[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:43

Goedemorgen

Bianca: super samenvatting, sluit ik me even bij aan. :D Vervelend dat er weer spanning in de roedel is.

Angst is gewoon iets stoms. Zeker als het zo helemaal niet nodig is. Helpt niet als ik met iemand meemen. Ik moet het gewoon zelf doen. Maar goed, gisteren is alles goed gegaan, daar moet ik gewoon vertrouwen uit halen. Vandaag veel te veel wind buiten, dus ik ga hem dan niet inspannen. Zo dapper ben ik niet, maar ik ga hem vanmiddag wel ohz rijden. Amerigo doet (of deed) vaak veel gekker, maar daar moet ik om lachen. Maar ja, zoals ik eerder ook al schreef, het scheelt wel 400 kg en veel kracht. Want Thabor is natuurlijk wel een enorme krachtpatser.

Wat een blehweer. Regen, flinke wind, koud..... Voor de bakken is die regen neit verkeerd. De nieuwe bak werd al flink mul.

Breng zoonlief ook met auto naar school. Ik kom met die wind anders zo kapot moe thuis, dat ik dan niets meer kan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:28

Goeiemorgen!
Tine: kon je jezelf nou maar resetten.... dat zou makkelijk zijn! Of een minimale Alzheimer - Light!
Baudy ook al een puber-paard.
Ezel houdt voorjaarsopruiming (zou ik ook eens moeten doen, zal weinig van het Sterre-spul kunnen herbruiken, vrees ik)
Voordat ik onhandige posts plaats, ga ik eerst even teruglezen over Poeltje en oma's :o
VHU is weet weer even hoe onhandig de metro en trein zijn. Fiets blijft een fijn ding.

Ik heb 2 fysiek zware dagen achter de rug.
Woensdag eerst hubby naar het schip gebracht en daarna meegeholpen met bomenkap. De staleigenaren hebben via ruilverkaveling een stuk land van 50 x 90 meter gekregen, met verwilderde begroeiing. De bedoeling is dat dat onze nieuwe, permanente dressuurwei wordt, en het ligt op 200 meter van stal *\o/* .
We zijn met zijn tienen bezig geweest om de begroeiing (naaldbomen, scherpe doorntakken en heel veel wildgroeiende takkenzooi) te rooien met 3 trekkers, 2 aanhangers, een takkenversnipperaar, een kettingzaag, 2 grote takkenknippers en een aantal snoeischaren. Eind van de dag erg moe, smerig, en je bleef dorstig (ook na vele flesjes fris). Dankbaar werk, maar nog niet halverwege, en dan moeten er daarna nog mobiele kranen komen om de stronken te rooien. Alles voor het goeie doel :Y) !
Vandaag uiteraard overal spierpijn %), maarrrr... mestdag, dus vanmorgen ook flink gebuffeld. Ik voel mijn rug nu behoorlijk :\ . Trailer mee naar huis genomen, reservewiel naar de garage (band had overal scheuren, niet meer geschikt), dus ik ben klaar voor zaterdag om peerdie op te halen :)
Gisteren had M. geen les met de Anda, dus na ff geholpen te hebben met het tweespan optuigen en een stukje meerijden in de binnenbak, ben ik lekker naar huis gegaan voor de finale van Wie is de mol :D .

Vandaag rustig aan, heb oppaskindjes, moet reservewiel ophalen, misschien even de trailer uitspuiten, en vnaaf dochter naar ballet.
Morgen gaat de oude BR van Ster mee om "Gerard" op te halen (ik moet af van die naam, anders blijft-ie hangen := ), en ze heeft al aangegeven dat ze hem ook heel graag wil rijden en vooral springen :D !

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:31

:wave: Goedemorgen!
VHU nog verder kunnen slapen?
Janouk ookal vroeg wakker!
Tine vervelend van die angst!
Biancacoo spanning in de roedel.
Lanouska eens een keer geen wedstrijd dit weekend ;)

Hier ook een druk dagje voor de boeg. Nog even mijn koffie opdrinken en dan ga ik naar stal.
Fijne dag allemaal!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:32

Gem spannend morgen paard ophalen!! Mijn man heet Gerard, dus je moet idd maar snel naam van paard veranderen ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:33

Hier een grote droom in mijn hoofd gekregen na gisteren :)
Moet echt gauw van die 2 zadels af :)) Wil een nieuwe namelijk :)

@tine; stoer van je. Dat je ook gewoon door blijft gaan!

@gem; wowww! Jij bent ook stoer bezig :oo Wel zuinig op je lijf he! :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:43

Tine vervelend van je angst. Ik moet zeggen de pony's kunnen heel ver gaan bij mij, inderdaad een paard is dan toch wat anders.

Heeft iedereen nog kunnen slapen?

Daan sliep bij mijn ouders dus heb even bij kunnen tanken

Gem heel veel succes met Mr G ophalen.

GRrr.,.. waarom had ik ook al weer een hekel aan fietsen... moet straks op de fiets overal heen, maar het regent hier. Regenpak dus maar even op zoeken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:30

Tallechie: gek he, dat het zo'n verschil is paard of pony. En lekker bijgetankt
Aks: heeft een grote droom :z Tja, stoer.... eerder erg eigenwijs vrees ik :o Ik wil gewoon niet opgeven.
Frensie: weer een drukke dag. Volgens mij zit jij ook zelden lui op een bank ;)
Gem: resetknop, nou dat zou wel een heel mooi iets zijn :z en zwaar geklust, maar voor het goede doel. En morgen paard halen. Spannend!

Net met Amerigo gemend. Gaat eindelijk weer ergens op lijken. Dacht in het kader van conditietraining om hem ook nog even in de nieuwe bak te laten rijden. Omdat ik de M proeven helemaal niet meer weet, maar even Rembrand z'n ZZ proef met hem gereden. Maar arme ventje was in galop echt alleen maar aan het trekken door het zware zand en achterwaarts zat er niet meer op. Hij kreeg geen beweging in de kar. Dus maar weer snel terug naar de oude bak met houtsnippers.

Nu even bij komen en opwarmen (moet nog steeds die roeklhandschoenen regelen, au nu weer heel zere handen) en dan R mennen. Die mag wel gewoon ploeteren in het zand. Hij kan dat wel aan

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:41

eigenwijs is ook wijs tine! ;)

Zo ik ga maar naar school.. Kan ik daar nog een half uurtje wat doen voor m'n afspraak :)
Intussen verder dromen :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:43

Even vraagje over die Roekl handschoenen. Welke soort hebben julllie? En ik lees ook wel over erg snel slijten van de stof. Wat is jullie ervaring?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:18

Ik had vroeger Roeckl's, maar das wel 15 jaar geleden. Vond ze heerlijk rijden, maar met 4 x p/w versleet ik er wel 2 paar p/j.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:22

@biancacoo
Lastig dat er nog zoveel spanning is tussen de honden.

Jouw vraag: hoe is Image vandaag? Nou behoorlijk stijf, dat had ik wel verwacht, want ze loopt al maanden rustig rond te stappen en gisteren was het een flinke galopeerbaan in en uit de wei. Oude Dame in the house.

Janouk is weer in training, en laten we maar zeggen.................wij zijn het nog niet helemaal eens samen over hoe het gaat. Janouk vindt dat het best goed gaat en ik vind dat ze best een paar tandjes harder mag. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:27

Sorry heb geen roeckl handschoenen,weet het dus niet.

Fijn praten ze over ijzel op zaterdag als ik op wedstrijd moet.....Het is gelukkig niet ver weg.Maar toch.

Tine of tallchie weten jullie de afmeting van de bak in tolbert voor volgende week?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:29

Dat kan ook niet anders he Baudy.... als IK weg ga voor een paard, en dan VOORAL met trailer... dan sneeuwt het of ijzelt het :j . Dat hóórt zo ^) .

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:32

sjezus wat gaan jullie snel, dacht leuk bij te zijn met mijn samenvatting.
Not :D

ff kijken
@Gem gaat mr.G ophalen........ spannend, wel foto's he!
@tine kampt met wat angst, ik weet wat het is, heb dat met mijn paardje, heb rijden opgegeven.... en inmiddels is ie 21 en mag ie terecht met pensioen........ samen in de wei met zijn twee dames. Mennen durf ik ook echt alleen met mijn ezels......... koetsiersbewijs moest ik met een "echt" paard doen, kreeg ik ook nog een fries voor examen, maar goed gehaald toendertijd. Ooit zwaar ongeluk gehad met een tuigpaard wat het helaas niet overleefde, dus vandaar géén grote paarden voor mij voor de kar.
@Biancoo gaat naar 4-span op stem.........stoer!
@VHU en Janoek volgens mij vroeg wakker.....
@Aks van de stoere fjord heeft grote dromen........ maar moet eerst van zadels af (nou ben ik natuurlijk wel benieuwd naar die droom, hahahahah)
@Tallachie heeft bij kunnen slapen en gaat vandaag voor de Miss-Regenpak troffee, hier schijnt zonnetje, heerlijk...
(hoe is het met je hand)
@Baudhy heeft tuig schoongemaakt, pfioe, ben blij dat ik dat niet meer hoef. Rijd met Sieltec tuigen, heerliljk, super lichtgewicht, na rijden uitschudden en klaar en mochten we echt moddergevecht gehad hebben, ff tuinslang erop en laten drogen. Ideaaaaaaaal, (oh nee Sieltec). Keus was omdat ik niks passends voor de ezels kon vinden, ze zijn smaller dan een shet (echt kippeborstjes) maar langer dan een grote shet. Van alles geprobeerd en toen op Sieltec uitgekomen. Uiteraard zie ik ook graag een mooi passend lederen tuig, maar voor mijn ezels niet weggelegd (of je moet miljonair zijn), dus Sieltec ideale uitkomst voor recreatie. En voor mijn hekel aan tuigpoetsen..hihi.

fijne dag allemaal, ga genieten van zonnetje zo lang ze er nog is..

Tine10: ik heb Roeckls, vraag me alleen niet welke, zijn gevoerd, hele fijne menhandschoenen, niet zo stug. Slijten vind ik wel meevallen, maar goed, ik rijd recreatief, redelijk weinig spanning en overpakken op leidsels, ezels mennen is meer op stem rijden, met uitgangspositie Achenbach dus met bijna geen druk (ezel en druk werkt averechts), dus dat zal ook schelen, ze slijten voor mijn gevoel niet sneller dan andere.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:34

Ezel, je samenvattingen zijn super, maar dat ga je niet volhouden :D ! Veel gezellige mensen hier, dus geneer je niet als je niet op iedereen kan reageren :(:) .

Carmen heeft trouwens het gaspedaal gevonden bij Ster *\o/* (lees: Ster dóet het nu gewoon voor haar, das een goed teken +:)+ )

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:44

wow, turbo-ster, hahahahahah.

vraagje, gaat er iemand van jullie naar SGMW in Heukelom?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:56

Ster is en blijft stoer, wat fijn dat het zo goed klikt met Carmen !! :j _/-\o_
En dan Mr.Grand ophalen Gem zaterdag, ik duim voor je dat het weer gewoon met je meewerkt ....

Ik heb vanmorgen 2 verhogingsbakken/randen gemaakt voor in de caravan, ons bed moet wat omhoog, anders kunnen de vervoersboxen van de honden er niet onder in.
dus die 2 randen komen onder de lattenbodem en zo is het hele spul 12 cm hoger..nu de andere helft nog..
Het worden aluminium boxen, eind van de maand gaan ze erin, ik ben onwijs benieuwd hoe dat word !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:59

tine ik heb nu 2 jaar roekl handschoenen, die van mij zien er nog als nieuw uit terwijl ik er altijd mee men zodra het kouder wordt. Geen slijtage dus. Die van mij waren iets van 50 euro

baudy ze hebben daar normaal gesproken 20 x 60... echter dacht ik gezien te hebben dat de b en l in de 20 x 40 gereden zou worden, maar kan ik niet meer terug vinden. Anders even een mailtje aan wagen.

Ijzel... ik ga morgen ook op wedstrijd...

gem zal zo even filmjes kijken

Vanochtend alles weer op de fiets gedaan, maar wat is het koud....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:01

Biancacoo: Carmen is een schat van een vrouw <3 ; ik had Ster anders echt niet verkocht.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:04

@tallechie; je woont aan de verkeerde kant van het land :(:) Hier net van station naar school gelopen, en warm.. Met gewoon een gebreid vestje aan. Zo winddicht als een open veld dus ;)
:(:)

@janouk; her royal badness is slim :)) En wat een leuk filmpje van Image gisteren! :) Zonde dat ze nu wat stijf is :)

@ezelsvrouwtje; zon? :oo Oh dan woon jij nóg aan een betere kant van het land! ;)

Mijn droom? Een zadel op m'n paard waar ik prettig in kan zitten, en wat ook mijn paard niet hindert en dus is aangepast aan hem.
En dat klinkt heel basic :)) Weet ik. Maar gezien de combi die wij zijn. Paard en ik, is dat nog best iets. Vooral met het beschikbare budget :P

Ik denk namelijk dat bij mij een groot deel onzekerheid voortkomt uit het feit dat ik nu 2 zadels heb waarin ik of paard onze draai niet kunnen vinden. Boomzadel is te smal voor dids. En de ghost is te vrij voor mij.
En daarom meer tranen dan lol in serieus rijden. En dus maar overgegaan op stapritjes :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:15

Aks, die zadelproblemen had ik met Ster ook, en dan hoefde ik nog niet eens met mijzelf rekening te houden, want ik reed haar niet. Erg lastig.

Ik heb vanmorgen maar even een paar oude dekens maat 195 geleend van vriendin Loes. Ik had zelf alleen nog maar maat 175 en 185 liggen, maar ik denk dat 185 te krap is voor Ge... :x . M. dus :D . Expres oude dekens, wie weet wordt het wel Mr. Slopert

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:21

Gem: druk bezig met voorbereiden van komst M (???????)
Aks: goede, passende en fijne zadels, blijft toch altijd lastig
Baudy: b en l 20x40 (weet niet of die bak ook wel officieel zo groot is, of misschien iets kleiner), andere hal is 20x60. Losrijden is klein bakje, dus vrees dat we ergens in de kou buiten moeten losrijden. Maar als alles bevroren is, zal dat nog knap lastig worden. Hoe ik dan de uitgestrekte gangen fijn moet krijgen ;(
Tallechie: is zekers koud buiten, en gemene wind.
Bianca: druk met de caravan.
Ezelvrouwjte: mooie samenvatting. Ik men in principe dagelijks, doorgaans 2x (pony en paard), dus ze moeten wel een beetje slijtvast zijn. :D

Rembrand ging niet zo fijn net. Nu nog maar snel uitmesten voor ik zoon weer van school moet halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:24

Tine bij mijn roeckl dus geen problemen en daar men ik vanaf oktober ongeveer mee en nu nog steeds. meestal 3 x in de week en dan telkens een uur

Tine of losrijden wordt in de 20 x 60 bak voor de b en l ... ze kunnen niet alles in de kleine bak kwijt lijkt me... vaardigheid is in ieder geval wel buiten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:34

Dochter: "Waarom noem je hem niet Cookie? Je vindt het toch een lekker ding, dan is hij toch om op te eten?"
Ik: "Goed idee, ik noem hem Lasagna" /3 :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:37

tallechie schreef:
Tine bij mijn roeckl dus geen problemen en daar men ik vanaf oktober ongeveer mee en nu nog steeds. meestal 3 x in de week en dan telkens een uur

Tine of losrijden wordt in de 20 x 60 bak voor de b en l ... ze kunnen niet alles in de kleine bak kwijt lijkt me... vaardigheid is in ieder geval wel buiten

Ik neem aan dat ze, net als in Exloo, de 2 rijhallen tegelijk inzetten, anders wordt het nachtwerk. En de vaardigheid zal in principe buiten zijn in de springring. Maar als het vriest (en dat geven ze wel op).............