Vandaag rivaldo gewassen. Tijdens het scheren zag ik een klein beestje bij zijn manen lopen. Daarna niets meer gevonden, maar hij bleef elke keer wel schuren en jeuken. Heb hem daarom helemaal met vlooienschampoo gewassen, arm dier! hij vond het niet leuk bij zijn manen (dicht bij zijn oren)
Heb ook nog een uurtje gereden (was mijn leidsels thuis vergeten) dus kon ik niet aan de lange lijnen. Ik had het wijken gelaten wat het was en had het vandaag weer opgepakt. Hij deed het super .. moet alleen nog iets meer bevestigd worden
Ik heb Veale gewassen. Heb met de staleigenaar overlegd dat de paarden gewoon een uurtje later naar buiten gaan. Hoeft Veale maar een half uurtje alleen te staan.
Hij staat ingevlochten op stal, hopelijk houdt hij ze in. Spullen staan ook al klaar. Morgen alles in de auto leggen en gaan met die banaan. We gaan rond half 10 weg, moet rond kwart over 12 rijden
Dealer is langs geweest en alles behalve het schoftje is shetland maat gebleven. Daarna opgetuigd en alles op maat gemaakt en ging hij voor de wagen. 2 seconden vast maar die meneer klikte me los, vond dit eerst niet zo als ik het wilde, maar hij liep zo zoetjes zijn rondjes ook in draf, daarna heb ik nog een half uur helemaal alleen gereden in de bak .. super pony!
Mijn menbitje is helaas toch te klein, moet gaan kijken voor een 11,5 bitje. Dus als er iemand intresse heeft in een zowat nieuwe 10,5 cm bit van het merk ideal hoor ik het wel
Ben helemaal blij .. Voor het lange wachten had ik vandaag best veel service.
Maakte me wagen in balans (en boog zowat alles om) dacht eerst hallo, ga je me ook nog vertellen wat je met me kar doet. Maar toen ging mams even kijken en begreep ze wat hij aan het doen was. Tuig op maat gemaakt (helemaal naar mij toe gereden) en dan nog helpen met inspannen en wegrijden.. kan niet anders zeggen dat hij de schade(van het lange wachten en niet duidelijkheid) mooi recht heeft gezet. OOk heb ik nog 2 snelsluitingen te leen gekregen die ik even naar hem terug moet versturen, was de mijne vergeten.
@Rivaldo: mooi dat het tuig nu past, kan je lekker aan de gang
Pony's zijn geschoren, ze vonden het heerlijk! Vielen bijna in slaap Buikjes en halsen zijn bloot. Klein rondje gement en daarna de deken erop en het land in. Twijfelde nog over de deken maar het blijkt kouder te gaan worden.....
ik vond het inderdaad ook al frisser, mijn mams had al 2 hele dikke vesten aan (maar stond natuurlijk veel stil) dus dan heb je het altijd wel minder warm
avaluna
Geplaatst: 31-10-09 15:00
@Lrivaldo: helemaal spik en span, begrijp ik! Fijn hoor, kun je heerlijk mennen!
Hier nog een maandje wachten tot mijn concourswagen... Spannend, hoop dan lekker enkelspan te kunnen trainen.
@Napie: jij hebt dus zo'n streep onderlangs, begrijp ik? Ik moet ook echt gaan scheren. De witte van mijn dochter is echt een ijsbeer met zo'n dichte vacht met een flinke vetlaag erop, heel functioneel natuurlijk, maar niet voor de wagen.
Ben er weer hoor Ben wel kapot maar was een leuke dag.
Begon een beetje hectisch. We hadden de spullen in mijn ouders auto gedaan, hebben zelfde auto als mij dus waren er van uit gegaan dat de stekkers zouden passen. Past de stroomkabel niet. Dus alles uit hun auto in mijn eigen auto. Trailer achter de auto van mijn vriend en mijn vriend de auto van mijn ouders mee.
Met een kwartier vertraging gingen we Veale ophalen. Die stond mooi rustig in zijn stal. Hem op de trailer gezet, hij ging in 1 keer in de trailer, terwijl hij er normaal 2 of 3 x over doet. Zou hij het in de gaten hebben gehad?
Om 1100 kwamen we aan bij de manege, betaald en even koffie gedronken. Om 1130 ingespannen en even snel blokje om buiten want hij was aardig fris. Om 1210 binnen gaan inrijden en om 1220 mocht ik rijden. De proef ging voor mijn gevoel slecht tot redelijk, kon de hoeken niet mooi af maken en was een beetje rommelig. Aan de kant (mijn ouders en de vader van mijn instructrice, die voor mij was gekomen gaven ze aan det het er absoluut niet slecht uit zag. Na mij moesten er nog 3 rijden. Daarna punten gekregen 174 Voor de eerste keer dus ontzettend goed. Ze zeiden al als het in een grote bak geweest was had je een winstpunt gehad, je was nu te druk met sturen.
Om 1300 vaardigheid gelopen, 2x. Wilde de barrage lopen maar werd al gebeld dat de 1e er in mocht. Ging er niet van uit dat ik de barrage zou halen dus heb het zo gelaten. Vader van instructrice had ondertussen opgetuigd en ingereden, dus kon lekker blijven stappen en kon zo de ring in.
Ik was even vergeten hoe breed de kar was. Reed dus 4 x het rechterballetje er af. En er waren 2 manches. En 2e manche ook 4 balletjes. En bij de 1e was ik 12 sec te langzaam bij de 2e 6 sec. Was dus nog niet zo'n succes.
Heb een hoop geleerd en veel plezier gehad. Jammer dat er geen prijs was voor de meeste balletjes Ik was 4e van de 5 want de laatste had fout gereden
tine10
Geplaatst: 31-10-09 20:37
Super hoor voor een eerste keer. Voor een groot paard is Blijham niet echt fijn om los te rijden. Daarom ben ik er ook niet heengegaan. Wil er volgend jaar wel heen met de pony.
Ik heb onverwachts vandaag nog onder het zadel een wedstrijd gereden. Stond op de wachtlijst in Vlagtwedde, maar pas als 7e, dus toen Exloo geprobeerd en daar kon ik nog terecht. Moest mijn man onverwacht vlak voor het zadelen naar huis, zoontje had in zijn broek geplast, leek me niet zo lekker om hem nog bijna een uur zo te laten lopen. Dus proef uit het hoofd gereden. Was zelf best tevreden, ok, kan altijd beter. Had 189 punten, weet niet of ik in de prijzen zat, want ben na krijgen van coupon naar huis gegaan. Moet zo nog naar een feestje, vandaar.
Dat gaf mijn instructrice ook aan. Maar had me al opgegeven. GA er dus ook niet weer in. De andere wedstrijden zijn allemaal in grote bakken dus ga er vanuit dat dat beter gaat. Als ik dat van te voren geweten had maar ja wel veel geleerd daardoor. Voor pony's is het goed te doen. Die waren er ook voornamelijk.
Wat goed dat je toch een wedstrijd hebt gereden. Wel vervelend dat je man naar huis moest en knap dat je je proefje uit het hoofd hebt gereden. Ik was vandaag het proefje gelijk kwijt. Goede punten hoor gefeliciteerd. Veel plezier op het feestje.
Maar ik ben wel blij dat Veale zo braaf was. Die heeft er mij echt door heen gesleept. Vooral in de vaardigheid. Hij liep zo goed
tallechie, insgatten van je wagen ga je vanzelf wel goed doorkrijgen naarmate je meer start en thuis lekker verderoefent ach voor een eerste wedstrijd is het toch leuk dat alles goed is gegaan en heel gebleven
rivaldo wat leuk eindelijk los voor de wagen fijn dat het dit weekend eindelijk gebeurt is
vandaag thuis lekker 2span gereden morgen voor het eerst zelf 2span wedstrijd rijden ik ben benieuwd, ik rij altijd enkelspan en mijn partner altijd 2span met de indoors, puur omdat de pony´s gewoon heel sterk zijn en niet te houden, thuis train ik ze altijd en met wedstrijd rij ik ze ook altijd gewoon los, maar zodra ze de ring ingaan, weten ze wat er gaat gebeuren, nu he ik dat 1 keer eerder geprobeert, en toen heb ik een pees verrekt in mijn arm, zo hard trokken ze, maar we zijn nu een jaar verder en ik heb een heel hoop ervaring weer opgedaan dus stiekempjes ga ik toch proberen of het lukt, ben nu al zenuwachtig haha
tine10
Geplaatst: 31-10-09 23:14
spannend marianne!!! Nu inderdaad maar hopen dat ze in dat jaar veel geleerd hebben en je armen gespaard blijven. Heel veel succes. Ik hoop morgen met de pony weer te gaan mennen, maar hangt wel een beetje van het weer af. Wordt in ieder geval geen buitenritje, want mijn groom wil niet mee als het regent.
In de winter is het lastig om te oefenen omdat de menkar op de manege staat. Anders blijf ik aan het rijden. 1x in de maand oefenen we het in de les en als het mooier weer wordt ga ik lopend naar de les toe en kan dan wel meer oefenen
Ik weet nog niet wat ik ga doen morgen. In ieder geval kan ik niet mennen want mijn kar is kapot gegaan kwamen we achter met uitspannen dus of onder zadel of even longeren denk ik