[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:11

He bah hier regen... Voorjaar was van korte duur en is weer voorbij...

Jammer Tine dat je niet op buitenrit kon.
Poeltje heel veel sterkte met je oma's!
Tallechie pff taai vergadering tot zo laat.

Zo, protocollen zijn geprint voor a.s. zaterdag.
Omdat ik eerst zelf moet rijden, moet ik alles super extra goed klaarleggen met instructies erbij.
Maar nu eerst even stofzuigen en was ophangen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:31

heel veel sterkte poeltje,
2 oma's tegelijk, pfff

:(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:02

Net gemend met Rembrand, maar denk dat hij de wind onder de staart had ofzo. Want de turbo stond goed aan. Nou ja, had niets te klagen over de impuls :D Morgen maar in de herkansing.

Nu ga ik verder met megadruk programma hier. Het is weer donderdag...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:07

Frensie regen....bah...
Tine..balen van je buitenrit.
Aks...die berg..is alleen maar kleiner geworden !! *\%/* super gedaan, je komt er echt !! +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:31

Nou ondertussen naar poown geweest en zo ongeveer compleet versleten maar goed :') en *\o/* auto is zonder enige opmerkingen door APK. Ongelovelijk ding is 10 jaar oud met 292000 km op de teller en ook nog een Alfa Romeo (niet bepaald dat je zegt wat een betrouwbaar merk := ). Dus we kunnen er weer een jaartje tegenaan :D (is erg fijn want het is een super fijne auto om trailer mee te trekken).

Rembrandt wind onder de steert :):) voorjaar in z'n bol zeker!
Hier is het nog heerlijk weer trouwens, echt beetje zwoelig.

Aks je kunt het, stug doorbuffelen en echt er komt dan ooit een eind aan (bij voorkeur zsm en dit studiejaar :j ).

Manlief komt morgen weer thuis. Heb hem wel gemist. Erg saai zo zonder man :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:36

VHU: fijn dat man weer thuiskomt, is toch best tijdje weggeweest. Is het allemaal goed gegaan zonder tolk?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:44

Ja gelukkig wel. Hij reist vanavond/morgen terug maar ben dan ook wel blij als hij er uiteindelijk echt is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:48

Gelukkig kloppen de voorspellingen vaak niet. Laten we hopen dat dat nu ook zo is. Komende week geven ze onder andere -9 op en zware sneeuwbuien op zaterdag 16 maart (districtskampioenschappen). Laten we toch hopen dat dat niet waar is. Ik moet al zelf rijden, omdat manlief er niet bij kan zijn. Eigenlijk kan ik niet zon eind zelf rijden, dus zal onderweg ook nog moeten pauzeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:54

**gaat nu toch ook echt buienradar checken**

Zou zo jammer zijn als het toch nog zo gaat sneeuwen / zulk slecht weer wordt. Even ego maar we zitten in perfecte opbouw naar rustige 22 km van Kootwijkerbroek de 23e maart. Zou precies kunnen als Ollie zich zo blijft houden als nu maar dan moet ik wel goed weer hebben. Ik heb nog vier ritten nodig waarbij we rustig km's kunnen maken, wilde morgen, maandag, dan donderdag en de laatste rit van plm 18 km de 17e of 18e maart....die moet ik echt nog wel maken anders heeft ze gewoon te weinig km's gemaakt. Als ze die 17e of 18e een goede rit 18 km doet kan ze ook wel de 22 km aan van KWB op rustig tempo natuurlijk (lees 8 km/uur). We doen het echt voor de ervaring van naar wedstrijd, trailerrit, tussen andere paarden etc. Zie het dus meer als georganiseerde buitenrit :D

Naja we zien wel. KWB is altijd een lastige qua voorbereiding wat het weer betreft.

Da's niet fijn als je dan zo'n stuk moet rijden, alleen en met zulk slecht weer Tine.... :n

**buienradar gecheckt**
http://www.buienradar.nl/weerbericht-ne ... ot-9-dagen ... nou da's inderdaad weinig hoopvol...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-03-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:58

VHU: klinkt wel als een strakke planning. Anders eentje zoeken waarbij je net wat meer tijd hebt?

Tja, manlief is voorzitter en wordt wel geacht aanwezig te zijn bij de clubkampioenschappen he? Eigenlijk hoor ik er ook bij te zijn....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:00

@Tine er komen er nog genoeg natuurlijk, maar dit is gewoon altijd een leuke, gezellig, goed georganiseerd en redelijk in de buurt (1.5 uur rijden hahaha).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:51

Hhi fijn dat auto is goed gekeurd!! En dat je man weer bijna thuis is :)

Ook ik hoop dat weersvoorspellingen niet kloppen... Net weer in traing met sil, wou m al gaan verlossen van zijn wintervacht, maar daar wacht ik dam nog maar ff mee.

Vandaag geen tijd voor sil. Om 7 uur met de sportschool hardlopen en daarna weer meten en wegen!!
Vind het een beetje eng aangezien ik nogal een opgezwollen gevoel heb de laatste tijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:40

Vreemd he ?? dat het weer zo veranderd...het maakt mij niet zo veel uit, momenteel te veel pijn in mijn lijf door die wisseling van luchtvochtigheid enzo..dus balen.
Misschien neem ik morgen de hondjes wel mee met de step...ze waren zo druk vandaag.. -O-

goed van je auto vhu ! en wat heerlijk dat je man thuis komt..was best lang zo alleen !! duimt voor veilige terugreis !
Tine..oei...even goed uitrusten voordat je zo ver gaat rijden met het hele spul.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:43

Oeiii gas rekening is binnen :P je kan eraan zien dat we het niet koud hebben gehad deze winter haha!
Hopelijk volgend jaar minder kosten, aangezien we nu CV hebben ipv oude gevelkachels.

Balen Biancacoo dat je veel pijn hebt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:06

Tine balen dat je zo'n eind eigenlijk niet kan rijden. En je kan natuurlijk niet eerder komen.. heb hier wel slaapplek en stal is ook te regelen... maar je kan natuurlijk niet zo maar weg...

vhu super van je auto...

en deze weersverwachtingen wil ik ook niet horen... had net goede voornemens voor buiten rijden en extra trainingen

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:02

hey hey, heb me voorgenomen om niet alleen lezer, maar ook schrijver te zijn, zie van alles voorbij komen.... dus doe mijn best geen namen en paarden en situaties door elkaar te halen. Zit nu achter pc marktplaats te vullen met boeken, baby kleertjes en andere dingen, opruimwoede denk ik dan maar........hihi. Moch iemand nog iets zoeken qua hondenboeken (paar dingen van Gaus, Spelletjes met hond etc... westernboek... pb maar)

@Poeltje, verdorrie...... 2 oma's dat is niet leuk, veel sterkte.
@ vhu leuke foto van aanspanning gezien, heerlijk, moet altijd lachen om die kleine oren bij dit soort foto's, ik mis dan de navigatie zeg maar :D
@fjord in zweet, zo ver ik weet, heeft het met name te maken met zweten van inspanning........... niet van zon... is wel zweet, maar ga maar eens met minder weerstand als een dolle kiep Spinning-training doen, of je zweet omdat je lekker in zonnetje zit, maar mss zit ik er naast. Succes.
@tallachie hand gestoten, au kan zo zeer doen.
@hondjes Biancoo (heb ik nou goede Bianca?) druk dus morgen het haasje met de step..
@vhu trouwe alfa komt braaf door keuring
@tine gaat paard vangen....... ik rammel met bak brok............ dan worden ezels errug snel.... jawel

Ow ja, en de sneeuw voorspellingen, blegh! Zucht, kreun en steun, (ziet zich alweer sjouwen met plantenbakken die ik enthousiast buiten heb gezet).

nou ben natuurlijk de helft vergeten............. sorry....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:03

Moet nog steeds zonder auto alles doen dus op de fiets naar stage geweest, daarna nog ergens anders heen geweest (later meer), ondertussen 1,5 uur gefietst... Nu dus moe. Moet echt meer aan mij conditie gaan doen dus.

Vanavond bankhangen, administratie, wedstrijden voorbereiden, studie en dat soort dingetjes....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:08

Hier ook echt wel fiets- metro- en trein moe :+ ben ook niets meer gewend :o
Wat vervelend Biancocoo dat je lijf zo reageert... heb je en zsjipz weer en een rotlijf :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:18

goedeavond

ik ga met de mooie samenvatting van ezelvrouwtje mee..

gisteravond met land rover en trailer naar les geweest. harry had een vergadering voor de arabo wedstrijd..
ik had uzma mee. en die liep van het begin af aan echt gewoon super lekker licht op 2 leidsels, stelling buiging super, met de overgangen netjes met koppie op zijn plek. daarna nog even de proef geoefend. zitten hier en daar wat puntjes in die nog verbeterd moeten worden, maar over het geheel ben ik super tevreden met hoe uzma op het moment loopt.

ook nog met de hartslagmeters aan het spelen geweest. dat is best leuk speelgoed, weet alleen niet hoe het ging want harry moest ze nog uitlezen..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:45

zo tuig weer schoon en ingevet. Weer een paar uur zoet mee geweest. Wat een opluchting zal dat wezen als ik straks kunststof tuig heb. Dat gepOets altijd. Nu met handen schoon aan het weken in bad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:29

Heb de les overleefd. Ben wel 1000 keer van angst doodgegaan, maar goed, Thabor was braaf. Dressuurmatig zijn we wel weer helemaal terug bij af, maar dat is nu even minder belangrijk. Eerst dat vertrouwen weer zien te krijgen. Hopelijk kan ik volgende week weer springles krijgen, dat bevordert het vertrouwen heel erg.

Nu wachten tot hij droog is, kan hij buiten weer nat worden. :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:51

Kan niet slapen ... >;)

Was te vroeg gaan slapen nu wakker met hoofd vol van van alles. Ik moet morgen heel veel doen en ben nu alvast maar dingen aan het 'klaarzetten' (mail, stukken van school) hoop dat dat helpt in het rustig krijgen van hoofd en daardoor weer slaperig worden ...

Zou het helpen Tine als iemand anders Thabor ment en jij gewoon paar keer meerijdt? Ben je zo dapper aan het rijden met Rembrand ondanks wind onder de steert zeg maar en dan is Thabor braaf maar heb je last van je angst... vervelend is dat dan he. Ik had dat dan was ik aan het mennen met bijv Snuitje en Rattan, soort explosiegevaar tweespan, maar dan was ik dus echt niet bang, hooguit boos := maar dan stapte ik daarna achter Bente en was ik toch gewoon weer veel te voorzichtig en durfde niet door te pakken.

Mens zit soms raar in elkaar he.

Nou begin te :O hoop dat ik zo verder kan :Z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 06:09

ik ook niet..........ben ook al wakker.

Tijd om bij te lezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:59

Goedemorgen..
Tine..tja..die angst met Thabor..lijkt mij echt niet fijn, ik heb dat zelf ook gehad, met Melody had ik dat bijna niet meer, ik zag wel veel spoken onderweg, en dan deed zij helemaal niets....de angst zit soms diep, en ik moet zeggen dat ik er vrede mee heb dat ik geen paard meer voor de kar hoef te zetten.. :o

Aanstaand najaar..4 hondjes.. :# voor de kar..dat is ook megaspannend , maar ik kan gelukkig volledig vertrouwen op Dakota en Eagle, die doen alles wat ik vraag, toppers !
nadeel is soms wel...geen leidsels..alles op vertrouwen en stem ! bijzonder om mee te maken.

Tine, ik hoop dat je het vertrouwen in Thabor krijgt net als dat je dat met Rembrand hebt !
Vhu....wakker midden in de nacht..en ? weer wat verder kunnen slapen ?
Janouk ook al zo vroeg, hoe is het gegaan met Image en haar eerste weide bezoek ? ik las op fb...altijd spannend voor haar.
En Janouk..weer met haar aan het rijden onder het zadel ? is ze al weer wat meer into the mood, of nog steeds her royall badness.... :roll:
Baudyh..wat voor kunstof tuig ga je aanschaffen.
Lanouska met Uzma naar de les, heb je dit weekeind wedstrijd ?
Tallechie die ook zonder auto moet.....en aan conditie moet werken..same here...
Ezelvrouwtje maakt een supersamenvatting +:)+ en heeft schoonmaak en zet alles op mp..
soms verdien je daar best veel aan, ik heb een poosje geleden ook van alles verkocht ! super.
Plantjes buiten zetten..pas na moederdag he ???!! anders te veel kans op nachtvorst enzo... >;) bah..

verder..gisteren weer veel spanning tussen pup van 5,5 maanden en alfa teef Dakota ^) ....om vannacht vechten te voorkomen maar even apart gezet....vandaag weer buiten ravotten samen en dan zal alles wel weer okee zijn. maffe dieren zijn het toch := .

Druilerig nat buiten..zoontje is nog steeds erg verkouden, dus ik ga met hem niet samen op de fiets vandaag..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:23

Goedemorgen.

Geen wedstrijd dit weekend. Wel 4 span les..
Volgende week gaan we naar tolbert. 30 maart heb ik zelf wedstrijd met uzma in assen op de arabo wedstrijd..