Vanochtend gemend met Snuit. Het is natuurlijk super dat hij zo goed overal langsgaat en heerlijk met me de paden op de lanen in gaat, daar ben ik heel blij mee. Maar het is helemaal mooi als dat dressuurmatig ook allemaal wat verantwoord gebeurt
Vandaag geoefend op ons veldje en zowaar, ik kreeg hem zowaar linksom op mooie volte over twee leidsels en afgebogen
en rechtsom ben ik al heel blij als hij over twee leidsels gaat en een beetje gebogen en zowaar dat gebeurde ook
nog wat overgangen en zichzach door de bomen (en dat kan hij natuurlijk als geen ander
maar dan ook op twee leidsels geprobeerd, lukte soms
). Na zo'n 15 minuten mee opgehouden want ik was erg blij met dit resultaat.Gevolgd door buitenritje (dik uur) en zowaar ook hele einden keurig recht over twee leidsels en zelfs links en rechts in kunnen laten buigen plus stukjes keurig afgebogen. Paar keer goed naar stap en halthouden en kunnen schakelen in draf
En toen tot mijn grote verrassing met het weer terug rijden op het laatst in een echte stap (geen race-stap). We raceten nog wel een beetje heftig door die ene bocht waar we ook een keer hebben staan steigeren, maar goed dat was eigenlijk het enige puntje waar vandaag wat op aan te merken viel.
We worden dus langzamerhand een soort van combinatie

Weten jullie of je alleen vaardigheid mag starten of moet je ook altijd dressuur starten? Of moet je ook een winstpunt hebben in de dressuur voordat je vdh mag starten??? Wil wel een startkaart voor hem aanvragen (voor mendurance) maar volgens mij zou hij vaardigheid echt heel goed kunnen / leuk vinden. Alleen dressuur is niet zijn sterke kant zeg maar
zal wel beter worden langzamerhand maar denk niet dat ik hem een plezier doe met proefjes rijden
maar als ik Snuit netjes langs de weg wil hebben, dus niet scheef voor de wagen en mooi in de wendingen moet ik toch af en toe dressuren. Snuit heeft altijd vaardigheid / marathons / boscrossen gedaan en is heel erg snel, enorm wendbaar, prima te sturen en erg dapper, maar stelling, buiging kent(de) hij nauwelijks... . de 1e paar keer leek het het echt nergens op maar nu had ik hem eindelijk een beetje voor elkaar. Moet het ook niet te lang doen want als hij te druk wordt heb ik nog niet de ervaring om hem weer rustig te krijgen (op het veldje dan), is hij net een opgefokte hackney
: