Vanochtend gemend met Snuit. Het is natuurlijk super dat hij zo goed overal langsgaat en heerlijk met me de paden op de lanen in gaat, daar ben ik heel blij mee. Maar het is helemaal mooi als dat dressuurmatig ook allemaal wat verantwoord gebeurt

Gevolgd door buitenritje (dik uur) en zowaar ook hele einden keurig recht over twee leidsels en zelfs links en rechts in kunnen laten buigen plus stukjes keurig afgebogen. Paar keer goed naar stap en halthouden en kunnen schakelen in draf

En toen tot mijn grote verrassing met het weer terug rijden op het laatst in een echte stap (geen race-stap). We raceten nog wel een beetje heftig door die ene bocht waar we ook een keer hebben staan steigeren, maar goed dat was eigenlijk het enige puntje waar vandaag wat op aan te merken viel.
We worden dus langzamerhand een soort van combinatie

Weten jullie of je alleen vaardigheid mag starten of moet je ook altijd dressuur starten? Of moet je ook een winstpunt hebben in de dressuur voordat je vdh mag starten??? Wil wel een startkaart voor hem aanvragen (voor mendurance) maar volgens mij zou hij vaardigheid echt heel goed kunnen / leuk vinden. Alleen dressuur is niet zijn sterke kant zeg maar