[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:25

Tine, ik zou het ook erg vervelend vinden om dat soort dingen lastminute te moeten regelen. Maar bij wie slaapt dat jongetje nu zijn ouders een weekendje weggaan? Kan die persoon hem niet naar judo brengen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:43

Ik heb mijn man blijkbaar aangestoken met het fokken met paarden.
Toen we bij de merrie gingen kijken zei ik al dat ik het leuk zou vinden om er een keer een opvolger mee te fokken. Al vrij snel had mijn man Alexandro P uitgezocht als leuke partner voor haar, maar vond het iets voor 2012.
Nu de merrie de afgelopen dagen hengstig is heeft mijn man het er weer over dat hij haar misschien volgende maand weg wil brengen om te laten dekken met Alexandro P. :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:58

moest gister avond naar de tandarts en heb nu het nu iets ontstoken,
en heb er nog erg last van en me nek zit wat vast.

ik moet eigenlijk nog veel bijlezen.
ik heb al wat gelezen maar reageer vanaf nu weer een beetje.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:13

@Cobii, wat een leuke pony's fokt jouw vader <3 Ik moet zeggen dat ik nog naar dat leuke bontje op MP heb gekeken toendertijd voor een vriendin van mij... maar haar kinderen zijn nog net iets te onervaren... Het was helemaal mijn type :D . Ene jouw man heeft wel smaak met Alexandro P :P
@Maisie, gefeliciteerd met je aankoop.... en ik ben benieuwd naar de *-:)
@Rivaldo, beterschap :(:)
@Tine, tsja ik zou ook zoiets niet op het laatste moment regelen, maar goed niet alle mensen zitten hetzelfde in elkaar :\. Ik zou het niet meer op wagen vwb die 1e verkoper want als deze niet meer reageert en de advertentie is van de site af dan geloof ik niet meer dat ze iets hoeven te verkopen.
@Tallechie, dat is met recht aftellen voor jou....
@Lacuna en Naaltje zijn goed bezig en zijn al met dat heerlijke zonnetje aan de poets geslagen

Nou ik heb beide pony's vanochtend heerlijk gereden. Simba gaat echt lekker lopen en wordt steeds breder <3 . Vanavond heb ik een heuse vrouwenavond. Eerst gaan we met een hele groep lekker uit eten en daarna naar de Gooische vrouwen film... , echter ben ik zo gaar en alles doet me zeer dus ik hoop niet dat ik halverwege de film in slaap val :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:14

Wanneer krijgen we weer foto's van je knappe pony, Ollie? Veel plezier met je vrouwenavondje. :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:20

Poeltje schreef:
Wanneer krijgen we weer foto's van je knappe pony, Ollie? Veel plezier met je vrouwenavondje. :D

Ik moet het even aan mijn lieve dinnetje vragen die kan hele mooie *-:) maken. Ik moet zeggen dat Simba qua vacht nog niet op zijn mooist is. Hij is nl. bijna zwart momenteel := Vorig jaar kwam hij geschoren en al van de hengstenkeuring en toen was hij écht niet zo donker. Dus de foto's volgen...... ;). Is jouw Henkie momenteel ook zo donker ?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:21

Henkie is op zijn rug en kont grijs aan het worden. Verwacht dat hij wel weer lichter wordt. :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:50

Ollie1 schreef:
@Cobii, wat een leuke pony's fokt jouw vader <3 Ik moet zeggen dat ik nog naar dat leuke bontje op MP heb gekeken toendertijd voor een vriendin van mij... maar haar kinderen zijn nog net iets te onervaren... Het was helemaal mijn type :D . Ene jouw man heeft wel smaak met Alexandro P :P

Nou ik heb beide pony's vanochtend heerlijk gereden. Simba gaat echt lekker lopen en wordt steeds breder <3 . Vanavond heb ik een heuse vrouwenavond. Eerst gaan we met een hele groep lekker uit eten en daarna naar de Gooische vrouwen film... , echter ben ik zo gaar en alles doet me zeer dus ik hoop niet dat ik halverwege de film in slaap val :=

Ollie, leuk om te lezen dat de pony toendertijd je aandacht had getrokken. Ze was ook zo verkocht, de koper had binnen 5 minuten nadat ik de adv. had geplaatst al gereageerd. :Y)

Succes met je vrouwenavond, een tukkie doen is toch geen ramp. ;)

Fijn om te horen dat de pony's lekker liepen.

Over rare vachtkleuren gesproken, de palomino merrie van mijn vader is echt een toverbal. Ze is in de winter soms haast een schimmel, voorjaar krijgt ze veel zwart in haar vacht en zomers heeft ze een super mooie palomino kleur met appeltjes. 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:38

Tine die ouders hadden het inderdaad eerder kunnen regelen. Ik heb nu al oppas geregeld voor mei ivm buurtfeestje en de kleine is er nog niet eens :-)

Heb je alweer geprobeerd te bellen? Zo ja zou ik gewoon de 2e verkoper bellen als het eerder kan.
Belt te 1e nog wel of hoor je daar nog wat van kun je die wel op 's middags zetten

Ollie heeft heerlijk gereden en heeft meidenavond. Veel plezier

Veale is in de zomer ook veel lichter.

Ik ben weer terug van mijn opa. Was wel weer leuk om hem te zien. December was de laatste keer.
Nu wel moe. Het is een uur rijden en dat wil eigenlijk niet meer maar goed. Zo nog even eten en dan even liggen. Vanavond nederlands elftal bij schoonouders kijken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:39

Poeltje henkie is sowieso wel erg knap :D
Ollie, veel plezier vanavond!

De boys net
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jelle (die mocht even kay's halster lenen) <3
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:09

mooie fotooos! :D maar wel een hele zielige blik hoor :(:) :))

@tine; raar dat je niks hoort van die mensen..
vervelend van de judo-rij-diensten die niet lekker gaan

Tallechie naar opa geweest en nu moe :(:)
nog 2 weekjes en dan komt je spruit, leuk joh! gaat al snel :j

Zo... Wat een takkenwerk he, tuig poetsen... ^) Dat duurt weer even voor ik dat vergeten ben en dat dus weer ga doen :') Was wel nodig, en alles ziet er wel geweldig uit weer nu :j
Morgen de auto nog in de poets :+
En dan Zondag het huis maar :j

Heb hier lekker (vieze volgens Lacuna) lasagna in de oven staan, heb hongur!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:13

Leuke foto's
Naaltje eet smakelijk. Zodra de beeb er uit is ga ik ook lasagne eten. Mijn vriend vind het niet lekker dus heb ook kant en klare maar dat mag ik nu niet hebben.

Ik vind het zo grappig als we bij mijn opa zijn geweest. Mijn opa praat plat drents en dat verstaat mijn vriend 9 van de 10 keer niet. Mijn vriend praat nederlands met een gronings accent en dat vertaat mijn opa weer niet. Mijn opa is ook ontzettend doof dus 9 van de 10 keer krijgt mijn vriend een raar antwoord.

En indd nog 2 weken afzien

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:15

waarom mag je geen kant en klare?? *nieuwsgierig O:) * wij hebben ook de kant en klare versie hoor...
cheap, snel, makkelijk := :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:18

Ivm vacuum verpakte dingen. Daar kunnen bepaalde bacterien ed in zitten.
Voorgepakte zalm mag ik bijvoorbeeld ook niet. Net zoals softijs en milkshakes.
Heeft met schadelijke bacteriën te maken, wat voor mij niet schadelijk is maar voor de kleine wel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:22

oh :oo is dat voor alle zwangeren?
geen milkshakes ook :oo oooohooooh :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:09

Gewoon zelf milkshakes maken, maar dan zonder ijs. Is ook lekker.
Zalm mag ook niet omdat rauwe dingen niet mogen. Ik had tijdens mijn zwangerschap steeds enorme trek in garnalen en filet american. :Y)

Nog steeds niets gehoord van 1e verkoper, dus mail gestuurd naar 2e verkoper of het eerder kan. Eerste verkoper kon niet smiddags ivm verjaardag, anders hadden we het sowieso omgedraaid. In de huidige volgorde had dat 1e paard dan nog mee gemoeten naar 2e. Is niet ideaal, maar ja, vanwege de afstand voor ons de beste oplossing.

Die kant en klaar maaltijden vind ik niet te eten. Wat een nepsmaak er toch aan zit. Bah. Toen we met de verbouwing van de keuken zaten kon ik even niet anders, had geen gasformuis of oven meer. Maar nu is het weer iedere dag vers gekookt.
Jolige paarden in de wei.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:25

Kay is een vlieger :j

tallechie, weer een goede controle gehad dus? hoe was het bij je opa?
hij vond het vast leuk je weer even te zien.

Tine, je hebt gelijk hoor :j sommige kant en klaar maaltijden zijn echt niet lekker :n
maar sommige zijn soms nog best goed te doen vind ik.

Cobii, wauw! wat hebben jullie (of je vader?) allemaal een leuke pony's! vooral die zweetvos? vind ik erg mooi :j

even een update over de lammetjes/weide kwestie van gisteren.

Rafiki en wobbe staan vanaf vandaag in het weitje wat we vorig jaar speciaal voor mijn kleintjes af hebben gezet.
en Ivy en het shetje van stalgenootje staan in de aangrenzende wei.
de dames staan nu wel bij lammetjes, maar die bleken toch niet zo vervelend te zijn als dat er in het mailtje stond.
het gaat zo eigenlijk prima zoals ze nu staan.
Ivy kwam af en toe bij het gaas kijken en Rafiki hinnikte/bromde dan wat en dan stonden ze eigenlijk zij aan zij te eten zonder dat er verder iets gebeurde (met het gaas er tussen natuurlijk)

Rafiki zag de lammetjes echt als dingen om mee te spelen.
en hij speelde echt heel erg wild.
maar ga hem maar eens vertellen: "je mag niet met de lammetjes spelen, dan gaan ze kapot"
dat snapt ie toch niet :+

Ik denk dat als ik hem nu laat castreren het lammetjes 'jagen' misschien wel verholpen is.
maar voordat hij het 'gevoel' (voor zover hij dat al heeft :+ ) kwijt is ben ik ook weer paar weekjes verder.
en ik denk niet dat ze dan alsnog bij de lammetjes in de wei mogen.
en bovendien gaan dan de grote paarden alweer bijna naar buiten en zouden Rafiki en wobbe alsnog in het afgezette weitje gaan.
dus ik dacht zolang het goed gaat zoals ze nu staan is er geen vuiltje aan de lucht toch?

Ik kreeg nog wel te horen dat ze het zielig vonden voor wobbe dat Rafiki hem 'dekt' (echt van achteren af, alleen zonder leutertje erbij) en dan een paar rondjes op wobbe zijn kont/rug meerijd.
is dat nou echt zo zielig? wobbe kan hem toch gewoon een keer een mep verkopen? of gewoon flink hard weg rennen? als hij het echt vervelend vind.
Of vinden jullie dit 'dekken' en zéér grondige reden om hem te laten castreren?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:47

Jeetje zeg vertrek vanochtend om 9.00 ben net terug en jullie hebben zomaar 4 pagina's geschreven :list:

@Tine, ben zelf ook altijd zo iemand die alles ruim van tevoren regelt. Gelukkig is ons groepje dat de kinderen naar de muziekschool haalt en brengt een fijn groepje. Jammer dat het niet loopt met het judo-groepje want je kunt elkaar als ouders gewoon zo helpen als dat wel lekker loopt.

Hoor over poetsen van tuigen, nieuwe tuigen (gaaf Maisie!), en een beeb die over een week of twee ter wereld gaat komen, zo spannend! Mooie vrolijke poowns in de wei en Ollie die zo trots op Simba is <3 Heerlijke pony's gezien van pa van Cobii (we hebben er weer een adresje bij als iemand wat zoekt :j ) en Askazita met een zere kies :(:)

Ben zelf hartstikke trots op mijn Rizanta, de groom en mezelf :D Alles is heel goed gegaan, we hebben stukje proefgereden met de wagen (die ik eerst helemaal niet goed vond, vond lamoen te klein, ander lamoen, paste eerst ook niet, ik -:(- maar uiteindelijk werd ik gelukkig weer }:0 en dankzij rustige Rizanta en geduldige groom is het wel goed is gekomen :+ ). Rizanta heeft wedstrijd ervaring (onder de man weliswaar) en ze heeft vroeger ook koetsentochten gedaan in tweespan en dat merkten we vandaag echt. Super relaxed op vreemde stal, goed stilstaan met inspannen, ondanks allemaal andere paarden / wagens die heen en weer rijden / trailers op en aan etc. In de vreemde bak echt prima te rijden, langs de weg en over het zandpad ook goed.
Dus we hebben er zin in voor morgen :D En ook zeiden we tegen elkaar: wat heerlijk dat we dit vandaag hebben kunnen doen, wagen testen (was als we dat gisteren hadden moeten doen een ramp geweest, zijn er bijna een uur mee bezig geweest), proefritje, peerd lekker op de stal etc.

Ga vandaag vroeg naar bed, iedereen fijne avond!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:49

klinkt als een geslaagde oefen dag VHU. succes morgen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:54

Rafiki wil graag zijn dekentje spammen.

Afbeelding

Afbeelding

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:59

pff... vele handen maken lichter en een stuk gezelliger werk.
Gelukkig alles af gekregen en alles ziet er weer prima uit. Helaas stom vergeten om mn beugelriemen erbij te leggen, dus die zijn nog niet gedaan :+

Tuurlijk kan Wobbe hem gewoon n keer een knal verkopen, zou me daar niet zo druk over maken. Maar moet eerlijk zeggen dat ik soms misschien ook wel wat te gemakkelijk ben met mn paarden hoor.
Nog geen leuter erbij vind ik nog geen reden tot castreren hoor. Het hoort allemaal bij de ontwikkeling en mijn jonge ruin klimt op diezelfde manier op mijn oudere ruin en das puur spel, uitdagen, rangorde bepalen etc.

Ja, voorverpakte maaltijden zit altijd zo'n plastic-smaakje aan, bah.
Alleen de voorverpakte salades haal ik nog wel eens.

Tallechie is lekker bij haar opa geweest.
Leuke foto's van Jelleee
Laura gaat morgen eigenwijs zijn en toch gewoon lesgeven.
en de man van Cobiie wil toch wel graag baby-paardjes!

Morgen gaan we met Sunny en Zoë (de shetmerrie van stal) naar een pensionstal in de buurt om daar te oefenen op vreemd terrein. Zoë gaat namelijk 9 april ook meedoen aan de shetlandindoor, maar zij heeft nog nooit op vreemd terrein gewerkt (nja, buiten de veulenkeuring dan)
Ze gaan dan samen in de trailer, kunnen we dat ook even oefenen, en ik ga daar gewoon lekker met Sun aan het werk. Neem de sulky mee, misschien dat er daar op die stal nog wat enthousiastelingen zijn die een rondje met Sun willen mennen.

Nu vroeg naar bed, Naaltje zou mijn koppijn ergens op de snelweg uit de auto kieperen, maar helaas is die terug naar mijn huis gekropen en neemt ie toch zn intrek in mijn hoofd ;(
Groetjes, lacuna

EDIT
Jullie gaan te hard!
Gaaf dekentje IT! :D Waar heb je m nou vandaan als ik vragen mag?

VHU dat zal ook een hoop rust geven, dan kun je morgen gewoon inspannen en wegrijden, paard is relaxt, wagen is op maat, dan hoef je je alleen maar druk te maken over je eigen zenuwen :+
Heel veel plezier morgen!!
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 25-03-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:00

dus je gaat morgen even oefenen met je pony's?
veel plezier!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:01

Heb je toch de deken gevonden kim? Leuk hoor! Grote man zo met zijn dek!
Dat dekken van Wobbe is vervelend ja. Maar als wobbe er echt last van zou hebben, trapt hij wel van zich af hoor.

Bij de vorige eigenaar van Kay, dekte kay ook constant andere paarden en daarom moest hij alleen staan. Bij mij heeft ie het nog nooit gedaan, ook als hengst niet. Jelle en mick trappen sowieso wel van zich af.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:05

en ik heb nog meer foto's:

Tosca & diesel
Afbeelding

Diesel
Afbeelding

Tosca
Afbeelding
Afbeelding

en Rafiki die af en toe even lekker een dutje doet in de stal
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:06

Als wobbe Rafiki zat is dan geeft hij hem vanzelf een schop.
moet hij hem maar op z'n donder geven toch?
ja heb het dekentje toch gevonden :D heb hem 2e hands gekocht van Rhine.