[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:44

Even ego :D
Afbeelding

Jullie zijn niet bij te houden vanochtend!

Tine ik zit elke dag toch zeker wel 2 uurtjes op de bank, begin van de middag probeer ik altijd bij te tanken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:53

Wat een <3 <3 <3 <3 foto

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:11

Ah, wat een supermooie foto frensie !
Lasagna..haha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:18

Hier lekker weer. Net rondje buiten gelopen nu weer aan het werk.

Gisteren heerlijk gereden met ferro buiten en met robin nog even op de wei. Hij pakt
het weer super op.

Frensie leuke foto!!
Gem succes moet ophalen ik duim voor geen ijzel/sneeuw.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:19

@ tallechie volgens mij mag er in tolbert niet buiten vaardigheid gereden worden op het vraagprogramma staat: Klassiek opp < 1200 indoor

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:58

Lijkt mij ook een beetje raar dat ze de indoor kampioenschappen vaardigheid outdoor doen.

Zag inderdaad dat we B proef 54 moeten dus een 20 x 40 bak. Ik ook nog ff bij morgen kijken staat er ook proef 54.
Terwijl dat mens net gisteren tegen me zei ja we hebben een 20 x 60 bak.Ik der maar weer gebeld.Oh ja heb ik dat gezegd,nee we rijden in een 20 x 40 bak.......... %)
ggrrr.Gelukkig weet ik dat nog op tijd.Wil graag altijd het proefje een beetje in mijn kop hebben...
Laatst bijgewerkt door baudyh op 08-03-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:59

Dat zouden ze bij ons ook doen tijdens de vorige D+V wedstrijd. Maar toen lag er ineens een pak sneeuw :D !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:14

Hier gelukkig nog wel geslapen en enorm vast tot 07.15. Toen daarna alles gedaan van school wat zowiezo moest (behalve tentamens nakijken maar dat moet voor maandag dus nog niet al te veel stress), huis schon, boodschappen gehaald en met Wis naar het bos. Heerlijk. Op de fiets dus. Was hier werkelijk prachtig weer, bijna zwoel. Tussenstop bij stal gedaan en Ollie gelongeerd aan de touwtjes deze keer. Was begonnen met pessoa maar dat vindt ze echt }> touwtjes overigens ook :P zelfden een paard/pony gezien wat zo'n hekel heeft aan longeren :+ maar goed ze moest wel natuurlijk. Daarna ging ze zich ook wel drie keer rollen zo van hehe eindelijk van die zooi om mijn lijf af.

One happy dog :D
Afbeelding

Had op het programma staan lange rit te doen maar was er zelf niet goed genoeg voor.

Ga voor rest mee met samenvattingen _/-\o_
En hoop dat het morgen zeker niet gaat ijzelen want dan is de 1e endurance van het seizoen en het idee was daar te vrijwilligen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:46

Baudy: vorig jaar was de vaardigheid ook buiten. Scheelde enorm veel tijd, anders is de wedstrijd echt pas heel laat afgelopen, omdat er ontzettend veel deelnemers zijn. Als vh binnen is, zal dat waarschijnlijk pas rond 5 en 6 uur kunnen beginnen. Nou.... tel maar uit.
Daarom was ik ervan uitgegaan, dat vaardigheid weer buiten was. Als het binnen is, meld ik me er denk ik voor af, want dat kan ik echt niet volhouden.

Het is hier erg koud. 4 graden boven nul, maar windkracht 5 dus voelswaarde onder 0 :brr: :brr:

Toch maar Thabor vangen en even rijden.

Hoop wel dat mijn buitenrit morgen door kan gaan met de voorspellingen.

Edit: zoo, ze vragen in Tolbert ook een leuk inschrijfgeld zeg. 12,50 per proef. Idioot gewoon. Voel me wel een amateurtje met 8 euro inschrijfgeld per proef bij ons. Denk dat ik ook maar omhoog ga....

Vraag me af of 12,50 al niet met verplichte prijzenschaal zit..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:05

@Frensie wat lief dat paard (dat is Bieb denk ik?) zo rustig blijft liggen, gezellig is dat dan.
@Tine zit de ene helft van Nederland echt in de kou en de andere helft nog in de warmte. Het was hier net nog 11 graden.

Zo manlief is weer heelhuids thuis, is nu met zoon naar hockey, dus alweer weg :') veel zullen we elkaar niet gaan zien dit weekend. Ik ben morgen vrijwilligen, dan morgenavond wel met z'n drietjes mee uit eten met etentje van de stal, dan zondag moet schoonvaders huis leeg worden gemaakt en blijf ik thuis met zoonlief want die heeft zondag een hele leuke muziekvoorstelling (zelf spelen en ook naar voorstelling) in De Doelen. En dan is het alweer maandag :Y)
Met beetje pech moet hij er langere tijd heen trouwens.... zat er wel aan te komen hoop dat het niet zo is maar dan heb je het over periode van plm. 5 weken op en 2 weken thuis (=dan vaak toch nog naar het werk niet eens echt vrij zijn ze dan).
Maar goed, het hoort bij de baan ...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:25

ik dacht al je maakt er kampioenschappen van en gelijk inschrijfgeld omhoog.

Ik snap wel dat het een lange dag is met vaardigheid erbij binnen.Maar blijf het gek vinden als de indoor kampioenschapppen buiten rijden.

Waarom doen ze dan niet net zo als bij mendistrict oost dat je je moet kwalificeren voor het kampioenschap.Vind ik ook beter.Nu kan een outsider een goede dag hebben en kampioen worden.
Maar ja.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:30

Ik kom ook weer eens aanwaaien, wat een lieve foto, frensie. Hier altijd roeckl, maar ik vind ze idd ontzettend snel slijten, zeker voor dat geld... super een menwei bij gemaakt op stal!

Hier was het vandaag 17 graden.
Smid is geweest en mijn stoere zwarte ventje gelongeerd, zo nog even snel naar de winkel; ben wat vergeten en dan hoop ik paard mans nog even ohz te kunnen rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:51

Gem is druk aan het naam-brainstormen. IKEA-Balletje kan ook nog :))
baudyh morgen korte bochten draaien in 20x40 bak ipv 20x60. Best een verschil inderdaad.

VHU lekker met wis gefietst (Wis is grooot :oo ) en ollie gelongeerd :)
Manlief is lekker weer thuis. Maar al 'dreiging' dat ie weer weg moet :(:)

@gem; je noemde het zadeldilemma van Dids en mij nog :) Ik ben ook heel benieuwd :j Ik heb een zadel op het oog wat binnen budget past, en waar mijn billen in passen ;)
17,5''. En verwisselbare boom. Dus er is aanzienlijke kans dat het op Dids moet passen :)

Ik moest naar school voor een afspraak vandaag. Terugweg reden de treinen maar half...Dus vertraging..
Toen ik thuis was naar stal gefietst. Dids moest sowieso gepoetst vandaag (verhaart heel erg). Maar daarna lekker in de wei gereden! Met barebackpad. Hij deed het zo supergoed! :+: Daarna nog lekker een rondje gedaan door het bos om uit te stappen. Lekker met barebackpad. Geen bodyprotector aan, voelde vertrouwd :)
Ook nog een lekker galopje gedaan waarbij ik eindelijk eens lekker zat! :) (en daarna een knak in rug waardoor m'n been ermee stopte, maargoed :D )

Nu aan de slag voor school :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:52

Frensie: leuk hoor, als ze zo blijven liggen. Ik heb Ster vrijwel nooit zien liggen, zij als alpha deed dat niet :D .

Avaluna: ik hoorde dat je toch weer een lesje afgesproken hebt, eind maart *\o/* ! Ga je nog mee met de Oriëntatierit in Windraak? Hier en daar vast nog wel een plekje over op de koets óf onder de man natuurlijk :) .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:02

17 graden!!!!!!!! jalours..hier was het mega koud vandaag.Heb alwwer met wollen muts op staan te longeren.Het was bbrrr.Ijzig windje....

Lief hoor frensie die foto....

Gem succes morgen met mr G halen.

Ik heb stal schoon van db en staart netjes in de vlecht.Morgen ochtend ff vlechten.Moet toch pas rond twaalf uur weg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:03

@gem: idd hij vond het maar gek zo ver vooruit, maa dan weet ik dat ik langzaam weer aan het werk met ze moet, haha.
Als de rit niet te zwaar is, misschien in enkelspan met dochterlief en een vriendinnetje.
Ohz vind ik nog wat akelig, zo samen met dochter, even weer wat kilometers samen gaan maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:23

Ava: als je vraagt "wanneer deze week?" dan is het antwoord 9 vd 10 x "deze week zit ik volgepland" , dus heel slim om ver vooruit te plannen :D ! Of het te zwaar is, moet je eigenlijk ff aan R.V vragen (zie flyer op de website), ik ken Windraak eerlijk gezegd ook alleen van "er een keer doorheen rijden met de auto".

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:41

17 graden, zag het ook op tv. En zag ook dat de voelswaarde bij ons -3 was. Wat een verschil in zo'n klein landje.

Baudy: succes morgen

ivm inschrijfgeld bij wedstrijden was dit wat ik kon vinden:
KNHS handhaaft standpunt inzake prijzenschaal
20 december 2006

ERMELO (KNHS) - Het KNHS-bestuur en het wedstrijdplatform hebben tijdens de vergadering op 19 december besloten het gezamenlijke standpunt inzake de prijzenschaal te handhaven. Wedstrijdorganisaties mogen daardoor vanaf 1 april het inschrijfgeld verhogen naar 10 euro per proef, zonder dat daar verplicht prijzengeld tegenover wordt gesteld. Ruim 2000 leden van de KNHS hadden hier door middel van een handtekeningenactie tegen geprotesteerd.

Door de maatregel is het uitkeren van prijzengeld pas vanaf 10 euro inschrijfgeld een vereiste.
De KNHS probeert hiermee de wedstrijdorganisaties iets meer lucht te geven. Het is de laatste jaren namelijk steeds moeilijker geworden om een wedstrijd te organiseren en financieel rond te krijgen. Het verstrekken van prijzengeld is overigens te allen tijde toegestaan, zodat de maatregel niet automatisch hoeft te leiden tot hogere kosten voor de dressuur- en springruiters.

Oftewel, boven de 10 euro inschrijfgeld is prijzengeld (volgens een bepaalde prijzenschaal) verplicht. Ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

Zometeen nog vergadering. Zoooooooooo geen zin in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:45

Toch begint het weer bij iedereen te kriebelen langzamerhand met ritten en plannen, leuk! Avaluna ook weer op de weg terug met Romeo, top.
Aks lekker aan het rijden, fijn zeg. Rug oei.... kan je dan nog wel goed fietsen?
Enige zadel wat ik kan verzinnen wat goed bij Dids zou kunnen passen zo uit mijn hoofd is een Massimo maar ja, da's waarschijnlijk buiten jouw budget? Je wilt wel perse een Engels zadel? Mijn trail zadeltje past perfect op Ollie, ligt als een huis, beter ook dan de Wintec.
Hondekind Wiske is inderdaad nogal aan de maat geworden :oo ze is zo'n 4 cm groter dan Mies geworden, en ik dacht nog wel dat we een ukkie hadden aangeschaft := als ik haar naast een jonge Duitse herder zie, die net zo oud is als zij, is ze dus net zo groot. Alleen wel de helft lichter qua bot en lijf. Dan heeft ze nog een vaste vriendin ook van haar leeftijd, een flat coat retriever, is ze ook groter (en dus ook lichter en veel sneller, ze pikt alle balletjes en stokken van zowel herder als flatcoat af :)) en brengt ze dan trouw naar mij, zo is ze dan ook wel weer :) .
Heel veel succes met ophalen van Mr X en kan me voorstellen dat bijrijdster van Ster er wel wat in ziet... in principe moet hij zo van papier af echt wel heel leuk kunnen springen (gaat hij straks in de marathon erover ipv erlangs =:) ).

Succes Baudy!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-03-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:48

Tine: ik hoop dat jullie het startgeld niet gaan verhogen. Ik snap best dat het voor de verenigingen ook steeds duurder wordt, maar misschien haken menners ook juist af als het startgeld omhoog gaat en dan heb je dus minder starts op de wedstrijd. Ik start nu met 2 paarden, maar zou dan toch terug gaan naar beide 1 proef of starten met maar 1 paard.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:49

@vhu; binnenkort moeten we wat afspreken. Ben nu benieuwd naar uitgegroeide wis. En wil ollie ook ontmoeten! :)
wbt fietsen met auw.. Dat gaat wel, maar voornamelijk trappen met rechts dan :)) Maar 't was het waard :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:51

Hoop dat als het weer meezit binnenkort eens trainingsritje in Pannenhoef te gaan doen, neem ik Wish wel mee. Mooie oefening met trailer rijden en bekend terrein (verlaagd stress bij mij hahaha).

Ik kon gisteren na al dat fietsen nauwelijks meer lopen.... vandaag ging beter maar echt beetje tuttig rustig gefietst :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:55

VanHuisUit schreef:
Hoop dat als het weer meezit binnenkort eens trainingsritje in Pannenhoef te gaan doen, neem ik Wish wel mee. Mooie oefening met trailer rijden en bekend terrein (verlaagd stress bij mij hahaha).

Ik kon gisteren na al dat fietsen nauwelijks meer lopen.... vandaag ging beter maar echt beetje tuttig rustig gefietst :')

jaaaaaa!
Roep mij even op dan? Doe ik mee uitstappen :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:11

Leuke foto frensie
Dan weet ik het niet Tine, waar iedereen moet inrijden

Lanouska er heeft gestaan dat de vaardigheid buiten is op zandbodem, hoe willen ze het anders doen

Ik weet ook niet welke proef ik moet. Weet niet wat de bakmaat is voor morgen. Ik dacht 20 x 40 mijn ouders zeggen 20 x 60

Tja inschrijfgeld blijft altijd een punt... wij zitten ook aan de hoge kant omdat wij een stichting zijn, maar we proberen wel reeel te blijven

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:54

Ben me net toch rot geschrokken....
Zoonlief was zijn aquarium al een tijdje zat en wilde het restant visjes voor niks weggeven. Ik een advertentie gemaakt in het plaatselijke blaadje, en een afspraak gemaakt met een meneer dat hij ze vanavond om 20.30 mocht komen halen.
Om 19.30 ga ik dochter van ballet halen, ben om 20.15 uur thuis, en de visjes waren al opgehaald! Hebben mijn 2 jongens een wildvreemde kerel binnen gelaten! Okee, ze zijn bijna 14 en 12 jaar, maar toch..... hadden ze geen sleutel van de voordeur (zit bij mij altijd op slot) en hebben ze hem via de tuinpoort en bijkeuken naar binnen gelaten -:(- .
Zo brutaal van zo'n man om onaangekondigd een half uur eerder te verschijnen, terwijl hij mijn telefoonnummer had..... -:(- . Gátver.... ik moet mijn kinders toch beter opvoeden!!!