[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:08

Vandaag bij de D+V in Heesch gaan kijken, kennissen reden mee. Althans, dat was de bedoeling. Grond was bevroren, rijp op het gras, wedstrijd een uur uitgesteld om het zonnetje de rijp te doen laten verdwijnen. Even naar een tweespan gekeken, maar daarvan ging het rechterpaard gewoon op de lange zijde in arbeidsdraf onderuit door de gladde ondergrond. Kennissen hebben beiden bedankt om te starten. Eentje heeft op een droog stuk nog losgereden (daar scheen de zon al langer op), de ander heeft de vrachtwagen niet eens uitgeladen en is naar huis gegaan. Geen zin om blessures op te lopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:18

Wat bijzonder Gem in december een buitenwedstrijd of begrijp ik het verkeerd?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:54

Tja..... wij hebben hier maar héél weinig D+V - wedstrijden in Zuid, en daarvan dus de helft outdoor. En (dus) ook maar heel weinig deelnemers en (dus) is een hal huren te duur voor een organiserende vereniging. Tenminste, ik denk dat dat de reden is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:34

Ach en in principe is het te proberen natuurlijk want jullie hebben zandgrond toch? Jammer dat het niet ging.

Nou ondertussen filmpjes en foto's doorgekregen van Pietermans, die staat er echt super bij met leuke maatjes **opluchting**

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:00

Gekke werk ja nu buiten wedstrijd. Hier vanmorgen heerlijk uit geslapen. Bak bevroren dus kon toch niks. S'middag ikke en db gelongeerd. De 3 dames lekker in de wei geweest. Lopen door de weeks in de paddock dus wei is feest. Tussen dat zij feest hadden db gelongeerd. Niet zo een succes want hij wilde mee feesten. Ha Ha
Ikke voor het eerst met singel gelongeerd. Uber braaf bokte niet eens.
Ik heb zo het idee dat Viantha hengstig is( dus dan zou ze niet meer drachtig zijn ) van de week maar ff scannen.
Nu net lekker gegourmet voor sinterklaas. Was heerlijk nu uitbuiken!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:11

VanHuisUit schreef:
Ach en in principe is het te proberen natuurlijk want jullie hebben zandgrond toch? Jammer dat het niet ging.

Nou ondertussen filmpjes en foto's doorgekregen van Pietermans, die staat er echt super bij met leuke maatjes **opluchting**

Ik woon 100 km van het wedstrijdterrein... dus geen idee of het zand of klei of wat anders - ondergrond is. Weet wel dat ze de wedstrijd af hadden moeten gelasten.

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:01

Onze bak heeft van die tapijtsnippers en is na 1 nacht vorst nog te rijden. Morgen zal het wel drama zijn.

Jeetje Gem, niet fijn zulke bodems.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:51

Wij hebben idd ook zo'n bak, als het dan overdag weer wat ontdooid gaat dat redelijk maar 't moet niet doorvriezen.

Lanouska hoe is het met jullie en het span? Wat zijn de plannen voor volgend jaar hebben jullie die al gemaakt?
Ava :* hoe is het met jou?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:10

Hier had het vannacht flink gevroren en is het overdag ook niet warmer dan -2 (ook de hele dag flink mistig geweest, maar nu natuurlijk heldere hemel en heel fris buiten) geweest dus de bak was niet echt te gebruiken. Rembrand heeft er wel in gestapt (bodem is mooi vlak), maar die heeft een lekkere dikke vacht. Maar om met de ponys alleen te stappen leek me niet handig (als ze dan te fris worden en gaan rennen.....), dus toch maar naar de binnenbak gegaan. Dan ga ik morgen wel wat werken aan de hand of zo, maar hoeven we dan niet na een lange werk/schooldag nog op en neer te rijden.
Was lekker druk met andere paarden en menners, dus weer mooie oefening voor Fabels, die trouwens helemaal niet op de wagens reageerde. Wel op de paarden en al het volk, maar niet meer dan beetje zenuwachtig staan op de zadelplek. Darmen werden goed geleegd haha.

Gem, jeetje buitenwedstrijd met dit weer.... Binnen is het al vreselijk koud, zoonlief zat gisteren echt te bibberen en dat was dan nog ohz. Op de kar is het nog kouder.

Ik wilde vanmorgen ook uitslagen, maar was om 6 uur al wakker, kon niet meer slapen van de pijn in mijn heup. Als ik morgen niet hoef te werken, maar weer langs de fysio voor stukje tape.

Baudy: brave Ikke
VHU: fijn dat Piet goed is aangekomen
Belker brrr, nu wassen met imaverol

Vanmiddag met zoonlief naar bioscoop geweest. Had vrijkaartjes voor De zevende hemel. Dacht alleen dat het romantische komedie was, dus had geen zakdoeken bij me. Maar is mooie film.

Ook nog flink aan het klussen geweest, zowel kamer van zoonlief als buiten. Weer veel gedaan vandaag.

Voor straks welterusten en voor morgen een fijne dag

Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:28

Ik weet een goede vervanger voor imaverol. Oz had een paar maanden terug ook schimmel en immhad geen zin in Imaverol. Ik vroeg de dierenarts om iets anders een zalfje ofzo.... Die had hij wel oordruppels voor de hond. Na 2x smeren was het weg! Voor mij nooit weer imaverol. Het is nog voordelig ook. 16 euro.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:45

Klopt. Je kunt ook voetenschimmelzalf gebruiken. Maar helaas heeft ze nu teveel kleine plekjes over haar hele lijf. Ik spuit nu de imaverol met spuit onder de haren op de huid. En bij meerdere plekjes die max 5cm van elkaar zitten spons ik het hele gebied.
Daarna gaat het restant in de wasmachine met halsers, borstels en sjabrak. Mijn jas heb ik ook al gewassen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:33

Lastige klus. Hopelijk is het snel over.

Ik zit zo te genieten van de prachtige luchten buiten <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

En niet helemaal scherp, maar gewoon met zijn vieren bij een net staan te eten. Het gaat fijn zo. Af en toe nog even wat imponeergedrag, maar dat wordt steeds minder.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:59

Super Tine. En die Rembrand met zijn blote lijf grappig (en makkelijk) dat hij dat zo goed aankan.
Ze kunnen ook ge-ent worden tegen schimmel. Helpt niet meer als je schimmel hebt (100%) maar helpt wel de schimmel weg te krijgen en weg te laten. Twee jaar terug heb ik Ollie, Ber en Hero laten enten want er was steeds schimmel op stal (die van mij hebben het nooit gekregen, stonden op apart stuk en aparte stallen maar ik vertrouwde het niet), toen zei de DA dat.

Zit echt moed te verzamelen om naar buiten te gaan. Gisteren zo enorm verkleumd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:59

Piet staat goed ! Fijn
Gem.... balen hoop dat het paard in orde in. .verstandig om niet te starten.
Tine mooie foto's
Schimmel....pfff. .Hoop snel weg.

Sta pannenkoeken te bakken voor klas van zoon
Avaluna. ..denk aan je.... Hoop op een berichtje van je....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:17

Ik heb ook een zalfje wat goed helpt tegen schimmel. Haal ik uit België ( 7 euro tube) is voor huiduitslag bij mensen. Werkt top

Hier ook weer flink koud vannacht. Waterbakjes bevroren.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:30

goedemiddag

@ vhu lief dat je het vraagt.. lees wel altijd nog mee hoor..

bij ons gaat het goed.. in oktober 2x naar Goeree Overflakkee gereden om naar een nieuwe pony voor mijn moeder te kijken en die staat inmiddels al weer 3 week bij ons op stal meet : Jikke's Cara. merrie. 4 jaar. 1.46 hoog.. super braaf
AfbeeldingAfbeelding

met het 4 span gaat het ook goed.. 4 span heeft nu weer 2 x voor elkaar gelopen met nieuwe paard.. daarvoor veel enkel en 2 span gereden.

ik heb met onze driftkikker (mijn vriendje) uzma een indoor in bronneger gereden.. mooi dressuurmatig rondje..
https://www.facebook.com/drents.vierspan/videos/778745575598186/
H traint met het nieuwe voorspan veel dressuur bij gerard leijten.. ook zijn we hindernissen wezen trainen in leek.. dat pakte de nieuwe ook goed op

afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste officiële wedstrijd sinds 6 jaar gereden.. leuk om te doen.. dressuur was alleen drama.. vaardigheid erg goed.. 1ste parcours 2x foutloos.. 2de parcours 1 bal..

de eerste wedstrijd plannen staan inderdaad in de agenda en wel 3 tot 6 maart in lisieux frankrijk en dan krijgt het nieuwe paard zijn 4 span wedstrijd debuut
in het filmpje staat de nieuwe links voor.
https://www.facebook.com/drents.vierspan/videos/797503570389053/

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:24

Avaluna gebeld maar krijg voicemail. Heb ik ingesproken en of ze even een berichtje wil sturen of terug wil bellen. Als ik donderdag of vrijdag nog niks heb gehoord zal ik die kant eens oprijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:36

Maak me best zorgen om Ava, al zo lang niets gehoord. Ze reageert ook niet op pb ofzo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:10

Ik hoop dat Ava snel even een berichtje stuurt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:46

Van de week ook al gebeld. ...maar idd geen gehoor...zorgelijk. .....Hoop snel iets te horen...kan er niet even heen rijden. ....

Lanouska...mooie paarden zijn het toch <3
Gefeliciteerd voor mooi paardje voor je moeder. Ziet er gaaf uit.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:58

Zorgelijk van Ava.

Mooie foto Tine. Fijn dat de onrust weg is.

Gaaf Lanouska. Mooie pony.

De enting tegen schimmel ken ik. Maar deze werd in onze situatie afgeraden. Qua zalfjes smeren zijn het nu te veel plekjes, je most er zo 1. Woensdag os het weer warmer en dan doen we de 3e keer Imaverol. In het slechtste scenario scheer ik haar kaal en was haar helemaal en pak haar in met dekens. Maar ze is net hersteld van een verkoudheid en de tweede enting komt ook weer..........

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:49

He wat leuk Lanoeska even van je te horen +:)+ super fijn dat jullie een opvolger voor Butterfly hebben gevonden ziet er fijn uit zo! En alweer internationale plannen gaaf zeg.
Hoop gewoon dat ze er dan na de 3e keer wassen/sproeien af is Belker, is heel gedoe...
Ava, we denken aan je :* :(:)

Cathey gelongeerd, morgen hopelijk weer rijden. Was maar raar op stal zonder Piet. Ben het niet gewend maar een paard. Hier deze dagen weer man-loos hij zit in Rusland / Tartastan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:31

Grappig, ik vroeg me vanmiddag toevallig af hoe het met Lanouska en team zou zijn. Je hebt het gevoeld denk ik haha

Hier weinig met de paarden kunnen doen, bodem was bevroren. Wel met Sam even werken aan de hand gedaan, wel met zweetdekentje op, omdat ze in stap anders te veel zou afkoelen. Verder nog zelf langs de fysio gegaan, heup is weer getaped. Mag wel weer rijden van haar.
Morgen ingepland voor alleen de middag, kans dat de ochtend nog iets wordt is erg klein, want middag begint om 13.00. Maar goed, is in de woonplaats van de zadelmaker waar ik morgen zadel van Fabels heen moet brengen, dus dat komt wel handig uit. Hoop wel dat ik dan woensdag en donderdag nog werk erbij krijg, want vrijdag is alleen de ochtend.

Weer flink met kamer van zoonlief bezig geweest. Als ik morgenochtend niets heb, maar weer proberen een kast leeg te halen en te verplaatsen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:42

:brr: :brr: :brr: Nu al -7. Hoop dat de paarden het niet koud krijgen. Hooinetten zitten goed vol, zal zo nog even warm water in de tonnen erbij gooien en emmer van de geiten omwisselen voor "warm" water.

Kan in hooiverbruik (en de mesthopen) goed merken dat het koud is, ze eten echt heel veel meer. Gelukkig maar, zo blijven ze warm.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:37

Bbbrrrr net menles gereden. Het was koud. Maar heerlijk gereden. Nu warme douche