[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:20

Gefeliciteerd met alle behaalde plaatsen, dames. Super gedaan!

Ik had gisteren mijn tweede marathon. Ditmaal met Saffier. Hij was lekker rustig in het hoofd. En we begonnen met de vaardigheid. Geen ballen en een redelijk snelle tijd, dus erg tevreden. Daarna hindernissen gereden. Gingen ook wel goed, maar ik verwachtte zeker geen eerste plaats. Ik moest hier en daar een extra rondje rijden, dus dat was jammer.

Toen achterop gesprongen bij Yvonne, met haar enkelspan paardje Bart. Alles ging erg goed. Bart was lekker vlot en de hindernissen gingen in een redelijk tempo. Helaas begon het te regenen en werd alles wel erg glad. We reden een hindernis en de kar begon te slingeren door de gladheid. Gevolg: Vol tegen een strobaal aanknallen, waardoor ik van de kar viel boven op de treeplank. Yvonne hing ook ergens naast haar stoel. Toen ze weer zat, vroeg ze: 'Zit je nog?'. Ik snel doorgerend naar de kar en toen zijn we weer verder gegaan met de hindernis.
Na de hindernis voelde ik pas dat ik een flinke klap had gemaakt.
Dus ik liep bij de prijsuitreiking een beetje kreupel. :))

Maaaaaaar....... Ik ben wel eerste geworden met Saffier!! *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:41

Inderdaad een leuk paardje, zal is vragen wat hun budget is, ze willen er namelijk 2 misschien aanschaffen.
Hoe groot de 2 zijn geen idee, de een komt net met de voeten uit het zadel :P..

Nouvel mooi mannetje is het :D

Jenkins: op haar roze wolk met sterretjes,, wil ik ook wel dit jaar, maar geen idee hoe tum reageerd. Met sokken scheren was hij al aan het stijgeren hihi..(dat is me dus maar 1 beentje gelukt)

Gefeliciteerd met de behaalde punten :D

Gisteren op tum gereden, puur dat hij beweging gehad heeft, maar hij is toch heel anders als rivaldo.
Dribbelt, slanker en heel snel :P.. mensen vonden mij niet te groot, maar voor me gevoel voelde dat wel zo.
Daarna voor het eerst onder het zadel uit gestapt op de dijk, samen met een andere pony.

Met rivaldo een lesje gegeven en daarna een pittige buitenrit gemaakt. Een van mijn remmen kon ik opeens niet indrukken, onderweg rook ik wat aangebrand. Toen zei mijn vriendin ach miss is iemand aan het barbequen maar dat vond ik raar met dit weer. Pas toen we terug waren zag ik dat iemand aan mijn parkeerhendel heeft gezeten ;( Dus die zetten ik op off en toen deed mijn voorrem het weer wel. Onderweg dacht ik al dat die lucht van mijn remmen kwam. Off is toch uit en on is toch in werking? Tijdens de buitenrit heb ik niets aan rivaldo gezien dat hij hard heeft moeten trekken. Denk ook dat het mee moet vallen gezien iemand denk ik alleen aan mijn hendel gezeten heeft en niet de rem ingedrukt heeft zodat hij echt op parkeerstand staat. Hopelijk valt het mee.

Ik kon ze gisteren eigelijk in het span zetten, want ik dacht dat mijn vriendin te paard mee zou gaan.
We konden het nog doen, maar het waaide ook zo erg dat ik liever een dag kies als het minder waait (gevoelsmatig is dat)

Mijn rug en nek na de val van rivaldo is niet zo fijn. Gisteren lag ik op de bank en heeft mijn moeder mij van de bank moeten tillen, als ik bewoog schoot er iets in mijn rug, bah wat doet dat vreselijk pijn zeg.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:48

Beterschap Laura met je val!
Hoe groot was jij ookal weer? :o

Heeft er hier iemand ervaring met mijt?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:08

Dankje jenkins. Ik zit nu op een stoel en het schiet steeds in mijn rug.
Ben ook plat op mijn rug geland en denk dat mijn onderrug alles heeft opgevangen.
(oke ik viel niet hoog maar het was een beste klap achteraf)

Ik ben 1,55 :) Wil je dat ik nog een foto maak van mijn nieuwe zadel voor sil?
Ben er erg blij mee :D

Bedoel je luis bij paarden?

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:09

Ik heb inmiddels ook een zadel gevonden :D Maar maak maar een foto van t zadel op je pony, ben wel benieuwd hoe t eruit ziet :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:45

Goeiemorgen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:41

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:44

Ja wij hebben wel een busje, maar geloof dat mijn wagen daar niet in kan, in onze vorige wel. Dus daar schiet je niks mee op.
Ik wil ook naar die marathon in spaarnwoude ;(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:14

Laura, wat stom zeg dat er iemand aan je parkeerhendel heeft gezeten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:16

Ja kan misschien ook perongelijk gebeurd zijn want had al mijn dekens voorop gelegd. Veel mensen gooien ook hun troep erop en dat wil ik liever niet want ben erg zuinig op mijn wagen. Spoel hem na elke rit nog met liefde af hihi..

Jammer dat je miss ook niet kan jelle. Misschien dat andere jou ook wel willen helpen? of de bus en wagen even nameten? Ik heb me vandaag nog inschreven door het in te scannen en te mailen :P
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 20-09-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:16

ik ga maar eens naar stal.
wobbe weer eventjes inspannen denk ik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:35

Ik was aan het kijken wat ik kon scheren bij mijn pony's kom je dit tegen
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:50

_O- Die is er echt over.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:55

:(:) arm paard sta je toch wel een beetje mee voor schut :+
Maar goed, ben van de oude garde / stempel, gewoon gericht op wat nuttig is en geen poespas...alhoewel ik zo'n stukje dambordje op de kont wel mooi vind :o
Waarom scheer jij eigenlijk de voetjes Laura?

Zo mijn hele hoofd zit vol, pffff voel me net een dweil %) , maar weer vroeg naar bed vanavond.
Wij (groom Tamara, Snuit en ikzelf) hebben ons opgegeven voor de recreatierit die de dag na de endurance De Peelrand / Wanroy is, dat is de 24e oktober :D

Het vervoer vind ik met aangespannen rijden wel een groot probleem. Je moet eigenlijk standaard met twee auto's op stap, een met aanhanger voor de kar, ander met de trailer, of een mentrailer hebben (plus enorme auto) of twee keer rijden. Of in de buurt rijden natuuriljk dat je er met de wagen heenkunt :+

@Poeltje, sterkte! En wat goed zeg van jou en Saffier!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:09

Wat voor rit is dat VHU?

Ik scheer de voetjes in de winter mee.
Afgelopen zomer ook meegeschoren met riv en toen tum ook, maar als ze dan op het land staan en meer in de nattigheid merkte ik toch dat ze kleine plekjes mok kregen. Dus dit doe ik enkel nog in de winter (als ze het toelaten :P)

Inderdaad groot probleem dat vervoeren!

Mijn zus wilde met mij een enjoy the ride rijden binnekort. Lijkt me erg leuk :) Alleen dan zit je weer met vervoer grrr!!.. :P

Ben hier aan het opruimen geslagen al het oude papier in huis aan het verzamelen en alle pennen nalopen die ik in me kamer heb liggen (echt veel) want neem aan dat de helft het niet doet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:46

Het is een rit die dezelfde route (of vrijwel dezelfde) heeft als de endurance wedstrijd die datzelfde weekend op de zaterdag wordt gehouden. Je kunt meedoen onder de man (in de ochtend) of als menner (in de middag). Je kunt ervoor kiezen je paard/pony op dezelfde manier te laten controleren als bij (m)endurance. Leek me een leuke manier om eens te kijken hoe Snuit dit allemaal ervaart.

Ik heb gelukkig met mijn eigen stalmanagement nooit mokkerige zaken maar had altijd begrepen dat door scheren je de beschermlaag eraf haalt en ze juist gevoeliger worden voor mok, zeker als ze in de nattigheid staan. Maar misschien staan ze nu bij jouw nieuwe stal minder in de nattigheid? Heb je dat probleem ook niet meer. Ze kunnen bij mij ook altijd goed droog staan, paddock is vrij goed droog te houden ook met die enorme regen de laatste tijd. Vorig jaar had ik hem er niet zo mooi bij liggen maar door veel te harken / alles elke keer weer open trekken en geultjes graven blijft het nu ook met die enorme regen goed begaanbaar. En het natste stuk heb ik betegeld. Staan ze als ze hooi eten buiten ook gewoon op tegels. En als ze in de schuilstal staan staan ze natuurlijk gewoon droog.

Van enjoy the ride organiseren ze inderdaad ook leuke ritten, heb ik ook al eens bij zitten kijken.

Ik hoef ook geen elke week een wedstrijd of zoiets maar ik vind het wel leuk om ergens naar toe te leven of ergens voor te trainen. Zo heeft de Hoofdstad aanspanning in november een strandrit vanaf IJmuiden, lijkt me ook super gaaf (maar voor ons wel een beetje uit de richting :+ ).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:58

Klinkt erg leuk.
Als ik mijn rijbewijs + auto met laadklep of wat dan ook heb dan hoop ik vaker van zulke ritten te kunnen maken. Ik ben inderdaad ook zo'n typ zo af en toe is erg leuk en vooral buitenritten op onbekend terrein spreekt me erg aan.

Heel misschien kan ik een aanhanger lenen of huren van mijn werk. We hebben wel een aanhanger maar die is bedoelt voor 1 motor dus net te smal.

Ze staan nu nog in het land en daar kan het wel wat nat zijn. Maar ik heb zo ongeveer het droogste stukje :D
Veel paarden staan al snachts binnen en ving gisteren op dat iemand zei dat ze het niet erg vind als we van het land moeten. Ik wil er nog liever niet aan geloven. Ze staan heerlijk buiten en mijn stal is nog lek. (goed excuus om ze langer op de wei te mogen houden? :P)

De meiden waarvoor ik een pony zoek gaan mijn paardjes 1 keer in de week verzorgen onder toezicht van hun moeder. Lekker poetsen, paardjes laten rennen in de bak en uitmesten. Zo hoef ik een dagje niet te komen en kunnen zij oefenen voor hun eigen paardje.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:11

Ik scheer de benen ook nooit. Ze hebben toch wat meer bescherming nodig voor op de
wei vind ik.

Tja vervoersprobleem. Nu was het op wedstrijd met 2 karren en 3 pony's: 1 auto met 2 paards trailer, 1 auto met 1,5 paards trailer (geleend van vriendin) en 1 auto met autoambulance met 2 karren er op. Maar dan zit je dus met 3 mensen die een E rijbewijs moeten hebben en 3 behoorlijke auto's met trekhaak.

Maar sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse bezitter van een verhoogde renault trafic waar mijn kar in past en die 2000kg mag trekken. Nu nog een trailer met koetsframe en dan kunnen we met 1 auto 2 karren en 2 paarden mee nemen.

Het nadeel is dat zo'n auto behoorlijk duur is in de wegenbelasting. En ik moet er nog mee leren rijden want hij heeft geen binnenspiegel :Y)

@ rivaldo alle bussen zoals opel vivaro en renault trafic zijn breed genoeg voor je kar je moet alleen naar de hoogte kijken. Wij hebben ook nog een klein aanhangertje waar de kar op past en mijn zusje zonder E ook gewoon mee mag rijden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:43

vervoers problemen... ik kn het..
gelukkig heb ik niet zo'n hele grote kar hihi.

Wobbe vandaag gereden.
bijna 20minuten in de bak gereden, maar toen kwam ik erachter dat ik vergeten was mijn banden op te pompen (wat ik gisteren al had moeten doen :+ )
dus toen ben ik de bak maar uitgegaan en 2 rondjes om de schuur gedraafd (op de stenen) en toen uitgestapt.
gek he dat ponybeest sloom is als de bandjes wat zachter zijn :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:58

Vervoersproblemen: net weer mijn huuraanhangwagen besproken en dan gaan we zaterdag weer in colonne naar Onstwedde. Wij vinden de twee auto's wel ideaal: mijn man is voor een wedstrijd nukkig en stil en ik banketstaaf over alles en nog wat en wordt heel druk. Dat werkte voor geen meter in 1 auto. Kwamen we beide chagerijnig op de wedstrijd aan :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:57

:wave:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:57

Als ik deze winter zou scheren zou ik de voeten ook doen. Vorig jaar liet ik de sokken zitten, omdat er toen bij het hek wel modder lag. Dit jaar is daar een ruwe betonplaat ingezet dus geen modder meer. Nu zou ik dus alles kunnen scheren, maar ik scheer dit jaar helemaal niks denk ik. Misschien denk ik daar over een maand anders over :P

Jelle zit onwijs dik in zijn vacht, zoveel krijgt Mick de hele winter niet eens. Pony was dus ook zeiknat en het witte schuim stond erop, maar hij loopt er niet slechter om dus voorlopig laat ik zijn vacht lekker zitten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:06

Jelle had toch last van verstikking met zijn vacht?!

Wij lenen van een kennis trailer met koetsframe als het nodig is. Nadeel is alleen dat niet alle karretjes erop passen is voor paard gemaakt.

Buck is helemaal geschoren en gaat altijd helemaal kaal eigenlijk, lekker handig. Maja hij loopt ook dagelijks.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:07

Dat heeft hij inderdaad, maar dat komt altijd in januari of februari.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:22