goed zeg lanouska !! hopelijk blijft hij het zo goed doen !
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ollie en Hero lopen ook met sperriem hoor. Ollie omdat haar bit echt tegen de sperriem aanhangt, die kan ik niet hoog hangen omdat ze ronde kiezen heeft waar het bit dan tussen gaat klemmen, en als je het bit zo laag laat hangen zonder sperriem zit het veel te onrustig in haar mond. Bij Hero omdat die ook goed kan tongworstelen, maar dat was denk ik vooral omdat hij die wolfskiezen had plus enorme haken, nu doet hij dat niet meer.
. Met druk werd het een duveltje wat voor bit er ook in lag. En dan gooide hij zijn tong er ook te pas en te onpas overheen. Met sperriem was helemaal hel en met tongboog idem.
fijne dag allemaal.
. De twee jongsten slapen in het vooronder (de matrozenwoning), maar het waait hard en de golven zijn hoog op de Boven Merwede. Zoon zijn telefoon stond uit
, op de bel reageerden ze ook niet, dus ik ben ze maar gaan halen in een rustig stukje. Schip stilgelegd, golven geteld (5 korte, 2 hoge) maar ik was te laat...... twee keer alsof er een emmer water over je heen gestort wordt
. Kinders over de luiken naar achteren laten gaan, bleven wel droog.
. Wij lopen hier het grootste gedeelte van de dag in dunne kleding omdat zo'n schip erg snel warm wordt door het vele glas in de stuurhut en de machinekamer onder de woning. Ik denk dat het hier wel een graad of 4/5 warmer is dan thuis.
Samoerai heeft aan alle benen kleine wondjes en op rug ook een paar. Deze dus net gewassen en verzorgd. Straks nog maar even longeren. Les van zoon gaat niet door, vanwege het weer. Ze vindt de buitenbak al spannend en die wind doet dan geen goed. Moeten nu wel positieve ervaringen zijn.