Hier vanavond ook geen menles. De bak bij Harry thuis is momenteel meer een zwembad dan een rijbak. Dus les afgelast wel vanmiddag even met Arjan gemend, hij liep weer erg lekker alleen moest ik niet zijn naam noemen dan ging ik ineens een heel stuk harder... In 4 span wil Arjan wel is achter blijven, dan is het dus naam plus een tik met de zweep... En dan loopt ie gelijk op met uzma.
avaluna
Geplaatst: 07-05-14 21:24
@claud: beterschap voor Bubbels, hopelijk is het snel weer weg
@Lanouska: hahaha, dat is lastig. Ik moet zelf minder mijn stem gebruiken, Romeo reageert daar erg sterk op.
Hier is de bak gelukkig super, ben echt blij met "de buren" die 'm hebben aangelegd. Was er vandaag wel even bang voor, omdat er hier ook zoveel uitgevallen is.
Jeskim
Geplaatst: 07-05-14 22:03
Balen VHU.. Jammer zeg! Heb vorige week de zoon van mijn kleine Jeskim gezien, is toch 12 cm groter dan zijn mama geworden. En het was echt een klein veulen, nu onvoorstelbaar dat hij 6 jaar geleden onder zijn moeder door kon lopen..
Gefeliciteerd Tine en Patrick! Knap zeg!!
Beterschap met Bubbles!
Biancacoo
Geplaatst: 07-05-14 22:19
Vhu, jammer dat hero zo groeit....als ik nog fit genoeg was.....dan zou hij zo hier staan....precies mijn kanjer...zelfs in uiterlijk....ik hoop zo dat je een geweldig thuis tegen komt voor hem...
Verder moet ik nog bijlezen,...maar op telefoon gaat dat niet zo goed.
janouk
Geplaatst: 08-05-14 06:43
@tine Volgens mij hebben jullie een extra kamer nodig voor al die prijzen
@vhu jemig, dat is jammer dat Hero uit de pony maat aan het groeien is.
VHU jammer dat hij uit de maat groeit, mag je ze dan reglementair niet in tweespan zetten voor wedstrijden? Als het verschil namelijk niet al te groot is kan het toch mooi spannen. Wieneke en Billy verschilden ook 8 cm en dat op 84 en 92 cm, toh viel dat in het span niet op. Billy en Candy zijn even groot maar moeten meer aanpassen om lekker te spannen, gangwerk is toch wel bepalend. Ook hier dus grote veulens uit een ukkie moeder en vader (die was 80 cm)
Tine gaaf zeg dat je zoon het zo goed doet, dan ben je toch een echte trotse moeder. Hoe groot is Amerigo trouwens?
Beterschap met bubbles
en iedereen veel zwemplezier in de zwembakken. Avaluna fijn dat jouw bak het water wel verdraagt.
tine10
Geplaatst: 08-05-14 08:31
Goedemorgen
VHU: dat is balen zeg. Hero lijkt me echt een geweldige pony! Sonjim: Amerigo is 1.14 Janouk: we zijn al aan het verbouwen op de bovenverdieping hahah Claud: sterkte met Bubbles
Ik moet zometeen met Rembrand en Amerigo even mijn kur oefenen, want zaterdag weer wedstrijd en het is al even geleden dat ik ze heb gereden. Ik had met Amerigo ook nog conditietraining willen doen, maar juf heeft vanmiddag onverwachts tijd om met beide les te geven aan zoon. Dan wordt het wel wat veel voor die smurf
Fijne dag allemaal
Biancacoo
Geplaatst: 08-05-14 08:40
Goedemorgen. Bubbles aan het hoesten...balen, beterschap !! Ava's bak kan het water nog goed aan ! dat is mooi zeg ! lanouska kan waterballet doen bij harry in de bak..balen..
zoontje heeft weer oorpijn....zometeen naar dok voor nog eens kuur ofzo....zo balen...
tine10
Geplaatst: 08-05-14 08:45
Wat is jullie ervaring van ruinen en merrie samen op de wei?
VanHuisUit
Geplaatst: 08-05-14 08:53
@Sonjim, een D en een E pony bij elkaar in span mag inderdaad reglementair niet bij de KNHS. Want dan heb je in de men-normen een pony en een paard. Bij mennen geldt de E-pony maat niet. Dus dan zouden we er nooit officieel mee mogen starten in tweespan. En dat zou ik toch wel willen, als je dan toch een tweespan hebt. Qua hoogte op zich denk ik dat het prima bij elkaar past hoor. Want Ollie kan echt heel flink doorsjouwen (ik bedoel, anders haalde ze die prestaties bij endurance niet waar zo'n 80% van het deelnemersveld, als het geen 90% is echt (veel) groter is dan haar). Ik wil ze ondertussen nog wel bij elkaar in span zetten, zolang hij er nog is. Alleen de narigheid is dat als je er meer zelf mee gaat doen en ondernemen, je ook steeds meer aan ze gehecht raakt, dat is emotioneel zo lastig. @Biancocoo ik had hem graag naar je toegebracht... wat naar van zoonlief hoop dat het niet zo erg wordt als het was
Ach ja. Het is altijd wat. Een goed passend tweespan samenstellen is zo verrekte moeilijk. En het lijkt me al jaren zo ontzettend leuk. Maar goed.
Claud wat sneu zo'n hoest.... is het opeens of had Bubbles het al wat langer? Lanoeska aan het watertrainen, nee dat is niets. Heb je met Arjan wel in de 'waterbak' gereden? Arjan zal wel denken wtf nu sta ik er alleen voor dus alle commando's zijn ook alleen voor mij, rennen Tine lekker aan het werk vandaag met 't paardenspul. Hoe is het met Lika trouwens?
Als de ruinen maar ook de merries niet te dominant zijn kan dat prima Tine. Ik heb hier ook Diantha en jaarling Iantha en oudje ted bij elkaar lopen gaat prima. Maar bv db kan weer niet met een merrie maar ook niet met een ruin. Te lang hengst geweest te dominant. Je zal het gewoon moeten testen.
@ vhu ik heb indd met Arjan even in het zwembad gereden.. ongeveer 20 minuutjes en daarna voor de ontspanning even langs de weg geweest. Zat alleen helaas midden in een hoos bui was zelf dus ook kleder nat. Jammer dat hero te groot wordt.
@ bianca hoe gaat het op huizenjacht?
@ tine is lekker met de paardjes bezig en we willen natuurlijk ook graag ohz foto's van de nieuwe pony.
Biancacoo
Geplaatst: 08-05-14 10:27
Tine..hier nooit problemen gehad, altijd gemixt op de weide gehad..ook met dominante ruin die tot zijn 10e jaar hengst is geweest..ging altijd erg goed, maar ze moeten wel de tijd krijgen om aan elkaar te wennen.. en over het algemeen...wennen ze pas echt als er geen draadje meer tussen hen in staat, heeft wat tijd nodig.
Vhu...ja...kon het maar he ?!!....ik mis het ontzettend momenteel....en hero zou een superpaardje zijn...maar ik weet ook dat het voor mij niet meer haalbaar is..
lanouska..ons huis is onder voorbehoud verkocht..dus nog spannend..zelf hebben we wel een mooi huisje gezien....maar nog even afwachten op definitieve akkoord van verkoop van ons eigen huis....
zoon heeft oordruppels gekregen....en als hij koorts krijgt moet ik meteen aan de bel bij HA trekken....
wat een prutweer...ik ga denk ik eens starten met een nieuw airbrushwerkje....
Gem
Geplaatst: 08-05-14 11:32
Goeiemorgen,
VHU, jammer hoor. Ik vreesde toen bij aankoop al dat hij uit de maat zou groeien . Vraag me af of je hem niet een paar keer hobbyklasse of hc kan uitbrengen in tweespan. Ponypaard met wedstrijdervaring (in welke tak van sport dan ook) is altijd makkelijker te verkopen.
Claud niet naar menles, hopelijk is Bubbles snel weer in orde.
Tine, gefeliciteerd met je zoon! Ruinen + merries is niet te voorspellen... sommige ruinen springen er bovenop, anderen hebben geen enkele drang daartoe.
Biancacoo, hoe lang moet je nog wachten op het definitieve akkoord?
Lanouska heeft gezwommen.
Wij zijn gisteren geland in Koblenz bij de Deutsche Eck waar een enorm monument van een veldheer te paard staat (moet nog steeds uitzoeken wie). Hebben hem al zó vaak voorbij gevaren, even zo vaak op de foto gezet en eindelijk eens de mogelijkheid hem te bezichtigen. Helaas konden we niet tot bovenin komen, om 20.00 uur ging het hek naar de bovenste trap op slot. Dochter heeft super kunnen skeeleren, en hebben een lekker ijsje gehaald . Vanmorgen voor het eerst deze "vakantie" eens kunnen uitslapen, omdat de 74 sluizen (Main af en op en weer af) volbracht zijn. Moest er wel om 04.45 uur uit om het schip los te gooien, maar ben er daarna weer ingedoken tot 09.00 uur . Heerlijk!
avaluna
Geplaatst: 08-05-14 11:37
@Tine: hier gaat dit prima, ook 1 merrie en verder 3 kerels. Jouw kudde is an sich stabiel, dus dat zal zich wel redden, denk ik. Merrietje is hier het laagst in rang, maar mag wel weer veel van de chef (word eerder geduld dan de andere heren) .
Biancacoo
Geplaatst: 08-05-14 11:53
Gem, eind v/d maand..dus duurd niet zo lang meer.. bedoel je dit standbeeld ??
@Gem ik vreesde het ook maar hoopte van niet hij hoeft niet snel weg hoor. Dus wie weet staat hij hier nog jaren Maar omdat de mensen hier in het topic veel contacten hebben hier en daar dacht ik laat ik het melden. Nuchtere mooie en talentvolle menpony of rijpony is niet eenvoudig te vinden en we hebben er hier dus eentje staan
Tine Hero en Ollie staan vanaf dat Hero maandje gecastreerd was bij elkaar en dat ging vanaf het 1e moment prima. Ollie is dominant, Hero accepteert dat. Ze hoeft maar haar oren in de nek te leggen en hij gaat opzij. Bij mijn vorige stal stonden ruinen en merries ook door elkaar. Ging ook prima, was wei met flink wat ruimte. Mijn ervaring (als merriemens) is dat er vooral gedonder is als merries hengstig zijn en de zich-niet-helemaal-bewust-van-geen-hengst-meer-zijn-ruinen gaan vechten om die merrie te dekken. Schat zo in dat jouw Rembrand en Amerigo het alleen maar gezellig vinden. En schat ook in dat het merrietje de baas wordt En je er niet te snel mee bemoeien. En dan dus niet een dag voordat je zelf een wedstrijd hebt het merrietje erbij zetten want ze zal heus wel in het begin een voetje geven. Maar dat hoort erbij als die kerels een beetje fatsoen hebben hebben ze er wel respect voor
tine10
Geplaatst: 08-05-14 12:33
Bedankt voor jullie antwoorden. We gaan ze zondag (na de wedstrijd) bij elkaar zetten. Voor de zekerheid ook nog even nadat in ieder geval de mannen gewerkt hebben.
Hero zou voor ons ideaal zijn, alleen zo'n 5 jaar te vroeg
Zometeen even rusten, dan naar fysio en dan met 2 ponys in de trailer op weg naar les.
VanHuisUit
Geplaatst: 08-05-14 13:08
Ik weet niet of hij zoooo lang in onze wachtkamer blijft Tine
Jeskim
Geplaatst: 08-05-14 13:18
Hier ook ervaring met merries en ruinen samen. Het hangt erg af van de merries en ruinen in kwestie, maar een beetje geharrewar in het begin kan altijd. Mijn merrie kan wel erg hengstig zijn en heeft zich dus ook in de wei wel eens laten dekken, gelukkig wel door een hulpsinterklaas natuurlijk. Ideaal is het niet, maar goed.. En een dominantere ruin kan dan wel eens een merrie claimen, maar als de rest van de kudde rustig blijft zijn daar ook geen problemen.
Biancacoo, balen, weer oorpijn. Hopelijk is het snel over!
Hier vanmorgen heerlijk gereden in een droge bak!! Tea onder het zadel gehad. Er lagen wat palen in de bak, die zijn voor de omheining van de bak, dus daar wilde ik eens even overheen. Nou.. Tea niet!! Ben maar even afgestapt en haar aan de hand erover geleid, rijd nog niet zo lang weer en had geen zin om er af te lazeren. Even wennen en spannend, maar dat ging goed, dus weer opgestapt en opnieuw naar de balken. Tea: Nee toch niet!! Mijn pa haar maar even aan de hand erover geleid en toen bleek dat het toch wel kon!
Later Fjella bij haar moeder in de bak gezet, weiland is zo nat, dus daar maar even uitleven. Die sjouwt er dus over alsof ze er niet eens liggen.. zucht, paarden..
@VHU, ik snap het helemaal. Als je echt met zo'n dier aan de slag gaat ga je je er nog meer aan hechten. En dan verkopen is zo moeilijk. Weet er helaas alles vanaf met Fjella..
Hier regen en regen en nog eens regen. En ik vind het ook nog koud. Veulentje blijft lekker in zijn droge stal. Db staat met regendeken op in de wei, de blubber vliegt om zijn oren. Maar in deze wei is dat niet erg. Ik doe mooi binnen klusjes
Het blijft hier wel mazzel hebben, nog weinig echte regen gehad vandaag, vannacht wel wat. Zul je zien dat het zo begint te hozen!!
happytime
Geplaatst: 08-05-14 14:45
VHU: misschien doet hero het net zo goed OHZ als ol en kan je zoon erop,samen bosritjes maken Hier nu pas regen,heerlijk aan het thuisshoppen geweest bij agradi kan iemend mij helpen over menbitten? ik mende met dubbelgebrokenwatertrens, heb nu een liverpool in (ribbels naar voren ) maar zoals met elke stang doet sun steeds (1 malig) haar tond eroverheen sperriem al strakker gezet,maar word er wel gek van,ze deed het laatst op straat waar we niet konden stoppen! ze heeft wel een dikke tong volgens tandarts,veearts,werkt een liverpool met tongboog dan beter? met 'bokkebitje' heeft ze de tong er alleen maar overheen ,direct na indoen en blijft ze doen, na veel voelen had ze daar weinig plaats om eronder te liggen met haar tong (arme pony)
@ ht bij de bonte pony die wij gehad hebben hetzelfde probleem. Hadden zijn bit zo hoog zitten dat ie tussen zijn kiezen zat.. uiteindelijk bit met tong boog geprobeerd en dat was de oplossing. Misschien eerst een bit proberen voordat je er 1 aanschaft