[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:23

Biancacoo leest goed bij :j

Hoe train je de honden straks eigenlijk? Moeten ze dan bijvoorbeeld een jaar al zijn of nog ouder??? En oefen je dan met een karretje met wielen op een gladde ondergrond in eerste instantie??? Die hondjes zullen er wel aan moeten wennen, alhoewel onze hond vroeger met gemak het skatebord voorttrok :x

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:24

Husky's trainen ze idd met karretjes als er geen sneeuw ligt :) Maar weet niet vanaf welke leeftijd.

Onze poolhond is niet zo actief :+ 3 keer een rondje lopen per dag vind ie al veel en vermoeiend :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:32

maar die van jullie is toch al op leeftijd?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:35

ouwere hondjes worden wel meestal iets minder actief idd... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:40

Hij is tot zijn 3 jaar redelijk actief geweest en toen is het gestopt :+ hij is nu idd 12,5.
Maar tot zijn 3de jaar had hij ook niet enorme behoefte tot veel bewegen hoor. Hoe meer je met ze doet, hoe meer beweging ze van je gaan eisen :)
Maar hij heeft bij vlagen nog buien dat mensen denken dat het een pup is :+ stuiterbuien :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:41

hahahahahaah

toink toink

zie het al helemaal vor me....
met zn ouwe botjes... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:42

Ja, en dat op het laminaat dus die ouwe pootjes glijen alle kanten op :+ laatst stuiterde hij zo hoog en vergat zijn landingsgestel uit te schuiven :+ toen viel ie plat op zijn buik op de grond. En dan onschuldig kijken alsof het de bedoeling was :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:48

whoehaaah

maffe beesten ook he...

katten doen dat ook zo he...
foutjes worden weggewassen....
"alles onder controle-effect"

haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:51

Oversprong gedrag heet het :) Paarden kunnen het ook, gaan ze gapen en dom kijken :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:52

:)) oversprong gedrag...
geweldige uitvinding....

effect op andere is super....zonder dollen...moet je zelf eens uitproberen....hihi

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:17

Zo de veearts heeft net de paarden ingeent en het gebit gecontroleerd. Alleen Image moest gevijld worden. Mevrouw is al 21, dus ik vind het belangrijk geregeld haar tanden te laten checken.
Vandaag een dagje rust allebei; gelukkig maar want ik waai hier uit de bak. Ik word zo langzamerhand wel gestoord van die wind. Van mij mag die nu wel gaan liggen.
Het waait hier altijd harder dan in de rest van NL, buiten Vlissingen, daarom ligt Schiphol ook hier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:21

Ben ik weer.

Was vanmorgen blijkbaar nog niet zo wakker. Namen door elkaar gehaald. Oeps. Frensie moest idd Prinsje zijn.
Daan lekker geslapen. *\o/*

Missen binnenbak. Ondanks de regen toch niet echt. Vind het heerlijk om in de buitenlucht te rijden. Vanmorgen ook weer les gehad in stromende regen.

Heb net dus eerst les gehad met Rembrand, ging heel fijn. Daarna Thabor gelongeerd. Ze zo weer door de storm en regen in de wei zien te krijgen en de wei uitmesten. Zoonlief gaat gelijk uit school met vriendje mee naar huis, dus heb nog even de tijd voor mezelf. Nou ja, mezelf, straks nog "fijn" boodschappen doen.

En weer een verdwenen trein. Daar zou je toch :( }:) -:(- |o _-:(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:23

prullenbak controleren op treinen tine :))

toen mn broertje heel klein was...kiepte die daar vanalles in...
zaggie mam ook doen he....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:32

bicci schreef:

Ik zat hier even heel diep over na te denken. Snapte hem niet.
Maar toen viel gelukkig toch het kwartje. Gaat niet over een verdwenen speelgoed trein, maar om de trein van Naaltje _/-\o_ Moest vroeger ook veel met de trein, dus herleef weer alle frustraties als ik haar berichten lees.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:33

tine10 schreef:
bicci schreef:

Ik zat hier even heel diep over na te denken. Snapte hem niet.
Maar toen viel gelukkig toch het kwartje. Gaat niet over een verdwenen speelgoed trein, maar om de trein van Naaltje _/-\o_ Moest vroeger ook veel met de trein, dus herleef weer alle frustraties als ik haar berichten lees.

owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

**BLONTTT**

:o :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:01

Prinsjeh, de honden inderdaad beginnen met trainen als ze een jaar oud zijn ongeveer.
je kunt ze trainen met een quad, of een 3 of 4 wielige kar, wij gaan dan voor een quad, want die kunnen we voor meer dingen gebruiken. :j maar ze zijn als je een leidhond hebt snel genoeg gewend aan trekken, dat zit gewoon in ze.....ik laat ze nu gewoon uit, maar ze trekken nu al erg goed ! :o :D :+
Voor wedstrijden zonder sneeuw zijn 4-wielige karren toegestaan, dus ... maar even sparen.
en dan natuurlijk DE droom...voor de slee in de toekomst.

Haha..bicci....ik dacht ook een speelgoed trein...zin we samen blond... 8-)

zoontje wilde graag met een vriendje spelen, maar die hadden allemaal al andere afspraakjes..was wel zielig, maar er was een puppypakket bij me binnengekomen, dus kon hij mooi uitpakken, allerlei lekkere dingetjes in en leuk een flostouw ! dus hij heeft lekker met Eagle gespeeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:27

Hallo daar!
't Was vanochtend weer erg vroeg, morgen gelukkig niet naar mijn werk, dan donderdag nog erg vroeg en dan is het even afgelopen met die 'vroege' diensten gelukkig.

PrinsjeH niet naar het werk, lijkt me zeer logisch en daarbij ook beter want denk dat als je op je werk bent je je toch niet kunt concentreren en eerder fout doet dan goed :(:)

Citaat:
Wie van jullie mist wel eens een binnenbak als t weer zo slecht is???

Totaal niet. En dat meen ik :D Ben cara patient in de meeste binnenbakken en ook op de meeste stallen vliegt mijn energie niveau naar beneden dus ik heb helemaal niets met binnenbakken. Daarbij krijg ik altijd de zenuwen als het zo hard waait en alles rammelt en doet. Dus laat mij maar lekker buiten door weer en wind. Plus dat je paard als ze vaker in de binnenbak dan buiten komen in de winter op een gegeven moment zo'n bommetje wordt als hij dan weer een keer naar buiten mag, dus mij vind je absoluut niet in een binnenbak, of ik moet er wedstrijd hebben (en dat is ook een van de redenen dat ik in de winter vrijwel geen wedstrijden reed / zal rijden).

Vind het juist wel lekker (beetje) regen, wind, wat kouder, en dan bij voorkeur lekker de bossen in, op tempo draven en galopperen (als je erop zit). Met voor de wagen vind ik regen (beetje ook he niet van die striemende regen :+ ) ook niet zo'n ramp, gewoon goed inpakken, kou kun je je ook goed tegen wapenen maar als het heel koud is dan stap ik erop of ga longeren hoor. En in een binnenbak met de wagen vind ik dus echt totaal helemaal maar dan ook noppes aan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:38

:wave: thuis

wat een gruwelijke nutteloze dag... ^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:38

Ik ben vandaag fanatiek geweest. Hele huis samen met moeders schoongemaakt. Daarna naar stal. Had les met veale. Goh wist niet dat je in een half uur zoveel kon leren. Had gelijk een ander paard. Dat ik daar nu pas achter kom.

Instructeur ook even laten mennen, want instructeur gaf aan dat hij lekker showde, maar kon het niet zien. Nou die veale kan veel meer dan wat er nu uit komt. Daarna alwyn gereden, wordt een dressuurtoppertje :-) Pakt het goed op. Ga wel even een kleiner bitje proberen. Maar deed het ook braaf.

Volgende week les met beiden, ben benieuwd.

Daan is weer vrolijk. Heeft ook wel zijn huilmomenten en heeft nog wat verhoging, maar gaat goede kant op. Wil deze week dus ook proberen alle avonden heen te gaan. Maar moet ook aan de studie, dus moet even zien hoe fit ik ben. Moet eerst een uur aan de studie, dan pas naar stal

Heb bijgelezen, maar moet eten op zetten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:57

Naaltje nutteloze dag, daar kun je toch zo moe van worden ...
Tallechie top-les en Alwyn heeft echt talent, that's for sure. Denk dat hij ook wel een 11.5 kan hebben :j

Zijn jullie bekend / is iemand bij jullie bekend met het RK geloof en avondwake voorafgaand aan begrafenis? Ik wil er graag heen (is persoon overleden waarvan ik familie goed ken) maar 'zit' dus met Han. Is het iets om een kind van 9 mee mee te nemen? Het schijnt dat het lichter is dan de begrafenis, meer soort gebedsdienst. Kan Han nergens brengen, wil ik eigenlijk ook niet want het zijn al van die rare oppasweken, het is natuurlijk 's avonds en het is dus niet naast de deur, manlief is nog niet weer terug uit het buitenland....zo ingewikkeld allemaal.

Ik ben zelf ook katholiek maar heb tot nu toe alleen maar begrafenissen meegemaakt, geen wakes :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-10-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:02

Ik ben er niet bekend mee en kan je dus helaas niet helpen.
Naaltje jammer van je nutteloze dag.

Hij liep wel goed vandaag, maar wanneer hij wat zwaarder moet trekken begint hij te huppelen, denk dat het wel gaat bij trekken, zodra hij wat meer spieren krijgt.

Wat ik vooral fijn vind aan deze instructeur is dat hij mij vraagt waar ik tegen aan loop en daar trainen we dus ook op. Zal even eten en aan de studie gaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:08

Hij is ook wel liever lui dan moe hoor, vond ik zelf dan altijd wel eerlijk gezegd. Kan handig zijn en fijn, als je een wat drammeriger type bent gewend, maar ik had hem maar zelden aan het 'zweten' zeg maar dus hij is ook wel zuinig op zichzelf }:0
Bij mij dan he, misschien is hij bij jou wel anders hoor, je hebt hem ook al weer een tijdje natuurlijk. Moest bij hem flink naar voren en 'er tegen aan' rijden. Bij Snuit was dat juist precies andersom dus vandaar dat die twee in tweespan ook geen succes waren (zacht uitgedrukt haha).

Doe je nu prive les Tallechie?
Wil volgende week eindelijk weer eens een menles nemen met Bente, al een maand of zo niet gedaan, steeds zo druk en instructeur ook druk met van alles, dan komt het er even niet van. Bente loopt trouwens nog steeds elke keer weer beter dus we gaan wel elke keer kleine stukjes vooruit.

Ben wel heel katholiek opgevoed, van huis uit dan he, maar als iemand overlijdt in de familie ga je niet naar de avondwake, dat is meer bedoeld voor de mensen die niet naar de begrafenis kunnen komen, heb ik altijd begrepen. En mijn man is niet katholiek dus als daar iemand komt te overlijden heb je wel condoleance meestal een dag van te voren, maar geen aparte avondwake. Avondwake is ook soort condoleance, voorafgaand dus aan dag van de begrafenis maar dan met aparte dienst erbij.
Vind het altijd wel wat hebben, zo'n kerkdienst. Maar we kunnen echt niet naar de begrafenis, ik moet college geven en krijg er geen vrij voor omdat het geen 1e of 2e graads familie is...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-10-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:11

Hij is heel zuinig op zichzelf, en daar moet ik door heen leren kijken en hem toch wat meer durven vragen. Ik ben te lief voor hem, en daar maakt hij later gebruik van. Ik let dus ook puur op zijn ademhaling. Als hij begint te pompen, ga ik stappen. ik moet hem er echt aan rijden, en ook voorwaarts houden.

Echt een heel verschil met veale en dat maakt het ook wel leuk. Maar moet wel er bij na denken welke ik er voor heb.

Ik heb nu priveles inderdaad. Echt heerlijk. Instructeur stond nu ook gewoon achterop en zag ook direct wat ik fout deed

(en nu ga ik echt eten)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:13

Dan ben je lekker met hem bezig :j
Fijn he, als instructeur gewoon achter je staat (letterlijk & figuurlijk) dan kunnen ze gewoon ook direct zien wat je doet. Fijn hoor. Vind zelf dat je desnoods beter 1x per maand goede prive les kunt hebben dan elke week een les waar je niets aan hebt.
Eet ze!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:17

@VHU, het is dat je Han niet onder wilt brengen maar je mag hem gerust hier bij ons brengen dan kan hij met zoonlief spelen. Ik weet niet wanneer het is ?