[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:01

Even ego-mailtje...

Vanochtend gemend met Snuit. Het is natuurlijk super dat hij zo goed overal langsgaat en heerlijk met me de paden op de lanen in gaat, daar ben ik heel blij mee. Maar het is helemaal mooi als dat dressuurmatig ook allemaal wat verantwoord gebeurt :+ Vandaag geoefend op ons veldje en zowaar, ik kreeg hem zowaar linksom op mooie volte over twee leidsels en afgebogen *\o/* en rechtsom ben ik al heel blij als hij over twee leidsels gaat en een beetje gebogen en zowaar dat gebeurde ook :D nog wat overgangen en zichzach door de bomen (en dat kan hij natuurlijk als geen ander ;) maar dan ook op twee leidsels geprobeerd, lukte soms ;) ). Na zo'n 15 minuten mee opgehouden want ik was erg blij met dit resultaat.

Gevolgd door buitenritje (dik uur) en zowaar ook hele einden keurig recht over twee leidsels en zelfs links en rechts in kunnen laten buigen plus stukjes keurig afgebogen. Paar keer goed naar stap en halthouden en kunnen schakelen in draf :D

En toen tot mijn grote verrassing met het weer terug rijden op het laatst in een echte stap (geen race-stap). We raceten nog wel een beetje heftig door die ene bocht waar we ook een keer hebben staan steigeren, maar goed dat was eigenlijk het enige puntje waar vandaag wat op aan te merken viel.

We worden dus langzamerhand een soort van combinatie <3 :j

Weten jullie of je alleen vaardigheid mag starten of moet je ook altijd dressuur starten? Of moet je ook een winstpunt hebben in de dressuur voordat je vdh mag starten??? Wil wel een startkaart voor hem aanvragen (voor mendurance) maar volgens mij zou hij vaardigheid echt heel goed kunnen / leuk vinden. Alleen dressuur is niet zijn sterke kant zeg maar := zal wel beter worden langzamerhand maar denk niet dat ik hem een plezier doe met proefjes rijden :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:12

Ik zie net de uitslagen en tine is 3e geworden bij de paarden klasse M.

Gefeliiteerd !!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:54

Wat goeeeed van Snuit :D

En goed van tine ook!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:38

Tine, super gefeliciteerd :# *\o/* +:)+ :D ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:48

Gaaf VHU, super even lekker oefenen en dan afsluiten met een buitenrit, geweldig.
Oefening baart kunst he ?!? erg leuk om te lezen dat jullie een team beginnen te worden.

Tine gefeliciteerd !! :+ :D knap gedaan zeg !

Vanmiddag zijn wij ook wezen mennen met Melody, ging super, ze is erg dapper en enthousiast.
Water is gaaf om doorheen te racen of overheen te springen :+
Was een heeeeel fijne middag. 8-)
Daarna nog net de laatste 2 combinatie's vierspannen de marathonhindernissen zien rijden in Balkbrug, gaaf hoor 4 van die paarden voor de wagen ! dat doe ik ze niet na ! *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:18

Hee luitjes,

Ben ik weer. Ik ben zooooooooooooooo TROTS op mijn knullie. Hij liep zo ongelooflijk fijn, volgens mij heb ik beide proeven met een big smile gereden. Helaas wel wat schoonheidsfoutjes door mijn schuld, maar zo genieten gewoon. En het weer was fantastisch. Af en toe een paar druppen maar verder zon. Ook had ik een hele fanclub. Mijn ouders, zus met man en kinderen en schoonzus met man en kind zijn komen aanmoedigen. Nou dat hielp: 3e prijs met 65%. Dus we mochten ook naar de prijsuitreiking.

Afbeelding

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:19

Echt goed van jullie!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:37

Gave foto tine! gefeliciteerd :D

VHU: super van snuit!

Vandaag was de spelletjes dag super!! Wij hebben gewonnen met teamspelen, al kreeg ik op tum de vlag uit de ton niet te pakken. Dat was doodeng!

Daarna springwedstrijd met rivaldo. Daar heb ik vliegles gekregen en ben ik plat op mijn rug geland (auww!!) maar weer opgestapt en verder gegaan.

Toen schriktraning met rivaldo, waarbij je zoveel mogelijk punten moest scoren. Toen wilde maria (meisje die op tum lest) ook met tum, dus in de buurt gaan lopen.. Super pony!

Toen heb ik ook barrelrace op tum gedaan :D.. mijn nieuwe zadel heb ik dus goed kunnen uittesten :D Zit zo heerlijk en past perfect op tum, op rivaldo nog niet gepast.

De dames hebben beide in draf mee gedaan aan stoelendans met balken. Bij de jongste bleef ik meerennen. We zijn 4de geworden :D

Al met al een leuke dag, waarbij iedereen gezellig met elkaar was. Leuk om zo mensen beter te leren kennen op mijn nieuwe stal.

Ik had voor de eerste prijs een harde borstel en hoevenkrabber gehad, die heb ik aan de meiden gegeven :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:38

Tine, super!! gefeliciteerd!!

VHU, mooi zo dat snuit zo lekker liep.
ik wil wobbe ook wat meer dressuurmatig laten lopen, maar krijg het niet voor elkaar.

Vandaag niet gereden met wobbe.
hij heeft lekker met Rafiki in de wei gestaan.
ik dacht even een dagje rust omdat hij gisteren zo sloom was.
morgen weer een dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:52

@Tine, vind het zo ontzettend knap van je! Wat leuk dat je een ereronde kon doen en dat je familie er was. Dat is toch echt genieten he. Erg leuke foto, een voor boven de schoorsteenmantel +:)+

Gezellig zo'n wedstrijddagje Laura!

Citaat:
ik wil wobbe ook wat meer dressuurmatig laten lopen, maar krijg het niet voor elkaar.

Ik vind het ook heel moeilijk en daarbij ook nog saai :o maar als ik Snuit netjes langs de weg wil hebben, dus niet scheef voor de wagen en mooi in de wendingen moet ik toch af en toe dressuren. Snuit heeft altijd vaardigheid / marathons / boscrossen gedaan en is heel erg snel, enorm wendbaar, prima te sturen en erg dapper, maar stelling, buiging kent(de) hij nauwelijks... . de 1e paar keer leek het het echt nergens op maar nu had ik hem eindelijk een beetje voor elkaar. Moet het ook niet te lang doen want als hij te druk wordt heb ik nog niet de ervaring om hem weer rustig te krijgen (op het veldje dan), is hij net een opgefokte hackney :oo
Alwyn is gewoon heel anders opgevoed en is dus op het veldje normaal en rustig, scheelt al een hoop ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:03

Kom nog even binnen vallen om terug te komen op wat ik een hele tijd terug had gepost over het buiten grazen. Het is vandaag dus binnen een paar seconde opgelost :+ Ik was weer is veelste lief en liet hem voorop lopen waardoor ik hem de leiding gaf en hij zijn eigen ding ging doen. De eigenaresse liet zien hoe het moest en vaila, hij leek er niet eens aan te denken. Echt ongelooflijk! Hij liep als een mak beestje achter me aan, alsof hij het altijd al zo deed....

Volgende week ga ik voor een mooi concourswagentje kijken :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:28

Haha die bak op de foto’s is gewoon een simpele kleine bak/paddock.
We hebben ook een hele grote bak en die is eigenlijk nooit nat en altijd goed. Maar daar mogen ze niet los in, en Buck vind die plassen water geweldig dus daarom laat ik hem der altijd in. :D

Jenkins, ik heb een pinokio bello 10 inch voor Buck. Had ook een leren dressuurzadel duks voor hem maar vandaag gepast en de lengte van kont zit goed maar boom is te breed… Helaas kan wel janken! Maargoed hij is te smal dus tja kan moeilijk met een niet passend zadeltje rijden dus nu heeft vriendin hem gekocht!

Tine, gefeliciteerd!

VanhuisUit, super zeg!!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:41

Even een vraagje: kauwsporen op het bit is toch geen goed teken ? aan de ene kant zit veel meer dan op de andere kant. Buck is een maand geleden naar de tandarts geweest hierbij is hij gevijld en is er een ander bit aangepast. Echter was dit bit geen suc 6 veel protest en heb ik zijn oude bit er weer ingehangen en ging beter. De tandarts is nog op hercontrole geweest omdat ik Buck vreselijk veel (en vooral ieritant) veel aan het kouwen vind. Hij wil het leidsel niet aannemen gaat er juist tegenin, en kauwt dus heel veel zodra je wat drukt aanneemt ook mond open. Volgens tandarts kwam dit door zijn gevoelige bekkie en dit zal hij altijd wel houden bit was dun genoeg en paste er goed in. Heb al diverse soorten bitten in hem gehad en meer is e gewoon niet dus meer keuze heb ik niet.

Nu mijn vraag die kauwsporen, is dit wel goed of juist niet goed??

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 06:29

Ik kan je vraag niet beantwoorden, weet het niet zo goed.

Maar.. nadat ze bij de tandarts waren geweest bij ons, moesten ze ook heel erg wennen weer aan het bit. Heeft bij Kokkie een poos geduurd voordat hij het bit weer een beetje 'aannam'.
Zelfde bij Saffier.

Even snel een ego postje: Ik heb straks een 'thuiswedstrijd'. Ben benieuwd hoe Saffier het gaat doen. Is tenslotte zijn eerste enkelspan marathon (heeft wel eens dubbelspan en vierspan gelopen, maar nog geen enkelspan). Moet ook nog eens als eerste starten. Spannend!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:24

Goedemorgen, zit hier nog steeds op een roze wolk <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:11

goedemorgen

tine, kan me voorstellen dat je nog steeds in de wolken bent

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:17

Dat mag tine!.. super gewoon! en wat is hij op de foto mooi wit!!

Vandaag misschien een ritje maken of in de wei dressuren.
Stap en draf nagevelijk zit er al netjes op, galop zo af en toe, maar dat is nog wel moeilijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:08

Misschien een zeempje om het bit, dat hij hem dan wel wil aannemen.

Marrianne had je gister nog gekeken bij die bonte poon? Hij is echt leuheuk <3

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:15

Echt geweldig Tine gefelicteerd!!
Zat Ollie 1 bij jou in de groep? Ook echt super die was 2e met haar pony.
Of was paarden en pony's apart? Weet ook niet welke klasse zij startte maar dacht m :D

Loonse en drunense duinen gister was leuk, alleen heb ik geen handen meer over. Het was bijna a,lleen maar stappen en dat vind die van mij niet zo leuk :P:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:23

Tine zweeft nog wel minstens een paar dagen denk ik ;)
@Buckje, je zult het al wel hebben geprobeerd, maar net een ietsje pietsje beetje lager hangen helpt misschien? Of even goed kijken of het wel recht hangt / blijft hangen. Sperriempje helpt soms ook om het wat rustiger te krijgen, heb ik begrepen, zelf geen ervaring mee. Heftig kauwen en kauwsporen op bit lijkt me toch dat het niet lekker hangt . ligt of zoiets.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:31

Sperriempje zou ik niet doen.. daar los je in dit geval enkel de symptomen mee op (mond open doen en kauwen) maar niet het probleem.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:33

Gefeliciteerd marrianne *\o/* :)ddd

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:16

Olga is idd 2e geworden in de klasse M pony's. Geweldig beest die brutus!!!

Een clubgenoot is 1e gworden bij de dubbelspan pony's !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:35

@Maisie, dank je wel :o

Ik probeer wel met jullie af en toe mee te lezen maar het posten kan ik niet bijhouden.

@Yuri, met wie ben je geweest naar de Loonse en Drunense duinen met Yuri ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:38