[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:05

Goedemorgen,
Ht, je wagen is echt mooi, fijn dat die zo goed bevalt !!
Tine,mbt lussen op de leidsels, ik heb nooit nagevraagd of het toegestaan is om met lussen te rijden. Ik vond het een uitkomst, maar weet niet of er regels voor zijn.

Fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:24

goedemorgen

Hier al vroeg wakker, want de flessenlammetjes waren vannacht voor het eerst los op de grote wei in de koppel. En dat vindt deze muts eng. :o
Tot gisteren hadden ze een eigen afgezet stuk op de wei, waar de grote schapen niet in konden. En waren ze alleen los op de wei als wij er bij waren.
Maar ze zijn de nacht goed doorgekomen. Ze lagen zelfs in het grote schapenhuis en een van de grote schapen hield de wacht.
Zo lief hoe ze een kudde vormen en dan voor elkaar zorgen. <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:42

Goedemorgen

Na een goede nachtrust toch nog steeds gesloopt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Hele lijf doet pijn, dus maar rustig aan (voor zover dat kan natuurlijk)

Ik ga navragen over de lussenleidsels. Als dat zo niet mag, dan ga ik dispensatie aanvragen. En ik ga ook uitzoeken/navragen of de zweep in de linkerhand mag (dan moet ik nog wel heel flink gaan oefenen, want ben erg rechtshandig), want dan kan ik rechterhand zoveel mogelijk ontzien.

Janouk: slechte nacht gehad door flessenlammeren, maar gelukkig voor niets zorgen gemaakt. Lief dat zo'n volwassene dat toch voor ze zorgt.
HT: bedankt voor de striptip, ga ik ook even naar kijken. En lekkere rit gehad.
Jeskim: dat geeft toch niet, vragen staat vrij ;) En mooie samenvatting gemaakt

Hier nog even fotos van de waterbak

Afbeelding

Helaas hier uit de galop, omdat ik stuurproblemen had

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:00

Op de site van
http://www.ncpg-kenniscentrum.nl/harnac ... php#mennen
Lussen in leidsels door leidselklemmen en daar mag je toch gewoon mee rijden volgens het reglement.

Afbeelding

leidselaanpassing
Door middel van leidselklemmetjes is in ieder leidsel een lus gemaakt. Hierdoor heb je veel minder kracht in de handen nodig, waardoor het mennen met aandoeningen aan de handen (bv. rheuma) mogelijk gemaakt wordt.
Met dank aan "Mensport" die deze aanpassing publiceerde.
Leidselklemmetjes zijn oa. te koop bij Divoza voor Euro 6,35 per stuk

Ik zal eens zoeken in het reglement. En volgens mij staat nergens dat je je zweep rechts moet voeren, anders dan bij het groeten.

[AR] Alweer een leidsels vraag: leidsels met meerdere lussen in dit topic staan een aantal adressen waar je lussenleidsels (loop reins) kan kopen.

ALs het echt niet mag, kan je inderdaad dispensatie aanvragen. Als het voor jou maar gemakkelijker wordt, dat is toch het doel. Dat jij lekker rijdt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:12

Janouk: bedankt voor het meedenken. Heb de reglementen ook al doorgespit. Wat ik kan vinden is dat je bij het groeten de zweep rechts moet houden, maar verder staat er niets over links of rechts. Van de leidsels kan ik niets vinden wat wel/niet mag, dus ik heb voor de zekerheid een mail gestuurd naar Arjan Coppoolse van de knhs.
Bij die leidselklemmen zie ik zo 1 lus, maar in de marathon wil ik ze ook korter kunnen nemen, dus dan zou je meerdere klemmen moeten gaan gebruiken denk ik.

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:10

Zou misschien een oplossing kunnen zijn die lussen! Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt Tine!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:29

Wat staat je nieuwe wagen prachtig achter Rembrand Tine, nu met zo'n actie foto (en jullie ook helemaal 'in stijl') zie je dat pas echt goed *D

Hier aan de 3e was en dan is alles weer opgeruimd (toch wel erg handig zo'n gehuurde caravan ipv in je eigen tent) en vanmiddag zoonlief wegbrengen naar zijn neefje en nichtje in Eindhoven waar hij paar dagen blijft logeren. Kind heeft het maar druk in zijn vakantie :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:22

Tine, ik hoop dat het mag. Maar het zal in de training ook al fijn zijn.
Scheelt in dagelijkse training

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:30

Goeiemorgen!

Ik weet dat Rhine_ ook ontheffing heeft en met lussen rijdt, maar die rijdt Para Equestrian.
Wie weet staat hier nog iets bruikbaars tussen: leidselvragen op de FAQ

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:20

Nou, tada

Vandaag is Samoerai (Patrick wilde graag een stoere naam) bij ons thuis gekomen. Eerst even kennis maken op stal, dat ging heel rustig. Ze ging ook al heel snel aan haar hooi knabbelen.
Nu staan ze allemaal in de winterwei. Samoerai in haar eigen stukje, wat in 2en is gedeeld. Een grasstuk en een zandstuk. Omdat ze het laatste half jaar in ieder geval niet op de wei heeft gestaan, moeten we het grazen even rustig aan opbouwen, dus na een half uurtje is ze terug op het zand gezet (met hooi natuurlijk). Ik geloof dat ze het daar niet helemaal mee eens was

Voor de belangstellenden, officieel heet ze Sihraj (NRPS), Krimh x Kantjes Carlando, 8 jaar, 1,36.8 groot.

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:24

Ze is prachtig, Tine *\o/* <3 , ziet er mooi tevreden uit en wat lijkt ze groot zo op voorgrond op de laatste foto. Heel veel plezier voor je zoon met deze knapperd!

*zag verder nog mooie foto's van Tine, heb geen ervaring met lussen, heb wel klemmen liggen, maar nog niet gebruikt, waren voor dochter gedacht, zag nog de Janouk een zware nacht had met de lammetjes, fjordje weer fijn voor de wagen *\o/* )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:28

wow wat een knappe pony. Snap dat je daar voor valt. _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:33

Ik mag hem van manlief niet laten beleren voor de kar (denk dat hij daar wel eens heel ver zou kunnen komen, ze heeft zulke goede bewegingen), omdat hij anders na een jaar of 4/5 nooit meer verkocht zal worden :D Denk dat hij gelijk heeft.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:45

dus...beleren die knappe pony <3 ha ha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:46

Hahaha, ik heb gezegd dat alles wat hier nog komt beleerd gaat worden voor de wagen, bevalt me erg goed en tja, manlief kent ons al; hier gaat sowieso niks weg :D :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:46

Mooie pony Tine, en fijn karakter in de ouderlijnen !! dat komt vast helemaal goed, en erg leuke naam bedacht !
heel veel plezier samen toegewenst ! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:38

Bedankt voor jullie reacties. Krimh schijnt erg fijn en goed paard te zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:12

En Kantje's Carlando ook :j . Gave pony, Tine!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:25

Mooie pony Tine!. En mooie naam. Gat vast goed komen in de groep.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:00

Wat een leuke pony Tine!! En een hele stoere naam!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:31

Tine gave pony, voor je zoon.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:46

Gisteren dagje gegroomd bij de endurance in Ommen. Gezellig met team Hippo.
Over 2 weken gaat Melissa met onze zelko in Ermelo hun klasse 2 debuut maken.
De dag ervoor ik on Den Ham ons marathon debuut. Word een druk weekendje dan.

Nu nog ff genieten in de zon. Zomer db naar les.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:29

Zoonlief heeft net zijn 1e dressuurles gehad met Samoerai en dat ging echt heel fijn. Pony is zoooo braaf. Was best spannend, alles nieuw natuurlijk, maar geen stap verkeerd. Ik geloof dat ik verliefd ben :D Juf vond hem (haar....) ook erg leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:34

Wat een super gave pony _/-\o_ wat een onzin wat je man zegt over beleren voor de kar dat je haar dan niet meer verkocht krijgt, ik denk juist eerder wel, immers die grotere C pony's zijn een erg fijn maatje. En wat Biancocoo zegt, Krimh is geeft super karakters (Carlando ken ik verder niet kan daar niets over zeggen) dapper en will to please maar geen 'watjes'. Soort Ollies zeg maar als ik zo vrij mag zijn =:)

Gaaf zeg Baudyh dat Zelko zijn klasse II debuut gaat doen in Ermelo. Wij zijn er ook (Crazymel en ik zei de gek). Zien we elkaar wel weer *\o/*
Ik ga komende zaterdag vrijwilligen bij de CEI in Ermelo. Is internationale wedstrijd met flink deelnemersveld. Erg veel zin in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:38

VHU: manlief denkt niet dat hij dan slechter verkocht wordt (in tegendeel, zeker als hij hoog zou komen). Hij wordt dan niet meer verkocht, omdat we hem dan zelf willen houden :D En eigenlijk hebben we afgesproken dat deze pony na 4/5 jaar wel weer weggaat, om plaats te maken voor een D pony. We gaan het wel zien, maar ik denk dat deze het super zou doen voor de wagen. Zal ik wel een andere wagen en ander tuig moeten hebben....

Kantjes Carlando is zoon van Kantjes Rinaldo. Dat schijnt ook bekende naam te zijn.