[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:50

Zeker eng idee een vreemde man in huis,maar gelukkig goed afgelopen
Ik vind 10 euro ook best wel veel inschrijfgeld,hoop bij ons 21april -dressuur/vaardigheid nog 8euro
Vanavond met tara naar de ponymeter geweest...die is een cm gekrompen huh hoe kan dat nou?
Wel erg gelachen erom met oudclubgenootjes,leuk dat al hun kids nu op de ponyclub zitten :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:35

"Justin" van de balletacademie Venlo (waar mijn dochter ook zit) een wildcard bij So You Think!!! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 06:34

Hier ook een heel gepuzzel voor een goed wedstrijdschema. De KNHS verdient dit jaar goed aan Janouk, want HRB komt dit jaar uit in de klasses: ZZ dressuur mennen, Z vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, L dressuur paarden viertal en AA dressuur Bixie _/-\o_ :(:) Arme Janouk }> van ZZ dressuur tot AA dressuur

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 06:42

Hoezo veelzijdig :D geweldig paard hebben jullie!

Jij bent ook lekker vroeg zeg. Hier houdt het nu op met regenen dus ik hoop echt dat het vandaag beetje droog blijft.

Gem, jeetje zeg dat ze dat zomaar doen he die kinderen. Als ik Han al eens alleen laat,wat natuurlijk ookwel eens gebeurd, of dat hij eerder thuis is van school en ik ben er niet geef ik ook altijd instructies niemand naar binnen te laten .... vooral nadat een keer een postpakket was bezorgd en hij blijkbaar in pyama de boel had aangenomen (was even nog wat boodschappen gaan doen om 19.00 uur 's avonds en manlief was ook niet thuis..., ben je maar 15, 20 minuten weg he). Je hoort soms van die vreselijke dingen, moet er niet aan denken dat zoiets je gezin overkomt. Maar zo zie je maar weer....

Een jaar of 3 geleden was ik er getuige van dat op een speelplaatsje en wildvreemde kerel snoepjes ging uitdelen en spelletjes (tikkertje) ging doen met de kinderen die daar speelden (incl onze zoon) en jawel hoor, ze gingen allemaal achter hem aan er was er geen een die niet meedeed (categorie 5 tot zeg maar een jaar of 11). De moeders die er waren zagen het eerst aan, we dachten dat het een vader was, maar toen bleek dat dat niet zo wilden we hem aanspreken maar liep hij opeens door.

Nou fijne dag allemaal :wave:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 06:58

Jij ook een fijne dag! Jullie allemaal trouwens.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:03

@janouk. topmaflinger dus! :D Stoer peerd! :)

@gem; oei :oo Wij mochten ook nooit iemand binnenlaten. Als er werd aangebeld verstopten wij ons altijd achter de bank _O- dan zagen ze ook niet dat er iemand thuis was _O-

Zo ik heb toch een partij hoofdpijn.. niet te filmen. Gisteravond opeens. Vannacht rot geslapen.. En hij is er dus nog.. Balen want na het werk blijf ik meteen bij vriendje ivm verjaardag. Maarja, moet ik daar niet met een bonshoofd zitten :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:05

Goedemorgen

Hier valt ijsregen en er staat harde wind. Had gehoopt dat ik mijn bak ontdooid zou kunnen houden, door vanmiddag te slepen en zout te strooien, maar met al die regen maak ik natuurlijk geen schijn van kans. Waardeloos. Wilde zo nog even rijden met Thabor, maar is zoooooo koud. Als ik op buienradar kijk bij 2 en 3 uur vooruit, dan zou het nu ongeveer droog moeten worden, kijk ik bij 24 uur vooruit, dan wordt het hele dag niet meer droog. Vreemd. Zou vanmiddag met Rembrand buitenrit gaan maken, maar als het weer zo blijft zeg ik dat maar af, want dat wordt veel te koud. Dan maar in de bak oefnenen. Maar vrees het ergste, dat ik vanaf morgen niets maar kan thuis. Heb zooooooooooooooooooooo de balen van dit weer. Dan liever die kou van gisteren, maar dan droog.

Janouk, ik mis eigenlijk wel springen in het rijtje hahaha
VHU: wat een eng verhaal van die man.
Gem: vreemd dat zo iemand zo vroeg komt. Kan natuurlijk dat hij te vroeg was, maar als dan blijkt dat moeder niet thuis is, wacht je toch gewoon?

Nou, ga zo dan toch maar de kou in..... Ga heel erg nat worden vrees ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:11

haha tsja springen daar hebben Image voor : ZZ springen.
Janouk en springen :D :+ is hilarisch.
Ze komt hard aanrennen, stopt voor de hindernis, gooit de boel om, stapt er nijdig overheen en galopeert weer verder. Geen springtechniek dus waar je prijzen mee wint. :D :D

(hebben wij natuurlijk zelf aangeleerd (onbewust), maar bij ons in het bos zijn op zondag vaak veel Penny's met hun paarden actief. Ze bouwen hele springhindernissen op de hoefslag en gaan vervolgens weg zonder af te breken. Dus als wij dan aankomen met de koets, moet Janouk voor de hindernis stoppen, breekt de groom de hindernis af en kunnen we weer doorrijden. Maar dat zal jullie ook geregeld overkomen, denk ik).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:09

Nou, heb net toch maar gemend met Rembrand. Manlief had voorgesteld om naar de binnenbak te gaan. Maar toen ik met tuig bij de auto kwam, besloten toch maar thuis te gaan rijden. Ik vind het altijd een heel werk om alles op trailer/in auto te krijgen, daarheen te gaan, alles er weer uit en met de kans dat alles voor niets is, als er een paar piepmiepen op hun dressuurpaard aan het rijden zijn. Want dan mag ik dus niet mennen.

Heb paard maar ingepakt in de mendeken en toch maar in de grote bak gaan rijden. Nu is hij nog ontdooid, dus daar toch maar gebruik van maken. Maar man wat had ik weer een pijn in mijn vingertoppen. Hopelijk komen mijn Roekls vandaag per post en werken die, want ik kan echt nauwelijks sturen. Heb toch ondanks het weer een half uur gemend, maar heel blij werd ik er niet van.

Nu Thabor toch ook maar even aan de elementen bloot stellen. Daarna zijn vreselijk vieze staart en benen wassen voor morgen. En dan zal Amerigo er toch ook nog aan moeten geloven (nadat ik weer droog en opgewarmd ben). Die keek me net vanuit zijn stal al flink boos aan. Zo van: je haalt het toch niet in je stomme kop om mij ook in dit weer te laten werken >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:32

zo alles zit in de auto.Vlechtjes erin.Ga zo richting wedstrijd.Maar wat een rot weer.Hoop maar dat het droog is als ik moet aanspannen en niet zeik weer.bbrr

Fijne dag iedereeen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:18

:wave:

Prijzen gaan steeds meer omhoog. Met een indoor betaal je ook 25 euro en een SGMW 40 euro.

@Janouk: Heerlijke veelzijdige haflinger heb je!

Wedstrijdgangers succes!!

Zal zo weer richting mijn oma en straks nog even proberen te mennen met Kokkie denk ik.
Even zien hoe de dag gaat lopen! Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:28

baudyh wedstrijd, ik hoop dat het goed gaat.
Tine koude vingers..het is ook koud hier..
vhu...niet meer fietsen..wis die erg groot is, haha..
aks wil op maat zadel..dromen mag en komen ook uit !!
poeltje naar oma's en nog mennen met kokkie..
Frensie vandaag zelf ook wedstrijd rijden...ik duim dat het goed gaat ! :))
verder ben ik het vergeten..sorry.. Y;(

wij gingen kijken bij de ronde van drenthe..wielrenners...Tchica mocht mee..die vond het allemaal erg mooi en leuk, allemaal hamburger etende mensen := jumjumjum..dat snuift lekker natuurlijk.. _O-
dus haar angst voor mensen is wat minder geworden. +:)+

verder, denk ik morgen nog een rondje doen voor de afleiding, want de hondjes zijn erg druk.. >;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:46

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:05

Even een lekkere egopost, ben namelijk nog druk bezig op de wedstrijd als secretariaat.
Heb vanochtend heerlijk gereden, nog wel slordigheidjes die NIET nodig zijn, maaaaar 192 en 188 punten!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:32

soms gaat het goed en soms niet. Vandaag niet. Meneer was puber enkon het allemaal wel alleen en alles was eng. Na de proef kon ik Gelukkig hem even in de buitenbak op zijn lazer geven en konden we de dag nog goed afsluiten. 168 punten. Snel vergeten Maar weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:43

Ach Baudyh als het altijd goed ging was er toch ook niets aan, want dan valt het niet meer op. Snel vergeten, en fijn dat je nog even op kon treden <<) monsters zijn het soms.
Biebje met Frensie zijn gooooooeeeed bezig *\o/* super hoor! Is toch ook geweldig als je een bijrijdster hebt die het zo leuk doet met je paard, kan me voorstellen dat eigenaresse hier ook erg blij mee is :)
Tine in de kou :brr: respect hoor dat je toch hebt gemend.
En hondekind van Biancocoo mee naar wielrennen.... zag schattige foto's op facebook. Wat een mooi hondje is het toch <3
Tara gekrompen :') je laat haar ook veel te hard werken hahaha.

Hier dus opening van het endurance seizoen bijgewoond zo zeg dat was afzien :brr: maar vooral voor de ruiters/amazones/grooms want ik zat onder mega plu met mijn chaps aan en twee jassen plus goed gevuld eet/koffiepakket +:)+ als parkeerwacht..... was gezellig ondanks slechte weer (voordeel van parkeerwacht is dat je alle bekenden ziet (en natuurlijk later ook spreekt), gezellig :) ) en weer ongelovelijk veel zin gekregen in deze mooie sport :D

Net nog even tijd voor Ollie. Eerst moest ze in de bak aan de slag en na half uurtje liep ze zowaar mooi in de stelling en licht afgebogen, gewoon zo'n ontspannen en actieve draf. Toen als beloning maar gestopt, want bak was nogal zwaar. En daarna als beloning nog flink eind gewandeld in het bos.

Wis was steeds mee dus die is nu bewusteloos :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:30

@ VHU jij was ver weg dan, was toch in Ysselsteyn? Brrrrrr....
@ Baudyh jammer dat het niet goed ging
@ Tine in de kou aan het mennen geweest, ik zit al groot deel van de dag binnen op secretariaat, maar was is het toch een slecht weer vergeleken met van de week...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:48

@Frensie klopt, was flink eind rijden. Ik moet zeggen dat ik het wat minder ver had ingeschat, dacht dat het voor Eindhoven lag, maar het ligt nog een flink stuk erachter :o? maar hoop hem volgend jaar zelf te kunnen rijden (doen ook mendurance, morgen) dus op zich wel handig om daar ook eens een kijkje te nemen.
Jeetje hele dag op secretariaat, kanjer ben je toch +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:54

@frensie *\o/* _/-\o_
@baudyh balen :(:)
@vhu wat een prut weer voor de opening van de endurance.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:11

vhu, wat leuk..maar koud...respect :brr: voor jou dat je dat gedaan hebt vandaag..
Baudyh..puberpaard..nooit leuk, gelukkig goed af kunnen sluiten..
Frensie, wat een superpunten !! goed gedaan !! dat moet goed voelen, maar dan daarna nog hele dag het secretariaat doen...respect. _/-\o_
Janouk..wat heerlijk veelzijdig is jullie maflinger toch !! AA tot ZZ...welk paard kan dat nog meer zeggen ??!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:14

Tallechie gefeliciteerd met alwin......wat was er met snuit?

Ging net ff bij db kijken op stal die lag languit te snurken.....ben benieuwd waar zijn droom over ging.Mijn vriendin had de proef gefilmt.Dat is zeer leerzaam. Je ziet duidelijk dat we totaal geen contact hebben met elkaar.Had een overgang van stap naar draf moeten rijden en dat werd stap galop.Super mooie overgang.Stond op mijn protocol dat dat een klasse verder was.HI hi

Nou ja maandag weer fris naar de les en volgende week weer een nieuwe bak verkennen in tolbert.Niet bij de pakken neerzitten,gewoon doorgaan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:44

Goedeavond

Wij hebben vandaag met het 4 span in de modder en regen in rossum gespeeld maar weer super veel geleerd. Zeker voor herhaling vatbaar.. alleen van dit weer is het zo jammer dat alles smerig wordt dat wordt dus weer poetsen van de week voor tolbert..

Voor de rest ga ik even met samenvatting mee, moet namelijk nog eten..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:28

Tine die de kou in is gegaan... het was inderdaad echt super koud
Frensie super gedaan
Baudy hier ook een puber van 16 (later meer)
Biancaoo goede oefening geweest dus
janouk zal zo topic even bekijken

hier ook op wedstrijd geweest.. men wat was het koud
Snuit was echt een puber... met inrijden ging het goed. Mooi stelling en buiging en juiste tempo. Ik ging de wedstrijdbak in, helemaal mis. Heb dus ook afgegroet 4 onderdelen van het einde. Vond het heel netjes van de jury's (1 jury in de ring, 1 als ringmeester en 1 als secretariaat) alle drie gaven ze aan dat ik had moeten door rijden. Blijkbaar zag het er dus niet zo slecht uit als mijn gevoel was. Had achteraf 175 punten tot waar ze gepunt hadden.

Alwyn zijn debuut mag ik niet over klagen. Hij had last van de kou maar toch nog 184 punten en gelijk een wp in de l.

De 23e gaan we naar Ermelo. Moet om 1330 met Snuytje en om 1748 met Alwyn. Om 1040 verkennen onder begeleiding. We gaan dus om 7 uur al weg en mogen hopen dat we om 22 uur weer terug zijn. Lange dag dus. Heb ook gemaild of we stallen mogen gebruiken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:42

Goeienavond!
Peerdie is vandaag aangekomen, heb hem omgedoopt in Motown, roepnaam Moos :) .
Hij heeft zich keurig gedragen op de trailer, is alleen wel gewend dat de stang er onmiddellijk achter vandaan getrokken wordt wanneer de klep omlaag is. Stond flink te drammen tot het schuim op zijn kont stond, dus ik heb hem mooi nog ff 10 minuten laten staan }> .
In de bak even wat rondkeutelen, wat drinken uit een plas regenwater en met 4 voeten erin, daarna beetje rollen, beetje draven, beetje hinniken en luisteren wie er antwoordt en uit welke hoek :D .
In zijn box ging de kop in de voerbak ("Sh!t, leeg") en toen maar meteen aan het hooi.

VHU, ben jij morgen ook in Ysselsteyn? Ik ga kijken, want Carmen en Ster doen ook mee :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:01

Sluit me even aan bij alle samenvattingen.

Om even terug te komen op inschrijfgeld. Knhs heeft blijkbaar meerdere plaatsen waar de reglementen staan, en op een andere plaats dan waar ik zocht staat dat inschrijfgeld tot 12,50 zonder prijzenschaal is (bij sgw tot 40 euro). Wel vreemd dat als je dan de zoekfunctie gebruikt je niet bij de nieuwste versie van de prijzenschaal komt.

Weet niet meer wie het schreef, maar die betaalt dus wel de volle bak. Hier zijn de doorgaans rond de 25 euro).

Gem: paard is veilig aangekomen.
Tallechie: puberende Snuit die als ik het dus goed lees, gewoon een winstpunt had gehad als je was doorgegaan. Da's dan wel zuur dat je afgegroet hebt. Ik heb ook ooit eens gedacht (outdoor in Roden) dat ik vreselijk slechte proef reed. Dus na afloop naar jury gegaan om excuses te maken voor slordige proef. Bleek ik eerste met 2 dikke winstpunten. Blijkbaar zag het er anders uit dan het voelde. En Alwyn al lekker een wp in de L. Toppie
Lanouska: ook al een vieze wagen. Vraag me wel af hoe ik hem hier van de week moet gaan wassen als er nachten van -13 gaan komen. Nu al wassen is niet zinvol, want ik hoop nog wel te kunnen rijden.
Baudy: DB is vast erg moe van het ondeugend zijn. Van stap naar galop zit in geen enkele klasse hahah. Dus erg knap, jammer dat je het niet vroeg ;)
Frensie: goed gereden en druk op secretariaat
VHU: ook druk geweest in de kou.
Biancacoo: honden vinden dat het weer is om te werken denk ik haha
Poeltje: hoop dat je oma's wat beter gaan

Nou, hier maar eens naar bed, morgen weer een drukke dag.