Okee..... heb een mail gekregen waar ik uit op maak dat ik "haast" moet maken als ik mee wil doen met de marathon in Schinveld. Ik heb werkelijk nog geen flauw idee waar ik aan zou ga beginnen als recreant, dus wie kan me middels links of zelf vertellen wat het van begin tot het eind precies inhoudt?
Wat weet ik wel: het bestaat uit een dressuurproef, vaardigheidsproef en marathon. Dressuur en vaardigheid is (door schade en schande) bekend, maar de marathon?
Dit schrijft de FAQ nog over de marathon:
Citaat:
De marathon bestaat uit 6 hindernissen en een wegparcours. Bij elkaar is een marathon ongeveer 15 km, waarvan 1 km stap en de rest draf. In het wegparcours moet je een vastgestelde snelheid aannemen, ben je te laat of te vroeg, krijg je strafpunten.
De hindernissen moeten natuurlijk zo snel mogelijk en tellen hard mee in het klassement.
Je hebt een wegtraject en 6 hindernissen, die je qua route foutloos en zo snel mogelijk moet rijden. Voorbeelden van de hindernissen kan ik vinden op YouTube. Maar verder..... het wegparcours, in stap en draf? Wat is de vastgestelde snelheid en wanneer ben je te vroeg en wanneer te laat? Stopwatches om tijd op te nemen, stop te zetten..... wat wanneer waarom hoe? Hier op stal wordt het verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar ik snap er weinig van en kan me er ook niks bij voorstellen. Schema'tje dat aan de koets zit, ziet er uit als abracadabra....
Ik zag dat er op 11 / 12 augustus in Ysselsteyn een marathon is. Bij wie zou ik eens mogen groomen om te zien wat nou de bedoeling is?