[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:47

een matras om overheen te lopen, dat is ook raar :))
of een wip maken?

die plastic flesjes is ook een goeie, dat zou ik diddle ook graag leren dat hij daardoor niet opgevreten wordt :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 11:48

Vuilniszakken vullen met stro, zodat ze daardoor moeten stappen?

Een blauw of oranje zijltje op de grond leggen en daaroverheen stappen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:49

Poeltje schreef:
Vuilniszakken vullen met stro, zodat ze daardoor moeten stappen?

Een blauw of oranje zijltje op de grond leggen en daaroverheen stappen?

Ik heb geen stro meer. En er ligt al een oranje zeil in de bak, lopen en draven ze zo overheen. Ook als ik in het midden ga staan en ze er alleen over heen moeten.

Heb ook al (oude hoor hihi) matrassen in de bak gehad. Snappen ze de moeite ook niet van.

Een wip lijkt me heel gaaf, heb ik ooit gedaan bij een freestylecursus. Maar ben zo bang dat hij niet sterk genoeg is voor Rembrand als ik het zelf maak. Dat wordt dan ook niet te tillen voor mij denk ik.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-03-11 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:51

@Tine:
grote opblaaskrokodil met een touwtje eraan geknoopt proberen door de bak heen te trekken naast je paard, van die goeie ritsel-vuilniszakken aan een prikpaaltje knopen en hopen op flink wind, zo'n anti-vliegen-gordijn van die dikke pluche kattenstaarten ophangen en onderdoor lopen, en intussen iemand met zo'n carnavals-toeter en een koppeltje longeerzwepen door de bak laten lopen ;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:52

oh ja, en je publiek op onverwachte momenten een paraplu laten openen, sluiten en uitschudden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:54

Lacuna schreef:
@Tine:
grote opblaaskrokodil met een touwtje eraan geknoopt proberen door de bak heen te trekken naast je paard, van die goeie ritsel-vuilniszakken aan een prikpaaltje knopen en hopen op flink wind, zo'n anti-vliegen-gordijn van die dikke pluche kattenstaarten ophangen en onderdoor lopen, en intussen iemand met zo'n carnavals-toeter en een koppeltje longeerzwepen door de bak laten lopen ;)

Krokodil moet ik hier nog ergens hebben liggen, nu nog iemand die dat ding dan gaat trekken. Of ik moet de honden inschakelen haha. Maar die ga ik proberen.

Ik heb nu zo'n vliegengordijn zeg maar gemaakt van rood/wit schriklint. Daar lopen ze dan met hoofd door de slingers heen. Het maakt een flinke herrie en wappert alle kanten op. Maar daar reageren ze niet op. Dus pluche kattenstaarten die niet wapperen (veel zwaarder) en niet ritselen zullen denk ik niet eng zijn.

Valt nog niet mee he???? :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:55

Lacuna schreef:
oh ja, en je publiek op onverwachte momenten een paraplu laten openen, sluiten en uitschudden.

Zal mijn zoontje maar gaan inschakelen. Maar deze actie werkt alleen voor de pony. Rembrand raakt hiervan niet onder de indruk.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 11:56

Ze zijn gewoon bomproof, Tine. Schriktraining is nergens voor nodig zo te lezen :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:01

Maisie schreef:
Cobii wat een geweldige pony's. Wat is de stokmaat van dat hengstje die te koop is?

Nou mensen ik heb het bruine tuig gekocht :D het is met doorlopende strengen vandaar dat
de maten niet overeen kwamen.
Ik hoop dat het er morgen is. Morgen gaan we wel om het nieuwe tuig van remko het kunststof
tuig van ideal. Ben heel benieuwd. Zal wel even foto's maken op de haarbal.

Gefeliciteerd met de aankoop Maisie!!

tine10 schreef:
Wat gaan jullie weer belachelijk snel.

VHU: heeeeeeel veeeeeel plezier, maar dat is natuurlijk overbodig om te zeggen. Ik denk dat er morgen een flink roze bewolking is in Kootwijkerbroek ;)
Cobi: hengst is heul erg knap. Hoe groot wordt hij? Ben bang dat hij voor ons te klein is, maar oooooo <3 Heb wel interesse hoor, maar nu gaat het wel heel snel met de paarden. Als er nu 2 groningers bijkomen, en evt nog een Welshje (heb iemand aangeboden diertje over te nemen als het niet meer lukt bij huidige eigenaar), en dan nog deze bonte... Dan moet ik eerst nog stallen bijbouwen.

Nog steeds niets gehoord van eerste verkoper. Tja, wilde vandaag geld halen bij de bank, maar dat laat ik nog maar even. Zit ik anders met heel veel geld in huis.
Weet niet meer wie het vroeg, maar we gaan zondag bij twee (of een) Groningers kijken. Een van 16 jaar oud en een van 4 jaar oud, eerste ruin, tweede hengst. Eerste paard staat ook op marktplaats te koop, 2e heb ik wel foto's van maar plaats ik liever nog even niet. Stel dat er concurrentie komt hihi.

Heb DAP Bodegraven gebeld, klinkt als goede kliniek, dus daar gaan we de hengst als we hem leuk vinden laten keuren.

Ik heb gisteren heel parcours in de bak uitgezet, met oa schriktraining: 2 staanders met daar dwars overheen een latje met een gordijn van afzet liint, klappert leuk in de wind; parasols; staanders met balken waaroverheen een groot zeil gespannen, zodat je zeg maar dichte wand hebt. Deze staat tegen bakrand aan, dus ze krijgen nauwe doorgang met klapperend plastic aan een kant. Nou, ik moet iets anders gaan bedenken. Rembrand liep te slaapwandelen. Had het gordijn terwijl hij naast me stond met een bezem op de hoge latten gelegd, viel er nog een keer af. Later laag gehangen, zodat hij hoofd echt moest bukken om eronder door te kunnen. NIets, helemaal niets. Natuurlijk helemaal super <3 , maar ik moet dus iets nieuws bedenken om het schriktraining te kunnen noemen :D . Parasol ook geopend en gesloten terwijl hij naast me stond. Dood saai. Pony reageert nog wel een beetje, maar wel heel controleerbaar.

Dus: gezocht: spannende hindernissen voor bomproeve paarden.

Tine, jammer dat je nog steeds niet gehoor dhebt van de verkoop van paard nummer 1. Ik kom oorspronkelijk uit de omgeving van Harmelen, maar kan me geen groninger daar voor de geest halen.

Rembrand heeft schriktraining gehad en deed het super *\o/*

De pony's die mijn vader te koop heeft zijn van oud naar jong:

bijna 5 jarige ruin, halve hackney (uit de bruin bonte pony waar ik een foto van geplaatst hebt (die zelf reeds verkocht is) is ongeveer 1,25 groot.
bijna 3 jarige hengst, moeder palomino vader haflinger. Is ongeveer 1.45 denk ik, hoogbenig, slank. Leuk dier alleen nog wat schuw.
bijna 2 jarige bonte hengst (veulenfoto had ik geplaatst, is niet die met de grote bles), zal denk ik 1.40/1.45 worden.
jaarling bonte hengst, is die met de grote bles zal waarschijnlijk net zo groot als zijn volle broer worden.

Mijn vader heeft enkel de 5 jarige te koop staan op internet (daar heeft hij al moeite mee om afscheid van te nemen :(:) ), de 3 en 2 jarige wil hij waarschijnlijk dit voorjaar laten ruinen en dan lekker nog op het land zetten.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:02

Heb je ook al geprobeerd er hem alleen of met de lange lijnen door te sturen?
Het is vaak enger als ze er zelf eerst door moeten dan dat jij langs hen loopt.
een grote plas met de opblaaskrokodil :), een kinderzwembadje waar ze dan echt doorheen moeten stappen (met of zonder water of met Plastiek/Pet flessen zonder dop)
een Nordic walker inschakelen (zo van die mensen die over straat wandelen met van die stokken, maakt een tikkend geluid op verharding)
bommetjes gooien
een rookkannon zetten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:15

een banaanligfiets regelen!!!
die dingen zijn lévensbedreigend volgens dat mormel van mij _O- :')

of een harley davidson met zo'n knalontsteking ;)

Mijn broertje komt volgende week een keer, hij heeft dan nieuwe banden onder zijn motor, en dan komt ie naar stal om dids ''idiootopmotor''-proof te maken :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:30

Zo ben even weggeweest en moet 3 pagina's bijlezen. Ga ik even in etappes doen.

Tine volgens mij blijft er altijd wel werk inderdaad. Raar dat je niks van dat paard hoort. Vreemd hoor.
VHU vervelend van poes. Hopelijk is ie snel terug, nog vervelender om het tegen je zoon te zeggen
Bianca heeft het druk, succes met alles.
VHU heel veel plezier en succes van het weekend

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:42

nou, ik ga m'n paardenzooipoetskleren aantrekken, even langs de AH voor een bak lasagna voor vanavond, en nog een zak honingdrop :=
en dan die zooi poetsen...
en m'n stem nog verder kwijtraken _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:43

Lacuna succes met je hoofdpijn. En poetze. Leuk veulen kijken
Cobie en man hebben lekker gereden. En heeft paardje los gelaten. Leuke foto's van 2 leuke pony's.
Naaltje beterschap
Nog meer leuke (bonte) pony's gezien. Helaas mag ik er nog geen één bij van vriendlief.
Tuig die onder de schimmel zit, zal bij mij ook wel zo zijn. Heb al een aantal maanden niet in de kast gekeken, en tuig ligt al vanaf december stil.
Bianca ik hoorde het van de schietpartij. Heb in hoogeveen gewoond.
Maisie heeft toch het tuig gekocht. Gefeliciteerd
Tine heeft bomproeve paarden. Ik moet het met veale ook een keer gaan doen, maar is me net te veel werk. MIsschien met stal een keer wat organiseren. Poet ze nog even. En inderdaad liever bellen dat paard verkocht is dan helemaal niks laten weten. Je krijgt wel veel paarden/pony's zo als het allemaal doorgaat

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:56

Lacuna: Je hebt mij gemotiveerd, ga zo naar stal en mijn tuig poetsen, wilde ik deze week al doen omdat ik wedstrijd had, maar nadat die afgezegt was ben ik gelijk gestopt met poetsen :P

Zit te twijfelen of ik vanmiddag wel les moet geven ik voel me echt niet lekker maar die kleine meid is morgen jarig en ze weet dat ik kadotjes heb klaar liggen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:00

Laura vervelend dat je niet lekker bent. Maar kinderen die weten dat ze wat krijgen en het dan niet krijgen kan verkeerd gaan. Maar als het niet wil, wil het niet. Misschien je les aanpassen.

Tuig doe ik wel als de beeb er is en mijn vader een keer aan het longeren is.

Ik moest vanochtend weer naar het ziekenhuis. Het spreekuur liep 40 minuten uit, beetje vervelend.
Toen gaf ik aan dat ik wat klachten had, onder andere weer minder gevoel van leven. Kon gelijk weer een half uur aan de ctg. Echo gehad. Maar alles is goed. Kleine is iets anders gaan liggen en trapt tegen mijn placenta aan en dus voel ik hem minder. Ik moet de kleine nu minimaal 10 keer op een dag voelen, is het minder moet ik bellen.

We gaan straks richting mijn opa. Die is 90 jaar en we komen er niet zo vaak, maar voor de bevalling wil ik er nog een keer naar toe. vind ie vast wel leuk. De hond gaat ook even mee.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 13:01

Vervelend dat het spreekuur zolang uitliep, Tallechie. Fijn dat ze gelijk het zekere voor het onzekere hebben genomen door je aan de ctg te leggen.
Doe nog maar rustig aan. Hoelang moet je ook alweer precies?

Veel plezier bij opa!
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 25-03-11 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:01

Gelukkig goed nieuws Tallechie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:02

Ik hoef officieel nog maar 3 weken, dan ben ik 40 weken. Ze laten je soms doorlopen tot week 42 dus dan zou het nog 5 weken zijn. Maar ze gaan het nu bij mij in week 39 halen dmv een keizersnede, dus hoef nog maar 2 weken

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 13:08

Spannend, spannend! :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:09

Spannend Tallechie.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:12

Het is dus nu echt aftellen he tallechie :D

Ik heb de kadotjes ingepakt, ga nu naar mijn paardjes en daarna door naar de kids.
Kreeg al helemaal schuldgevoelens en vind het zelf ook altijd leuk om die meiden met leuke dingen te verwennen :D.. Vorige keer lekkere snoepjes gekregen en zijn we met de kar geweest en tussendoor een raketje gehaald. Ben echt dol op die 2.

Ga me dan ook snel aankleden anders moet ik haasten bij mijn eigen knollies, ook even boodschappen doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:13

Tine echt waardeloos die mensen. Het is toch niet gek om te laten weten dat hij al verkocht is of uit de verkoop is gehaald of wat voor reden dan ook. Niet netjes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:27

Het is voor mij dagen aftellen inderdaad ipv weken. Maar daardoor gaan de dagen wel minder snel voor bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:07

Zit een beetje in dubio. Zal ik al de 2e verkoper bellen en vragen of die afspraak paar uur eerder kan, of toch nog wachten op verkoper 1.

Tallechie: fijn dat alles goed is.

Ik ga nu snel paar uurtjes slapen. Daarna nog cake bakken met zoontje samen voor feestje morgen. HElaas moet ik vanavond alweer chauffeuren voor de judo. Ga er een beetje van balen. Een van de moeders heeft steeds weer iets. Nu gaat ze samen met man een weekend weg. Al een jaar geleden geboekt. Dan kan ze dat toch ook eerder zeggen. Net bij het ophalen van school, dus op het laatste moment gaat ze pas regelen dat haar zoon toch naar de judo kan. Ik ben zo iemand die dat ruim van te voren in orde maakt. Ik zou niet durven om zoiets op het allerlaatste moment aan andere mensen te vragen.