Tine, ik zou voor een aankoopskeuring of naar Utrecht (uithof, weet eigenlijk niet of die dat doen) of naar Bodenbgraven gaan.
Vanhuisuit heeft van het weekend een menendurence, spannend.
Ik zie foto's van een slanker wordende Dids langskomen.
tine10
Geplaatst: 25-03-11 08:32
Iedereen een goede morgen!
Hoop dat poes inmiddels weer terug is VHU. Heel vervelend dat dat juist nu gebeurt als je het weekend weg bent.
Ik heb nog steeds geen reactie van de eigenaar van eerste paard waar we zondag gaan kijken. Zo raar. Als ze niet wil dat we komen, moet ze dat gewoon zeggen. Heb geen zin om daar te komen en dan voor een lege stal te staan.
Ik zal straks mijn eigen dierenarts even bellen voor een kliniek bij Harmelen. Ik weet niet of Utrecht wel aankoopkeuringen doet. Op de site kan ik er niets over vinden.
Nouvel
Geplaatst: 25-03-11 08:34
tine, wat raar zeg dat je nog niks hebt gehoord, even bellen misschien?
Biancacoo
Geplaatst: 25-03-11 08:34
Goedemorgen allemaal, gaat weer hard hier met de pagina´s. Lotte is errug mooi, geweldige uitdrukking, super dat je bij de geboorte was.
Ik heb redelijk bijgelezen, zag diddle met zijn burka, lekkere viespeuk, lees over een bokkende pony voor de wagen, bah, moet er niet aan denken..... vhu, poes weg, balen.......ik hoop dat ze nog terug komt, is altijd zo zielig voor de kids. Voor jezelf ook, je gaat je toch hechten aan die dieren.
It, er komt vast een oplossing, de lammetjes is voor Rafiki ook nieuw en interessant, dus komt vast goed, misschien kan er met prikpaaltjes een lijntje in het land zodat de lammetjes een veilig heenkomen hebben ofzo, komt vast goed Je hebt een superplek zo te lezen voor je pony´s, dus er is goede hoop. Tine ik hoop voor je dat het paard nog niet verkocht is.....duimen maarrr
Vandaag word hier de drijfmest op het land uitgereden, maar weet niet precies hoe laat, en ik moet straks werken, dus de paardjes maar even binnen gezet, en kunnen ze denk ik vanmiddag al naar buiten, de loonwerker moet door hun weide rijden om op het hooiland te komen. balen, kijken of dat volgend jaar niet anders kan....
Werkze en veel plezier iedereen die vandaag vrij is. Morgen al weer weekeinde, we moeten snoeiafval van de knotwilgen allemaal naar de paasbult toe brengen, dus genoeg te doen, en zaterdagmiddag ga ik nieuwe lamoenvoorstukken halen bij hca voor mijn sulky, want het is nu een tweespan sulky, ... dus even tijd voor maken. Als het goed is worden het rvs lamoentjes, hahaha
@IT: wij zitten in een beetje een vergelijkbare situatie, bij ons is het dan wel maar tijdelijk, maar wij lossen het voorlopig maar zo op. De merrie met haar veulen moeten natuurlijk lekker buiten kunnen lopen, maar de tweejarige fries kun je ook niet 24/7 op stal houden. En voor alles bij elkaar is de ruimte te klein; als de moeder besluit het veulen iets te heftig te verdedigen kan de 2-jarige nergens heen. Omdat het veulen toch ook nog warm moet blijven, hebben we bedacht merrie+veulen overdag in de paddock met open stal, en snachts de 2-jarige in de paddock, ook met een uitloop naar haar stal. (2 stallen die beide uitloop hebben naar de paddock) Allicht dat je zoiets zou kunnen verzinnen, en dan elke andere week wisselen (dus de ene week groep A snachts buiten en B overdag buiten, en dan de andere week wisselen zodat groep A ook overdag buiten kan en groep B dan snachts buiten) dan zit je toch al met 12/24 buiten
@VHU heel veel plezier met je mendurance zaterdag. Wat een mooie oplossing dat je Rizanta vandaag al kunt brengen, scheelt weer een hoop tijd morgenochtend. Toch ff heel benieuwd, hoe laat start je en hoe laat moet je dan van huis vertrekken? Is poezenbeest al terug?
Slagriem heb ik niet. Heb bij de shetmerrie 1 keer zo'n riem omgehad omdat ze de keer daarvoor haar billen wat in de lucht gooide (geen serieuze bok) maar daarna heeft ze dat eigenlijk ook nooit meer gedaan.
Ik ga zo eerst mn huis ff op orde maken, ontbijten met mn ibuprofen (aan degene die dat vroeg, ja ik heb vrij regelmatig last van hoofdpijn, erg irritant. Het houdt ook gerust 2 weken achtereen aan, net zo dat je er ook net niet voor op bed gaat liggen maar dat je ook net niks meer helemaal goed gedaan krijgt. En als de "gewone" hoofdpijn zich dan ff koest houdt, dan krijg ik wel een migraine aanval, en dan kan ik serieus niks meer ) en vanmiddag komt Naaltje ook met haar tuig naar ons toe, en gaan we lekker in de tuin van mn stalhoudster tuig poetsen en naar het veulen kijken *hoezo verslavend zo'n veulen... Wil er eigenlijk nu alweer naar toe!* en over een week of 6 wordt de tweede geboren, en daar mag ik ook bij zijn
Goeiemorgen allemaal en een fijne dag! Lacuna
tine10
Geplaatst: 25-03-11 08:55
Nouvel schreef:
tine, wat raar zeg dat je nog niks hebt gehoord, even bellen misschien?
Al geprobeerd, wordt niet opgenomen. Heb voicemail ingesproken. Vandaag nog maar een paar keer proberen. Anders gaan we niet. Dan gaan we alleen naar Harmelen.
sander_lotte
Geplaatst: 25-03-11 09:02
Ik heb wat bijgelezen en ga mee met de vorige samenvattingen Hihi wat leuk, een naamgenootje geboren
Tine, bij wat voor paarden ga je kijken? Balen dat er bij 1 verkoper de telefoon niet opgenomen wordt. Ik ken trouwens wel een kliniek in Harmelen zelf die paarden keurt, maar ik verwacht dat die mogelijk ook de DA kan zijn van de verkopende partij.
Lacuna, balen van de hoofdpijnen, ik heb er helaas de laatste 1,5 jaar ook steeds meer last van. Lekker tuig poetsen en naar veulentje kijken, hopelijk hebben jullie er een lekker zonnetje bij.
Bij mijn vader duurt het denk ik nog wel bijna 2 maanden voordat daar de veulens in de wei gaan huppelen, hopelijk kan ik dit jaar meer tijd vrijmaken om daar ook van te gaan genieten.
Gisteravond de merrie weer voor de wagen gezet en wat in de buitenbak gereden. Mijn man reed echt veel beter dan dinsdagavond, over mezelf was ik niet tevreden ik had nog wat moeite om haar goed te blijven plaatsen (we leken af en toe behoorlijk dronken ). Mijn "speelpony" gisteren lekker losgegooid, die had het droge zweet nog op haar lijf staan van het ritje onder zadel van die morgen. Ze wordt sinds 1,5 week ingereden, schijnt alles wel braaf op te pakken alleen de uitgangen van de binnenbak vindt ze nog wat eng.
Mogge, @VHU hopelijk is de poes van Han weer terecht... @Tine, wat vreemd dat die mensen niet even laten weten of je wel of niet welkom bent as zondag..... wat is dat toch tegenwoordig? @Cobii, wat voor soort pony hebben jullie die ingereden wordt ? en gaat deze tzt ook voor de wagen ?
cobiie
Geplaatst: 25-03-11 09:33
Ollie, mijn 'speelpony' betreft onderstaande bonte pony (komt uit de collectie van mijn vader ). De foto's zijn van haar als jaarling ofzo. Ze is nu bijna 3 jaar en zal zo 1,50 zijn (en veel te dik) denk ik. Als mijn eigen jonge paard weer thuis komt (de vos achter de bonte, dan gaat deze weer terug naar mijn vader en mag ze weer heerlijk de wei op. Mijn vader wil haar eigenlijk wel voor de kar beleerd hebben (maar zal er zelf denk ik niet mee gaan rijden), ze was nog wat te heftig op de zweep toen ze een maand geleden op stal kwam (gelukkig is dat nu al veel minder). Wie weet gaan we haar dit najaar wel voor de kar beleren.
@Cobii, wat een leuke pony .... maar die vos daarachter mag er ook zeker zijn @Naaltje, beterschap .... ik kan je een handje geven. Ik voel me ook niet topfit.... hoofd barst uit elkaar....
hoe laat start je en hoe laat moet je dan van huis vertrekken? Is poezenbeest al terug?
We starten 'pas' om 10.51. Maar.... je moet bij mendurance altijd voorkeuren, dat kan je nooit precies voorspellen hoe lang dat gaat duren want als iedereen tegelijk komt opdraven sta je daar maar te wachten. En ik wil naar de voorbespreking die is om 9.45. In principe denk ik dat we in een half uurtje kunnen optuigen, dus na de voorbespreking. Dan moeten we voor de voorbespreking voorkeuren en voor het voorkeuren wil ik Rizanta wel even op het terrein laten wandelen voor het geval dat ze heel gestresst is (dan is hartslag misschien te hoog...aiaiai altijd zo eng). Dus.... We vertrekken om 7.00 uur, zijn er dan plm. 8.30, dan hebben we alle tijd.
Poes nog niet terug, gisteravond en vanochtend echt hele buurt door, poei,poei,poei, uiteindelijk 4 katten gespot maar niet die van ons, helaas.
cobiie
Geplaatst: 25-03-11 09:54
Ollie, dank je. Mijn vader heeft echte leuke pony's gefokt het afgelopen jaar. Deze merrie hebben we vorig jaar verkocht voor hem:
En deze kerel (op de foto net zadelmak )heb ik in januari/februari voor het eerst meegenomen op wedstrijd tussen de paarden (beestje moest nog 4 worden) (daarna verkocht) en hij liep echt hele nette punten, kreeg wel als commentaar dat ik te groot was (wat raar haha). 1 jury (die zelf ook menner is) vond ook dat de pony op grote menwedstrijden niet zo misstaan.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 25-03-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Dank je bianca. Ik blijf het zonde vinden dat de pony's te klein voor me zijn, anders zou ik niet eens aan paarden begonnen zijn.
b485
Geplaatst: 25-03-11 10:07
Morgen,
Mooie Lotte, proficiat Lacuna IT: ik zou gaan voor een dagdeel op de weide. Misschien lust hij wel graag lammetjes. Kan je niet met prikpaaltjes een stukje afzetten voor de pony's? Bokken voor de kar: Gewoon slagriem erop. Ding zit niet in de weg als ze niet bokken dus, voor de veiligheid gewoon er op doen. Diddle begint al af te vallen en is een echt varken. VHU heeft mendurande dit weekend maar zoekt nog naar haar poes. Hoop dat ze terecht komt. Cobiie: heeft beschikking tot een hoop knappe pony's Lacuna en Naaltje veel plezier met tuig poetsen. Met zicht op een klein veulentje maakt het natuurlijk extra leuk.
Heb deze morgen voor het werk Petra al gelongeerd. Was eigenlijk wel leuk zo bij het krieken van de dag buiten te zijn. en pony deed natuurlijk ook haar best.
Poeltje
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-11 10:07
Goeiemorgen.
@IT: He, vervelend voor je meid. Je wilt natuurlijk het beste voor je pony’s.
Onze pony’s staan op dit moment ook niet hele dagen dagen buiten. Weide is net ingezaaid, dus ze gaan in groepen in de bak. Onze grote weide moet eerst afgezet worden, dan kunnen ze daar weer lekker op met z’n allen.
@VHU: Wat stoer dat je dat gaat doen met Rizanta. Worden er ook foto’s gemaakt? Nu hopen dat de poes weer snel terugkomt..
@Tine: Raar dat je niks van die mensen hoort. Heb je een foto van het paard?
@Lacuna: Sterkte met je hoofdpijn. Zoals jullie het tuig invetten (gezellig met z’n tweetjes) klinkt het als een heel leuk werkje. Ik doe het altijd alleen, dan vind ik het na één tuig wel weer even welletjes, hihi.
@Naaltje: Beterschap!
@Cobii: Bekijk de foto’s als ik thuis ben. Heb hem nu ingesteld staan op ‘bokt office’ i.v.m. oplettende collega’s. Ben erg benieuwd.
He, waar is de zon nou? Hoop dat het dit weekend ook zulk lekker weer is. Zal ik derest weer even overhalen voor een bosritje. Zit al de hele week achter het raampje te turen naar het mooie weer, wil ik er natuurlijk zelf ook even van genieten.
@poeltje; daarom moet ik ook bij lacuun gaan invetten... ze vloekt namelijk altijd op mijn tuig (en als ze het nu ziet helemaal er zitten groenwitte haartjes op ) Nou ik ga de afwas doen...