[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:23

hij is hartstikke smal haha. Zit alleen wel een flink pak haar op.
Maar er moet echt nog wat bespiering op komen en wat vetjes erbij. Hij is gelukkig al wel aan het bijkomen.
Is inderdaad mn berthatuigje (haha, wist niet helemaal zeker wat ie zou doen, had niet echt iets raars verwacht maar je weet maar nooit en dan heb ik liever dat ze mn bertha aan barrels trekken dan mn 'mooie' tuigje :o )
groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:26

kan ook door 't tuigje komen. Borst lijkt zo klein vandaar :P
groot gelijk, je mooie tuig waar je paard nu zo mooi onder kleurt ( >;) ) mag niet stuk he :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:45

Ik heb bijgelezen, maar even geen puf om te reageren.

Werd halverwege de dag gebeld dat het niet goed ging met Daan, deze dus eerder opgehaald. Hij slaapt nu eindelijk. Net onder de douche geweest en is het in mijn rug geschoten. Ga dus lekker in mijn pyjama op de bank hangen. Morgen weer een dag.

Morgen heb ik een proefles bij een andere instructeur. Hopelijk gedraagt veale zich

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:59

Janouk, ik moest je verhaal net nog even aan mij man vertellen hoor, ik vind het zo'n geweldig verhaal hahaa

PrinsjeH doet een laptop poging. Anders gewoon het raam opendoen en eruit gooien he !
Salmonella bij een paard is vreselijk ja, een vriendin en ik hebben ook lang gestreden voor een veulen wat o.a. salmonella had, moest ook dagen opgetakeld worden etc. Hij leeft nog en doet het goed nu. Maar was erg inderdaad. Wat vreselijk jammer dat ook dat hem de das heeft omgedaan.....

Tallechie; ik was gewoon benieuwd hoor, bedoelde er niets mee. Het zou mijn manier niet zijn maar dat mag toch ? Zoveel mensen, zoveel meningen.

Biancacoo; wat vervelend van je doggie zeg! Heel herkenbaar, zo zitten wij beetje met de kat. Te goed (denken we) om in te laten slapen, te rot om nog echt fijn te leven.

IvysToeter heeft gesport met schoonmoeders

Evelli wil ons best iets leuks vertellen maar kan het nog niet

VHU kon niet slapen, telefoon uit volgende keer !

Evelli heeft haar afscheid gehad, viel het mee/was het leuk ?

Avaluna haar dochter heeft genoten van buitenritje!

Leuk Lacuna, je foto's

Vandaag weer een bleeeeeeeh dag gehad op m'n werk en nu lekker bankhangen.
Morgen eerst naar ziekenhuis voor schouder en daarna naar de ukkies, lekker even wandelen denk ik.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:02

IngridM schreef:
Evelli heeft haar afscheid gehad, viel het mee/was het leuk ?

Klein typfoutje, Frensie heeft afscheid gehad.

Was wel eventjes verdrietig toen ik de auto instapte. Maar hele lieve kaartjes van de collega's, dus zal morgen nog een bedankmailtje sturen naar iedereen.
Besef nog steeds niet goed dat ik al die lieve mensen niet meer ga zien. Mijn teamleidster was echt een hele goede teamleidster dus dat heb ik nog even laten weten. Mag ook weleens gezegd worden _/-\o_

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:03

Oh verder trouwens hele mooie samenvatting van IM

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:10

oh sorry Frensie.....

hoe lang heb je er gewerkt en wanneer kun je met je nieuwe baan beginnen ? Zin in ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:11

Ik heb er 3 jaar gewerkt, 3 avonden per week.
20 Oktober eerste inwerkdag van nieuwe baan, heb er wel zin in!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:18

altijd weer spannend he, nieuwe baan !

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:22

:j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:24

Shetje van de foto's doet het braaf :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:29

Heb je het goed gedaan Frens, als je zo'n afscheid krijgt :j Je bent lekker bezig met de revalidatie en nieuwe baan, vasthouden die trend!

Tja, IngridM als er kind(eren) komen gaan principes soms anders werken, een (vooral jong) kind en paard combineren is niet eenvoudig. Bij die kleintjes heb je vaak het idee dat je het weer goed hebt georganiseerd en dan opeens loopt alles weer anders....vond het zelf een leuke maar ook best wel zware tijd toen Han zo klein was. En het blijft toch worstelen is mijn ervaring die combinatie werk - kind - paard - oja, er is ook nog een man ergens hahaha. Zou je haast blij zijn als ze zo af en toe paar weken de deur uit zijn :+

Han gaat in de herfstvakantie paar daagjes logeren bij opa en oma, fijn dat hij dat wil, nog fijner omdat ik dan weer eens ongecompliceerd zonder schuldgevoel dagje paard kan doen :D Naaltje, als je meewilt/kunt met Snuitje, ik pb je :j

Leuke pony Lacuna, ik hou ook totaal niet van vreemde pony's / paarden, ben ook altijd erg voorzichtig (dikke scheitluis hahaha).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:29

Evelli...dennis en vhu een complot....gemeen hoor, nu zijn wij helemaal nieuwsgierig.... :+

Spirit is gaaaf !! doet het braaf zeg, hoe oud is ie ??

Lanouska....ik moet je topic nog bekijken..

zoontje kan denk ik morgen weer naar school.

nieuwe baan ! dat is spannend, succes... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:31

Ik heb er eigenlijk niets mee te maken hoor, het betreft niet 'iets' van mij zeg maar }:0 om het nog ingewikkelder te maken :P
Ben je je al aan het orienteren op een volwassen sledehond Biancocoo, hoe doe je dat dan, net zoiets als bij paarden, kijk je naar afstamming of prestaties of hoe werkt dat ????

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:31

:):) snuitgroomen!

Afbeelding
(werkt dit? :P foto van m'n nieuwe zadel :D )
dids is onthoofd, die keek toch slapend :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:33

Yes *\o/* Gezellig!
Bijzonder zadel Naaltje, lijkt op endurance zadels, kun je daar goed op blijven zitten? Ik met mijn Engelse zadel gewenning kon er niet aan wennen :o terwijl het juist heel lekker schijnt te zitten voor langere afstanden :+ Ik vind hem erg mooi & zo te zien ligt het lekker 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:34

is een eh, confrontatie :j aanspannen = eraf stuiteren
scheef zitten = scheef zakken met zadel en al etc :P

Als je onafhankelijk gaat zitten is het heerlijk. als je dat even kwijt bent voelt het alsof je gewoon van je paard gekatapulteerd wordt :') en dan heb ik een makkelijk beest he :+ (zoeen die stopt met lopen als ik zit te jammeren dat ik ga vallen :+ )

Zadeltje is overigens boomloos :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:36

@Naaltje: mooi zadel, ben benieuwd hoe het zit.

@VHU: hier gaat dochterlief op ponykamp in de herfstvakantie (wel zonder overnachtingen), qua mennen wel een beetje lastig, want het is mijn meest trouwe groom

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:37

IngridM hoe zou jij het oplossen dan. Ik kan hier geen verzorgers vinden. Wie zou mijn paard dan beweging moeten geven?

Had het ook graag anders gezien, maar is niet anders. Als mijn zoontje straks weer fit is kom ik er 4 dagen in de week. De stal is enkele reis 20 minuten rijden dus ben er ook niet zo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:38

VHU, dat ligt er maar net aan hoe je principes liggen en dat is toch niet voor iedereen hetzelfde, toch ?
Je hoeft het ook niet voor haar op te nemen of mij uit te leggen hoe dat werkt met kinderen, wat jij schrijft is jouw mening, ik heb mijn eigen ;)

Tallechie; ik heb mijn mening nog geen eens gegeven dus ;)
Trouwens; jouw paardjes staan buiten dus krijgen ze genoeg beweging lijkt me. Ik zou persoonlijk alleen niet een week geen "echte" beweging geven en dan de dag dat je wel komt gaan lessen. Maar zo mag iedereen toch doen hoe hij/zij het wilt ? Is toch niets mis mee, ik geef toch geen kritiek ? Ik zeg alleen dat ik het anders zou doen/zorgen dat het gedaan zou worden.
En zo zal ik weer dingen doen waarvan jij zegt 'nou dat zou ik anders doen' Is toch helemaal goed ?

Leven en laten leven ;)

Hoe heet zo'n zadeltje, Naaltje ? En waar is het precies voor bedoeld ?
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-10-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:41

Ingrid mijn principes hebben altijd bij de paarden gelegen, maar kan toch een baby niet aan zijn lot overlaten?

VHU geeft aan dat het lastig is en dat is ook zo. Ik kan het zo goed plannen als ik wil, maar ik kan mijn zoontje niet zomaar bij iedereen kwijt en nu hij ziek is al helemaal niet.

Het liefst was ik ook alle dagen bij de paarden. Ik heb ze niet voor niks, maar zoontje kan niet voor zich zelf zorgen, paarden worden verzorgd, maar krijgen alleen geen beweging. Maar ze staan gewoon buiten dus krijgen ze wel beweging.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:44

Mijn planning was om vrijdag, zaterdag en zondag te rijden. Zaterdag zijn we 2 keer bij de huisartsenpost geweest. Ik doe al 4 nachten zonder slaap. Ik moet 40 minuten rijden naar de paarden dus voordat ik bezig ben al een uur verder.

Ik heb een half uur les. Mijn paard heeft een basisconditie waardoor hij wel een half uur kan lopen. Plus het is een proefles dus ga alleen de basis doen, wat ik normaal gesproken zelf ook zou doen als ik ga rijden.

ze komen gewoon buiten, dus hebben beweging dus zal niet weten wat een half uur les uit maakt. Lessen is niks anders dan gewoon rijden, alleen je wordt op je fouten gewezen

Je geeft aan dat je het zou laten doen. Door wie zou ik het laten moeten doen. Ik heb een advertentie op mp, hier op bokt, ik vraag her en der rond. Ik zal niet weten waar ik een betrouwbaar iemand vindt die met een sterk paar van 1.71 wat kan gaan doen
Laatst bijgewerkt door tallechie op 10-10-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:45

*Is blij dat ze (nog??) geen kinderwens heeft en blij dat je honden wel gerust enkele uren alleen thuis kunt laten*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:46

Frensie in de tijd dat Daan niet ziek was ging ik 4 a 5 keer per week rijden en vaak wel alle dagen heen. Alleen nu hij ziek is wil dat niet. Normaal gesproken kan ik het prima combineren, alleen momenteel even niet. Daarbij komt dat de paarden niet dicht bij huis staan, dus even heen en weer gaan zit er niet in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:48

Citaat:
VHU, dat ligt er maar net aan hoe je principes liggen en dat is toch niet voor iedereen hetzelfde, toch ?
Je hoeft het ook niet voor haar op te nemen of mij uit te leggen hoe dat werkt met kinderen, wat jij schrijft is jouw mening, ik heb mijn eigen

Ik gaf alleen even een toelichting :o
Als jij je mening geeft mag ik die van mij toch ook wel geven daarvoor zit je toch op een forum ;)
Wees maar blij Frensie, paardtechnisch gezien zou ik het ook zo houden :+

@Avaluna, bij Snuitje is Han ook mijn trouwste groom (da's dan wel weer handig als ze wat ouder zijn, Tallechie op termijn is er 'hoop' :P , bij Bente durf ik dat nog niet aan eerlijk gezegd :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-11 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt