[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:14

@ guushinnik gefeliciteerd!

mijn leidsels kan ik niet helemaal invetten, want het is niet geheel leer, waar ik ze vasthoudt, zijn ze met speciaal gripspul en daar gaat geen vet over! :n

nou mensen ik heb het overleefd vandaag! met losrijden waren ze superbraaf, alleen als mr magic de bel hoorde spande hij zich meteen aan, ik had lekker lang losgereden, en dat liep dus echt superfijn. los door het lijf fijne aanleuning super echt super, toen was ik al heel trots op mijn kinders! naja toen moest ik er toch echt aan geloven! mijn laadsel heel goed op maat gemaakt en de baan in, rustig gegroet en ja toen ging de bel, magic die springt dan al een meter naar voren pff, maar ik hield hem gelukkig wel. toen door de start en het eerste rondje heel goed gedacht aan wat ik allemaal in ermelo heb geleerd en dat hielp, eerste rondje lekker in een flinke draf rond gestuurd, en netjes foutloos, erggg belangrijk! dus ik was al trots! 2e en het derde rondje ietsje meer opgevoerd, maar ze nog niet laten gaan hoor!, maar wel drie rondjes foutloos gereden en met een superfijn gevoel naar huis gegaan, jammer dat er file was! wie weet rij ik nu volgend jaar wel betuwecup!

nu gaan we lekker naar nijkerk toewerken, daar heb ik echt al heel veel zin in!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:24

ik ga trouwens op zaterdag naar paard en koets

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:25

Ik vind hem nu ook echt super knap zo geschoren. Lijkt nu op een heuze sportpony. Ben daarom ook meer aan het trainen want het kan nu gewoon lekker zonder dat hij zeiknat is van het werk :D..

Marianne: klinkt als een leuke wedstrijd.
Wel leuk om te horen dat magic er zoveel zin in heeft.

Ferro had ook een lekker rondje gemaakt zo te horen :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:42

@ L_rivaldo, mijn pony's zijn inderdaad nogal gedreven, vaak komen mensen na een wedstrijd naar ons toe en spreken hun verbazing uit, en vertellen ze dat ze niet dachten dat shetten zo konder gáán :o maar magic is dat niet altijd even leuk! hij wordtt zoooo sterk!
rivaldo ziet er inderdaad top uit! jammer dat ie zo groot is anders :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:48

haha :P Op bokt is iemand die precies 4 van deze paardjes heeft en die zag hem ook wel zitten. Maar mijn poppetje gaat niet weg ;) Ze vertelde dat ze moeilijk te vinden zijn in deze maat en aftekeningen.

Mocht rivaldo's oude spanmaatje ooit te koop staan dan wil ik die graag erbij hebben voor als 2 span.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:54

ja klopt is heel moeilijk te vinden! groot en vosbont is echt wel schaars! maar maakt het wel extraspeciaal, ;)
ik heb vandaag wel heel veel complimentjes gekregen over hoe mijn aanspanning eruitziet, dat het duidelijk tot in de puntjes verzorgd is! dat is zó leuk!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:00

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:05

Ja hoor op zo'n leuk veulentje wel!!

Ja echt leuk vind ik bonte paardjes :D
http://i39.tinypic.com/2cmwt2w.jpg Dit is de oude spanmaatje van rivaldo hij is van bokker valiants

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:10

Mooi paardje, maar Rivaldo is ook al zo'n knapperd.

Dankjewel voor het stemmen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:12

zoohee das ook een knappert! hoor

@ sonjim komt eraan ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:13

Guushinnik gefeliciteerd

Leidsels deed ik altijd met een oude uitvetdoek even inwrijven zodat ze niet te soppig werden. De bitstoten deed ik altijd wel goed oliën want die worden door het schuimen vaak erg hard.

Wij zijn op zaterdag op P&K op de stand van de endurancevereniging en op zondag rijden we een mendurancedemo. Ik ben bezig met de muziek en de tekst. Muziek wordt echt lekker hard.

Geschoren pony's zijn echt leuk. Het is omdat ik mijn pony's niet teveel met dekens vertrouw en het niet wil wagen ze geheel van dekens afhankelijk te maken, daarom heb ik maar een half geschoren pony. Staat beter als dat ik had gedacht.

Hero moest vandaag als verjaardags-kinderpony aan de slag. Was erg geslaagd maar wel nat.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:13

dank u. Ik vind het gewoon leuk om haar naam te zien staan, hihi.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:21

Ik ga denk ik ook op zaterdag naar paard en koets. Moet de andere dagen werken.
Zal eens kijken wat het programma is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:13

Moet je daar kaartjes voor kopen of ? hihi ben er nog nooit geweest!

Napie: ik snap het niet helemaal over mijn sulky en veiligheidslichtogen, kan je het mij iets meer uitleggen? heb wel gehoord dat je niet met brancardbeugels mag mennen met 2 wieler.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:15

ja je moet er kaartjes voor kopen. staat op de site wel hoeveel het kost.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:26

Met een tweewieler moet hetgeen waarin je lamoen hangt kunnen bewegen. Brancardbeugels en vaak ook veiligheidslichtogen kunnen niet bewegen. Lichtogen zijn aan elkaar verbonden met een riem die door het schoftje van links naar rechts lopen zodat als de ene boom omhoog gaat, de ander omlaag gaat (snap je het nog zover....?) Als je tweewieler goed in evenwicht is, zweeft het lamoen als het ware in de lichtogen. Echter bij een heuveltje kan deze omhoog schieten en dan zouden in de theorie (en dus ook praktijk) je veiligheidssluiting open kunnen schieten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:31

ja ik begrijp hem, is het misschien een oplossing om die gespen van de veiligheidslichtogen die door elkaar gaan (waar je daarna als laatst de gesp nog is doorheen doet, als ik daar een soort van snelsluiting of haakje op maak, zodat hij wel met een extra snelle klik open kan maar toch gesloten blijft mocht hij tever omhoog gaan door het hobbelen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:45

GuusHinnik gefeliciteerd :-)

Maisie inderdaad wennen en goed inschatten. Ik vergat de banden die ook nog mee moesten :-)
Ik wil eigenlijk ook wel heen, maar heb niemand om mee te gaan en weet nog niet wanneer en als ik kan

Marrianne mooi dat het bij jou ook goed is gegaan

Net nog even naar stal geweest. Plakje hooi gegeven.
Morgen weer les. Ga nu naar bedje toe, moet de hele week weer werken

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:30

@napie ik rij thuis met een tweewieler met veiligheidlichtogen, maar het is wel zo dat ik deze alleen maar thuis in de bak gebruik, maar hoe zouden die veiligheidlichtogen los kunnen gaan, ik zie een lamoen eerder uit een klassiek lichtoog schieten,,

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:12

Tallechie, Tinie, Guushinnik en *ik dacht* Marrianne:
Allemaal gefeliciteerd met de resultaten!

L-Rivaldo: Ben Heeeeel erg trots op je! Super gedaan, mooie foto's en nu weer lekker van je menrondjes gaan genieten.
Voor wat betreft het tuig: Ik heb mijn nieuwe tuig in de eerste 2 weken 1 keer ingevet en 3 keer in de olie gezet. Nu hou ik het elke maand bij met leerbalsem (fijn, ik mag zometeen weer...) en heb een heel fijn, soepel tuig.

Vandaag ga ik smorgens mn tuig invetten. Vanmiddag mn nieuwe kast ophalen en naar sun zn nieuwe stal brengen. Ook maar meteen wat spullen mee verhuizen, dan hoeft er zaterdag niet zoveel meer mee.
Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:34

verhuis-ze lacuna :)
mijn tuig moet ook nogsteeds _O- ( :o )

gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten allemaal :)
balen van je kar tallechie!

Lrivaldo; super dat het weer gaat :) ik weet hoe vervelend angst tussen je oren is, ga lekker genieten weer :)

diddle heeft lekker weer vrij, vrij en vrij :') ik mag vandaag niet lang naar stal ivm tentamens..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:28

Bedankt voor de leuke reacties. Wil vanmiddag bij mooi weer, weer :D

De meiden die nieuw op stal zijn willen veel buitenrijden (trainen endurance) en ga met hun mee trainen eerst onder het zadel dan met de wagen.. want ik wil uiteindelijk netzoals napie: op de bok de kilometers afleggen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:13

@GuusHinnik: gefeliciteerd!

@Lrivaldo: leuk hoor, mendurance!

Wij gaan wss 's zondags naar P en K.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:17

Nog mensen die met hun span "Sinterklaas rijden".

Ik wil het dit jaar voor bij ons in de buurt doen, maar ben nu dus ook nog elders gevraagd.

Dan moet Sinterklaas naar twee adresjes toe, dus afgezien van vervoer en alle voorbereidingen nogal tijdsintensief.
Geen idee wat ik moet vragen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:42

Sinterklaas stapt bij ons ook op voor de PV van mijn mans werk. Vorig jaar ook gedaan, toen had ik een gigantische loopneus en liep het schmink me over de lippen. Zo goor. Ik wil dus niet als zwarte piet dit jaar. Omdat mijn man in de PV bestuur zit doen wij het enkel tegen reiskosten. Ooit ook wel eens in het dorp sinterklaas gereden. Dat was een rondje van 30 minuten en daar kregen we toen 50 gulden voor zonder dat we er kosten aan hadden.
Ik denk dat het wel zo fair is als ze je benzinekosten betalen maar voor de tijd zou ik geen kosten vragen.