goed zeg lanouska !! hopelijk blijft hij het zo goed doen !
happytime
Geplaatst: 09-05-14 10:49
lanouska: toppie baudyh: ik duim voor droog weer,anders echt balen om te lossen in regen patrick met schimpie in de regen aan het rijden hier nu jane en julia een maand uit elkaar gehad,jane's uier mooi opgedroogt,dierenarts maar een advies gevraagd of het tussenlijntje al weg kan....tja normaal gaat een veulen de opfok in en helemaal weg bij de moeder...maar deze is al 2 jaar aan de zuip bij moeder...dus moeten we het maar gaan proberen.....(hoor wel eens verhalen dat een merrie spontaan melk gaat geven)
VanHuisUit
Geplaatst: 09-05-14 11:01
Prachtig zeg Patrick en Samoerai En wat super fijn Lanoeska van Cupido Biancocoo een mislukte airbrush
En een bittenvraagstuk bij HT. Hier bij Ollie een Zilco'tje en bij Hero een met lichte tongboog beiden met flinke hoeveelheid zeem eromheen. Lopen beiden lekker met goede aanleuning. Jeetje zeg dat ze aanraden om tong vast te binden dat is toch wel erg wist niet dat dat gebeurde Ollie en Hero lopen ook met sperriem hoor. Ollie omdat haar bit echt tegen de sperriem aanhangt, die kan ik niet hoog hangen omdat ze ronde kiezen heeft waar het bit dan tussen gaat klemmen, en als je het bit zo laag laat hangen zonder sperriem zit het veel te onrustig in haar mond. Bij Hero omdat die ook goed kan tongworstelen, maar dat was denk ik vooral omdat hij die wolfskiezen had plus enorme haken, nu doet hij dat niet meer. Maar hij heeft er sinds die tijd ook nog maar twee keer weer voor gestaan. Eigenlijk wil ik hem verder met rust laten of alleen in tweespan, hij is jong zat. Of als er een menner voor hem komt kijken spannen we hem voor die tijd wel even in, hij heeft laten zien dat het toch niet uitmaakt of hij nu een paar weken stilstaat of niet. Heerlijk dier is het.
Heb hier ondertussen ook heel wat bitten, maar hou ze zelf want je weet maar nooit. Bij Snuitje destijds werkelijk van alles uitgeprobeerd maar die was eigenlijk alleen prettig te rijden zonder druk, dan was hij erg schattig en zag het er zelfs prachtig uit maar feitelijk had je dan natuurlijk gewoon niets te vertellen . Met druk werd het een duveltje wat voor bit er ook in lag. En dan gooide hij zijn tong er ook te pas en te onpas overheen. Met sperriem was helemaal hel en met tongboog idem.
Bente hadden we op een rechte liverpool happy mouth zonder sperriem. Dat gaf ook geen ideale aanleuning maar daar wist ik het verder ook niet, dit gaf nog het beste resultaat.
Chicko loopt ook het beste zonder druk, iets druk erop en hij gaat, hij luisterd wel perfect naar de stem.
Gem
Geplaatst: 09-05-14 11:18
Goeiemorgen,
Ik vanmorgen ook zeiknat . De twee jongsten slapen in het vooronder (de matrozenwoning), maar het waait hard en de golven zijn hoog op de Boven Merwede. Zoon zijn telefoon stond uit , op de bel reageerden ze ook niet, dus ik ben ze maar gaan halen in een rustig stukje. Schip stilgelegd, golven geteld (5 korte, 2 hoge) maar ik was te laat...... twee keer alsof er een emmer water over je heen gestort wordt . Kinders over de luiken naar achteren laten gaan, bleven wel droog.
tine10
Geplaatst: 09-05-14 11:34
Lanouska: super dat jullie hebben volgehouden. Nu lekker zelf met Cupido aan de slag. HT: sterkte met proberen Baudy: sterkte met al het werk Bianca: er zijn er inderdaad een heleboel onder een steen. Jammer
Gem
Geplaatst: 09-05-14 11:37
Je moet het doen met de mensen die er wél zijn. Er vallen altijd mensen af of hebben tijdelijk geen tijd, maar er komen ook altijd weer nieuwe kletsers bij met nieuwe verhalen en nieuwe vragen .
tine10
Geplaatst: 09-05-14 11:39
Vanwege het enorme prutweer dus besloten om de paarden vandaag al bij elkaar te zetten, zodat Rembrand en Amerigo ook gebruik kunnen maken van de schuilstallen. Nou, nou, nou, wat een spektakel. NOT. Amerigo en Samoerai keken naar elkaar: hoi, jij ook hier. En liepen gewoon door. Rembrand en Samoerai snuffelden, draaiden 2 rondjes om elkaar en gingen toen maar gewoon grazen. Lekker relaxed. Heerlijk stel zo.
avaluna
Geplaatst: 09-05-14 11:42
@Gem: kan me voorstellen dat het heftig is op zo'n schip, ik vind het hier in open veld al heftig.
@Tine: gaat goed, zo te zien
Vanmiddag eens kijken of dochter niet weg waait op d'r pony
Gem je verteld het grappig, maar zal lang zo grappig niet gevoeld hebben toen die plens over je heen kwam. Ben ook een keer een week meegevaren, maar wel met mooi weer, dat is wel lekker, met storm mij niet gezien.
Tine gaaf dat ze zo makkelijk samen lopen.
Avaluna, laten we hopen dat ze er niet afwaait.
Biancacoo
Geplaatst: 09-05-14 12:36
Gem, varen in dit soort herfstweer..lijkt me geen pretje...ik hoop dat je nog een beetje warm kunt worden weer...bah.. gelukkig zijn de kids droog gebleven. tine, fijn dat de paarden zo goed samen kunnen staan zonder gedoe. Avaluna...ik hoop dat het een beetje droog blijft, zodat je dochter lekker kan rijden ! En bitten gedoetjes..tja..het is heel verschillend hoe de een of ander reageerd op een bit..blijft wat uitproberen..ik had melody met een liverpool van zilco met gebogen mondstuk en zeem eromheen.
hier huis weer beetje schoner en meer opgeruimd..daarna honden geborsteld..ze verharen aardig mooi door, ze zien er goed uit, en daar ben ik blij mee !
Gem
Geplaatst: 09-05-14 12:45
Biancacoo, het is een algemeen groot misverstand dat het aan boord van een schip koud zou zijn . Wij lopen hier het grootste gedeelte van de dag in dunne kleding omdat zo'n schip erg snel warm wordt door het vele glas in de stuurhut en de machinekamer onder de woning. Ik denk dat het hier wel een graad of 4/5 warmer is dan thuis.
Heb net een paar mooie golven-over-de-kop foto's gemaakt. Helaas het kabeltje van de camera thuis laten liggen, dus jullie houden ze tegoed.
Biancacoo
Geplaatst: 09-05-14 12:58
ha, dus je was snel weer opgewarmd !! gelukkig maar..
Nog altijd geen voer.ppff. Nou maar hopen dat het weer meewerkt als het straks komt.
Veulentje loopt nog lekker buiten. Het is nu droog met zelfs de zon. Volgens buienradar kunnen zo nog ff. Nou in elk geval de stal lekker opgestrooid kunnen ze straks zo in. Ik zie hier zat veulentjes al dag en nacht buiten lopen maar ik vind dat helemaal niks. Ze mogen best regen hebben hoor maar niet door en door nat. De mama is trouwens weer drachtig. Mooi aangepakt op de veulen hengstigheid. Hopelijk zit het met 30 dagen nog goed.
Diantha en salonka zijn gedekt dus afwachten maar weer.
Lijkt me zo niks op zo een schip. Hou ook niet van water dat scheelt denk ik. Maar ieder zo zijn ding hé. Als het op zo een schip veel warmer is dan thuis, krijg je het straks thuis koud.
Zo tine jij hebt ze lekker ingepakt. Mooi dat het goed gaat met z'n 3e
tine10
Geplaatst: 09-05-14 14:30
Tja, ik heb ze ingepakt, omdat het heel vies koud is hier. Bovendien stonden ze gisteren allemaal te bibberen, hebben nog nauwelijks vacht. Omdat de regendekens nu onbruikbaar zijn, moeten eerst drogen, maar iets dikkers op. Dat is beter dan niets op.
Helaas staat Samoerai op stal. Blijkbaar ging het toch niet goed, want de metalen poort was helemaal ontzet. Toen manlief dat zag stonden ze rustig te grazen, dus leek het alsof ze niet op tijd geremd hadden of door waren gegleden. Maar later zagen we dat Rembrand Samoerai ging opjagen/aanvallen. Zo jammer Samoerai heeft aan alle benen kleine wondjes en op rug ook een paar. Deze dus net gewassen en verzorgd. Straks nog maar even longeren. Les van zoon gaat niet door, vanwege het weer. Ze vindt de buitenbak al spannend en die wind doet dan geen goed. Moeten nu wel positieve ervaringen zijn.
En verder gaat het niet goed met mijn rechterhand. Heb al de hele dag pijn.
Kort samengevat: het gaat even niet goed hier.
Gem: hebben jullie aan boord ook het systeem dat het koelwater door de radiatoren kan gaan om binnen te verwarmen? Dat hadden wij vroeger wel. En verder, is het aan boord natuurlijk gewoon net zo comfortabel als aan de wal. Zeker met de huidige schepen, daar is de woonruimte zo luxe. Wij hadden maar een klein schip (466ton), dus ook kleine woonruimte, maar jullie hebben vast een heel flinke als je naar boven vaart.
VanHuisUit
Geplaatst: 09-05-14 15:45
Jammer Tine. Anders eerst A en S samen, dan later R erbij. Weet nog goed toen met onze Simba. 1e dag met Traffor geen probleem, 2e dag ook niet. 3e dag wat gebijt en gedoe, 4e en 5e dag ook. Vanaf 6e dag in de aanval en dat bleef zo. Andersom Snuitje en Alwyn vanaf dag 1 vriendjes. Maar moet eerlijk zeggen, met merries onderling vind ik dat er nooit echt gedoe is met bijten en slaan. Die dreigen en hier en daar een voet/hoef maar die respecteren elkaars ruimte veel meer. Ruinen doen dat niet altijd. Hengsten al helemaal niet (Sim en Traffor waren hengstjes, bij hun was het toen zo jammer, die waren zelfs eerder bij elkaar op de wei geweest maar opeens ging het niet meer, rare beesten toch soms). Hebben ze wel de ruimte dan? Als het weiland groot genoeg is kunnen ze vaak wel wegrennen. Of ging R heel erg erachteraan? Dat is altijd wel sneu Maar kan met niet voorstellen dat het uiteindelijk niet goedkomt Tine. Is toen met Amerigo en Tabor uiteindelijk toch ook goedgekomen.
tine10
Geplaatst: 09-05-14 16:02
Bij Thabor en Amerigo was het echt puur de hormonen. Die waren verder dikke vrienden, alleen in het voorjaar wilde Thabor hem gaan dekken.
Maar hier was het niet om te dekken, ik had echt het idee dat Rembrand haar aanviel. Niet leuk. Nu maar poosje apart en dan zien we wel verder. Eerst inderdaad Amerigo en Samoerai samen denk ik. Ze hebben op zich genoeg ruimte, ruim 3000 m2.
Heb Samoerai net even gelongeerd, maar ik had niet het idee dat ze daar veel van snapte. Maar flink oefenen, zodat ik snel met dubbele longe kan gaan trainen, want met enkele vind ik echt niets aan. Heeft ook niets met werk te maken zo.
Ze staat nu weer buiten op haar eigen stukje. Nu laten ze elkaar gelukkig weer met rust.
Jeskim
Geplaatst: 09-05-14 20:47
Balen Tine. Eerst dan maar even met Amerigo samen. Gelukkig geen ernstige gevolgen.
@VHU, ik heb eerder de ervaring dat merries flink kunnen uithalen. Heb wel vaker merries flink op elkaar in zien slaan. Die kunnen dan ook net wat vasthoudender zijn en blijven langer doorgaan voor mijn gevoel. Bij ruinen druipt er eerder eentje af. We hebben wel eens een asociale ruin bij de oudere fokmerries in gezet. Toen wist hij vrij snel wat de bedoeling was en waren de praatjes wel over!!
Hier nu ook plassen in de bak, was ook wel te verwachten, flink water gehad vannacht! Dus Tea had vrij vandaag!
avaluna
Geplaatst: 09-05-14 20:53
@Tine: heeft echt even tijd nodig. Zelf gaat er hier eerst wat tussen, andere wei, zodat ze kunnen wennen zonder dat ze bij elkaar kunnen, daarna de chef, neem aan dat dit bij jullie R. is op een mooi volle wei en nieuweling d'r bij, als dit goed gaat pas bij de rest. Duurt een paar dagen, maar zelf nog nooit problemen gehad. Voordeel hier is ook dat ik de stallen aan de weilanden heb en elke stal een paddock heeft, zo gaat opaatje 's nachts naar zijn stal met paddock, zo is hij apart, maar toch contact via de paddock. Maar komt ook bij jullie helemaal goed, hoor.
Pffff, wat een storm, dochter heeft wel haar pony nog gereden, maar helaas heeft ze nog steeds last van haar rug na een wat enthousiaste afsprong bij voltige, afgelopen zondag
Zo iets heeft tijd nodig. Laat ze wat langer naast elkaar lopen. Geef het tijd. Over een tijdje de 2 kleintjes bij elkaar. Ook weer een tijdje en dan pas Rembrand erbij. Zo zou ik het doen denk ik.
Maar soms wil het niet. Kijk naar db. Die was lang hengst en ook als schouwhengst gebruikt. Als hij met een merrie staat dat eigent hij zich haar toe. Krijg je haar of hem nooit meer te pakken en met een ruin dan jaagt hij net zo lang tot die dwars door het draad gaat. Hij staat nu met Bennie de shet. Maar als die hem zat word kan hij " vluchten " naar een andere wei.
Het voer kwam vandaag, toen net ff de zon scheen. Blij mee
janouk
Geplaatst: 10-05-14 06:46
Goedemorgen, Gisteren is de tandarts bij Janouk geweest om de golf uit haar kiezen te slijpen. Wij hopen dat het helpt om de neuszenuw te ontlasten en ze misschien minder last krijgt van hoofd knikken. Het was in ieder geval nodig: de tanden en kiezen waren behoorlijk scheef afgesleten. Image had mazzel; haar gebit was bijzonder goed voor een 24-jarige. Ze hoefde niet behandeld te worden. Gelukkig maar, want ik zag er erg tegen op om haar te laten verdoven: iedere verandering in haar lijf kan een trigger zijn.
Fijne dag allemaal en hopelijk een beetje droger dan gisteren.
tine10
Geplaatst: 10-05-14 07:05
Wij gaan zo op wedstrijd, hopelijk is het weer iets beter dan gisteren, anders verzuipen we. De bodem is gelukkig wel goed, maar ja, we gaan wel erg nat worden vrees ik.
Eerst mag zoonlief dressuren, dan ik , daarna nog allebei 1x vh, dit alles met Amerigo. Dan mag Rembrand zijn kunsten vertonen en aan het eind van de dag nog met beide een kur op muziek.