[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:05

Gem schreef:
Aks: fietsen is ook één van mijn grote liefhebberijen.... hopelijk nog enkele fietsvierdaagses deze zomer!

:oo fietsvierdaagse :oo
Nee ik vind fietsen stiekem helemaal niet zo leuk.. Maar het is zo handig dat je niet elke 500 kilometer bij de pomp hoeft te staan ( :') )
Hoewel, nu was vriendje mee, en dan is het al gauw een stuk leuker! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:18

Gem schreef:
Happytime en Tine spreken elkaar dus tegen... dat dilemma had ik nou ook met lesmees, maar wiskundig denkend, denk ik dan toch dat lesmees en Tine gelijk hebben... 2,5 meter wegblijven van de korte zijde in een 30 x 60 bak. (analyticus die ik ben :o )

Niet helemaal HT schrijft dat je altijd A-C lijn moet raken. Dat is helemaal juist. Maar dat was je vraag niet :D

En nu moet ik dringend naar bed

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:26

@ Jenkins: Tjee wat moet dat schrikken geweest zijn met Sil!! Ik kan me voorstellen hoe je je voelde! Mijn hart ging al bijna stilstaan bij het lezen ervan!

Tjee zeg, ik mis ze thuis meer dan ik gedacht had. Ik kreeg plots een mail dat mijn zus iets in het gastenboek heeft geschreven van mijn website. Bij auteur stond "Zhora". Hier het berichtje:
"Dag baasje, hoe is het daar? Heb je lang niet meer gezien op skype :p het was hier deze week prachtig weer..ze zijn dan ook veel met mij gaan wandelen! En tussen Zoë en mij gaat het heel goed, we maken geen ruzie meer! Vandaag heeft Tine mij geborsteld want ik verlies nogal veel haren. En daarna zijn we gaan wandelen over ‘chicago’, ze gaan daar weer twee appartementen afbreken. Gisteren hebben ze mijn uitzicht in de tuin nogal aangetast..alle bomen bij de buren zijn weg! Heel vreemd! Tine zal morgen een foto trekken. Als je terugbent gaan we er opnieuw invliegen op de hondenschool he..en zorgen dat we wel slagen voor dat examen deze keer! Ik zal echt heel hard mijn best doen! Dikke dikke knuffel en lik van je liefste woefje"

Eigenlijk niets speciaals, maar ik kreeg gelijk tranen in mijn ogen! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:35

@Jenkins door die lus, ook al zit die vast of kan die niet dichtschuiven kun je al een vinger kwijtraken want het kan vast blijven zitten. Vriendin van me is zo destijds bijna twee vingers kwijtgeraakt. Lus bleef dus hangen achter haak van de trailer met hand ertussen, peerd bleef trekken. Gelukkig was het op een wedstrijd en had ze dus haar handschoentjes al aan anders denk ik dat ze die vingers echt kwijt was geweest (letterlijk en figuurlijk) :n ben toen meegeweest naar 1e hulp van het ziekenhuis nou dat was echt heel goor & pijnlijk -O-

Moet zeggen ben ook een keer achter Snuitje gestapt en bleek dat een leidsel nog niet vastzat :o }:0 rondje gedraaid, gelukkig zat die ander wel vast maar je staat raar te kijken!

Dilemma's en paarden of pony's houden, volgens mij is dat standaard :7

Heb nieuwe smartphone gekregen van mijn werk, een HTC, ben er de hele dag al zoet mee _-:( >;)

Wat was het warm zeg vandaag tjonge. Morgenochtend vlieg ik direct naar stal, zal daar dan om iets van 9.00 uur zijn schat ik in. Hoop dat het dan nog meevalt qua temperatuur. Vandaag met twee lange rustpauzes op de divan van de stilteruimte :z op het werk met een aspirine volgehouden tot maar liefst 17.00 uur :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:41

tine10 schreef:
Niet helemaal HT schrijft dat je altijd A-C lijn moet raken. Dat is helemaal juist. Maar dat was je vraag niet :D

Ach..... stom, ik las A-C lijn, maar dacht dat HT de korte zijde bedoelde Y;( .
HT: je hebt helemaal gelijk w.b. de A-C lijn :j , maar idd, dat je die moet raken weet ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:58

Ahhh wat lief S_L even voor jou een virtueel :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:38

Goedemorgen

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:53

lief berichtje SL!!

Over figuren in de bak enzo met mennen :oo No idea.. @VHU; in die proef die ik moet gaan doen zit nog niks moeilijks toch? :oo Ik ga hier een beetje tv kijken en ontbijten, en dan ga ik lekker keihard sporten. Dan vanmiddag met de auto naar stal gok ik. Die staat al vanaf zondag stil, en het was al een wonder dat ie startte gisteren (even geprobeerd omdat vriendje er toch naast stond met de bus (en startkabels :') ) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:24

Jenskins schrikken zeg !!! Gelukkig goed afgelopen.

Ollie heerlijk gereden op het strand !!!!

VHU is aan het stoeien met haar telefoon.

Nou hier is het ook warm nu. Gisteren nog lekker een rondje gereden met ferro en hem daarna afgespoten want hij was zeiknat. Robijn had vrij die was jarig gisteren 6 is hij geworden.

Vandaag nog een half dagje werken (hopelijk van 10 tot 2 maar daar word ik voor gebeld) en dan lekker lang weekend houden !! Heerlijk met dit weer.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:40

Goedemorgen!!

Vannacht tijdens de dienst weer meerdere keren gebeld, maar ik begin er aan te wennen :D Zal vanmiddag wel even een dutje doen op de bank, want ik ga vanavond nog naar de film en die begint pas om 22.00 uur :o En morgen weer vroeg op want ik ga omroepen bij een wedstrijd in de buurt :o

Komende week komt de schilder om ons huis van de buitenkant te schilderen. We hebben een houten huis, met een aanbouw die nog alleen maar in de grondverf zit. Dus net begonnen met de aanbouw alvast wassen, want wij zitten hier tussen de bomen dus troep en spinnenwebben. Is wel lekker klusje met dit weer, lekker prutsen met water :D Deel 1 van de 3 is nu klaar. Zo tuig inladen en dan eerst menles. Vanmiddag hopelijk deel 2 en 3.

SL leuk berichtje vanuit huis!
Aks weer sportief doen!
Maisie nog gefeliciteerd met Robijn *\o/*
Jenkins wat vreselijk eng! Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar het had heel anders kunnen gaan... brrr...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:53

goedemorgen

@ sl wat een lief berichtje van thuis, kan me voorstellen dat je graag terug wil naar huis.
@ aks is sportief terwijl ze eigenlijk een hekel aan fietsen heeft
@ jenkins lijkt me ook eng en inderdaad goed afgelopen
@ frensie is aan het spellen met water, en heeft zo menles.

we hadden vorige week vrijdag in de les de achterpaarden omgespannen en na een half uur liep dat toch niet verkeerd, maar woensdag de paarden weer omgespannen en er was geen land mee te bezeilen dus snel paarden weer op hun oude plek en nog even wezen buitenrijden met het 4 span.

gister was een beetje mindere dag voor mij, het was precies 4 jaar geleden dat mijn pony op een wedstrijd dusdanig gewoond raakt dat we hem helaas een spuitje moesten geven |(

ik ga vandaag al naar coevorden om nog het laatste schoon te malken en op te ruimen en vanavond gaan we nog met het 4 span naar les en dan hebben we van het weekend wedstrijd in zuidwolde

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:42

Paul heeft zijn lijst voor ponykamp binnen :D

Instructeurs zijn P. Versluis, A. Grijpstra, I. Grijpstra, I. Werkman, C. de Geijter.
Jury vrijdag is J. Boom. Voor ons allemaal onbekend als jury of instructeur, dus kunnen Paul en Janouk veel van leren.
Hij zit in de lesgroep met Ad Snip: Google laat zien dat het een ervaren menner is met stalhouderij/trouwkoetsen.

Janouk is gisteren door Steffi van de Laarse helemaal los gemaakt; kan ze er weer tegen aan.
In de keertwending naar links gaf ze aan dat ze niet gemakkelijk haar rechterbeen zijwaarts onder massa kon brengen, dat was me in de travers ook al opgevallen. Dus toch maar even laten nakijken, voordat wij doortrainen.
Er bleek een blokkade te zitten in haar dijbeen/heup. Nu is ze helemaal los. Even een paar dagen rust en dan na het weekend weer oppakken.
Volgende week zondag starten we voor het eerst op onze eigen club ZZ dressuur.
En dan mag Paul op vrijdag in Ermelo laten zien wat hij kan.

@jenkins ; klinkt echt niet fijn. Heb je wel kunnen slapen?
@SL je bent weer thuis voor je het weet. :j
Laatst bijgewerkt door janouk op 25-05-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:42

gem.ik zal vanavond de dvd menproeven bekijken want nu gaan we allemaal twijfelen ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:44

Links of rechtsomkeert gaat via D of G, dus via de a/c lijn. Halve volte halve baan en dan terug naar de hoefslag.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:35

Citaat:
Instructeurs zijn P. Versluis, A. Grijpstra, I. Grijpstra, I. Werkman, C. de Geijter.

Paul versluis is die van de bitten die geeft leuk les. Grijpstra en de Geijter hebben wij ook gehad 2 jaar geleden.
Allemaal fijne lessen van gehad dus ik denk dat ie het wel leuk gaat vinden !!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:53

HT: zie mijn vorige post, ik had jouw opmerking "A-C lijn raken" aangezien voor "korte zijde raken". Ik weet nu helemaal hoe hij moet lopen in een 30 x 60 bak. Uitgaande van een linksomkeert: bij M de halve volte halve baan inzetten; 2,5 meter van de korte zijde vandaan blijven, over G rijden (dus de A-C lijn raken) en vandaar uit een rechte lijn naar B rijden :) .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:14

@lanouska: :(:)

@frensie; lekker met water kliederen :)) en succes met menles. En film :P
@janouk; wat fijn dat janouk weer lekker los gemaakt is!

Zo, heb net bijna 2uur gesport :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:52

Vandaag ook voor het eerst "geproefd" aan een proefje, sloeg nergens op, maar... de bak, die toch echt net pas ligt, is gewoon goed te mennen *\o/* *\o/* *\o/* . Ben echt helemaal blij!

@Jenkins: oeh, wat akelig, gelukkig nog goed afgelopen.
Ik ben dus laatst met mijn voet in de dubbele longe blijven hangen, terwijl pony de klitsen op ging..., ook goed afgelopen, gelukkig.

@Lanoeska: :(:) , sterkte nog, lijkt me echt vreselijk en iets dat je nooit meer zult vergeten :(:) .

@Ollie: wat gaaf!

@Frensie: idd met dit weer best een leuk werkje! Mooi een houten huis, trouwens :j .

@Janouk: *\o/* Janouk is er dus helemaal klaar voor!

@Akshay: wat knap, zeg, twee uur +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:35

Bente mooi wachten totdat we eindelijk weer eens een echt buitenritje onder het zadel gaan doen *\o/*
Afbeelding

En toen wilde ik mijn knalgroene endurance hoofdstelletje eens goed op de foto zetten vertikte ze het gewoon me aan te kijken :+
Afbeelding
Ze hoort me wel, kijk maar naar dat oor maar echt niet he.

En deze is zo grappig...
Bente
Afbeelding
Snuitje
Afbeelding

Vandaag voor het eerst sinds onze val weer echt gereden, rondje Pannenhoef, lekker gedraafd en zelfs wat gegaloppeerd. En dat ging helemaal niet slecht. Bente deed in het begin wel alsof ze nog nooit iemand op zich had gehad, wat is dat toch een miep af en toe. Dan kan ik mijn benen er gewoon amper tegen aan leggen, begint ze te springen en heel boos te kijken :roll: moet ik me dan gewoon niets van aantrekken en gewoon 10 minuutjes doorrijden is er werkelijk niets aan de hand maar denk dat als je haar niet zou kennen je er direct weer af zou stappen := wat een troel.

Iedereen de kriebels voor het menkamp, leuk hoor. Blijft het volgende week ook mooi weer trouwens? De mensen die nu zijn komen zwart terug geloof ik wat een weertje zeg.
@Ips hoe is het nu met Det?
@Aks 2 uur sporten met dit weer _/-\o_
@HT gaat het een beetje, kan me goed voorstellen dat je je hebt uitgeleefd met de maaier -O-
@Frensie je bent er maar druk mee!
@Tine hoe is het met het oog van manlief eigenlijk?
@Avaluna wat geweldig een menbak van jezelf :wow:
@Lanous volgens mij vergeet je zo'n datum inderdaad nooit. Over een dikke week is Rizanta een jaar dood, was in de nacht van 9 op 10 juni weet je dat ik er nog steeds niet bij kan hoe dat toen is gebeurd? Denk elke dag nog aan haar :\

Zoonlief gaat lekker ergens spelen.... kan ik even op de bank :z

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:37

Zo... deel 2 van het houten huis is ook schoon! Deel 3 gaat niet lukken vandaag.
Ziet er wel weer lekker fris uit!

Avaluna super dat jullie bak goed blijft!
Janouk super dat Janouk weer even 'gefixd' is. Ze is er dus helemaal klaar voor!
Lanouska moeilijke dag, sterkte!

Menles ging goed! Hebben namelijk niet echt gelesd ;) Zijn het bos in geweest. En dat ging lekker! Nog een groooote vrachtwagen tegengekomen, ging ook goed. Wel beetje huppelen.
Ga nu op mijn fietsje naar stal, paarden binnen zetten samen met nieuw stalgenootje

:evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:38

VHU geweldige foto van die beentjes! Lijken echt op elkaar!
Gwin stond zo ook vandaag met uitspannen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:04

Wat heerlijk Frensie dat jullie het bos in zijn gegaan :D
Ja grappig he die foto's. Snuit staat dus op zomerkamp maar ik mis hem eigenlijk best wel. Had ik niet verwacht. We gaan van het weekend weer even bij hem langs :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:14

Goedemiddag,

Ben net (via allerlei omwegen om maar zo snel mogelijk aan 500 km te komen) langs borduurstudio geweest ivm onze menkleding. Het gaat erg mooi worden. Ik weet niet of het op tijd klaar is, ze heeft het erg druk, maar misschien kan ik volgend weekend iets op de foto zetten.

Verder sluit ik me even aan bij de laatste samenvattingen.
VHU: mooi dat je weer een lekkere rit hebt kunnen en durven maken.
Frensie: lekker op buitenrit geweest.

Met het oog van manlief gaat het langzaamaan beter, tenminste... het is niet meer zo enorm dik en rood van de operatie. Hij ziet er nog haast niets mee, maar dat was ook te verwachten.

Tweede Pinksterdag gaan we maar bij Divoza langs, in het kader van de kilometers :D

Nou, ik ga de tuin maaien en daarna alle spullen voor de onderlinge wedstrijd van zoon klaarleggen. Pony was en vlecht ik pas morgenochtend vroeg. Ze hebben namelijk zondag ook nog hun eerste echte bixie, dus beestje staat al lang genoeg met knotten in het haar.

Edit: Lanouska: :(:)
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-05-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:15

VHU klinkt als een goed ritje!

S_L dat is een erg leuk berichtje!!

Lanouska, sterkte nog met het verlies!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:32

wij zijn ook weer terug vanuit limburg, nu druk met gras schudden, volgende week grote pakken maken :j