[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:09

@ Tine gelukkig marathon wagen die nu nat en smerig is.. paardjes lekker schoon op vrachtwagen.. dressuur wagen is ook smerig moet dus ook schoon... Ik hoop dat ik woensdag kan schoonmaken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:46

@Tallechie weet precies wat je bedoelt met Snuit hoor, heb je het idee dat je niets met hem aan kunt en zeggen mensen langs de kant maar het ziet er toch prachtig uit.... tja. Zie ene mooie foto van Rattan en Snuit in tweespan in mijn profiel, die dag had ik er eigenlijk totaal niets over te vertellen, maar je ziet, het plaatje, prachtig :+ Zal lastig met hem blijven..... puberen doet hij niet meer, zijn oude mannen kwaaltjes :+ Knap van Alwyn!
@Lanouska zo dat zal inderdaad baggerzooi zijn geweest!
@Gem fijn dat Motown er is *\o/* en nee, ik was vandaag in Ysselsteyn, bij de endurance. Morgen is de mendurance (en een marathon geloof ik?) maar kon ik niet want zoonlief heeft uitvoering van de muziek. Vandaag wel alle hindernissen gezien, zagen er goed uit!

Hier gezellig etentje met stal gehad en nu duimen dat het morgen toch nog beetje fatsoenlijk weer is want heb morgenochtend hulp dus hoop dat we Ollie voor de tweewieler kunnen zetten :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:06

Okee, leuk, ben benieuwd morgen :) !

Heb Ster d'r zadeltje vandaag verkocht aan een Bokker met een Welsh D - pony. Kan ik zelf over een tijdje weer een andere gaan opsnorren :) . Of besteden aan ander tuig, wanneer het tuig van Ster te klein blijkt te zijn en dit ook verkocht moet worden. Marathonwagentje houd ik nu zelf, Moos hoeft voorlopig geen snellere wagen :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 07:46

goedemorgen allemaal..
wondere witte wereld hier buiten een schitterend gezicht, de hondjes zijn afgewaterd..en staan klaar om zodra het meer licht is...nog een keer te gaan genieten in het bos..nog 1x aftrainen..een van de laatste keren dit seizoen..door de kou zijn ze erg druk, en daarom nog maar wat korte rondjes met ze aftrainen, de afstand zal niet boven de 4 km komen.

Janouk staat in de uitgelicht *\o/*
Gem, mooie naam Motown !! Moos, fijn dat je goed thuis aangekomen bent met hem !
Vhu lange dag gehad gisteren..kun je nog lopen vandaag..of veel stijfheid van de kou ??
snuitje driftig...zonde..maar ja..snuit is snuit..zal wel altijd zo blijven..
Tine maakt mooie samenvatting, en zoals je leest hierboven..honden willen weer lopen..dus dat gaan we doen vandaag..
Aks..hoe gaat het vandaag met je ?? hoofdpijn weg ??
Alwyn mooie winstpunt in de L, goedzo tallechie, fijn paardje toch ! 23e lange dag in ermelo zeg... :wow:
Lanouska moet druk aan de poets om de wagens weer schoon te krijgen..succes

verder...ga ik ontbijten, en daarna lekker door de sneeuw hobbelen.. +:)+ :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:01

Biancacoo mooie samenvatting! Veel plezier met de hondjes!
Gem hele leuke en stoere naam, Motown!
Tallechie meteen winstpunt in de L te pakken met Alwyn, gefeliciteerd!

Jammer dat ik 23 maart naar Rhoon moet voor verjaardag van mijn nichtje, anders had ik in Ermelo kunnen kijken bij de kur.

Hier dagje secretariaat ook weer overleefd, was een gezellige wedstrijd! Nu hebben we a.s. donderdag- en vrijdagavond weer wedstrijd. Vrijdag doe ik zelf ook mee. Maar eerst vandaag een lekker relaxdagje :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:10

Volgens mij is biancacoo de enige die blij is met de sneeuw }> Ik ben de sneeuw meer dan zat..............lente, lammetjes, narcissen, zon ; dat wil ik.

Motown;; gave naam.

Tallechie gefeliciteerd met je winstpunt

Hier Janouk aan het klaar maken voor de AA dressuur; geen elite starttijd natuurlijk, maar op 9.00 u. Eerst een matje maken, want dat is de keuze van manenstijl. Dat is wel 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een matje heb gemaakt. Haha Penny in the House.

Olga en Ciska succes op de Districtskampioenschappen. Ol, ik hoop dat je je iets beter voelt, maar met dit soort voorbereidingen ben jij op je best.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:53

Goedemorgen
Mijn laptop is aan het overlijden. typ nu met 1 hand, want met andere hand moet ik stroomkabel vasthouden. Erg lastig dus.
Alle wedstrijdgangers succes. En doe voorzichtig.

Hier alles wit. Is 1 voordeel van de sneeuw. Eronder is de bodem van de bak niet bevroren. Dus vandaag kan ik nog thuis trainen. Maar zo eerst Thabor in de vlechten, benen schoonmaken (want die zijn weer lekker vies geworden na de wasbeurt van gisteren, maar door de equishine wel zo schoon te maken) en dan op wedstrijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:02

Dennis en Ollie heel veel succes. HOop dat de wgen een beetje begaanbaar zijn... hier ligt toch nog wel wat sneeuw. Gelukkig had ik vandaag niets gepland. Maar even kijken wat we gaan doen.

Janouk ook veel succes. En succes met het matje maken. Had ik laatst bij snuit ook gedaan. Werd gewoon uitgelachen...dat deed je toch niet als volwassene bij een pony... ik vond het wel grappig staan

Tine heel veel succes. Je hebt wedstrijd onder het zadel met thabor? Ik zal zo de proef die jij in tolbert moet rijden even uitprinten en bekijken, kan ik deze al een beetje voorbereiden

Bianca veel plezier met de honden.

Hier een goede nacht. Van 2015 tot 6. Toen bij ons in bed tot half 9

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:34

Ben al terug, was supermooi met de honden in het bos.
Succes op de kampioenschappen ollie .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:39

Ollie en Dennis succes!!
Tine ook wedstrijd, ook succes!
Janouk veel plezier met nichtje en veel succes voor haar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:37

iedereen die op wedstrijd gaat succes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:18

Alle wedstrijdgangers succes *\o/*

Hier onze eigen wedstrijd gehad.... en ging super :D
Ollie voor 2e keer voor tweewieler, hebben rondje weg gedaan van zo'n half uurtje. Toen was ik bevroren :brr: pony vond het geweldig ....
Afbeelding

Nu naar de Doelen voor muziekvoorstelling :evaw:

PS @Biancocoo voel me 80, fysiek, ben echt helemaal stijf en gaar maar goed :+ ff volhouden vandaag en vroeg naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:52

Vhu, superplaatje...wat heerlijk dat Oly het zo goed oppakt, geweldid, en van dat lijf van 80...begrijp ik helemaal....even slikken (geen pillen oid) en weer doorgaan... :j

en helemaal geen sneeuw bij jullie..hier ligt gewoon 2 a 3 cm..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:22

Het ging super vandaag bij het AA dressuur debuut: een hele tevreden ruiter, eigenaar en jury en ook de Haflinger.
2 x 1e met bijna maximale score.

Eerst losrijden: verdwaald op het grote inrij terrein
Afbeelding

Na de rit tevreden uitstappen
Afbeelding

En de trotse ruiter met de oogst van vandaag, maar heel blij met de pony en het jurycommentaar.
Zulk positief jury commentaar: bedankt jury voor zo'n fijne wedstrijdstart.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:25

geweldig veelzijdige janouk.

bianca die wel van de sneeuw geniet met der hondjes.

Ik zit moet te verzamelen om de kou in te gaan en db te gaan longeren.Er ligt wel sneeuw in de bak maar de ondergrond is niet bevroren dus het moet kunnen.Maar ja binnen zo lekker warm hé!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:33

Hier ligt ook sneeuw, blijft ook liggen inderdaad. Denk dat we er maar een binnen blijf dat van maken.

Super van Janouk en je nichtje natuurlijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:51

Janouk, supergaaf gereden zeg je nichtje !! gefeliciteerd *\o/*
wat een fijn paard is die janouk toch ook ! en wat geweldig dat je nichtje die kans van jullie krijgt om met Janouk te mogen rijden !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:42

Even egopost.

Had vandaag met Thabor onze 2e officiele wedstrijd onder het zadel. De voorbereidingen waren door vakantie en ziekte nogal slecht te noemen, dus ons voornaamste doel was ervaring opdoen in vreemde binnenbak. Bij het laden ging het al goed, in 1 keer op de trailer. Daar aangekomen, was Thabor wel heel erg gespannen. Manlief stapte met hem rond terwijl ik mijn tenue in orde bracht (was nog mijn plastron vergeten, gelukkig zag manlief dat tijdens het losrijden). Maar stappen kon je het nauwelijks noemen, hij had de staart plat op de rug liggen en sprong in het rond. Ik had echt zoiets: moet ik daar op gaan zitten? Bij de losrijhal eerst even paar rondjes aan de hand laten wennen en er toen toch maar heel snel op en gelijk gaan draven. Man, wat een power had ik onder me. En al heel snel ging dit voor me werken, hij liep echt heel fijn.

De wedstrijdbak is heel kijkerig. Een lange zijde met een tribune over de hele lengte en 3 grote dressuurspiegels. Dus even rustig alles laten bekijken (ging zichzelf bewonderen in de spiegel, was heel komisch om te zien) En toen maar gewoon begonnen. Paar kleine dingen die beter kunnen, maar bijvoorbeeld het halsstrekken ging echt fenomenaal (helaas jury die daar blijkbaar toch niet op durfde te punten, want had een 7, maar was echt een 8 of 9 waard). Ik heb echt zeker de tweede helft met heel grote glimlach rondgereden, wat deed Thabor zijn best. Omdat ik de 2e start was van de 13, na afloop gelijk naar huis gegaan (is maar 15 minuten) , knotten eruit en weer lekker in de wei gezet bij zijn vriendjes. Ik heb snel wat gegeten en ben alleen terug gegaan voor de prijsuitreiking (man en zoon wilden klussen op zolder). Kom ik aan, hadden ze de prijsuitreiking al gehad (was 15 minuten eerder dan ze hadden gezegd). Bleek ik gewoon 192 punten en een eerste prijs. Ik wist echt niet wat ik zag. Dat had ik nooit verwacht. Ik had wel gehoopt op een winstpunt, want hij deed zo zijn best, maar ja blijft jurysport, dus had er toch ook rekening mee gehouden dat het niets zou kunnen zijn....

Nu snel verkleden, Rembrand mennen en dan weer de bakken slepen in de hoop dat ik morgen ook weer thuis kan trainen.
Amerigo heeft vanmorgen met zoonlief gereden, die krijgt verder vrij.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:06

@ Tine gefeliciteerd met je prijs en punten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:16

Tine gefeliciteerd..super hoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:19

@tine *\o/* _/-\o_ super

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:28

Tine,topper gefeliciteerd!!

Ik heb net db flink aan het werk gezet met het longeren.Die puberale praatjes moeten er echt uit.Hij was moe en voldaan aan het einde geloof ik.ha ha.Morgen weer naar les.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:18

Wat ontzettend leuk Janouk.... prachtig die oranje rozetten!
En Tine gaat als een Anky door de bak, knap meid helemaal top resultaat!
DB weer in het gareel ~~}>

Hier naar erg mooie muziekuitvoering geweest in De Doelen en zoonlief moest daar dus optreden voorafgaand aan het hoofdprogramma in de grote hal. Was erg spannend voor hem, het was heel druk, maar ze deden het supergoed (met orkest van de muziekschool). Was echt supertrots op hem!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:02

VHU gaat super met ollie zo !!!
Tine nette punten met thabor. Fijn hoor en zo bezig met dit koude weer brrrrr.
Janouk heeft zich ook weer van haar beste kant laten zien !!!

Volgens mij hebben de paarden/pony's weer via facebook afgesproken om vandaag hun best weer
te doen haha.

Hier gelukkig geen sneeuw wel gemeen koud met koude wind :brr:
Nog even een klein rondje gedaan met ferro en robin mee als handpaard. Verder
laat ik het zo voor vandaag. Wel nog nieuwe ariat jodpurs gekocht en een nieuwe
fleecedeken nu nog even de oude te koop zetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:08

Maisie:L ook in de kou gewerkt. Ennuh, Rembrand is niet op facebook geweest dan. Want die was heel erg stout. Om de bak in te komen moet ik het erf af door de electrische poort. Die moet ook weer dicht ivm de honden. Dus dan moet hij even wachten, maar dat wilde hij niet, dus kar bijna geschaard. Grrr. Daarna steeds in de turbostand. Vooral na uitgestrekte draf of galop echt niet meer terug te rijden. Dus terug naar de basis, maar ik kreeg het steeds kouder en werd boos, dus maar gestopt. Was beetje zinloos bezig zijn zo. Erg jammer, want woensdag liep hij zooooooo fijn.
Daarna beide bakken weer gesleept en de kleine ook zout in gestrooid. En nu maar hopen dat in ieder geval de kleine morgen weer bruikbaar is.
VHU: super met Ollie aan de slag geweest en naar mooie uitvoering geweest.
Baudy: in de heropvoeding en dus afgemat ~~}>
Janouk: wederom topprestatie
Bianca: honden afgemat

Zo, nu eerst even spelletje met zoonlief en dan koken. Ga iets nieuws proberen, dus altijd spannend.