[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:16

haha, dan zit ik waarschijnlijk ook in een midlife-crisis. Nou ja, zolang we maar lol hebben he? Bij mij passen de oefenmarathons ook niet in het schema, vandaar dat ik begin met een echte wedstrijd. Ik heb dus reglement helemaal doorgespit, daarna iedereen met allerlei vragen lastig gevallen, gaan kijken en nu maar gewoon gaan met die banaan. :D

Hier is het eindelijk een beetje afgekoeld. Is nog maar 24 graden. Heeft net heel hard gewaaid en het rommelt een beetje op de achtergrond. MOet de paarden nog voeren, dus even kijken of het onweer door komt of dat ik veilig naar achteren kan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:22

Tine: lol genoeg :D , en júist vanwege mijn leeftijd ben ik gaan mennen, omdat ik er vanuit ga dat ik dát nog 30 jaar kan doen :D . Maar ja.... dressuurmiep slaat weer een beetje door := , maar vindt dat helemaal niet erg :P . Reglementen, eerst mijn zoon en dochter naar bed bonjouren, dan ga ik de kleine lettertjes lezen B-) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:49

Ik had zaterdag met groom hier een soort oefenmarathon gemaakt. Manlief aan de kant maar klagen, je bent te veel dressuur aan het rijden in de hindernissen. Ach ja, piaffe kan toch ook _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:52

:D _O- Dát filmpje wil ik zien _O- ! Doet me denken aan die reclame van de kunstschaatser dat al salto's maken meedoet met de ijshockey'ers :)) .
Ik vrees dat ik geen haar beter ben :o . Toch op stelling en buiging gaan letten tijdens het crossen :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:40

Tja, dat zit er ook zo in. Wil wel dat hij goed over de rug loopt :o Je hebt of had, ook zo'n reclame van Centraal beheer. Een dressuurpaard tussen de racepaarden. Bel klinkt, alles schiet uit de starthokjes, behalve dat dressuurpaard die keurig in piaffe loopt.

Heb (nog) geen filmpje van mij door de hindernissen, moet je nog even geduld hebben (en dan hopen dat manlief niet vergeet te filmen zoals bij de clinic :( )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:44

Volgens mij is dat dezelfde reclamemaker :j :') , heerlijke reclames.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:32

Wat betreft mijn vader... De techneut van de familie is hij inderdaad niet, maar hij kan er niet tegen als overal kabeltjes liggen... Zijn oplossing: ALLE kabels die we hebben samen in 1 lade. Hij wou maar niet snappen dat dat echt niet dé oplossing is. :D Wel jammer, want zo een harde schijf van 1 Terabyte is niet zo goedkoop...

@ Ollie: gefeliciteerd!

@ VHU: wat leuk dat je een leuk tochtje hebt kunnen maken met Bente! Dat is het voordeel als je paarden op een stal staan :D Het komt zeker goed met het vertrouwen bij grotere objecten!
Veel plezier op het afscheidsetentje van je collega!

@ gem: lekker rondje gemaakt met de koets, altijd genieten vind ik!

@ tine: wauw, het weer is daar aan de andere kant van de wereld wel snel omgeslaan hé?! Vorige week ofzo spraken ze nog van nachtvorst en nu is het plots 32 graden :D

Over wedstrijden weet ik helaas niets, dus ik ga hier wijselijk mijn mond houden :o

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:33

:wave: !
Vanavond lekker met ons gevallen stalgenootje met kapotte arm naar stal geweest. Was ontzettend gezellig :)
Paarden liepen vanaf 12u al op de wei, heb ze er rond 8uur af gehaald, ben aan komen lopen en ze kwamen er al uit. Hartstikke netjes! Lekker wat hooi gegeven nog :)

En nu m'n nieuwe sportbroek aan, zo die zit echt super lekker! :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:33

dressuur is de basis voor alles hoor. Beter dressuurmatig door de hindernissen is altijd beter dan het geruk en gepluk.

Kalkoenen vind ik eigenlijk wel altijd nodig zeker als je ijzers hebt. Paarden gaan er toch zekerder door lopen en ze glijden ook minder makkelijk. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de ondergrond waarop je rijdt. Hier in de klei heb je ze wel altijd nodig.

Heb net lekker met Joep buiten les gehad. Moesten ook een behendigheidsparcoursje lopen deed ie eigenlijk best wel goed. Helaas niets met de pony's kunnen doen heb wel weer ferro zijn graasmasker opgeddaan omdat ie weer zo'n harde manenkam kreeg.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:36

sander_lotte schreef:
Over wedstrijden weet ik helaas niets, dus ik ga hier wijselijk mijn mond houden :o

Hier ook geen marathon verstand, dus zeg ook niks :x

Net lekker uit eten geweest met een stel mensen waarmee we speciale wedstrijd hebben georganiseerd. Een scholenkampioenschap voor leerlingen van een groene middelbare school. Dat was vorige maand en nu nog even lekker gegeten. Bij de chinees die allerlei lekkere dingen op tafel heeft gezet, heerlijk :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:40

Even over de kalkoenen: ik rijd dressuur en vaardigheid altijd met. Maar als ik het wegtraject vooral op verhard moet lopen, lijkt het me een foute belasting van de benen. Om nu tussen wegtraject en de hindernissen (waarbij traject tussen de hindernissen ook veel over verhard zal zijn) kalkoenen in te draaien.... ben bang dat ik daar geen tijd voor heb. Zal hem dan moeten uitspannen. Bovendien zit ik dus met stukken tussen de hindernissen in. Lastig allemaal. Nu ga ik toch nog niet zo hard, dus zal hij denk ik ook niet snel wegglijden (hoop ik tenminste)

Is hier nu flink aan het onweren. Hoop dat de paarden er rustig bij staan, kan ze niet naar binnen halen, is te gevaarlijk. Op buienradar was deze bui (buien?) helemaal niet terug te vinden. Nu wel, maar een uur geleden, toen hij ook al vaag bezig was op de achtergrond helemaal neit. Maar hopen dat het goed gaat.

Ik moet naar bed, maar ben op de een of andere manier klaarwakker. NIet handig, voorspelt weer een slechte nacht..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:08

:wave:

Haaasiii vanuit zonnig ermelo... Iedereen volgend jaar jaar menweek :d Toevallig gisteren een clinic marathons/sgmw gehad (duurde beetje lang he shadow ;-) ) weet nu alles, maaaaarrrr kan helaas mn paardmans niet handelen, dus na een zwaar spectaculaire vaardigheid met een beresterke en megahete mickmans die met zijn oortjes naar voren zijn eigen parcours ging lopen met spectaculaire keertwendingen in galop (waar ik helaas niet op zat te wachten), werd ons aangeraden nog even geen ,marathon te oefenen :D hahaha, je verlegt hier wel je grenzen... Uiteindelijk hadden we denk ik ongeveer zes kegels omver gedenderd van de 23, maar dat kwam natuurlijk doordat ik mee ging denken en Mick het zelf wilde form :roll: Met dubbelgebroken trensje werd ik hem even niet de baas met dit spelletje, dus hij krijgt een Liverpool ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:22

PrinsjeH in de bocht :):)

@Gem kom hier nog even op terug want we begrepen elkaar denk ik verkeerd Y;(
Citaat:
ik zou ook geen beginner meenemen als ik op een bepaald niveau ben waarin seconden het verschil kunnen maken tussen winst en verlies

Ik zou bij Peter ook echt never nooit niet als groom op de wagen stappen }:0 zou niet durven! Gaat zo knetterhard en dan kunnen er ook nog de grootste ongelukken gebeuren als je niet weet wat je moet doen. Ik bedoelde meer door een dagje mee te gaan met een wedstrijd, of een paar onderdelen, of een paar keer kijken en luisteren en zien wat ze doen, programmaboekjes doorlezen, hindernissen meelopen, leer je ontzettend veel van. Dat was meer wat ik bedoelde.
En wellicht als ze Schinveld zelf organiseren dat ze zelfs kunnen zorgen dat jij bijv op een totaal andere tijd moet dan zij. Dat een van hun bij jou op de wagen gaat zodat die je er 'doorheen' kan loodsen.

Etentje was gezellig en lekker :Y)

Wedstrijdplanning doe ik niet zo enorm aan. Het loopt hier altijd toch weer anders, ik zie het meer per maand en per wedstrijd ook allemaal zo afhankelijk van groom, auto, paard, werk, hier thuis, zoonlief etc etc etc :roll:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:49

Goedemorgen allemaal!!

Tine is het gister nog goed gegaan met het onweer? Wij hadden van de week ook dat er op buienradar van te voren niks te zien was en ineens ging het vreselijk tekeer. Ik denk dat zo'n bui dan pas ontstaat ofzo?

Ik ga zo met de honden wandelen in het bos en daarna door naar stal. Gwin krijgt vandaag vrij. Morgen hebben we weer menles. Moet eigenlijk ook met de auto naar de garage, hij maakt wat extra geluiden. Eens kijken wanneer ik daar tijd voor zou hebben...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:59

smorgens vanuit Limburg. Wordt vandaag weer warme dag. Kijken wat we vandaag gaan doen. Mijn mannen liggen nu nog op bed, ik zit bij het water lekker buiten te internetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:59

Goedemorgen

Frensie: de bui was rond half 12 over. Pas aan het eind was hij op buienradar terug te vinden. Omdat het aardedonker was niet meer naar de wei gegaan. Maar gewoon gehoopt dat alles goed zou zijn. En dat was het dus ook toen ik vanmorgen aan kwam. Heb ook wel gehad dat als ze aan huis stonden en het vreselijk tekeer ging, dat ik ging kijken en de paarden gewoon heel rustig stonden te grazen. Wij maken ons vaak veel drukker om de paarden dan de paarden zelf.

VHU: dan bedoelen we uiteindelijk toch hetzelfde hahaha

Prinsje: wilde actie

Nou, ik ga zoon naar school brengen, paarden beweging geven, dan komt de smid, moet ik uitmesten, naar de fysio en dan hopelijk eindelijk mijn auto ophalen.... Kan ik vanavond met Amerigo naar menles

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:02

hier gaat alles zijn gangetje, al veel gedaan, vandaag even kijken wat we gaan doen, niks op de planning namelijk, in ieder geval even winkelen, denk ivm warm weer voorspelling zwembad ook :')

ja die buien van gisteren, wij waren eerst naar hasselt, toen via waalre, langs thuis ivm kijken van de grond ivm maaien vandaag. Toen naar zwembad in den bosch, hebben we abbo op. Toen viel het met bakken eruit, hagel wegen blank, komen bij zwembad. Voor helemaal blank, mannen liepen om, denk dan maar natte sokken, tot net over mijn enkels sop sop. :') denk stiekem had ik nu toch ook maar omgelopen.
savonds weer in limburg, niks gevallen geen drup

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:03

hopelijk is je auto gewoon klaar tine! (en anders mag je daar best eens gigantisch link om worden hoor! Kan best tegenzitten, maar als ik je zo hoor is de service niet heel best!)

Zo, hier vandaag weer een dag school voor het andere project en een vergadering over de diploma uitreiking. Ik ga nog even een was aanzetten alvast voor vanavond en dan gauw :evaw: :)

Over slecht weer gesproken, hier in woonplaats is het gewoon al de 2e keer kurkdroog gebleven.. Vriendlief was in eindhoven en daar was het gigantisch slecht. Maar hier, kurkdroog ^) Mijn gras wil ook drinken!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:04

Mogge,

Hier ook geen spat regen of onweer aan de kust... het is hier ook lang niet zo warm als in het Oostelijke deel van het land...zo even met mijn groom op pad om te kijken of we 2 pakken kunnen scoren voor op de wagen.. daar ik 15 kilo ben afgevallen vallen de huidige broeken van mijn kont en ook in mijn jasje lijk ik wel een zwerver :o

@Prinsjeh, die Mick... die kent het spelletje *\o/* en heeft er nog iemand jou de groetjes gedaan van mij ;)
@Janouk, hoe is het met Paul ? heeft hij het een beetje naar zijn zin ?

Ik ga sparen voor volgend jaar en dan wil ik ook een keer naar zo'n menweek... lijkt me super gezellig en zeker als er 'bekenden' gaan.....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:07

ik wil vandaag pics maken, zit hier iemand om de hoek :')
tja daarnaast duidelijk zwemweer vandaag

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:12

Goeiemorgen!

VHU: In Schinveld rijden ze zelf al niet eens mee door tijdgebrek. En omdat de stalhouders tevens parcoursbouwers zijn, zou het concurrentievervalsing zijn als één van hen met mij mee zou rijden.
Daarnaast (ja ja, ik doe wat met jullie tips!) ben ik in de reglementen begonnen, en daar staat dat een deelnemer nooit als groom mag dienen op een andere aanspanning. Dus als deelnemer, zouden ze sowieso ook niet bij mij mogen opstappen.
Maar goed, ik heb vanmiddag les, hopelijk hebben we tijd om eens te brainstormen. (Ik ben wel blij met je tips en ideeën hoor VHU :j !)

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:24

goedemorgen, wat vhu oppert is heel handig, je moet toch een beetje meelopen en kijken, geld ook voor grooms. daarom doe ik wel eens mee aan oefenmarathons, dan kan ik weer een nieuwe groom meenemen.
en de reglementen lezen, staat ook een hoop in, maar is helaas niet het leukste boekje om te lezen:D
ik ben door schade en schande wijs geworden :+ want toen wist niemand eigenlijk hoe het werkte :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:38

@Prinsje: hahaha, Mick iets té enthousiast, ik raak trouwens ook helemaal enthousiast over de menweken, maar geloof niet dat ik er zoiets door ga krijgen, hier... :D

@SL: gisteren was een gebruik uit NZ op tv over zoveel mogelijk wormen verzamelen, hahaha, moest meteen aan jullie denken.

@Ollie: tjee, 15 kilo minder, wil ik ook, nou ja, zo'n 10 dan.

Iemand nog tips over die graasmaskers, ik vind ze ergens vreselijk, maar volgens mij moet ik er ook maar aan, heb zoveel gras en ze het liefst 24 uur per dag buiten. Met die hitte staan ze overdag trouwens vrijwillig bijna de hele tijd binnen, maar ik zie ze geen gram verliezen :')

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:46

helaas geen tips ivm de maskers, hier snachts op kaal stuk, ivm het groeieffect.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:48

biancailona schreef:
helaas geen tips ivm de maskers, hier snachts op kaal stuk, ivm het groeieffect.

Het wilt hier maar niet kaal worden... :o
Stuk heel kort maaien is ook al niet echt een optie; ik zie het gewoon groeien...