[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:57

Evelli schreef:
Dennis schreef:
Jij ook VHU :+

Ja dat is waar...... Hmmmn wat doe ik met al die mensen die het weten
.... ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> :D

Neee, de vraag is wat doe je met al die mensen die het NIET weten hahahah

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:58

Lekker laten wachten tot er meer bekend is :+ dat is makkelijker als degene die het wel weten in toom houden :D }>

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:59

Ik, makkelijk in toom te houden? Kijk maar uit :P.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:00

Jij bent de makkelijkste :+ weet je hoe klein!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:03

Ze pest me omdat ik maar klein ben ^) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:04

Ik ben ook heel goed in het bewaren van geheimen :D
@Dennis, dat is geen pesten, dat is gewoon zo hahaha.

@Lanouska, welk paard is het die rechtsvoor staat in de hindernissen, zo die blijft er echt aan werken zeg, die links staat heeft volgens mij op H5 de pijp aardig uit maar die ander dus totaal niet 8-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:07

Pesten? Is toch gewoon de waarheid :+ :D
Goed zo VHU :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:10

Nou zoonlief gaat lekker spelen bij vriendje en ik hoef hem pas om 19.00 uur op te halen, dan heeft hij ook al gegeten, dus deze %) gaat even lekker naar bed, ben kapot :Z

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:11

Slaap lekker!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:30

VHU: slaap lekker! Geniet ervan zou ik zo zeggen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:54

%) nou slapen lukt niet echt, kreeg paar SMS'jes _-:( had telefoon dus niet goed uitgezet en daarna iemand die een pakketje kwijt wilde voor de buren :roll: duszzz.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:55

@ vhu dat is uzma en arjan staat links die is niet moe maar loopt liever achter arjan had kwa hartslag in het begin 32 in de rust 48 en aan het eind 52 dus dat is heel goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:56

Oooow dat is zo balen he :\ als je wilt slapen en dat van alles je stoort!

Eens bedenken wat ik ga eten vanaaf :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:10

Arjen windt zich niet op :+ die Uzma wat een ding zeg.
Hier net alvast maar klaargemaakt, had enorme honger :9 pangasius filetstukjes voor in de wok, ravioli, sla/tomaat en heerlijk dille-sausje.
Denk eigenlijk dat ik gewoon soort van uitgehongerd was hahaha.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:45

Zo wat een geklets weer! Heb alles bijgelezen, hard gelachen om de vrijheidsdressuurpony van Janouk.
Ik ben weer thuis van een druk dagje.
Vanochtend revalidatie gehad. Mijn moeder was mee naar de maatschappelijk werkster, zij wil graag een paar keer een sessie met familie erbij. Manlief kan onmogelijk op maandagochtend van de zaak weg, moeders is kleuterjuf maar kon wel wat regelen met de directeur.
Na de revalidatie door naar Utrecht voor vergadering/afscheid van werk. Alle collega's hadden een roos met een kaartje mee, heel erg lief! En nog een grote bos bloemen van de baas, dus huis vol bloemen nu.

Was van plan om vanavond te rijden, maar doe het maar niet. Ik heb nu van de ergotherapeut lijsten gekregen om in te vullen. Elke activiteit die ik doe vul ik in en die geef ik punten naar aanleiding van hoeveel energie het me kost of oplevert. Aan het eind van de dag moet ik op een bepaald puntenaantal uitkomen. Teveel punten betekent dat ik die dag teveel gedaan heb, te weinig punten heb ik te weinig gedaan. Allebei is niet goed, ik moet proberen om rond die punten uit te komen. Dus als ik vanavond nog ga rijden, zit ik te hoog qua punten. (En ik ben ook te moe om nog te rijden, paardje vindt een extra dagje vrij helemaal niet erg).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:51

Even heel erg ego :o , dochterlief had vandaag een vrije dag en die net goed benut en een flink lange rit gemaakt met d'r pony, heerlijk uitgewaaid *\o/* . Wij wonen hier nog niet zo lang, dus nog steeds nieuwe stukjes uitproberen :D . Moeten wel echt geschoren worden, ze staat nu binnen met hooi, maar daar wordt ze niet vrolijk van, de rest lekker op de wei. Eens kijken hoe lang het duurt eer ze droog is.
Wordt wel flink inpakken die pony's als ze geschoren staan en ze voornamelijk dag en nacht op de wei staan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:52

@frensie: lief van je collega's.

@Vhu: das lekker tot 19:00 :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:57

Fijn dat jullie lekker hebben uitgewaaid Avaluna!

Maar je weet toch dat een pony niet droog hoeft te zijn voor ze het land op gaan? Ze moeten alleen weer goed op temp zijn en op adem en dan kunnen ze al weer lekker naar buiten.
[BEH] Geen dekens wel bezweet paard hoe doen julie dat?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:04

@Evelli: ik "weet" :') , maar ik vind het echt geen prettig idee, zeker hier niet in het open veld. Dus wachten totdat ze goed droog is en dan weer mooi mét dekens de wei op :D .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:10

Okee :) denk zeg het even, veel mensen weten het niet namelijk.
Pleur ze altijd gewoon weer de wei op als ze op adem zijn en een beetje afgekoeld :)

Keet stond gister in de stortregen in de paddock, maar wilde er wel errrug graag uit. Dus toen ik het hek open deed ging ze vast op pad richting de box :+ lekker ding is het ook :D
Lekker een emmer warme slobber voor haar gemaakt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:19

Evelli schreef:
Fijn dat jullie lekker hebben uitgewaaid Avaluna!

Maar je weet toch dat een pony niet droog hoeft te zijn voor ze het land op gaan? Ze moeten alleen weer goed op temp zijn en op adem en dan kunnen ze al weer lekker naar buiten.http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=1544720

Toch vindt niet ieder paard dit prettig. Als ik dat met pony doe, wordt hij echt ziek. Heeft ook een heel dikke vacht. Ik wacht ook niet tot hij 100% droog is, maar nat kan hier echt niet.

Hangt ook van de schuilmogelijkheden af denk ik. Hier alleen wat bomen om onder te schuilen, dat vind ik dan niet voldoende. Ben vast een watje :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:46

Citaat:
hard gelachen om de vrijheidsdressuurpony van Janouk.

Vandaar dat mijn man ook vreest voor weer nieuwe inspiratie bij mij in de vrijheidsdressuur. :D
ik heb plechtig beloofd dat ik alleen voor de Spaanse pas ga, flemen en benen kruisen.
Buiging, jambette, targetten kan ze al.
Overigens vindt mijn man het wel leuk dat mijn paarden s morgens altijd heel diep buigen, voordat ze eten krijgen. Dat geeft een goed gevoel; zoveel dankbaarheid hahaha :D
Dat heeft mijn oude pony ooit zichzelf aangeleerd en steeds de nieuwe paarden daarmee opgevoed. Zo mesten ze in de paddock ook allemaal in dezelfde hoek op 1 hoop; ook een erfenis van mijn oude pony, die haatte het als de paarden ergens anders mestten. Ze is al 7 jaar dood, maar haar geest houdt nog steeds de discipline hier vast. _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:54

Wat grappig Janouk!
Bij een van mijn vorige stallen hadden ze een fokmerrie die haar veulentjes ook altijd op een bepaalde manier opvoedde vwb mesten in de box, ook van die 'een plek poeperds', zeer handig :+ en ze hengelden altijd met eten uit de voerbak met hun linker voorbeentje, dat was dan weer wat minder handig :D

Zo lekker toch nog uurtje geslapen, viel gewoon in slaap achter correctiewerk := dus blijkbaar toch gewoon moe :+ .
Klinkt als goed systeem Frensie, maar ook lastig, want hoe bepaal je nu wat je hoeveel energie kost? Paardrijden levert vaak ook energie op. Een enkel gesprek kan zoveel energie kosten dat je er de rest van de dag mee zoet bent. Maar het gaat er vast ook om dat je bewust je dag indeelt en dergelijke.

Vandaag trouwens een spierpijn van mijn springacties van gisteren :D

@Avaluna wat leuk zeg van je dochter, die heeft er toch ook steeds meer plezier in!
Het ligt ook erg aan de vacht van je pony/paard hoe nat, nat is. Goed uitstappen doet ook veel, maar Snuitje heeft van die lange zijdeachtige winterharen die helemaal doorweekt zijn als hij hard heeft gewerkt, het gaat niet echt mooi uitstaan als een soort isolatiedekentje, Simba had een wat stugger vachtje, dichter behaard zeg maar en minder langere haren, met soort van ondervachtje wat dan een isolatiedekentje was. Ik kon hem prima wat nat (wel op adem natuurlijk) gewoon weer buiten zetten. Bij Snuit had ik er toch nooit echt een goed gevoel over. Met paard werk ik altijd met coolertje. Als ze dan nat zijn of bezweet gaat eerst coolertje erover en dan na half uurtje echte deken. Als ze goed op conditie zijn, althans, is mijn ervaring, en niet te dik in het haar, zijn ze na half uurtje coolertje bij mij meestal wel zover dat deken er weer op kan.

Klopt ook niet volgens de NH-theorie maar het werkt altijd wel :x
Alleen is tocht altijd gevaarlijk, en dan vind ik het op stallen altijd weer moeilijker dan in een paddock/inloopstal.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:59

Deed ook altijd op adem stappen + 5 minuten (haha, voor de zekerheid) en dan hup het land weer in.
Als ik ze echt nat had dan op adem stappen en 15-30 minuten met een zweetdekentje in de stal en dan kaal het land weer in.
Nu ik ze geschoren heb stap ik ze onder de zweetdeken tot ze droog zijn, wil zeker niet dat ze ziekig worden omdat ik ze nou zo nodig moest scheren. :)

Vanmiddag lekker met Spirit aan de gang geweest. Beestje is wel ervaren voor de wagen, maar met een "nieuwe" pony ben ik toch altijd voorzichtig. Daarbij, hoofdstelletje met oogkleppen vergeten dus hebben we hem zonder kleppen ingespannen en dan is het ook maar afwachten hoe hij daar weer op reageert, dus even een lijntje eraan voor de zekerheid.
Afbeelding
eerst ik ff kijken of hij echt achterlijk zou doen.

Afbeelding
Nou, dat viel wel mee, dus al gauw lijntje eraf

Afbeelding
En dan even goed vasthouden, stilstaan is niet zn sterkste kant haha. mn vriendin (en zijn eigenaresse) rustig voorbereiden om op de kar te stappen

Afbeelding
lijntje er weer even aan, tis voor haar helemaal de eerste keer met deze pony :)

Afbeelding
maar al gauw ging dat ook los en hebben ze lekker kunnen rijden in het bakje :)

Al met al dus een succesvolle middag :) Wilde het toch even delen hier haha.
Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:18

hij is breed lacuun??
Of komt dat door je tuigje dat het zo lijkt? (is die bertha toch?)

knap ding :j mag ze met recht trots op zijn. wat een haarbal! :9