[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:03

Deze pony schreeuwt om koets en tuig.
Haha je man heeft geen keuze.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

Carlando is een 100% New Forester = K. Ronaldo (niet Rinaldo) x K. Sjonnie. Eén van de beste sport-bloedlijnen binnen het NF stamboek. Mocht helaas ergens in de jaren '90 niet meer dekken vanwege een Golden Wonder - percentage van 9,75%, waar het maximum op 6,25 % werd gesteld.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:43

janouk schreef:
Deze pony schreeuwt om koets en tuig.
Haha je man heeft geen keuze.

_O-

Ik heb net gezegd, dat het eeuwig zonde is om straks zo'n goede pony te verkopen :D Man moest erg hard lachen. Ach we zien wel, voorlopig mag zoonlief er lekker mee aan de slag. Morgen heeft hij weer les, en woensdag hoop ik ook. We willen het goed aanpakken, zodat we de pony niet verpesten.

Na de les had zoonlief haar ook nog even door het schrikparcours wat hij thuis zelf had neergezet laten lopen. Nou, het neerzetten heeft veeeeeeeeeeeeeeel meer tijd gekost, dan het lopen erdoor heen. Ze keek echt nergens van op of om. Liep over plastic, onder wapperde linten enzovoort. Saaaaaai.. Zoon helemaal teleurgesteld dat hij zoveel werk had gehad :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:19

_O- top poown.

Ach en 'straks' zal pas over jaar of 5 zijn. Komt dan tijd komt dan raad. Dan is Rembrand.... in de 20? Je ziet aan Amerigo dat ook al zou je haar (let op Tine, je hebt nu een 'haar' :P erbij) dan pas beleren voor de wagen er nog heel veel mogelijk is.

Hier net overheerlijke toko papaya (indisch) eten laten bezorgen, nog beetje na-vakantie-gevoel :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 06:32

Goedemorgen

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:55

VHU lekker in het vakantiegevoel blijven hangen, heerlijk is dat.

Tine wat een gaaf dier en een dame bij jullie erbij ? Ik zou deze ook wel voor de wagen willen zien, maar ik ben ook een koetsfreak. Ach over 5 jaar hoort ze er zo bij dan blijft ze lekker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:11

Gisteren fijn menles gehad, weer veel geleerd, moet nu langzaam wat minder op safe gaan rijden en ook eens wat pijnpuntjes gaan opzoeken :o O:) .

Ik ben een beetje aan het oriënteren naar een helmcamera. Gewoon voor de leuk, ik rijd geen wedstrijden, maar eens een ritje vanaf de koets of buitenritje met dochter opnemen, lijkt me toch wel heel erg leuk.
Hier vast wel mensen met ervaringen. Tja, zo'n superdeluxe Gopro, dat zal wel fijn beeld geven en stevig zijn, maar wil er eigenlijk geen 400 euro voor uit geven.
Iemand misschien een goed, prijsgunstig, alternatief?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:38

Als je ooit wedstrijden ambieert moet je wel rekening houden met de nieuwe regels voor helmcamera's. Gopro mag idd, maar mij lijkt dat niks. Ik vrees dat de helm naar voren gaat hangen door het gewicht.
Je hebt ook (ski)bril-camera's, geen ervaring mee, maar dat lijkt me veel fijner :) .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:38

Geen idee wat betrefd helm camera's

Hier gisteren ook heel fijn les gereden. We hebben voor het eerst echt de galop geoefend. Dat is buiten in het bos een stuk makkelijker. Ha ha.

Soms kan ik me zo blijven verbazen over hoe mensen met bepaalde dingen omgaan. Ik kan hier helaas niet neerzetten waar het over gaat. Ik heb een paar goede vriendinnen waar ik veel tegen zeg. Maar misschien ben ik wel een flap uit en vertel ik gewoon veel dat zou kunnen. Maar dat je bepaalde gebeurtenissen verdraaid verteld om je eigen fouten niet onder ogen wil zien vind ik heel raar. En ook onbegrijpelijk. Zo zie je maar hoe een mens raar in mekaar kan zitten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:40

Als je ooit wedstrijden ambieert moet je wel rekening houden met de nieuwe regels voor helmcamera's. Gopro mag idd, maar mij lijkt dat niks. Ik vrees dat de helm naar voren gaat hangen door het gewicht.
Je hebt ook (ski)bril-camera's, geen ervaring mee, maar dat lijkt me veel fijner :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:29

Hier ook geen idee vwb de helmcamera. Geen verstand van.
Baudy heeft lekker gelest
Ava ook

Vanmorgen vroeg opgestaan, eerst Rembrand licht gelongeerd, daarna kreeg zoonlief van een andere juf dressuurles. Samoerai was wel erg fris (hij kwam nu uit stal, gisteren uit de wei), dus eerst maar even gelongeerd. Daar deed hij niets geks, maar was wel lekker voorwaarts. Gelukkig was juf erbij om zoon in zadel te krijgen (hij kan zelf niet opstijgen, daarvoor is pony te hoog), want pony bleef niet netjes stilstaan. In het begin wel heeeel actief, maar later kreeg zoonlief hem zelf in stap en draf aan de teugel. Echt super.
Als afsluiter kreeg ik nog menles met Amerigo en dat ging ook heel aardig.

Nu staan ze weer lekker op de winterwei, Samoerai moet zo meteen weer terug naar de paddock.

Straks komt Divoza langs om zadels te passen. Hopelijk vinden we iets. Zoonlief rijdt nu op zijn oude pinokkiozadeltje. Dat kan wel zo voor een paar keer, maar ideaal is het natuurlijk niet.
Daardoor mis ik wel weer mijn middagslaap, dus hoop dat ik de dag kan volhouden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:55

@Tine: fijn dat het zo goed ging *\o/* en succes met de zadels.

Hier regent het en er schijnt vanavond echt noodweer te komen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:59

Hoi allemaal, mag een nieuweling zich melden hier?
Ik zit stiekem al weken in de stalkermodus, omdat ik graag foto's en filmpjes kijk van het mennen :o
Dus om wat minder eng te zijn dacht ik dat het een goed idee was om me even voor te stellen.

Ik ben Yfke, heb 2 pony's. Een Arabiertje waar ik onder het zadel een beetje buitenritjes maak (hij heeft artrose op meerdere plekken, dus rustig bewegen is een must) en mijn super fanatieke Welsh pony. Met haar rij ik zowel onder het zadel (dressuur tussen de paarden en recreatief springen/cross) als aangespannen. Het aangespannen rijden heeft een flinke tijd stop gelegen, simpelweg omdat ik geen (goede) wagen had. Kon eerst rijden met een fijne wagen van stalgenoot, toen een eigen wagen op willen knappen maar dat was toch wat ingewikkelder dan verwacht. Maar nu ben ik vol ongeduld aan het wachten op de tweewieler die ik bij de Lemerij heb besteld. Dus als voorpret lees ik vast mee in jullie topic :D

Voor het beeld even een paar foto's.
Welsh pony Kirsten in het tuig, oude foto maar ze staat er zo lekker wakker op.
Afbeelding
En mijn heerlijke duo samen
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:53

Baudyh....de les super ! *\o/* *\o/* *\o/* de problemen met vriendinnen :(:) :(:) :(:) niet leuk !!....
tine goed bezig,
Mooney, welkom, leuk paardje !
Ava fijn gelest en op zoek naar helmcamera.
Kennis van me heeft de gopro op de helm bij het trainen met de honden.....mooi beeld, en niet zwaar op je helm, zit er met een elastieken band omheen, werkt prima, maar idd...duuur..
zelf heb ik er geen ervaring mee..haha..

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:48

mooney welkom

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:58

Mooney welkom
Baudy: niet leuk van vriendinnen
Bianca: ben je nog met leuke projecten bezig (airbrush)?

Nou, zadelpasservice was in half uurtje al weer weg. Eerste zadel lag gelijk heel erg mooi en reed fijn aldus zoonlief. Hij moet iets leger gehaald. Volgende week klaar. En zij kunnen wsl ook lussenleidsels voor me maken. Weet nog niet wat dat moet kosten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:01

@Mooney: welkom!

@Baudyh: 1 keer trek je de conclusie..., nee dat is wel erg negatief; is altijd jammer als je zo teleurgesteld wordt :(:) :(:)

@Tine: welk zadel is het geworden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:04

Pagony 15 inch (is eigen merk van Divoza)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:05

@ tine in hardegarijp kunnen ook lussenleidsels gemaakt worden. Heeft ingmar ook laten doen voor enkel en 2 span.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:26

Tine, Fijn dat je een zadel hebt wat goed past ! supersnel !
airbrush..nu even niets,...er komt misschien wel een opdrachtje aan....maar ivm opruimen en verhuizing die eraan komt..ook niet de rust voor eigenlijk..
ik zou voor mezelf graag, een doek willen maken met verschillende sledehondenrassen erop...maar of ik dat ooit ga doen..geen idee..
heb laatst een schilderijtje van een eland gemaakt..

wij zijn aan het opruimen...man wat een zooi hebben wij.... ^)

En bijna vergeten..IPS van harte gefeliciteerd !! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:34

Oeh, Ipsilonka jarig? Dat moet gevierd worden *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , gefeliciteerd!

Hier ook veel zooi, tjee, we hebben ook gewoon te veel plaats, hahaha, heb nog spullen staan van de verhuizing waar dochter qua maat en niveau uitgegroeid is :D .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:13

ipsie : van harte gefeliciteerd *\o/*
mooney: welkom hier met je leuke paardjes
tine :dat is snel een zadel gepast, makkelijk ruggetje dan.
baudyh: balen,sommige mensen hebben een korter lontje dan andere of vatten alles negatief op terwijl het positief bedoeld was... ^)
ik ben druk in en om de wei geweest,onkruid weggetrokken(dat word spierpijn morgen..)
sulky oxer gisteren in de verkoop gezet hier op bokt, binnen 12 uur 3 kopers en zaterdag word hij opgehaald.....wel met een slikgevoel...zo'n lekker karretje maar dankzij het ritje zondag met janouk,ben ik zo blij met de cavalier dat ik de oxer niet meer ga gebruiken... O:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

gggrrrrr krijgen we een definitieve aanslag zuiverings heffing van 2012 en 2013. Die we al betaald hebben in 2012 en 2013. Dus ik bellen. Ja ze kunnen wel zien dat het betaald is maar u heeft een bedrijf dus u moet 2 keer betalen. Waarom?? vraag ik. Nou u heeft dan een bedrijfspand met waterafvoer. Hallo ik werk vanuit huis. Jullie nemen aan dat dat zo is. Ja dat doen we.
Dien maar een bezwaarschrift in. Word je toch moe van....

Ips gefeliciteerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:27

Ips *\o/* gefeliciteerd!

@Baudyh heb ik 3 jaar terug gehad met gemeente Rotterdam, werd er echt gek van. Vooral omdat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep stond. Bezwaarschrift of niet. Is allemaal wel goedgekomen maar wat een gezeur.

Vandaag hier wisselende dag. Had collega aan de telefoon over iets, moest direct naar bed zo moe was ik }:0 dus duidelijk nog niet beter. Wel weer duidelijk signaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:21

Tine het is een leuke pony! Zal ook zeker niet misstaan voor de wagen. Mooi maatje ook voor de
marathons enz.

Ips gefeliciteerd!!!

Baudyh wat een gedoe zeg volgens mij hebben mijn ouders daar ook wel eens last van.

Mooney welkom!