[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:57

Haha nee inderdaad. Als ik het gevoel heb dat het kan zal ik het ook wel proberen. Maar Veale is zo groot en sterk en in draf kan hij al heel snel, in gallop heb ik voor mijn idee minder controle en maakt hij zich sterker.

Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:03

Afbeelding
hier hetzelfde wagentje als mij met een volwassen man op de treeplank ;)
Foto van mijn wagen is gewoon beetje vreemd genomen.
Wagen is wel aan de zware kant, maar rij er toch alleen maar mee over het vlakke asfalt, ze trekt hem met 4 hoeven in haar neus hoor, geen probleem. Volgend jaar tweespan ervoor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:05

zo lijkt de wagen veel kleiner :-)

Zal zaterdag die van mij ook wel even op de foto zetten.

Heb je mini wagen en maxi wagen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:08

Ja ik heb mij voorgenomen om vrijdag nog even wat te trainen aan de lange lijnen, dealer bellen van tuig om tijd af te spreken voor zaterdag en dan als hij het op maat gemaakt heeft mijn wagen er achter te zetten en dat iemand hem even voor mij vast houd aan longeerlijn. Eerst natuurlijk even mennen zonder de wagen erachter en dan iemand met kar er achter mee laten lopen dat hij even de geluiden van het klapperen en al soort dingen hoort. Moet alleen wel even zorgen dat de wagen optijd hier is.

Haha evelli dat is inderdaad een heel verschil! Mijn ouders waren erg gesjameerd van de wagens en ze zagen in de toekomst mij ook nog wel een andere wagen kopen als het mennen goed gaat. Dutch 2 wieler was puur voor het oefenen in de bak gekocht en natuurlijk prima voor ooit menendurance ofzo :P ja ja ook is denk verder en droom verder eerst maar zien hoe hij weer reageerd ervoor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:09

gesjameerd? wasda? gecharmeerd bedoel je zeker?
maar geloof mij, aangezien je huidige tuig ervaringen ;) dat ze deze wagentjes ook wel bij andere verkoeprs hebben hoor, alleen van een ander merk ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:26

wat een lief wagentje! ach als hij eenmaal rolt gaat het natuurlijk wel, zeker op asfalt!
kan je er wel lekker op zitten?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:36

Wow, wat gaat dat hard hier zeg!
Tallechie, succes zaterdag!
L_Rivaldo, voor jou natuurlijk ook!

Morgen fijn naar Diddle! Heb er heel veel zin in! Hopen op lekker weer want toen Naaltje bij mij was hadden we last van behoorlijk enthousiaste mist (Lees:het regende pijpestelen)

Mijn pony heeft qua mennen even rust. Wel lekker bezig met grondwerk herhalen, en we zijn het langelijnen weer gaan oppakken. Heb het zelf een beetje te druk, en om hem nou voor een kwartier werk helemaal in te spannen vind ik ook weer zo wat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:45

marrianne schreef:
wat een lief wagentje! ach als hij eenmaal rolt gaat het natuurlijk wel, zeker op asfalt!
kan je er wel lekker op zitten?

Hij rolt ontzettend makkelijk, dus dat is het probleem niet.
Ik zit er met mijn 1.82 echt heel erg fijn op :) bokkussen is opmaat gemaakt en zit dus echt heel fijn :) beenruimte genoeg :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:56

Evelli: ja hihi wist even niet meer hoe je het schreef :P
Nee inderdaad zal er niet snel ook me wagen kopen, dat is een ding wat zeker is ja! Maar het is wel een leuke wagen!

Bedankt :D even kijken hoe het die dag gaat lopen aangezien mijn tuig nog niet in orde is en hopelijk zaterdag wel ''eindelijk''

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:29

*\o/* Paps heeft vanavond tijd om mijn karretje te halen *\o/*

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:50

dat is mooi! hopelijk kan je van het weekend weer beginnen, ik ben nu van school onderweg naar huis dan lekker mijn pony's trainen, want zondag moeten we weer op wedstrijd! Pff wat is menskunde toch lastig!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:26

Vanmorgen weer gemend met de pony. Het gaat weer de goede kant op, helemaal geen paniekreacties gehad vandaag en ook best lange stukken nageeflijk. Alleen na het halsstrekken kost het wel wat moeite om hem er weer bij te krijgen. Maar goed, we zitten weer in de opwaartse lijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:35

Wat fijn tine, dat het weer wat beter ging :D..

ik hoop zo dat hij de afspraak nakomt zaterdag, want ik wil zo graag! Misschien ga ik zaterdag ook naar helloween in walibi :D

Succes zondag op wedstrijd

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:40

ik was zo gemotiveerd dat ik belde voor koetsiersexamen helaas is laatste examendatum 13 december en ga ik dat niet halen qua planning voor elke zaterdag of dat er tussentijdse ruimte is wanneer ik niet kan.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:49

wat jammer, 13 december is wel snel al.

Ik heb vandaag voor het eerst met een vierspan gereden.
Het was echt super moeilijk!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:59

ja en het is ook niet super bij huis dus ben afhankelijk van me ouders en zou dan ook doordweeks moeten om het net net te halen. Doordeweeks is voor mij geen oplossing. dus zal maar tot april moeten wachten :(

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:14

Is dat bij manege spaarnwoude ? dat is anders nog wel een optie misschien!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:02

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:16

ik kan je jammer genoeg niet helpen! ik heb jammer genoeg nog geen autotje succes met zoeken, heel verstandig dat je iemand zoekt trouwens, en niet verder tobt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:12

`Nee wil bij www.veiligmennen.nl gaan daar kreeg ik dan op individuele basis of per 2 les. Ik ga even uitzoeken wat handig is.

kar staat op stal :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:38

IvysToeter schreef:

Ik woon te ver weg en mijn instructeur ook. Kun je niet een vereniging in de buurt vinden, waarbij je dan de instructeur om hulp vraagt? Of dat ze daar iemand weten die kan helpen met beleren? Is, zeker omdat je zelf wat angstig bent, wel erg belangrijk dat het allemaal op de juiste manier wordt gedaan.

Heel veel succes in ieder geval.

Verder wil ik de wedstrijdrijders voor komend weekend (Tallechie en .. kan het even zo snel niet terugvinden sorry) heel veel succes wensen. Vind het voor Tallechie toch wel fijn dat dit toch redelijk snel na alle pech weer kan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:47

Ik weet zo ook niemand uit die buurt. Ja Peter Rehorst uit Oenkerk is goed. En ik weet iemand hier uit de buurt, maar dat is voor jou te verweg denk ik.

Tine: bedankt :-) Ik ben ook zo blij dat ik eindelijk weer kan rijden. Helaas onder zadel nog niet naar behoren maar mennen wel.

Mijn ouders zeiden al, blijf je toch alleen mennen. Die vinden het ook zo leuk. Gaan alle lessen mee en zijn dus ook mijn grooms tijdens wedstrijden.

Maar komt een hoop gedoe bij kijken, kar schoon, tuig schoon, paard schoon, en dat allemaal op een avond

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:55

Bij mennen komt een hoop kijken, maar ik ben eigenlijk met in en uitspannen niet langer bezig dan met op en af zadelen. Zadel maakte ik ook regelmatig schoon en mijn kar, tja die poets ik nooit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:58

heb nog nooit een wedstrijd gereden dus heb geen idee.

Ik ben dan wel weer zo'n persoon die alles spik en span wil hebben omdat ik vind dat er dat bij hoort.

Probleem zit hem er ook in dat ik de wagen bij de manege weg moet halen en dat lukt me niet alleen. Dan moet ik hem thuis schoonmaken. Paard en tuig doe ik vrijdagavond. Een vriendin gaat paard eerst longeren in die tijd poets ik het tuig en gaan dan samen paard doen. Alleen zie op tegen die kar

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:03

Voor een wedstrijd is het inderdaad meer werk en moet je wel de kar poetsen, maar ik men alleen maar recreatief.