en kom je verder.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:57

Zooo ben ik weer eens :-)
Drukke dag gehad met allerlei klusjes doen waar je nooit zin in hebt en die had ik opgespaard :-)

haha Evelli, een landingsgestel bij de doggie :-)

Naaltje; wat doe jij met die treinen ? :-)

Ik heb op stallen gestaan met en zonder binnenbak maar uiteindelijk miste ik die wel hoor. Bij echt slecht weer niets meer kunnen met je paard, echt vervelend ! Maar uiteindelijk gebeurt dat niet zo vaak en duurt het niet zo lang.
Heb gehoord dat het deze winter ook een strenge winter gaat worden, maar ze zeggen wel eens meer wat, eerst zien, dan geloven.

Tallechie heeft een leuke les gehad

Een wake, jeetje, nooit meegemaakt maar volgens mij is het inderdaad "minder zwaar" dan een begrafenis. Geen idee of dat kan met 9 jaar, denk het wel ? Ze kunnen begrijpen hoe of wat toch ?
Ik dacht inderdaad aan een condoleance, en je schrijft later ook dat dat zo is. Dan kan hij toch wel mee ? Je bent er ook niet lang dan denk ik ?

Tine herkent haar eigen paarden niet meer hahaha

Ik ben vanochtend in ziekenhuis geweest voor mijn verkalkte pees in schouder.
Had 2 weken terug shockwave gehad en daarna deed het weer 10 x zoveel pijn als daarvoor grrrr.
Vandaag dus netjes afgeslagen haha. Nieuwe dosis pijnstillers mee en over 4 weken terug naar orthopeed.

Vandaag heel de stad doorgecrossed voor allerlei dingetjes die al lang lagen, van die kleine klusjes waar je nooit zin in hebt.

Maar Ollie, de regen mag komen want ik heb een nieuwe regenjas gekocht. Simpel, goedkoop ding en zo'n lekker zweetgeval maar ik hoef toch maar te zitten of te staan :-)

Verder heeeeeeeeeeeel blij met mijn nieuwe gore-tex halfhoge schoenen, volledig waterdicht en warm met bontje heeeeeeeerlijk !!!! Wil ik al 2 jaar geloof ik, heb er eigenlijk echt geen geld voor maar deze waren redelijk qua prijs. Dus Ollie, ook de kou mag komen hahahaha.

Vanmiddag ook nog bij de ukkies geweest, die ene is wel erg bang hoor hee pfff hihi.
Maar heerlijk getut.

Nu op de bank, tv kijken en wordfeud spelen :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:02

wat ik doe met treinen?
bad vibes :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:07

@IngridM, niet te enthousiast om de winter roepen hoor... van mij mag hij nl. nog wel even wegblijven :o

Net leuke paardendingetjes in mijn handen gehad afkomstig van een veiling... Kentucky rijbroeken, peeskappen , stal- en outdoordekens, shirt, jasjes etc... Het is jammer dat ik niet meer onder de man rijdt (of misschien ook maar goed) :):) .
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 11-10-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:08

hee!! ollie!?
jopper-rijbroeken??
daar ben ik naar op zoek nu nl O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:11

@Naaltje, nee helaas geen jopper rijbroeken...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:12

sjit :') :D

dan ga ik VHU stalken, die heeft ook zo'n ding :P wil weten hoe en wat. Gisteren een gevonden in de superhorse. 150 euro.. ja euh :+ poep he, dat vind ik zo ongeveer 3x te duur :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:13

Dat kan ik me voorstellen.... :$ :o

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:26

IM: Wat voor schoenen/laarzen heb je nu dan? Ben eigenlijk ook nog steeds op zoek, maar ze zijn vaak zo duur...

Naaltje.. voorheen had huppa.nl die voor niet te grote prijzen.. uhm nou nu dus niet meer.. solly.. :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:32

ik zat al huppa.nl in de typen eefielover :P
jammer...

Ik ga vhu contacten, en een ijscolander-stalgenootje :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:34

agradi heeft ze wel.. en atorka.nl

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:39

Hij liep inderdaad mooi totdat het fluitje ging :-)

Deze instructeur geeft dus ook les onder het zadel dus even kijken als hij nog een avond heeft waar hij nog een les kan geven. Hij is ook niet super duur gelukkig

Ik heb nu een binnenbak. Kan ook gerust zonder, maar vind het nu wel lekker. Wel ga ik vaak in de buitenbak, vooral als er anderen binnen zijn. Toen er zo veel sneeuw lag kon ik ook niet bij de binnenbak komen dus maakte niet veel uit.

Ik was vanmiddag op stal, gaat mijn zool opeens onder mijn laars vandaan. Toen mijn rijlaarzen maar aangedaan. Moet ook nog een nieuwe rijbroek en stalschoenen, maar heb een hekel aan winkelen dus het blijft er bij

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:45

Naaltje maakt treinen zoek, tine's zoontje krijgt de schuld ervan. Grote prullenbak heb je dan nodig, hihi.
Rijbroeken doe ik niet meer aan, ik rij toch niet.
Prinsje is niet gaan werken, als het niet gaat dan gaat het niet. Ik ben meer van kop in het zand en werken maar, maar dat heeft dan later z'n weerslag.
Binnenbak, mis ik niet, ik men vooral buiten, ook in de regen, vanochtend nog ben ik in de regen en wind met het tweespan op pad geweest. De heren lopen goed samen, Wieneke en Billy hebben ook al samen gelopen gaat ook erg goed. Mijn les is 2 keer niet doorgegaan, maar vrijdag heb ik weer les.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:04

Wat leuk dat tweespan goed gaat Sonjim!
Ik heb jodphurs van HKM, super broeken. Zitten lekker en slijten vrijwel niet. Heb er dus ... .2 :+ een winter en een meer zomer exemplaar. Zit veel en veel lekkerder dan rijbroek plus dat ik met mijn nogal gammele been waar nog altijd schroeven inzitten gewoon niet die druk van een gewone rijbroek lang op mijn been kan hebben }:0
Kosten iets van rond de 85,- Euro. Je hebt ook supermooie helemaal geweldige jodphurs van Sonnenreiter. Maar die kosten dus ongeveer het dubbele :o

IngridM klaar voor de winter.... nou ik nog lang niet hoor, laat hem maar heeeeeeel lang wegblijven. Wel peerd en poown nu niet op ijzers, dus we kunnen als het goed is heel lang doorrijden/mennen. Heb afgelopen winter 'maar' twee weken in totaal echt niet kunnen rijden trouwens.

Ollie ben zeer benieuwd, geef even een link als je een topicje hebt gemaakt :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

Ze zeggen inderdaad weer een strenge winter (maar goed, er was ook een goede zomer voorspeld). Ben er klaar voor (heb 30 zakken zout liggen en nieuwe houtsnippers in de bak. En we hebben nog een sneeuwschuif voor achter de tractor besteld), maar ik hoef hem niet hoor. Nu is al die regen ook niets, is hier in een paar dagen meer dan 80 mm gevallen, is niet leuk meer. En mijn balen kuil liggen nog in het land. Ik geloof nooit dat die er nog afkomen |( |( |(

Geen ervaring met jodphurs, rij altijd met rijbroeken (cavallo)

Oeps, laarzen die in delen uiteenvallen....

Ik heb ook een hekel aan winkelen, vind ik echt vreselijk. Moet eigenlijk weer nieuwe wandel/stal schoenen, maar ja, moet ik weer naar een winkel toe.

Nou ,ik ga nog even bankhangen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:14

Tine heb jij trouwens geen last van roest aan je wagens.

Waar ik die van mij weg heb, hebben altijd zout in de bak gestrooid en daardoor zijn mijn remklauwen e.d. gaan roesten. Of spuit je de wagen elke keer schoon ofzo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:16

Nou ben alleen nog maar klaar voor de winter wat schoenen betreft hoor, mentaal nog lang niet, wacht nog steeds op een beetje zomer haha

Eefielover, ik liep tegen gore tex schoenen aan die ik echt leuk vond en toen bleken ze van Ecco te zijn niet echt mijn merk hihi. Maar ze waren 140 euro, zitten goddelijk en dus geheel waterdicht en warm. Zal proberen linkje te vinden.
Had op internet ook de Meindl Solden lady gevonden, geen gore-tex, wel warm en waterdichte voet. Zijn groffer dan wat ik nu heb.