[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:38

Ik had laatst ook even naar het profiel van Ava gekeken. 19 november heeft ze voor het laatst gepost en 28 november geloof ik voor het laatst online. Hoop zo dat het ok met haar gaat...

Vhu gek zonder pietje kan ik me voorstellen. En manlief zit echt ver weg!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:25

Dames, donderdagmiddag doe ik mijn best even haar kant op te rijden. Of ze de telefoon nou opneemt of niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 06:18

Dat zou mooi zijn, Gem. Hopelijk tref je haar aan met een grote kop koffie en stukje taart.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:01

Dat zou fijn zijn Gem als je dat redden kan. ..... Hoop op positief nieuws. ...
Baudyh, dapper in de kou gemend , super.
Vhu, man ver ver weg.... lijkt me heel pittig. .. :(:)

Koud idd :brr: gisteren middag met zoontje samen in het bos een rondje gestept, ... zijn we allebei met onze voeten Door het ijs gezakt, ... brrrrrr koud... haha met steppen waren we zo weer warm...maar wat wel echt koud...schoenen vol ijswater. . :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:19

Dat is heel fijn dat je dat doet Gem :*
Ai.... dat lijkt me k k k koud zeg Biancacoo :brr:
Jeetje Baudyh held :oo

Hier zo schattig de katten hebben een speeltje gekregen met Sint, soort tunneltje met gaten erin en daarin zit een knikker. Kunnen ze met poot heen en weer bewegen. Is echt een hit :)) waren er gisteren al tijd mee bezig en vanochtend 1e wat ze doen (ze zitten 's nachts in de keuken opgesloten, mogen er 's ochtends dan uit) is naar dat ding toe :+

Vond het gisteren maar spannend met manlief. Hij moest via Moskou. En op Moskou was er al 5 uur vertraging bij de overstap. Nu weet je het in dat soort landen dus nooit, wat er precies aan de hand is.... maar goed, uiteindelijk heeft hij er dus bijna in totaal 24 uur over gedaan om op plaats van bestemming te komen... lastigste vind ik vooral dat je niet even kunt bellen hoe is het want de verbindingen zijn gewoon slecht / zijn er niet. Internet werkt nog het beste, maar bijv skypen lukt ook niet. Toen Han nog klein was vond ik het vervelender, had altijd zoiets van er zal maar wat met mij gebeuren ... nu weet ik dat Han zich in ieder geval in de basis wel redt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:11

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:34

VHU, fijn dat hij goed op de plaats van bestemming is aangekomen !
tine,...wat een ijs he vanmorgen overal..... gave foto !

Vanmorgen ben ik toch weer met de step gaan touren met 2 hondjes.... foto's gemaakt van bevroren bos..en de beide hondjes...was een geweldig mooie route...we hebben ons niet gehaast....was heerlijk ! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:01

Net erg mooie deken (Bucas Smartex rain) binnengekregen via Baudyh, Ikke heeft zelfde maat zo ongeveer als Cathey, erg blij mee +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:49

Mooi dat je er blij mee bent. Bij ikke was bijeen beetje soepjurk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:15

Begrijp nu (heb hem nu op 't peerd) wel wat je bedoelt, bij Cathey zit nu die 400 grams deken er ook nog onder maar als die er niet onder zit, zit het wat hobbbezak-achtig :+ maar ben er nog steeds blij mee hoor :-) kan nu in allerlei variaties van 100 - 600 gram gaan :list:

Cathey liep weer fijn, beetje >;) dat ik het zelf nog steeds echt niet langer dan 30 minuten volhoud maar goed. Hoop dat het toch beter gaat ooit. Ben eerder met mijn lijf zo slecht geweest / nog wel slechter en toen ben ik ook weer overeind gekrabbeld. Maar wat is ze toch een vreselijk braaf dier, wat heb ik daar een geluk mee. Zoekt heerlijk mijn hand op, is attent maar niet kijkerig of schrikkerig (meer) en vliegt er gewoon niet (meer) vandoor (daar heb ik zo'n hekel aan), bokt niet (meer), stuitert niet (meer), gewoon lekker werken <3

Deze maand vertrekken er 4 stalgenootjes, in januari horen we hoe het verder gaat met de stal, ik steek mijn kop maar in het zand, sta hier heel fijn :\

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:28

Afbeelding

Bij ikke op de nek wat wijd en achter wat lang. Het kon wel maar vind horseware toch beter zitten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:36

OK nee bij Cath zit hij wel beter gelukkig. Valt voor net mooi over de bucas staldeken die ik er dus onder heb en achter zie je de staldeken er nog net even onderuit. Lijkt alsof Cath wat langer is of langere kont heeft of zoiets, als ik het zo bekijk, want bij haar hangt de staartflap net achter de staart, dus eigenlijk prima. Heb je je nieuwe Amigo al?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:53

Ja vandaag binnen,maar nog niet gepast. Lijkt wel mooi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:49

Mooi zo. Hoe komt Ikke aan zulke prachtige witte schone benen in de modder :o? :?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:00

VanHuisUit schreef:
Mooi zo. Hoe komt Ikke aan zulke prachtige witte schone benen in de modder :o? :?

Hij stond net buiten toen ik de foto nam. Ha Ha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:14

Tja soms moet je beslissingen nemen. Viantha is hier geboren maar gaat nu vertrekken helaas. Dit voorjaar een dood veulen en nu dus weer gust. Het houd een keer op.
Ook besloten om de 3 jarige Iantha weg te doen. Groeit niet uit zoals we graag zouden zien.
Jammer maar helaas. 2 dames gaan en er komt er 1 voor terug.

Ster merrie Corina. Vos .4 benen wit, bles en witte vlek op buik. 1.68m Word 10 volgend jaar. Is drachtig van sir Arie. Uitgerekend eind febr ,dus al snel.

Van de week ergens gaan we ze omruilen.
Spannend weer
Wel fijn dat er toch weer 1 minder is. We moeten toch echt inkrimpen.
Nu nog 7 over.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:57

Lastige keuzes, maar een paard naar mij genoemd, Corina, dat moet een goed paard zijn :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:39

Klinkt als een goede ruil. Naar hoeveel paardjes wil je uiteindelijk terug?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:00

Ipsilonka schreef:
Klinkt als een goede ruil. Naar hoeveel paardjes wil je uiteindelijk terug?

Ja dat is een beetje lastig te zeggen. Maar 5 A 6 is een mooi aantal. Heb er nu 6 op stal en dat kan ik bijhouden kwa afmesten.

Corina was als veulen al in Ermelo op de nationale veulenkeuring en als 3 jarige
Dagkampioen op de lokale keuring, liep goed mee op de CK en werd 17 op de NMK in Ermelo. Geen verkeerde dus. Ziet er wel echt uit als fokmerrie nu. Maar daar hebben wij haar ook voor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:21

Jullie zijn natuurlijk wel fokkers en streven een bepaald beeld na, dat betekent keuzes maken. Dat vosje met die mooie ogen hoe heette die ook alweer? Is dat Iantha? Haal de namen bij jullie door elkaar sorry :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:30

Afbeelding
De volwassen merrie is Viantha
Afbeelding
Dit is Iantha

Iantha was hier 2 jaar toen was ze echt mooi. 8ste van Nederland maar ze is het rechtshoekmodel kwijt en nu meer vierkant.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:38

Ja absoluut prachtig dier (allebei trouwens als je die koppies ziet :~ ). Als gebruiker boeit het natuurlijk minder dat ze precies volgens het fok-model staan. Zou zo'n Iantha als ik menner was graag voor de wagen hebben wat een plaatje met die mooie blonde manen.

Zo hier lekker aan de poets, wil B&B in kerstsfeer zien te krijgen {:) en er komen 'gewoon' ook weer gasten uiteraard dus boel moet gewoon ook netjes *D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:28

VanHuisUit schreef:
Ja absoluut prachtig dier (allebei trouwens als je die koppies ziet :~ ). Als gebruiker boeit het natuurlijk minder dat ze precies volgens het fok-model staan. Zou zo'n Iantha als ik menner was graag voor de wagen hebben wat een plaatje met die mooie blonde manen.

Zo hier lekker aan de poets, wil B&B in kerstsfeer zien te krijgen {:) en er komen 'gewoon' ook weer gasten uiteraard dus boel moet gewoon ook netjes *D

Ha Ha dat is niet zo 123 voor elkaar. Iantha voor de wagen. Heel sensibel ,snel met der benen. Echt geen makkelijk paard. Niet gemeen maar ook wel een met een gebruiksaanwijzing.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:32

Zij was toch ook vorig jaar in de waterwalker geweest klopt dat? Hoop dat jullie er nog eens wat van terughoren zou leuk zijn (positief dan he).

Cathey aan de lange lijnen gelongeerd nu ook met lijn erachter en zo van hand veranderen enzo <3 ze liep superfijn. Ook overgangen gaan steeds mooier dat ze door haar lijf blijft bewegen en niet verkrampt (wat ze eerst zo erg had in van alles).

Morgen komt zadelpasser, nu ligt het zadel wat er nu op ligt gewoon goed, anders kon ze nooit zo lopen zoals ze nu doet. Maar ik ben eigenlijk ook benieuwd of ze een oplossing weet voor mij, ik zit zelf bij tijden mega beroerd (en dat paard maar braaf blijven lopen :* ), heb dan zo'n last van mijn rug/bekken.

Nou het wordt hier in huis ook al aardig kerstsfeer. Geen kerstboom ivm de jonge katten en nu maar hopen dat ze ook van de rest afblijven :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:42

VHU lekker bezig geweest en morgen zadelpasser.
Baudy wil minder paarden, wij hebben volgende week ook de grens bereikt ;-)

Super trots (sorry, jullie worden het vast helemaal zat) op zoonlief. Omdat zadel van Fabels even bij zadelpasser is, vandaag maar eens zonder zadel geprobeerd. Was voor pony de allereerste keer in haar leven, maar ze deed alsof ze nooit anders gewend was. Zooooo braaf <3 . Daarna heeft hij nog op Amerigo gereden om af te sluiten met een heel fijne les op Sam.
Straks nog samen aan de slag met de interne verhuizing. Proberen een grote kast samen te verplaatsen.

Fijne avond
Afbeelding

Afbeelding