[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:52

@Tallechie: hartstikke goed gedaan!

@Marianne: succes!

@Tine: goed gedaan onder het zadel!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:35

schaam schaam ik heb een tijdje niet gereageerd hier :o

En ik heb behoorlijk wat blz. te lezen. En een beetje te veel om te reageren. Dus bij deze: beterschap, gefeliciteerd, succes, kop op, voor iedereen die het nodig heeft :P

Met mijn pony's gaat alles goed alleen heeft Zardos wel een ongelukje gehad wat heel anders af had kunnen lopen. Ik was hem aan het longeren in het weiland(wat erg goed ging) toen hij plotseling zich verstapte en met z'n buitenbeen ergens inzakte. Dus ik snel naar hem toe (had z'n been er al weer uit) bleek daar een gat van een have meter te zitten :wow: Zardos z'n been was gelukkig niet warm en hij liep goed. Dus z'n been afgespoeld en verder maar met rust gelaten(natuurlijk wel vaak gekeken of zijn been warm werd). Gelukkig de dag daarna ook niks aan de hand. Heb even buiten met hem gestapt. En tot nu toe gaat alles goed. Dus Zardos heeft echt behoorlijk geluk gehad, hij had z'n been kunnen breken... De gat heb ik gelijk weer dicht gegooid maar hoe ie daar komt? Door konijnen komt het waarschijnlijk niet want het gaat recht naar beneden.. Kom elke dag in het weiland en ik kijk goed of ik wat zie en het gras is niet eens hoog.

Vandaag ga ik waarschijnlijk met Zorian mennen. Ik heb nu een nieuwe menzweep *\o/* . Jeetje wat zijn die dingen duur zeg..

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:53

Vandaag met Zorian gement was zo gaaf!! Met het instappen was hij een beetje sloom maar dat komt waarschijnlijk meer omdat hij nog een beetje moet wennen. Verder doet ie erg goed zijn best. Op het eind nog een klein stukje op het zandpad naast ons huis gement en dat ging erg goed. Het is daar erg rustig, er was begeleiding en hij kent het daar. Dat was echt genieten heerlijk kan niet wachten tot de volgende keer. Maar moet zo eerst maar eens mijn tuig schoon gaan maken het is behoorlijk vies geworden door de huidvet van Zorian..
L_Rivaldo ik heb je topic gezien en het ziet er super goed uit! En Rivaldo, prachtig paardje hoor :~

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:47

@Joytje: gelukkig maar. Wat voor zweep heb je gekocht? Ik moet ook nog een fijn lichte, hoeveel zal ik moeten rekenen?
Fijn dat het mennen goed ging!

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:05

Bedankt joytje :D.. nu hij zo geschoren is en voor de wagen :D.. ben ik erg trots :D.. ik vind hem er goed voor passen, dit is het gewoon voor ons, hopelijk is het morgen mooi weer en gaat hij er weer voor.

Vandaag mijn tuig helemaal in het vet gezet, hoe vaak doen jullie dat als het tuig net nieuw is? De verkoper zei een paar keer achter elkaar, met een dag ertussen. Wat een werk is het zeg, had vandaag totaal niet de ruimte!

Jammer dat je wagen nu kapot is, hopelijk is het snel weer in orde.

Marianne: succes alvast :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 17:06

Heb ook het topic van rivaldo gezien, super dat het nu zo goed gaat! :j
Wat voor wagen heb je er eigenlijk achter en hoe groot is je pony?

Nog ff een linkje ;)
[AR-ITP] Abbey weereens in training

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:13

Ja die meneer merkte dat ik degene was met de angst, dus die zij niet zeuren en rijden, je pony luisterd de hele tijd naar je en is erg op je gericht dit gaat goedkomen, dus toen ging ik :D
Mijn pony is 1,15 en heb een dutch 2wieler.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:16

rivaldo: bullshit hoor, 1 keer vetten is prima. Gebruik zelf ander spul als wat ik erbij kreeg, dat vind ik zo vies op mijn tuig..... bah!

heb een zweep van Fleck, geloof dat die rond de 50 kost oid, weet niet, heb hem gekregen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:21

Was dat in zo'n blauw flesje? Heb het nu wel hiermee ingesmeerd en is speciaal voor zwart tuig, ik mijn kwarst gebruikt.. en ben k bij de leidsels, mmm die kan ik moeilijk met zwart doen, gelukkig had ik nog blanke olie, maar nu had ik wel een zwarte kwarst, ik schrobben en heb het er nog goed vanaf gekregen ook.

Nadat ik het ingeolied had dacht ik echt, eemh.. nog 2 keer?

Ik had 2 jaar geleden niet een dure, eentje van 15 euro ofzo.
Werkt nog prima, maar is behoorlijk ruig mee om gegaan, mijn bijrijders gebruiken hem ook als longeerzweep

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:27

Ja, blauwe fles, geel etiket. Heb wel de blanke versie gekregen toen.
Doe het nu met zeep en vet. Vind ik persoonlijk fijner.

meerdere keren is echt onzin, leer raakt dan echt verzadigd en wordt veeeeel te vet om te handelen. Zou vooral met de stoten oppassen, anders glibbert het zo uit je handen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:37

Hihih, heb het dus best dik gedaan omdat hij zei dat dat moest, morgen neem ik het af met een doek. En ga ik hopelijk mennen in de bak. Hoorde dat het noodweer werd.

Ik vind vet ook persoonlijk veel fijner. Dan ga ik de volgende keer ook maar gebruiken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:39

je leidsels moet je trouwens NIET in de olie zetten!
Eventueel kan je ze wel afnemen met een vette lap, maar echt niet in die olie doen hoor :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:45

Oh :(.. te laat hij zij eerst ja gooi je leidsels gewoon in een bak olie.. haha zoveel olie heb ik niet hoor. Ik neem het morgen maar heel goed af. Is het heel ernstig?

Heb ook nog stoffe leidsels eventueel om morgen mee te mennen zodat deze misschien weer wat opdrogen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:52

ja zei ie tegen mij ook, maar heb het eerst even negevraagd omdat vette leidsels echt niet fijn zijn.
Staat het op stal in de olie?
Inderdaad heeeeeeeeeeeel goed afnemen. Even oude ruwe handoek oid meenemen en echt eraf schrobben zowat.
Als je nu keer in de regen terrecht komt glibberen je leidsels zo uit je handen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:01

Oeh daar ben ik niet blij mee inderdaad!
Ik heb het alleen met de kwast ingeolied. Dus niet zoals hij zei in een bak gedaan. Ik baal er nu echt van, ga morgen dan wel even met mijn stoffen leidsels mennen omdat het gaat regenen.
Bedankt nog voor de tip, Helaas de fout toch gemaakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:11

Maakt niet uit. Hij adviseerde het mij ook hoor ;) op mijn koetsiersbewijscursus hebben ze gelijk uitgelegd: tuig mag je vetten/olieen, maar van je leidsels blijf je af :+
Haal er na het poetsen van mijn tuig wel eens mijn lap overheen die ik gebruikt heb voor het uitpoetsen van het vet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:15

Ik moet je toegeven toen je het zei, dat dit mij ooit eerder is gezegd (3jaar geleden)..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:15

Leidsels inderdaad niet olieen, de rest van het tuig heb ik wel een keer of 3 gedaan en daardoor heb ik nu een fijn en soepel tuig, maar goed meningen kunnen verschillen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:25

Ik doe de stoten van leer wel in de olie maar hang ze op en de rest blijf ik ook van af.

In het begin heb ik mijn tuig 2 x ingevet. Ben wel de uiteinden gaan buigen zodat het soepel werd.
Nu doe ik het 1x in de maand in de vet en 1 keer goed schoonmaken.

Heb vandaag gereden onder zadel. Vriendin van mij rijdt hem tegenwoordig eerst zodat hij er door heen is. Eerst met slof, slof is na 2 x er al weer af. We rijden nu met sporen, waarschijnijk is hij daar altijd mee gereden want hij buigt nu zelf al in. Bij mij gaat het nu ook weer goed.

Abbey ziet er goed uit hoor

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:58

Ik meld me ook aan.

Mijn naam is Plonie, en ik heb een mini appaloosa ingeschreven bij het NAP stamboek en NMRPS gekeurd ofzoiets, ik snap daar nog niet erg veel van. De mensport is voor mij nog heel erg nieuw, en voor mijn pony, Jolly ook. Alle tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik doe nu gewoon een beetje mennen voor zo ve rhet lukt op de straat.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:06

Ik ben geslaagd!!

Heb nu ook mijn twee-span koetsiersbewijs!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:17

GEFELICITEERD!!! Had je het nog droog gehouden?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:19

L_Rivaldo schreef:
GEFELICITEERD!!! Had je het nog droog gehouden?

Ja gelukkig wel. We hadden ervoor gekozen om eerst de praktijk te rijden, en daarna de theorie te maken.
Ik was als laatste en rond half drie terug, net voordat het hier heel hard begon te regenen.
Dat hadden we dus heel goed gepland!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:27

Das fijn :D

De kindjes hadden gelukkig ook droog gereden op rivaldo. Ze gaan met sprongen vooruit. Vandaag gedraafd, lichtgereden en dat ook nog is over de balkjes :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:53

ik doe de uiteinden van mijn leidsels wel invetten maar idd het gedeelte wat ik vast moet houden niet.

Heb gelukkig nu nog maar 1 tuig wat ik echt in moet vetten :D de rest is webtech en zilco.

Vandaag buitenrit met de club gereden. Ferro was braaf alleen toen ie dacht dat we rivhting huis gingen
was hij een beetje druk. We hebben ongeveer 1,5 uur gereden en gelukkig was het droog.

@ tallechie wel een hele ervaring he zo'n eerste wedstrijd en aan die spoorbreedte moet je echt wennen.
Ik roep ook wel eens daar pas ik echt niet door !! Maar als remko er door past dan kan ik er ook gewoon achteraan.

@ L_rivaldo Hij ziet er echt leuk uit geschoren en was heel braaf zo te zien !!

Wie gaan er hier eigenlijk naar paard en koets en welke dag ??
Wij denk ik op de zondag.