[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:34

Tine: het was zo verschrikkelijk mooi en indrukwekkend dat ik er nog stil van ben

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:06

Fijn dat het mooi was. Kan ook haast niet anders als ik zo alles lees. Heel veel sterkte nog voor de komende tijd. Zal heel onwerkelijk zijn.

Hier weer heel drukke dag gehad, allerlei klusjes en klussen, alle paarden hebben beweging gehad. Trots op zoonlief. Juf reed op Fabels, Fabels was wat onrustig. Toch stapte zoonlief zo op Fabels af en ging er ook nog op rijden, stap, draf en zelfs galop. Zo stoer. Als ik dan kijk hoe moeizaam het een jaar geleden ging, zo bang als hij toen was. Erg blij mee.

Nu is zoonlief is zijn uppie de kerstboom aan het optuigen. Heerlijk zo'n kind <3

Morgenochtend springwedstrijd en s middags krijgen we bezoek. En dan is het weekend alweer om.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:01

Vond het filmpje met de koetsen en de kist al heel bijzonder en emotioneel om naar te kijken en ik ben niet eens betrokken.... heel mooi dat jullie dit hebben kunnen doen zo....

Vanmiddag heb ik een ruiterfit training gedaan met paar meiden van het Ramirootjes topic hier op bokt. Echt super leuke middag gehad. Met hilarische momenten...

Afbeelding

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:44

Tine, ik denk dat we haar geen beter afscheid hadden kunnen geven. Heel bijzonder om daar deel van uit te maken. Supertrots op mijn vriendinnetje die gesproken heeft. En supertrots op Det die zich 12 km stappen kapot heeft verveeld. Wel echt een dag met een lach en heel veel tranen. Maar ze ligt op een prachtig plekje bij haar moeder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:04

;(

Altijd dan zo lastig in een forum om dan weer met de orde van de dag verder te gaan...

Na gisteren ruiterfit vandaag training op de paardrij-simulator. Nou dat is ook echt een aanrader voor iedereen die denkt dat hij/zij fatsoenlijk op een paard kan zitten }> erg nuttig en super leerzaam.

Heb van deze dagen genoeg huiswerk voorlopig :+

En... heerlijk gewerkt met Ber. In hand werk gedaan met haar en wow, ging gewoon zomaar links/ en rechts opzij stappen keurig samen. Erg leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:26

Ben ik met je eens VHU. Het lijkt zo bot om dan weer gewoon verder te vertellen. Moeilijk altijd.

Vanmorgen met Sam naar springwedstrijd. Helaas in 1e parcours wat te afwachtend gereden, waardoor ze 2 weigeringen hadden en ook nog tijd. Tweede parcours ging super en hadden ze de snelste tijd, wat goed was voor 1e prijs. We waren pas eind van de ochtend weer thuis, dus eerst maar gaan slapen want ik had weer een prutnacht achter de rug. Daarna met Amerigo en Rembrand een kort en rustig buitenritje gemaakt. Voor mij de eerste keer na de trektocht weer echt in het zadel. Heup voelde nog wel gevoelig, dus ik hoop dat ik vannacht geen spijt krijg. Van de fysio kon ik weer gewoon gaan rijden.

Nu nog even kopje thee en dan vroeg naar bed, want morgen weer lange dag voor de klas.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 06:14

Zondag even mijn zinnen verzetten.
Op de club hadden ze een workshop georganiseerd met Glamourhorze voor het maken van frontriemen.
Haha helemaal mijn ding als ekster: bling bling

2 gemaakt voor rijhoofdstel, paars voor Janouk en turkoois voor Meneer Anton.
Paul vindt ze prachtig haha dusniet.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:58

Echt super mooi *D en ach die Paul heeft hij er wat over te zeggen := :+

Gisteren tot mijn grote opluchting misschien toch weer een indicatie gekregen waarom Ber opeens weer zo ontzettend vervelend was maandje terug... de buren hebben (nu hadden) een shetlandhengstje dat rond die tijd een paar keer is uitgebroken en dus bij de paddock heeft gestaan een paar nachten. Pony'tje is daarna gelukkig weggedaan. En ik bedacht me van de zomer is het gedonder ook weer begonnen bij stal nadat er een mini-hengstje in de groep van Piet is gezet. Ik was dat helemaal vergeten maar toen ze gisteren zeiden over dat shetje en ik naar huis reed, nadat Ber zo fijn was om mee te werken, werkelijk onherkenbaar weer tov dat drakengedrag, dacht ik opeens, ja, toen was het begonnen. Ik dacht toen dat het kwam door de wisseling in de wei (met dat mini paardje was ook een ander paard gebracht in de groep) maar dat hengstje was ik helemaal vergeten.
Toen ze zo vreselijk was in de periode bij mijn andere stal heeft er naast hun wei een week of 5, 6 een paard gelopen wat klophengst bleek te zijn (ja ja, >;) en ik maar met kunst en vliegwerk met mijn merries er langs als ik wat wilde doen) vanuit die 'ellende' heb ik haar toen naar de stal gedaan waar ik nu met Cathey nog sta... De periode dat ze op hol is geslagen met Ollie, waardoor ik er zo hard vanaf ben gegaan en mijn ribben heb gebroken had ik ... Piet net (die was toen net gecastreerd... ). Daarna ging het dus een poosje goed en kwam dus die klophengst langs ... En in de winterperiode heeft ze toen op stal (bij die stal toen bij mijn wei) gestaan, dat vindt ze zowiezo vreselijk, dat verandert denk ik nooit, maar op stal was ook een hengst.
Bij degene waar ze van jan - april is geweest stond ... een twenter hengstje ....
Degene waar ze voordat ze naar de vorige eigenaar ging (van wie ik haar heb gekregen dus) heeft haar een paar maanden gehad, daar stond ze samen met een oude ruin in een 24/7 buiten met schuilstal. Was ze volgens haar gewoon een heel lief paard (wat ik nu onderhand ook echt begin te geloven)...
Alle periodes als ik nu naga dat Ber bij mij 'normaal' of 'normaler' was waren zonder hengsten in de buurt...
Zou ik eindelijk het 'lek' boven hebben... ik hoop het toch zo gisteren was ze gewoon weer zo lief en makkelijk in omgang ...
Ik heb de laatste weken nadat ze weer zo'n vreselijk paar keer had dat ik er was alles geregeld om haar naar Van Veen/Nijkerk te kunnen brengen als ik het niet meer zie zitten, nu vind ik het op zich al een ramp een paard weg te brengen, maar als het niet anders is is het niet anders. Maar een paard wegbrengen terwijl je niet weet waarom, dat kan ik gewoon niet...
En weet iemand hier of het mogelijk is paarden te steriliseren???? Zou dan alles oplossen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:46

vhu: geen idee,maar als je haar laat dekken ben je 11 maanden van het gedonder af := (heb zelf merries) +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:31

Heb ik er weer een paard bij en daarna weer hetzelfde gedoe, da's niet handig :P
Naja mocht het niet meer houdbaar zijn heb ik in ieder geval 'een plan'.

Cathey aan de dubbele longe gehad, ze gaat nu eindelijk in galop meer ruimte pakken *\o/*
En verder lekker bezig hier :D :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:57

VanHuisUit schreef:
En weet iemand hier of het mogelijk is paarden te steriliseren???? Zou dan alles oplossen...

Ja! Vroeger op de manege hadden we ook (minimaal) één gesteriliseerde merrie.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:57

Gem schreef:
VanHuisUit schreef:

Ja! Vroeger op de manege hadden we ook (minimaal) één gesteriliseerde merrie.

Sorry dat ik even binnen val (lees nog steeds alles mee maar typen is moeilijk).

Is een 'knikker' (van de dierenarts) geen optie dat voelen ze zich altijd drachtig maar daarna heb je geen veulen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:09

Dag Rhine, wat leuk even van je te horen. Hoop dat het (relatief natuurlijk) goed met je gaat en dat je lekker bezig bent met je paardje.
Zo'n knikker kan er ook weer uit, gebeurt ook in 30/40% van de gevallen. Iets zegt me dat dat bij Ber niet goed gaat :( en lang niet alle dierenartsen willen het doen. Mijn eigen DA hier in Rotterdam (toch een echte paarden DA) wilde het niet doen. Die wilde of regumate of homeopatische middelen (die ik inmiddels in huis heb, tip is zodra de dagen weer langer worden, dus na de Kerst / januari, daarmee te beginnen).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:46

VanHuisUit schreef:
Dag Rhine, wat leuk even van je te horen. Hoop dat het (relatief natuurlijk) goed met je gaat en dat je lekker bezig bent met je paardje.
Zo'n knikker kan er ook weer uit, gebeurt ook in 30/40% van de gevallen. Iets zegt me dat dat bij Ber niet goed gaat :( en lang niet alle dierenartsen willen het doen. Mijn eigen DA hier in Rotterdam (toch een echte paarden DA) wilde het niet doen. Die wilde of regumate of homeopatische middelen (die ik inmiddels in huis heb, tip is zodra de dagen weer langer worden, dus na de Kerst / januari, daarmee te beginnen).

Oke daar kan ik inkomen, had het via via van iemand gehoord die er blij mee is maar zelf geen ervaring. (Van mijn ouders mag ik enkel ruinen hebben) Hopelijk werken de middeltjes wel.

Met mij gaat alles eigelijk wel goed (buiten veel krampen en pijn), ik ben zelfs aan het paardrijden nu en dat gaat eigenlijk wel leuk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:48

Hee Rhine, fijn dat je ondanks alle pijn en ellende toch kunt genieten van de paarden.
VHU, geen verstand van sterilisatie bij paarden.
Janouk is creatief bezig geweest

En ook vandaag weer heb ik me zo verbaasd over het vertrouwen van zoonlief in Fabels.
Ik moest de hele dag werken, maar de hoefsmid kwam om half 3 voor Samoerai. Ik wil haar niet de hele dag op stal laten staan, dus met zoonlief afgesproken dat hij tussen de middag naar huis zou komen om Samoerai op stal te zetten. Omdat ze in haar uppie op stal aldoor rondjes blijft lopen, gezegd dat hij Amerigo of Fabels er maar bij moest zetten. Had hij gekozen voor Fabels (niet verrassend, want Amerigo is een boefje om te vangen). Bleek dat hij haar met slechts een touwtje om haar nek uit de wei heeft gevist. Gelukkig was hij slimmer dan mama, want die had nooit meer aan poort en honden gedacht. Ja, te laat. Maar toen ik thuis kwam, stond de poort nog keurig open, dus hoefsmid heeft wel gewoon met zijn auto het erf op kunnen rijden.

Terwijl ik de wei aan het uitmesten was (nog even snel voor het donker was), kwam zoonlief weer thuis (had gespeeld met vriendje). Hij zou de ponys (die hadden net even op stal hun eten gehad, was wel net zo makkelijk) weer in de wei zetten. Komt hij doodleuk met 2 ponys aanzetten, bij Sam halster om bij Fabels touwtje. <3 <3

Gisteren heeft hij ook in de schemering op Fabels gereden. Dat had hij een jaar geleden met Sam echt niet gedurfd en nu gewoon op groene pony stap, draf en galop.

Nog niet gebeld voor morgen, dus misschien wel vrije dag. Geeft niet, heb erg veel werk liggen en heel drukke middag/avondplanning.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:15

Nog 3 nachtjes slapen. We zijn er helemaal klaar voor.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:20

Meer stallen Tine? Wat zijn de plannen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:21

Hihi, verrassing. Vrijdag meer. Eerst rond 13.30 heel hard duimen :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:22

Flauw dit :( Wel mooi zo!

Ik kom weer een beetje onder mijn steen vandaan. Zondagavond dik ziek geworden, gister een dag in bed en vandaag gelukkig weer aan het werk *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:24

Ipsilonka schreef:
Flauw dit :( Wel mooi zo!

:+ }>

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:27

Oh hier ben je ook al ze geheimzinnig Tine!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:27

Spannend. Ziet er goed uit.

Sterkte Ipsilonka, zal ook wel de ontlading zijn.

Hier lichamelijk en geestelijk ook een slechte week achter de rug. Nouja, straks nog iets afhandelen en dan weer opbouwen en verder. Zondag is mijn vriendin geweest en die gaat ook Savana rijden. Zij reed Bruno ook en ziet het met Savana ook zitten, gelukkig. Menles is verplaatst naar 23-12. En 27-12 naar de kliniek voor haar tanden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:29

Belker, dat denk ik ook. Zondagavond na de wedstrijd had ik er tijd voor :P

Tine is een boefje zo :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:35

Hier ook drukke dagen achter de rug. 3 dgn met stand gestaan bij een speingconcours hier in de buurt. En dan thuis ook nog het draaiende houden. Zondag ff snel tussendoor paarden binnen halen. Ikke schrok van iets liep me half omver en trok het touw door mijn hand. Oh dat deed zeer. Brandzalf er op. Heb nu wat vel weg maar het gaat wel weer. Wel nog een stijve vinger dus menles gisteren maar een keer overgeslagen.
Nu weer aan de administratie. Ppfff

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:20

mooie nieuwe stal tine, spannend.
Vhu, een goede training, maakt je vast bewust van je lijf. en Ber...tja... geen idee...Regumate is een handig goedje...word dat nog steeds verkocht, dacht dat het in NL niet meer verkocht werd.... :o? geen fijn goedje voor jezelf...pas op dat je het niet op je blote handen oid krijgt..je lichaam slaat het meteen op..niet goed voor je..
Baudyh..auwwwww....hoop dat je hand snel beter is..niet leuk.
Belker....sterkte...
Ips... :(:) ook sterkte...is ook veel te verwerken allemaal.
Janouk, wat een gave frontriemen ! :~
Zwaai naar Rhine, wat heerlijk dat je weer kunt rijden !! *\o/* en _/-\o_

Hier...drukte met zoonlief verjaardag Y)(^) , superleuk..en ook andere dingen/zaken emotioneel wat stress en spanning...en gewoon -:(- ^) :x Jullie kennen het vast.. :+ gaat ook wel weer voorbij.....hoop ik.. -O- :j

Nou....fijne dag nog...sterkte of succes of veel plezier bij wat je gaat doen...