Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
erg nuttig en super leerzaam.
en ach die Paul heeft hij er wat over te zeggen
en ik maar met kunst en vliegwerk met mijn merries er langs als ik wat wilde doen) vanuit die 'ellende' heb ik haar toen naar de stal gedaan waar ik nu met Cathey nog sta... De periode dat ze op hol is geslagen met Ollie, waardoor ik er zo hard vanaf ben gegaan en mijn ribben heb gebroken had ik ... Piet net (die was toen net gecastreerd... ). Daarna ging het dus een poosje goed en kwam dus die klophengst langs ... En in de winterperiode heeft ze toen op stal (bij die stal toen bij mijn wei) gestaan, dat vindt ze zowiezo vreselijk, dat verandert denk ik nooit, maar op stal was ook een hengst.Gem schreef:VanHuisUit schreef:En weet iemand hier of het mogelijk is paarden te steriliseren???? Zou dan alles oplossen...
Ja! Vroeger op de manege hadden we ook (minimaal) één gesteriliseerde merrie.
en lang niet alle dierenartsen willen het doen. Mijn eigen DA hier in Rotterdam (toch een echte paarden DA) wilde het niet doen. Die wilde of regumate of homeopatische middelen (die ik inmiddels in huis heb, tip is zodra de dagen weer langer worden, dus na de Kerst / januari, daarmee te beginnen). VanHuisUit schreef:Dag Rhine, wat leuk even van je te horen. Hoop dat het (relatief natuurlijk) goed met je gaat en dat je lekker bezig bent met je paardje.
Zo'n knikker kan er ook weer uit, gebeurt ook in 30/40% van de gevallen. Iets zegt me dat dat bij Ber niet goed gaaten lang niet alle dierenartsen willen het doen. Mijn eigen DA hier in Rotterdam (toch een echte paarden DA) wilde het niet doen. Die wilde of regumate of homeopatische middelen (die ik inmiddels in huis heb, tip is zodra de dagen weer langer worden, dus na de Kerst / januari, daarmee te beginnen).

geen fijn goedje voor jezelf...pas op dat je het niet op je blote handen oid krijgt..je lichaam slaat het meteen op..niet goed voor je..
ook sterkte...is ook veel te verwerken allemaal.
en
, superleuk..en ook andere dingen/zaken emotioneel wat stress en spanning...en gewoon
Jullie kennen het vast..
gaat ook wel weer voorbij.....hoop ik..