[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:30

ooh ik heb echt veel werk als ik op wedstrijd ga, er gaan 2 pony's mee, als de pony's heel vies zijn, moet ik ze helemaal wassen, al is dat in de winter niet nodig vanwege mijn dekens, manen moeten klitvrij en uitgeborsteld en gevlochten, staart gewasen en ingevlochten, beentjes moeten mooi wit zijn! wagen moet gewasssen zijn, tuig gepoets en in de vrachtwagen, hoofstellen etc. in de vrachwagen, pfff ik vergeet vast nog wel wat, maar ik begin in ieder geval 2 dagen van te voren, en dat voor die 5 minuten erg he

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 06:57

Ik ken het. Een week van te voren gaat meestal de kar richting huis. Die poetsen, tuig poetsen, pony's vlechten, wassen is niet nodig, inpakken alsof je drie weken weg gaat. Wij zijn meestal een hele dag op wedstrijd dus dan is het de moeite nog wel waard.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:43

Ik zie wel hoe het loopt. Hoef zateradg niet heel vroeg weg, evt kan ik dus zaterag het een en afmaken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:49

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:44

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:31

Vandaag een heerlijke dag gehad! Kreeg de kans om eens met een ander span te mennen. Wauw, wat een ervaring! Superlief paard.
Grappig... als ik OP een ander paard rij, zit ik toch gauw wat onzeker en onwennig... Nu mocht ik met een vreemd paard mennen, en toch zat ik heerlijk relaxed op de bok!
Het was wel even wennen hoor, maar ik had een prachtig uitzicht en hij voelde fijn aan. Ik zou hem heel graag nog eens mennen!
Naaltje: Bedankt! (en geef je paard morgen een dikke knuffel van me... Hij was zo nat na het werk dat ik hem niet durfde te knuffelen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:38

:D voel me vereerd namens dids door alle lieve woorden en complimentjes :D
ik geef 'm morgen zéker dikke knuff :D natte klefbal was het :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:53

ziet er goed uit naaltje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:41

Ziet er goed uit hoor.

Ik begin een beetje last van stress te krijgen volgens mij.

Volgens mijn vader zit ik me druk te maken om niks, ik wil alles te goed voor elkaar hebben.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:48

succes zaterdag, het komt vast allemaal goed

Naaltje, lacuna, ziet eruit als een geslaagd dagje

Net 2 springlessen gegeven aan de meiden die rivaldo verzorgen, woensdag gaan ze voor het eerst samen alleen. Rivaldo was zowaar klam onder het zadel ondanks dat hij geschoren is. Hij heeft heel hard gewerkt (drafbalkjes en sprongetjes van 30 cm)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:50

Ziet er goed uit Naaltje en Lacuna.
Ik moet binnenkort ook eens dressuurmatig gaan oefenen en dan foto's laten klikken door mijn pa of zo.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:47

sonjim: wat een super leuk veulen heb je lopen zeg.
Ben altijd gek geweest op bles paardjes en dan helemaal met een melkmuil, super schattig :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:03

Heerlijk beest is het he. Ik ben blij met mijn familietje op de wei.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:28

Tuig staat in het vet. Schoenen zijn al gepoetst. Heb de spullen die ik alvast klaar kan zetten al klaar gezet. Kar al afgespoeld, alleen heb daar onvoldoende ligt. De kar maak ik dus zaterdagochtend af.

Veale morgenavond nog even afspoelen en invlechten.
Ben benieuwd hoeveel nut het heeft want hij komt zaterdagochtend eerst nog in de wei. Maar we zullen het zien.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:24

@ tallechie, maak je maar niet zo druk, het is je eerste wedstrijd met hem! dus dan hoef je je echt niet te schamen als er een keer wat verkeerd gaat( zegt opperperfectionist haha ) maar echt waar, als jij nou gewoon lekker hebt gereden en je paard braaf is geweest, wat wil je nog meer zou ik zeggen;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 08:20

Naaltje... Wat een @#$%zweep heb jij! Ik neem volgende keer de mijne voor je mee! Mn rechterpols doet pijn tot net onder mn elleboog! Heb net mn schaaltje cornflakes laten vallen, kon ik nog dweilen ook! :(
Hoe is het met jouw schouder? Fijn he, zo'n dagje paard-werken ;)

Vanmiddag lekker naar mn eigen pony. We gaan lekker wandelen, hond mee, gewoon gezellig. Gaan we lekker naar ons bos toe (lees: 3 bomen, een braamstruik en een paadje eromheen) en dan alles voorbereiden voor de verjaardag van vriendje! :D
Maandag staat tuig-invetten bij mij op het programma... Ik kijk er zooo naar uit (not)

Succes op wedstrijd! Net wat marrianne zegt; gewoon lekker rijden, enne... zorg dat je er ook een beetje van geniet he! Smile op je gezicht, al gaat het nog zo verkeerd en laat die zenuwen maar op het nachtkastje liggen.

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:14

Oh kijk is aan je bent al zowat helemaal over de helft! Dat gaat je wel lukken hoor! Inderdaad een smile op je gezicht en niet vergeten ervan te genieten ;)

Vanavond even bellen naar tuigenverkoper om een exacte tijd af te spreken. Hopelijk gaat hij niet weer de boel omgooien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:13

@Tallechie: ik zou hem eerlijk gezegd niet de wei op laten als je hem al gewassen hebt. Je bent al hartstikke ver in je voorbereidingen. Omg was zelf trouwens gemakshalve even vergeten hoeveel werk het allemaal is en dan wil ik ook nog met twee gaan starten...
Gelukkig ga ik straks niet elke week.

@Lacuna/Naaltje: ik moet ook eens een nieuwe superlichte zweep, mijn fijne is weg :( en deze heb ik meestal niet in de hand, want dan heb ik er ook last van.

@Rivaldo: ik hoop maar dat het nu wel allemaal lukt :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:26

Ik ga 1x in de 2 weken ongeveer. Hoop dat er routine in komt.

Ik wilde hem in stal houden, maar dan staat hij alleen en wordt hij heel druk. Maar de rest wil dat ze 's ochtends al naar buiten gaan.

Hopelijk kan ik hun nog overtuigen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:48

@Tallechie: wij spreken dat altijd af met een eigenaar van een buurpaard, krijgen ze wat hooi en zo snel als het kan zet ik ze dan zelf op de wei.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:58

haha :D
alleen giga last van m'n schouder hier :) maar dat was te verwachten :)
niks laten vallen :)) maar heb dan ook muffins gegeten :9 O:)
veel plezier in je bosje ;) denk maar aan ons LOTR bos ;)
@tallechie; veel succes :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:13

Het was denk ik een warme avond gisteren. Pony's stonden flink te zweten op stal, alsof ik met ze weg geweest was. Meer paarden hadden er last van, het stond er allemaal maar wat suf bij. De welsh van mijn vriendin stond te druipen onder zijn winterdeken (ongeschoren) dus die maar wat lucht gegeven.
Verder veel kneusjes op stal. 1 nieuw paard met een enorm dikke knie en twee wonden aan zijn hoofd en een nieuw paard die bij nadere inspectie net die middag was gecastreerd (stalhouder wist dat niet eens, hij is zo afgeleverd zonder informatie)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:53

ik heb nu een 200 grams deken opliggen is dit niet aan de warme kant het was gisteren zo'n 15 graden overdag. Ik dacht dat het warm door het rijden kwam, maar zal wel een combinatie zijn.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:48

de wolletjes hier hebben het met dit weer ook warm, maar ik mag nu toch niet werken met ze, morgen weer wandelen en dan rustig oppakken. De fysio, smid en tandarts zijn woensdag geweest. Dus weer alles in orde.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:23

onder de 200 grams hebben ze het bij ons niet warm. Is precies goed. 1 stalgenoot heeft een 300 grams deken op en die stond wel te zweten.

Veale is na een paar minuten al helemaal bezweet.

Ze gaan 's ochtends om half acht naar buiten in het weekend. Dan vind ik 2 uur op stal wel vrij lang. De rest is allemaal recreatief dus die willen de paarden zo lang mogelijk buiten hebben. Nog maar even zien dus