Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:Ollie
@Janouk, hoe is het met Paul ? heeft hij het een beetje naar zijn zin ?
Gem schreef:Avaluna: kun je niet een stel schapen over je landje heen laten gaan? Hier bij ons in de buurt worden de schapen vaak uitgeleend.
. Is praktisch gezien hier verder ook niet zo handig, heb wel eens aan een paar eigen schapen gedacht, maar blijven toch beesten die weer verzorging e.d. nodig hebben en werk genoeg hier op de boerderie.
, is nu wel ff puh voor d'r want de heren staan lekker in de inloop uit het zonnetje
. Straks maar even wat anders spannen in de ingang van de wei dan die elastieken gevallen
.
). Instructeur rijdt trouwens ook zo af en toe oefenmarathons om wat nieuwe combinaties uit te proberen of dus grooms, net wat Kiss ook doet/zegt.
Alleen 1 klein minpuntje. Er mag voorlopig geen trailer of iets anders achter. Moet hem inrijden als een nieuwe auto en dus de eerste 500 km geen aanhanger erachter. Dus dat wordt komend weekend flink onnodig rijden, want volgend weekend moet ik natuurlijk wel mijn debuut in de sgmw gaan maken.
(ivm de loze km's
)
Jenkins schreef:Ik heb zojuist een heel raar aanbod gehad, waardoor ik nu met soort van dilemma loop op paardengebied.
Kan het alleen niet zo op internet zetten..
Iemand met ervaring met dilemma's die t uit mn hoofd wilt praten?

.
, maar alle zoemende, vliegende projectielen, op de Awacs na, bleven uit onze buurt
.
. Daarna een paar stukjes eruit aangepakt. Tweede half uur oefende lesmees met stalgenootje en ben ik lekker gestopt met rijden. Ben met Ster in de schaduw gaan staan om stalgenootje haar verrichtingen te zien; voeten op beide remmen en na 20 seconden spartelen had ze ineens in de gaten dat het toch wel heel erg lekker is om stil te mogen staan in de schaduw
.
), altijd weer leuk
. 
Onderweg gecrasht op een terrasje
Totaal bijna 16 kilometertjes
: lesmees gevraagd of hij, voor de veiligheid, links achter Ster wilde gaan staan en zo kon ik voor de eerste keer afstappen, flesje water onder de bokstoel vandaan pakken, en weer opstappen zonder dat ze ging panieken.
! tine10 schreef:Hoekletters moeten bij alle soorten en maten bakken op 10 meter staan (zie reglementen). Echter zie je vaak in bakken van 20x40 dat ze op 6 meter staan (zoals ohz), maar volgens de reglementen hoort het op 10.
zal morgen wel niet kunnen lopen want hij was erg rondgeribt
..maar zo lekker hondje mee die voor zeehond heeft gespeeld... hij bleef maar zwemmen en wij ook lekker met de paardjes in het water... wat een heerlijkheid zo 's avonds. Nu nog even buiten 'een afzakkertje' nemen en dan even douchen en naar bed
Gem schreef:tine10 schreef:Hoekletters moeten bij alle soorten en maten bakken op 10 meter staan (zie reglementen). Echter zie je vaak in bakken van 20x40 dat ze op 6 meter staan (zoals ohz), maar volgens de reglementen hoort het op 10.
Ik was weer te vroeg met vragen.... vond het net idd terug in de reglementen! Ik vroeg me nl af of een linksomkeert cq rechtsomkeert op dezelfde manier uitgevoerd moet worden in een 30 x 60 bak als in een 40 x 80 bak. Nee dus denk ik? Bij de 30 x 60 raakt de "bovenkant" de hoefslag niet (- 2,5 meter) en bij de 40 x 80 wel?
) 
Jenkins schreef:ik had aan het einde van zijn halstertouw een lus gemaakt, zodat ik hem makkelijker kon vasthouden. Deze lus word strakker als er druk op staat.
*ziet hele horrorbeelden hierbij..
*
)
! Wat een geluk dat hij vast kwam te zitten in zijn eigen touw
! En ik moet meegaan met het gevaar van lussen. Een vroegere manege-collega is haar duim afgerukt door een weghollende Fjord, en ik ben bijna mijn onderbeen verloren door op het schip in een lus te gaan staan, terwijl het schip langzaam vaart ging maken. Heeft me 10 dagen ziekenhuis gekost en een operatie achteraf.
?