Tallechie ik vind het knap hoe je het moederschap combineert met je paarden en je studie/stage. Ik moet er niet aan denken. Maar niks is zo veranderlijk als een mens. Mijn schoonzusje en broer zeiden altijd heel duidelijk dat ze absoluut GEEN kinderen willen, en nu is ze zwanger geworden door haar spiraaltje heen én ze zijn er heel blij mee!
Maisie
Geplaatst: 10-10-11 20:53
Ben ook blij dat ik geen kinderen heb. Ben toch zeker wel 6 dagen in de week bij de pony's. Wil niet zeggen dat ik dan altijd fanatiek ben maar 3 tot 4x per week per pony probeer ik wel een beetje aan te houden.
Ben undercover boss aan het kijken is mijn baas Is wel een leuke vent.
Leuk zadel naaltje niets voor mij kan er echt niet op zitten. Leuke shet op de fotot lacuna.
Ollie1
Geplaatst: 10-10-11 20:56
Goedenavond,
@Biancoo, wat fijn dat je je hondje 'kan helpen' zodat hij nog even van zijn leventje kan genieten... ik denk inderdaad hetzelfde als VHU... ze geven het op een gegeven moment zelf aan als het genoeg is. En zoonlief weer aan de betere hand en kan zelfs morgen weer naar school...zieke kindjes is niets... @Eveli, je maakt ons wel nieuwsgierig maar we zullen geduldig afwachten (ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig ) @Frensie, wat super zo'n afscheid daar kun je alleen maar met een heel goed gevoel op terugkijken. @Janouk, ik wil de 19e wel een staaltje vrijheidsdressuur zien hoor
Vwb het wel of niet naar je diertjes kunnen ben ik ook écht een zeikerd en ik heb 1,5 jaar met mijn kind af en aan in het ziekenuis doorgebracht met een gemiddelde van 3 a 4 uur slaap 's nachts waarbij ik ook werkte... maar mijn paard werd niet overgeslagen qua aandacht. Voor mij was het ook een stukje ontspanning. Ik deed er haast een moord voor om toch mijn eigen diertje te verzorgen want anders kon ik niet slapen en werd ik steeds onrustiger:o . Maar ieder zijn manier denk ik dan maar zo...er staat nergens omschreven wat goed of minder goed is... misschien was mijn paard er wel blij mee geweest als ik een daagje niet gekomen was
maisie ik was het ook aan het kijken onder het leren.
Toen ik zwanger was heb ik gelijk gezegd dat ik de paarden niet weg zou doen. Ik wist dat ik er minder vaak heen kon, maar dat heb ik op de koop toegenomen. Ik kan en wil ze beiden niet missen. Ik rijd wedstrijden, wil graag verder komen, maar als dat nu is of over 5 jaar, dat maakt me niet uit. Vandaar dat ik het ook niet erg vind om ze af en toe een week op rust te zetten. Dat wil niet zeggen dat ik ontzettend baal dat ik nu thuis zit met een krijsend kind en niet naar de paarden kan, maar er komen ook weer tijden aan wanneer ik wel weer vaak bij de paarden kan zijn.
Maar Tallechie, je hoeft je toch niet zo te verdedigen ? Ik val je nergens op aan, ik zeg alleen dat ik het anders zou doen, verder niets. Er wordt hier continu gezegd 'dat zou ik niet doen' of 'zou je dat wel zo doen' dat is toch allemaal niet erg ?
Trek het je niet persoonlijk aan, als iemand anders dit zo schreef, had ik het ook gezegd.
Ollie als ze dichter bij hadden gestaan was dat voor mij ook ontspanning geweest, maar ben nu altijd een uur onderweg. Mijn vriend is 's avond vaak weg dus dan kan ik niet heen.
Paarden krijgen wel aandacht en worden goed verzorgd. Dat vind ik het belangrijkste.
Ik baal er wel van dat ik niet heen kan, maar kan me er wel bij neer leggen. Ik weet dat ik morgen heen kan, en daar verheug ik me nu dus al op.
avaluna
Geplaatst: 10-10-11 21:08
@Tallechie: die tijd komt idd vanzelf weer, hier ook jaren bijna niks met de paarden kunnen doen, als ze verzorgd waren was de tijd op . Nu is dochterlief wat groter en kan er wat meer. Voor mij trouwens ook de aard van het beestje; beetje alles of niets, of echt trainen/wedstrijden of niet .
Tjee, hoofd als zeef, wilde nog op vhu reageren, maar ben het helemaal kwijt, zo maar even met de hond en dan lekker in het mandje.
Rhine_
Het gaat hier over kindjes: ik wil er doodgraag maar ik hoop er nooit te krijgen
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 10-10-11 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
bicci
Naaltje schreef:
snuitgroomen!
(werkt dit? foto van m'n nieuwe zadel ) dids is onthoofd, die keek toch slapend
arme meid... je hebt er in elk geval veel plezier mee gehad toch? ook nette prijs vor terug gekregen in verhouding tot de aankoopprijs?
VanHuisUit
Geplaatst: 10-10-11 21:14
Rhine Wij hebben 8 jaar moeten 'wachten' op onze enige zoon, dus toen hij er eenmaal was, waren we zo blij met hem En dat zijn we natuurlijk nog steeds
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-11 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
yep heel veel lol gehad met zadel heb er ook een nette prijs voor terug gehad vind ik. Weet niet meer wat ik er toen voor betaald heb maar 't is goed zo Kon dit zadel ervoor terugkopen dus dat is fijn nog nog mee leren rijden
dat leren komt wel.... kweek maar zelfvertrouwen...komt t helemaal goed
fijn dat je niks hebt hoeven bijleggen zeg maar.... goed gedaan dan toch?
VanHuisUit
Geplaatst: 10-10-11 21:19
Lijkt erop dat je er goed op kunt zitten Naaltje
Ik denk erover bij Bente een veelzijdigheidszadel te kopen, mijn huidige zadel is een heerlijke Euroriding dressuur maar als ik toch ook wat wil springen is zo'n veelzijdigheidszadel wel erg lekker. Zit beetje beroerd met wat kortere beugels op een dressuurzadel
@Ollie je wil de tijden ook niet weten dat ik bij de paarden was hahaha, midden in de nacht, 's ochtends mega vroeg, wat een tijd he. Borstvoeding tussen de trainingen door. Maar ik wist dat hij daar goed op sliep, dus kind voeden, snel paardje trainen en dan weer verder..... jeetje waar komen die grijze haren toch vandaan
mirror666
Geplaatst: 10-10-11 21:21
IngridM schreef:
Maar Naaltje, wat is het er nou voor 1, "gewoon" een type boomloos zadel?
als daan nu een keen gaat slapen kan ik ook een keer weg, maar is de hele week drama. Hij slaapt meestal half uur en wordt dan krijsend wakker, zijn we weer 3 uur verder en zo gaat het al de hele tijd
avaluna
Geplaatst: 10-10-11 21:24
Rhine_ schreef:
Het gaat hier over kindjes: ik wil er doodgraag maar ik hoop er nooit te krijgen
VanHuisUit
Geplaatst: 10-10-11 21:27
Meid ik zou er ook helemaal gestoord van worden. Maarja, wat doe je eraan? Kunt zoonlief moeilijk al krijsend langs de bak zetten Onze zoon was gelukkig een vrij makkelijke baby, neem je dan ook makkelijk even mee. Heb menig uurtje doorgebracht op stal, kind in de kinderwagen, ik peerden poetsen en met beetje geluk kon ik dan ook nog longeren of even rijden. Niet dat je dan 100% geconcentreerd aan het werk bent met ze, maar zij zijn eruit en je bent er zelf ook even uit.
Er is wel een keer een halster op zijn hoofd gevallen, zo erg, heeft hij nu nog een bultje van op zijn voorhoofd
avaluna
Geplaatst: 10-10-11 21:28
@vhu: en dan vind jij het gek dat hij nooit is gaan paardrijden