[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:45

Nou het is 13.30 geweest Tine! Ik heb mijn duimen bijna doorgedraaid :P Vertel :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:00

Sorry, niet duidelijk geweest. Vrijdag om 13.30 hard duimen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:47

Ff tussendoor hier allemaal geveld door hele flinke griep dus ik zwaai :wave: en duik er weer in %) :Z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:11

Sterkte VHU. Hier weer prutnacht achter de rug -O- . Dan is het toch wel handig dat ik invalwerk doe ipv vaste baan heb (en word ik dus ook wel weer met neus op feit gedrukt dat dat ook nooit haalbaar zal zijn voor mij)

LisaMeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:46

VanHuisUit schreef:
Ff tussendoor hier allemaal geveld door hele flinke griep dus ik zwaai :wave: en duik er weer in %) :Z

Ik heb de griep een paar weken terug gekregen. Het is een hevige. :n

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:24

Hier al de hele week prutnachten en jankpartijen. Ik werk er hard aan om de triggers weer los te laten en weer met energie rustig verder te gaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:34

Belker... :(:) :(:) :(:) :(:)
Vhu. Beterschap

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:06

Gaat lekker hier }> sterkte Belker en Tine, dat besef is waardeloos he :(:)
Vandaag zo boos. Manlief, blaft al 4 dagen de hele boel bij elkaar, vreselijke hoestbuien en gaat naar huisarts, komt terug met een neusspray want de holtes zitten dicht. Ja hallo, and what about de hoestbuien :roll: zeker met in het achterhoofd dat manlief jaren terug legionella heeft gehad en twee jaar heeft rondgelopen met gelijksoortige hoestbuien... en zelfs een half jaar thuis heeft gezeten... HA heeft vast heel het dossier er niet bijgehaald en manlief heeft zich weer beter voorgedaan dan hij is. Ook zo dom. Waardeloos. Ik krijg steeds minder op met de medische stand hier }:) -:(-

Duszzzz.

Zo naar orthodontist voor zoonlief, die ook nog steeds niet lekker is maar goed, anders moet dat weer worden afgezegd. En daarna maar even naar 't peerd, hoop dat ik haar even kan longeren of loslaten of zoiets want wil er morgen toch echt weer op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:28

Ja, dat besef is confronterend, want als je goede momenten hebt, droom je toch weg over een vaste baan (niet dat dat erin zit, maar goed).

Huisartsen.... praat me er niet van. Hier had hij slijmbeursontsteking dus totaal niet herkend. En mijn schoonmoeder heeft helemaal haar buik ervan vol (ook letterlijk, diverse operaties dat er materiaal is achter gebleven in lichaam). Ze moet eigenlijk weer worden geopereerd, maar doet dat niet en dat begrijp ik volkomen.

Belker, is ook moeilijk om de triggers los te laten :(:)

Ava, ik hoop dat je toch af en toe meeleest. We denken aan je :j

Nou, ik ga moed verzamelen om de wei uit te mesten. Met al die blub is dat nu mega zwaar -O- Straks nog met zoonlief en 2 ponys naar de binnenbak.

Gisteren trouwens weer gebeld voor een klus die 37 km weg was, en minimaal 45 minuten rijden. Toch maar eens gevraagd hoe het kan dat zij beweren dat het max 30 minuten rijden is. Want dat is het echt niet. Aangezien ik max 25 km enkele rit vergoed krijg (nou ja.... vergoed; 0,03 per km) heb ik dat toch maar afgewezen (dus even uitgerekend: ik krijg 0,75 terwijl het me ruim 15 euro kost; oftewel een heel groot deel van mijn verdiende geld gaat dan naar mijn auto).

Maar goed ook gezien mijn nacht, maar toch.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:43

Schandalig is het he die km vergoeding _-:(
Ik wil proberen komend jaar (2017) 'alleen' maar de B&B te doen, dus helemaal geen onderwijsdingen meer. Kost me meer energie dan dat het uiteindelijk daadwerkelijk oplevert. Het is een harde pil want ik doe het wel heel graag maar het gaat echt ten koste van mezelf, elke keer weer. Of van mijn lijf, of als je de uren bekijkt financieel....
Ik vond / vind het al superknap hoe je het elke keer volhoudt _/-\o_ er is wel altijd werk in maar ... pffff weet ook niet hoe het zit met ander werk, werk al zo lang in / rond het onderwijs, of het overal zo is... het is een prachtig vak dat maakt het zo jammer...
Enige 'opoffering' die ik wel zal moeten doen is dat ik dan niet meer in de wedstrijdsport ga, want dat kost gewoon flink wat per maand. Zonder dat redden we het prima met alleen de B&B (en mijn man's salaris uiteraard, maar dit gaat even om wat ik normaal inbreng).

We hebben bij stal 1x per week paddock dienst. Met droog weer zo gedaan maar met nat weer een soort ultieme krachttraining }:0

Nou Cathey in ieder geval lekker los kunnen gooien dus dat is fijn. Box maar zo opgestrooid dat kanten flink in het stro zitten, dat schijnt het beste te zijn tegen evt vast komen liggen bij rollen dus ik hoop maar dat dat helpt, werd gisteren gebeld dat ze vast had gelegen en kreupel liep, maar toen ik er was zag ik er niets aan. Vandaag liep ze ook totaal niet kreupel of stijf dus denk dat het gisteren toch wel meeviel. Kon ook niets voelen op rug oid. Maar goed voorkomen is beter dan genezen :o

Fijne avond allemaal en voor iedereen die het kan gebruiken een hele hele big x mas HUG

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:47

Hier gelukkig weer een goede dag. Vorige week is bijna weer weggewerkt. Morgen werken en daarna weekend.

Ik krijg €15 per maand aan reiskosten en rij 2x per week 75km enkele reis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:11

Fijn zo Belker. Ik kreeg tot een jaar of 2, 3 terug vaak nog wel wat 'extra' uren, ter compensatie van reistijd. Maar dat is er tegenwoordig ook totaal niet meer bij. Het is niet alleen je tijd en de kosten voor benzine/diesel, maar je auto als je met de auto gaat draait ook heel veel km's en dat betekent meer afschrijving en meer onderhoudskosten.

Positief nieuws, ik kan eindelijk, na mijn val van vorig jaar juni, met mijn rechterhand mijn linkerschouder weer aanraken *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:52

Klopt VHU. Reizen is gewoon stom. Maar ik geniet wel van het autorijden in my little tank.
Wat super *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:16

Sorry ego post. Maar ben best een beetje trots.
Gerrit is gisteren benoemd door het kwpn als lid van de fokkerijraad afdeling tuigpaard.
Hij treed officieel pas toe tijdens de voorjaarsleden vergadering. Hij zal de regio tuigpaard noord vertegenwoordigen. Komt in de plaats van Dini Markhorst.

Ted loopt hier voor mijn raam langs te ijberen. Hij is het nog niet helemaal eens dat hij in de wei bij Bennie moet en ikke in de paddock. Maar ze zitten iets te veel aan elkaar geplakt en voor Ted is het Beter als hij langer buiten is. De paddock moet in over de dag verdelen met 5 paarden.
Het land is gewoon te nat ze ploegen alles om.

Nu aan het werk bestelling maken...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:54

Super fijn vhu.
Baudyh, ijsberende Ted. Wat goed dat Gerrit in de fokkerijraad komt.
Gaat Ikke nog goed met beleren ?
Belker rijd nog fijn in haar tank, goedzo.
Janouk hoe gaat het bij jullie, en met meneer Anton en Janouk ?

Fijne dag allen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:55

ik zwaai ook weer even langs. baudyh wat leuk dat gerrit dat gaat doen in de fokkerijraad
veel grieperige mensen hier..... :brr: beterschap
vandaag rondje trailer gereden: eerst koets bij cavalier gebracht(bij het remmen reed de wagen gewoon door <<) maar ....nu doet hij weer wat hij moet doen....remmen,dus nu weer veel menplezier met de wagen van cavalier ! *\%/* topservice
daarna de trailer naar de trailerboer gebracht: sun heeft een nieuw spelletje achterin....gaat met al haar 4 de hoeven tegen het buitenschot aanstaan stappelen en met haar lijf tegen het middenschot! heel de zijwand kapot.....nu maar trapbescherming erin...wat een drama met deze dame in de trailer(sinds maart na marathon doet ze dit, alleen bij lange stukken doet ze niets,maar als ik ga afremmen oid begint het gedonder achterin) ^)
happytime deed dit ook,maar die moest gewoon erg wijd staan,dus langere stang erachter,die gooide zich tegen het schot met bocht naar links,daarna was het klaar met langere stang.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:16

Super van Gerrit Baudyh Y)(^) +:)+ erg leuk.

Dat is zwaar K HT... Ollie was ook een drama op de trailer. Die was in staat om 2 uur achter elkaar te stampen, slaan, schrapen echt heel vervelend. Heel soms ging het goed. En terugweg was ze altijd rustig... En als je dan zegt ze komt er drijfnat af of zoiets, nee hoor volgens mij was het gewoon een soort koppigheid dat ze eraf wilde }:) deed gewoon alles op de trailer, plassen, mesten, eten etc. Enige wat beetje hielp was heel strak op de trailer zetten dus echt kop-kont tussen de stangen. Maar ik had ook trapbescherming aan de zijkanten, kon elk jaar nieuwe op :oo

Vandaag weer eens soort therapeutisch gereden zeg maar.... pfff ik moet van zover komen maar we gaan wel vooruit denk ik, hoop ik.... O:) en wat is Cathey toch braaf. Lief dier. Zet geen stap verkeerd <3 nu vraag ik natuurlijk in principe ook niets behalve voorwaarts, rond en balans zoiets. Maar kan nou niet zeggen dat ik haar momenteel echt help en dan vind ik het toch erg knap van haar dat ze zich zo keurig aan 'de opdracht' houdt. Als ze zou gaan kwijleballen was het feest snel over ... is toch puur karakter dan. Rizanta en Nebraska waren net zo.

Hoe gaat het met Savanna Belker? En met Milla Dingetje? En hoe is het eigenlijk met jouw tweespan to be de twee vosjes Maisie?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:40

Savana gaat lekker. Schimmel bijna weg, er groeit weer haar op de kale plekken. Ze is al een stukje dikker. Ik begin weer met vertrouwen te rijden. Ik snap ook echt niet waar die angst vandaan kwam. Blijkbaar had ik geestelijk nog issues te verwerken. Mijn vriendin rijdt haar nu ook.
23-12 menles, 27-12 tandarts bezoek en dan het nieuwe jaar opbouwen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:04

Belker: wat fijn dat het einde in zicht is met de schimmel. En alweer groeiend haar. Super dat het vertrouwen begint te komen.
VHU: weer genoten van toppaard Cathey
HT: druk geweest met menkar en trailer. Altijd fijn als het weer goed werkt. En balen dat Sun zo vervelend doet op de trailer
Bianca: hoe gaat het met je schilderwerk? Heb je dat nog kunnen redden of was dat niet mogelijk? Nog lekker met de honden bezig of is dat te warm?
Baudy: wat leuk voor Gerrit. Wel veel werk lijkt me. En ijsberende Ted. Hier de de wei inderdaad compleet omgeploegd, maar dat komt in het voorjaar wel weer goed. Dan sluit ik een deel af (vanaf maart ofzo) en dan groeit het toch weer heel redelijk aan, zeker als je bedenkt dat het maar zo'n klein stuk is.

Hier vandaag weer leuke groep 1/2 gehad en vanmiddag druk geweest met huishouden, uitmesten en zoonlief helpen met trainen en met zoonlief een appeltaart gemaakt.

Morgenochtend schoonmaakwerk en dan smiddags........

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:06

Jajaja, in de middag moeten we om 13.30 duimen, want het is vrijdag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:33

Goedemorgen..
Tine. Ik duim nog steeds.
Vhu heeft fijn cathey gedaan..zag katten aanvaller op fb....balen zeg..
Ips duimt ook mee..zag geweldig filmpje van je knappe paarden en geweldige bak hebben jullie zeg !!
Ht trailer problemen...bah..
Schilderij is naar de filistijnen.. helaas....hondjes train ik momenteel met de mountainbike...heerlijk rennen en racen door het bos met ze !
Verder...mijn snelle slee verkocht,... en over een poosje komt er een handgemaakte houten slee voor terug....zooooo benieuwd..puur nostalgie..ik vind dat gewoon supermooi...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:23

Ipsilonka schreef:
Jajaja, in de middag moeten we om 13.30 duimen, want het is vrijdag!

:j :j :j

VHU balen van en voor je katten zeg. Echt waardeloos
Wow die slee klinkt heel mooi!

Nou, over een paar uur meld ik me weer :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:26

Wat mooi Biancacoo ben benieuwd!

Ja onze lieve poesjes aangevallen door een of andere terror kat }:) in de tuin... vooral Patsy is erg te grazen genomen, ze is op haar neus geslagen en in haar hoofd gebeten. Dus vanochtend naar de DA (zit hier bij ons om de hoek dus dat is makkelijk). Die zei dat we het in de gaten moesten houden ivm ademhalen. En nu wordt het helemaal dik ;( dus straks weer naar DA, ze rochelt helemaal en hoofd wordt dik van het vocht... Vind het zo zielig ;(
Buzz is in zijn been gebeten maar die wist weg te rennen, kwam dus met kat op zijn rug zo ongeveer de keuken inrennen. Maar Patsy is in een hoekje gedreven en in elkaar getrimd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:11

Wat heftig VHU...... Doet de homd niks met die kat?

Sorry dat ik niet op de anderen reageerde Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:17

Nee onze honden zijn zo opgevoed dat ze katten met rust laten. Mede dankzij onze RIP kat Tommie. Die ging gewoon midden in de huiskamer zitten zo van, dit is mijn huis. En als een hond dan ook maar naar hem keek, werd die getracteerd op een lel over de neus. Hoef je bij een pup maar een paar keer te (laten...) doen, zijn ze de rest van hun leven bang voor katten :+ klinkt zielig maar zeer effectief.
Voor Tommie hadden we Tarzan. Deed zijn naam op dezelfde manier eer aan <<)
Heel soms vergaten de honden het en dan kregen ze een heropvoeding ... onze Streepje heeft de truc / deze taak overgenomen nu durven de honden niet eens naar boven, want daar 'woont' Streepje en die wacht ze dus op bovenaan de trap :=
Maar deze kittens zijn gewoon super lief, die doen de honden niets en Gretha is zelfs schijnzwanger geweest paar weken toen ze er net waren. Alles ligt op/onder/door elkaar, erg schattig.
Nou ik hoop ook dat het meevalt met Patsy...

Hoop op positieve berichten Tine!