[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:56

Laura gelukkig maakt je oma het goed!

VHU ja Sil bokt wel eens.. gister nog.. we zaten gewoon in een rustig drafje en toen liet ik mijn teugels even vieren zodat hij wat meer ruimte had.. en inene begint hij te bokken. Heb er nu een strotouw omheen, dus veel gebeurt er niet, maar toch maar een mooie slagriem besteld :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:56

@Rivaldo, dat is fijn dat ze op zaal ligt. Ik heb ook soms van die rare gevoelens/dromen. Soms komen ze uit, soms niet. Hou er niet van moet ik zeggen als ik zoiets heb.
Gewoon met foto-verklein programma'tje van bokt en dan uploaden in je profiel dat lukt niet?
@Jenkins, mega-slagriem erom :+ knap van je dat je je er niet door laat afschrikken, weet nog wel dat je vertelde dat ze het een keer had gedaan had voor je gehoopt dat het afgelopen was. Maar wat je zegt met slagriem kunnen ze niet zoveel. Dus lekker erom heen laten dat ding/ die touwtjes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:00

Lacuna gefeliciteerd met het veulen.
IT ik zou het niet weten
VHU denk indd dat dribbel mijn auto leuk vond. Ik weet ook niet hoe onze kat zal reageren, maar als het hem nu te druk wordt gaat hij weg. Maar heb hem nog nooit bij een huilende baby gehad. Op de kinderkamer kan de kat niet komen
Laura moet je even op foto verkleinen zoeken op bokt. Dan kun je een foto verkleinen. Dan die foto opslaan als en dan kun je de foto via gebruikerspaneel uploaden.
VHU heel veel succes met de wedstrijd. Komt helemaal goed
Laura fijn dat het het met je oma naar omstandigheden goed gaat.

Ik heb net geprobeerd even te slapen, maar is niet gelukt. Helaas.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:02

Nou eigenlijk als hij bokt word ik alleen maar fanatieker :P Ben nog altijd wel beetje zenuwachtig en gespannen op de kar, maar als hij bokt word ik woest en zet ik hem pas echt aan het werk haha.

Wat voor wedstrijd heb je morge VHU (heb ik denk ik even overheen gelezen)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:12

Lacuna: GEFELICITEERD! Wat gaaf, toch nog een merrietje! Lotte <3
IT: Tja lastig joh! Misschien voor nu dan toch maar de dag verdelen over de pony's.
VHU: Heb je dit weekend je mendurance? Gaaf joh, volgens mij word het ook nog best aardig weer ook!
Rivaldo: Fijn dat het al wat beter gaat met je oma! Dat was wel even heel plotseling ofniet?
Jenkins word fanatiek van bokkende Sil.

Moet nu aan de trailer gaan werken, maar eigenlijk heb ik nu geen zin, haha

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:14

Gelukkig gaat het beter met je oma Rivaldo.

Lastig probleem IT, ik weet niet goed wat voor advies ik je moet geven.

Vanhuisuit, ik ben het niet zelf op mijn ava. Deze ava is geschoten toen ik 7 jaar geleden dat paard ging uitproberen (er zit een eventingruiter op), ik heb het paard toen gekocht.

Ikzelf en mijn man hebben er de afgelopen jaren erg veel plezier mee gehad, we hebben er beide dressuurwedstrijden en oefencrossen mee gereden en spring- en crosslessen meegevolgd. Op beide vlakken was ze een indrukwekkende verschijning. We hebben afgelopen najaar afscheid van haar moeten nemen ivm chronische lichamelijke klachten, helaas hebben we haar daardoor geen fijn pensioen in een wei kunnen geven.

Jenkins, wij hebben geen slagriem.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:21

@vhu; veel plezier met je wedstrijd :j

@it; stoute pony! Waarom wil je rafiki niet castreren trouwens? of lees ik dat fout?

slagriem heb ik niet :)

ik ga eerst even eten :D

Ohja, rosan, gefeliciteerd met babylotte tuurlijk he!! :+:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:25

ik wil Rafik nú nog niet castreren.
wil hem graag dit jaar nog 1x als hengstje naar de keuring doen.
maar goed als dat een oplossing zou (moeten) zijn.... ik denk (weet bijna zeker) dat dat niet helpt om het 'jagen' van lammetjes tegen te gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:29

kun je rafiki niet tijdelijk ergens anders onder brengen?
Omdat je aangeeft dat de anderen het nooit hebben gedaan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:32

Woehoehoe, wat gaan jullie weer hard.

Ik sluit me in ieder geval aan bij samenvattingen, ben ik gedekt, mocht ik iemand vergeten.

Lacuna: Zag mooi veulen en knappe merrie.
VHU: heel veel plezier alvast!!!
IT: stoute pony's
Jenkins: hier geen slagriem
Rivaldo: goed bericht
Tallechie: meeste tips heb je al gekregen voor hond met kind. zou het zo even niet verder weten. Maar duidelijke regels zijn altijd belangrijk, nu ook zorgen dat je hem niet teveel aandacht geeft, dan is overgang niet zo groot.

Heb vanmorgen na bezoek van de tandarts met Rembrand een buitenritje hier in het veld gemaakt. Naast onze nieuwe zomerwei, achterste stuk is nog bos. Daar wonen een paar reeen. Die schrokken van ons, waardoor Rembrand ook schrok. Gelukkig ging hij er niet vandoor, want dan was ik denk ik niet blijven zitten. We zijn weer vriendjes <3 . Later liep een van die herten zigzaggend voor ons uit, maar dat deed hem ñiets.

Vanmiddag samen met zoontje een heel schrik/freestyle parcours opgezet voor morgen.

Heb net geprobeerd de eigenaar van eerste paard waar we zondag heen gaan te bellen, krijg nl helemaal geen reactie meer op mail. Wil wel weten of het doorgaat, dat we niet het hele eind met trailer op pad gaan en dan blijkt dat hij toch verkocht is. Wordt hier wel beetje moe van, zeg maar.

Nou, ik ga nog wat klussen doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:34

Ik rijd ook niet met slagriem. Gelukkig nog nooit nodig gehad. Ferro heeft 1x gebokt
en hij schrok er zelf meer van dan ikzelf.

Vervelend IT snap dat het voor de lammetjes ook niet leuk is. Ik zou niet
weten wat je moet doen maar denk dat castreren niet helpt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:40

Tallechie, ik zou niet weten waar.
bovendien deden wobbe en ivy het eerder nooit.
maar wat de shet van stalgenootje doet/deed weet ik niet.
maar feit is dat ze er blijkbaar alle 4 niet echt vriendelijk tegen doen.
maar in het mailtje leek het net alsof Rafiki afgeschilderd word als 1 of ander moordende jaarling.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:41

zo :)
Ik heb met dids een trainingsritje gereden. We moeten namelijk wel wat snelheids-conditie opdoen voor de TREC :)
Mijn idee was dat hij vast wel rustiger ging draven als hij moe werd _O- maar volgens mij zou dat beest zich doodrennen voor me :')

ga zo eens kijken wat de gps gegevens van onze rit zijn (gem-snelheid, etc :) )
Daarna Dids een halve strook gras bij gegeven, hij doet het heel netjes, ik voel al ribjes!! :):) (moet wel nog duwen, maar dat lukte me eerrst niet :)) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:44

Superslanke dids straks. Kan ik nog een voorbeeld aan nemen :o Afvallen wil niet zo erg lukken.

Trouwens, heel gek. Rembrand stond vanmorgen tijdens de behandeling van de tandarts echt te genieten. :wow: Zag er heel grappig uit. Pony ging ook weer beter dan vorig jaar. Nog wel met verdovingspasta, maar hij heeft niet meer op achterbeentjes gestaan. En stond er over het algemeen ook veel relaxter bij.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:48

Biancacoo schreef:
Jellee, wat een naar bericht ! hoe lang hebben jullie de hond al ?

Van pups af aan.. bijna 12 jaar dus.

De rest, bedankt voor de lieve berichtjes.

Zal zo even bijlezen!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:53

Laura fijn dat t iets beter gaat je met je oma.
Lacuna, prachtig veulentje gefeliciteerd!
Kim, lastig probleem weer. Maar de stal eigenaar heeft toch wel meer land als dat kleine stukje? Dan kun je 2 pony's op het kleine stukje doen en de andere gewoon op een ander land. Lijkt me stug dat er geen ander land is hoor, desnoods een deel van een ander stuk afzetten. Binnenhouden lijkt me niet echt een optie >;)
Jenkins, waarom bokt hij? Iig wel afstraffen hoor.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 24-03-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:55

Naaltje heeft lekker gereden
Tine heeft een lekker ritje gemaakt samen met de hertjes. Gaaf hoor.
En de tandarts is geweest.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:55

hmm, 7,7 km/h gemiddelde snelheid
ik heb 12,84 km gereden en daar dus 1 uur en 40 minuten over gedaan :)
Onderstaande quote geeft m'n rit-rondes weer (tijd gereden over elke kilometer). dikgedrukt is snelste, cursief is langzaamste ronde
Citaat:
1 km--12m:25s
2 km--5m:22s
3 km--7m:00s
4 km--6m:00s
5 km--6m:32s
6 km--6m:50s
7 km--7m:57s
8 km--9m:02s
9 km--4m:25s
10 km--9m:53s
11 km--10m:03s
12 km--6m:05s
12.84 km--9m:58s

Nu ga ik eens opzoeken wat de richtlijnen zijn voor een TREC rit ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:21

Ik heb een mendurance wedstrijd :o dacht dat ik er al zoveel over had zitten beppen dat het algemeen bekend was :o
We gaan Rizanta morgen heen brengen (ze logeert bij Onder de Kastanje, daar is de start), zodat we morgen ook nog even kunnen mennen daar en de wagen kunnen proberen (huur daar wagen). En dan hoeven we de zaterdag niet eerst van Rotterdam naar Breda naar Kootwijkerbroek, maar kunnen direct van R'dam naar Kwb. Dan zaterdagvroeg alweer richting KWB, voorkeuren, voorbespreking bijwonen, optuigen, voor de wagen ....rit rijden .... nakeuren en dan hoop ik dat alles goed is gegaan. Tijd, plaatsing of wat dan ook boeit me niet, als alles gewoon lekker loopt en ik goed kan mennen ben ik tevreden := best wel spannend :+

@Naaltje, weet niet wat de optimale snelheid is bij trec, maar volgens mij krijg je gewoon - of + punten of zoiets bij niet halen van optimale snelheid?
Snelheid train je trouwens het beste door eerst vooral steeds langere ritten te doen in langzaam tempo. Dat snellere tempo pakken ze op een gegeven moment vanzelf op, kun je evt stimuleren door wat interval training erbij gaat doen. Dat bouw je heel langzaam op, zeg maar 10 minuten stap, 2 minuten draf, dan na verloop van tijd (paar weken) 10 min stap / 3 min draf etc. en dat bouw je dan uit, af en toe galopje erdoor als je op 5/5 zit etc.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-03-11 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:22

jellee, er zijn nog wel weilanden.
maar dat zijn allemaal echt grote weilanden en die zijn ook niet afgezet.
en ik heb 3 heerlijke pony's die alle 3 niet echt goed achter draadjes blijven :+
en de shet van stalgenootje ook niet..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:27

@VHU, ik dacht het ook al wel maar ik heb de laatste tijd wat vluchtig bijgelezen zodat ik toch begon te twijfelen... en de tijd gaat zo hard... ik was de juiste datum al een beetje vergeten :o Maar bij deze heel veel plezier toegewenst. Ik wil ook nog wel eens zo'n rit meedoen (geen mendurance) bij onder de Kastanje... lijkt met gezellig en de omgeving daar is ook zeker niet vervelend :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:34

Hey Ollie;
dids heeft z'n deken ingewijd! :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:35

Kim kan je niet een stuk afzetten in dat grote weiland, met houten palen en daar meerdere hoogtes (bv 4 of 5) dik lint tussen. Flinke klap stroom erop. Daar blijven ze wel achter hoor. Weet alleen niet of je stal eigenaar er blij mee is. Maar binnenhouden zou voor mij echt GEEN oplossing zijn :? ook niet in delen. Lekker de hele dag naar buiten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:38

Ik heb Dids zijn omheining ook op de foto gezet, mijn niet brave XL shetlander is er ot nu toe braaf mee! :)
Afbeelding
Afbeelding
Ik had hem net gras bij gegeven :)

En voor Ollie:
Afbeelding
issie ranzig of nie dan? :D

En deze omdat ik vind dat er al wat af is! :)
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:41

Burka poown 8-)