[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:32

avaluna schreef:
@vhu: en dan vind jij het gek dat hij nooit is gaan paardrijden :')

_/-\o_

Maar de rede dat ik geen kind durf is vooral ivm de erfelijkheid. Ze weten niet wat ik heb, en ik wil het echt mijn kind niet aan doen. Maar ook ik heb een slechte fijne motoriek dus hoe moet ik die kleine dan verzorgen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:33

@Rhine daar (voor motoriek) zijn vast wel methodes voor, echt hoor :j
Erfelijkheid lijkt me heel lastig, weet niet hoever ze daar wetenschappelijk gezien mee zijn.

@Avaluna _O-
Bij jullie nooit iets raars gebeurd dan }:0

Vond het wel altijd stressen hoor, je kind mee naar de pensionstal of wedstrijd. Had altijd mijn ogen overal. Maar zou het wel leuk vinden als hij 12 is want dan mag hij officieel groomen op wedstrijden en volgens mij vind hij dat best leuk.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:36

*Hihihi, ziet voor zich hoe Rhine kleine fruithapje heeft gegeven en hoe fruithapje nu overal zit behalve in kleine* (Sorry Rhine ik hoop dat je tegen een geintje kan)

Ik vind het wel/geen kinderen altijd een moeilijk iets. Zelf heb ik er op dit moment totaal geen behoefte aan. Ook mede doordat het hypermobiliteitssyndroom erfelijk is, maar ik vind mijn klachten niet zodanig belastend dat ik een kind dit niet 'aan zou willen doen'. Maar door de hypermobiliteit heb ik nu al bekkeninstabiliteit en een eventuele zwangerschap zal dat waarschijnlijk verergeren. Maar wie weet gaan over een paar jaar mijn eierstokken enorm rammelen. Zeg nooit nooit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:37

als hij nog eens wil diddle rijden mag dat ook vhu! O:)
hij vond diddle toch wel leuk, misschien kan die het rijd-virus aanwakkeren :P

Hoe oud moet je zijn om te mogen mennen trouwens? op wedstrijd?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:37

Rhine hoe gaat het eigenlijk met je nieuwe pony?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:39

Rhine :(:)

hier ook altijd wikken/wegen, wel grote kinderwens, maar met medicatie voor mijn longen zeer verhoogd risico voor ongeboren kind op grote afwijkingen... zonder medicatie kan ik geen adem halen en is de vraag hoe een zwangerschap uitgedragen zou kunnen worden... pff, dat doe je niet 1, 2... 3...

Hoe gaat het met Tine d'r stuitje vandaag... ???
en hoe gaat het met hond van Biancacoo ???

Zag mooi zadel bij Diddl op zijn rug...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:45

Stom is dat dat de mensen die graag kinderen willen het niet kunnen ivm hun lichaam. En mensen
die niets mankeren er geen willen.

Zit er iig absoluut niet op te wachten. Wil die verantwoording niet nu. Kan nog komen natuurlijk.
Mijn zusje is zwanger dus word ik gewoon tante :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:48

VanHuisUit schreef:
@Rhine daar (voor motoriek) zijn vast wel methodes voor, echt hoor :j
Erfelijkheid lijkt me heel lastig, weet niet hoever ze daar wetenschappelijk gezien mee zijn.

Ik kan voor mezelf nog geen boterham maken, dus ik zou echt niet weten hoe ik bv de melk in een fles krijg.

Frensie schreef:
*Hihihi, ziet voor zich hoe Rhine kleine fruithapje heeft gegeven en hoe fruithapje nu overal zit behalve in kleine* (Sorry Rhine ik hoop dat je tegen een geintje kan)

Zeg nooit nooit.

Tuurlijk kan ik prima tegen, ik durf ook nog niet nooit tezegge :n

Frensie schreef:
Rhine hoe gaat het eigenlijk met je nieuwe pony?

Mis ik wat :o?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:49

@Rhine: kan me voorstellen dat je de verantwoordelijkheid niet zou willen dragen als blijkt dat het een erfelijke aandoening betreft :(:) . Denk verder qua bijvoorbeeld fijne motorische beperkingen er wel een mouw aan te passen zal zijn en een kind opvoeden verzorgen doe je zelden alleen.

@VHU: hahahaha, niks echt geks gebeurd, volgens mij. Eigenlijk gek dat ze 12 moeten zijn, want vanaf 7 mogen ze al bixie mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:50

Vandaag wel aan het werk geweest PrinsjeH? Lastige overwegingen met zwangerschap e.d. tja, wij wilden zwanger worden maar werden het dus never nooit niet :+ is bij ons ook nooit echt iets gevonden :7

@Maisie toen ik 27 was wilde ik ook absoluut nog geen kinderen hoor, dus je weet maar nooit wanneer je het op je heupen krijgt ;) Leuk dat je zusje in verwachting is!

Citaat:
als hij nog eens wil diddle rijden mag dat ook vhu!
hij vond diddle toch wel leuk, misschien kan die het rijd-virus aanwakkeren

Hoe oud moet je zijn om te mogen mennen trouwens? op wedstrijd?

Ze mogen vanaf 8 jaar meedoen met de jeugdrubrieken. Als we Alwyn nog hadden gehad had dat leuk met Alwyn gekund, Snuitje is .... ahum....wat minder geschikt :+ Vanaf 12 jaar mogen ze groomen. Geen idee hoor of hij op Diddle zou willen, hij is ooit van onze monster - shetlander afgedonderd (....sorry, dat was alles hoor, van shet afdonderen en halster in zijn gezicht :o ) en vanaf die tijd vond hij het niets meer. Zo zonde. Op Snuitje heeft hij ook paar keer gezeten maar hij was echt bang. Het zit er gewoon echt niet in. Nu vindt hij Bente wel heel lief en Nebraska en Ushi, mijn vorige paarden die hij ook bewust heeft meegemaakt vond hij ook heel lief. Rizanta vond hij te groot (zit wat in :+ ). Maar met Bente heeft hij wel wat.
Ach ja, veel jongens beginnen veel later met rijden dan die meiden. Ben allang blij dat hij wel mee wil naar stal, is ook wel eens anders geweest...

Hij vindt Diddle wel heel lief grappig he.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-11 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:52

In mijn geval niet Maisie, ik mankeer helaas best veel maar wil echt geen kinderen brrr :D
Maar het is vaak wel hoe je het zegt ja.

Bij mij komt het gevoel ook echt niet meer ben "al" 37.

Ik vind kinderen meestal pas leuk vanaf jaartje of 10-12 wordt lastig dan hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:53

Zo, ben even een paar uur weg, 3 pagina's bij te lezen.

Alles bijgelezen maar even geen zin om overal op te reageren.

Ingrid, ik snap jou wel een beetje hoor. Niet om jou, Tallechie, aan te vallen, maar ik doe het ook anders met de paarden. Maar goed, ieder zijn ding. Er is geen goed of fout hierin, maar gewoon een andere manier van aanpak. Nu heb ik het aan de ene kant makkelijker omdat de paarden hier aan huis staan, ik heb ze altijd iedere dag gedaan. Zoonlief ging steeds mee in de kinderwagen, later in de wandelwagen. Hij heeft vele uurtjes doorgebracht aan de bakrand. Later toen hij groter werd, ging hij zelf spelen in de tuin en nu geeft hij me les :D

Groot nadeel van aan huis staan: vakanties (verzorging) regelen zijn een drama. En nu ik er door de week weer alleen voor sta is dat een flinke verantwoordelijkheid.

Vanavond dus naar les geweest en een uur gestapt. Had niet verwacht dat ik het vol zou houden, ook omdat ik dacht dat het saai zou worden, maar gelukkig niet. Stuitje is nog steeds neit fijn, maar lang leve de pijnstillers. In het zadel (als ik maar stap!!) heb ik minder pijn dan op de bank. Maar ja, het erop en eraf..... :x

Daarna in het pikkedonker, met regen, Rembrand weer naar de wei gebracht. Met in ene hand dus touw en in andere hand emmers voer en zaklamp. En dan maar ploegen door de blubber. Maar goed, hij staat weer bij zijn vriendjes. Je moet wat over hebben voor je knollies he?!

Nou, ik ga nog even op de bank hangen en dan naar bed. Morgen weer druk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:57

Wij zouden ook best een 2e kind willen, zoonlief vraagt geregeld om broer of zus, maar ik durf het niet aan met mijn gezondheid. Die is maar heel matig. Zoon is heel makkelijk ventje, maar 2e hoeft dat niet te zijn. En gezien mijn leeftijd is de kans op afwijkingen ook behoorlijk groter, en dus ook de kans op veel werk. En als het er eenmaal is, kan het niet meer terug. :+ Dus heel bewust besloten het bij 1 kind te laten. De eerste 3 jaar heb ik het daar best moeilijk mee gehad. Maar ja, zou dan ten koste kunnen gaan van ons huidige kind, van relatie en gezondheid. Soms moet je helaas met je hoofd kiezen.

Ik heb overigens ook altijd geroepen geen kinderen te willen. Tot ik mijn man ontmoette. Nou ja, niet meteen, maar na een paar jaar had ik zoiets, met hem zie ik het wel zitten. Ik vond kleine kinderen ook niets (en dat voor een juf!!), pas vanaf groep 5 ofzo vond ik ze leuk. Maar als je er zelf een hebt, is dat heel erg anders!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:00

Vind je dat niet gevaarlijk Tine, is je man er dan wel als je door blubs, wind & regen zeg maar 's nachts je peerd wegbrengt? Fijn dat je toch hebt kunnen rijden ook al is het alleen maar stappen. Paard aan huis scheelt een hoop gedoe met kind erbij. Toen wij zelf ons weiland / stal hadden (heb dat ook eerder gehad voordat ik mijn huidige stalletjes had, was in tijd voor mijn blessures zeg maar) was het ook een stuk makkelijker dan bij pensionstal, zoonlief kon lekker aanrommelen, had van alles voor hem staan (zandbak, tractortje e.d.) en dan kon ikzelf de paarden doen. Maar wat je zegt, wat een gedoe met vakanties of als je toch een keer een dag niet heen kunt of ziek bent.

Ik wilde ook pas graag kinderen met mijn man :D echte liefde he :+:
Nr 2 of 3 is er bij ons nooit gekomen, helaas. Mijn ideale plaatje was drie of zelfs vier :list: . Kun je nagaan.... adopteren waren we toen al te oud voor (Nederlands of 'beetje gelijksoortig kind' , wij zijn groot en blond, ging niet meer, helaas, een Chinees of Zuid-Amerikaans kindje zagen we niet zitten).

Nou ik ga naar bed. Voel me nog behoorlijk fit, maar dat komt door mijn middagslaap. Is toch niet de bedoeling dat ik dat elke middag ga doen :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-11 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:01

:wave:

zo ben weer bij geloof ik...
jemig wat kletsen jullie toch hard door! :D

rhine, naar voor je dat je wel graag zou willen maar dat je het niet kan of aandurft..
wie weet komen er nog eens oplossingen voor, en anders een wat ouder kindje adopteren misschien...

prinsje ook lastig dilemma wat dat betreft...

hier wat naars aan de hand gehad vanavond, gaat niet op 't forum openbaar even, verder nog eventjes geteugeld met Fifi en stallen gedaan, paarden gevoerd, etc...
zo pyjama aan, wat drinken en lekker naar bedje...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:02

@ Rhine je 2e pony heb je toch nog niet heel lang?? Of ben ik nu helemaal koekkoek???

@ Tine; ik heb vorige week bij de Aldi zo'n hoofdlamp gekocht (volgens mij al eerder gepost hier, ben er helemaal blij mee hihi). Misschien een idee om op te doen als je de pony's in het donker weg moet brengen? Hoef je geen zaklamp vast te houden.

Ik heb hetzelfde als IM, kleine kinderen kan ik niks mee. Mijn man heeft een grote familie dus ik heb veel neefjes en nichtjes (13!) en ik heb echt niks met de kleinsten... zo erg zelfs dat die kleine kids mij zo weinig zien dat ze niet weten wie ik ben, hihi.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:03

Frensie schreef:
@ Rhine je 2e pony heb je toch nog niet heel lang?? Of ben ik nu helemaal koekkoek???

@ Tine; ik heb vorige week bij de Aldi zo'n hoofdlamp gekocht (volgens mij al eerder gepost hier, ben er helemaal blij mee hihi). Misschien een idee om op te doen als je de pony's in het donker weg moet brengen? Hoef je geen zaklamp vast te houden.

Ik heb hetzelfde als IM, kleine kinderen kan ik niks mee. Mijn man heeft een grote familie dus ik heb veel neefjes en nichtjes (13!) en ik heb echt niks met de kleinsten... zo erg zelfs dat die kleine kids mij zo weinig zien dat ze niet weten wie ik ben, hihi.

aldi zei je!? :D
*gaat morgen zoeken*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:04

Ja ze waren de afgelopen week bij de Aldi maar als je geluk hebt zijn ze er nog? Heb van anderen gehoord dat de Action ze ook heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:05

Manlief zit aan de andere kant van het land. Tja, gevaarlijk.... dan zou ik niets kunnen doen. Heb wel een mobiel bij me, maar goed.

Ik ben met kind erbij ook steeds naar de manege gegaan om priveles te krijgen hoor. Kind (in wandelwagen) in de hoek van de bak, zo'n dranghek ervoor en rijden maar. Later met wat speelgoed, bakje fruit en beker drinken. En dat zeker 2x per week. Is ook voor groot deel hoe je er zelf mee omgaat.

En ziek zijn met paarden aan huis, dat kan gewoon echt niet. Oftewel hoe ellendig ik me ook voel, ik zal ze moeten voeren (en als ze snachts op stal staan buiten zetten)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:06

@Tine: bij ons precies zo en denk hier ook wel eens hoe zou het zijn.., maar idd weten wat je hebt en niet wat je krijgt en voor ons, in onze situatie kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat het ook goed is, één kind.
Die van ons wilt trouwens geen broertje of zusje :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:07

ziek zijn met paarden aan huis is inderdaad lastig... :+

wat kinderen betreft, kinderen en paarden ergens anders op stal waar je wel elke dag zelf naar toe moet lijkt me ook lastig...
werk, paard en kinderen zou voor mij wel heel veel worden als ik alles goed zou willen doen zoals ik het nu doe, dat zou voor mij echt een keuze of of worden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:08

Frensie schreef:

Ik heb mijn ouders al nieuwe (5 stuks) laten kopen (kon hier niet weg). Oude is gesneuveld. Maar Thabor vond hem heel erg eng en wist zich los te rukken toen ik per ongeluk opzij keek naar hem. Gelukkig liep ik nog in de winterwei en niet op het stuk tussen zomer en winterwei in. :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:10

oeps, moet thabor zelf maar een lampje op z'n hoofd! :D

avaluna

@Nouvel: voor mij was dat ook echt een keuze, paard is gebleven en ik moest er idd elke dag heen om hem te verzorgen, kind moest ook meestal mee, in de vrieskou in de maxi-cosi, hahaha.
Zijn zelfs nog pony's bij gekomen, maar echt trainen dat is me niet meer gelukt, maar ik ben ook heel erg perfectionistisch en qua opvoeding bijvoorbeeld niet gewend om kind weg te brengen en dan iets voor mezelf te doen, helaas, dus nogmaals: aard van het beestje.
Nu dus kind ouder en paardjes aan huis, dus in een heel andere situatie.

Rhine_

Frensie schreef:

Ik ga voor het tweede :j

Mijn 2de pony zat er gratis er voor niks bij (ofja in de prijs meegerekend). Het zijn moeder en zoon, zoon is 17maanden.