Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Kan zijn dat het niet zo bedoeld is, maar ik vind dit een beetje kleinerend overkomen. Alsof de discussie eigenlijk zinloos was omdat wij toch niet weten waar we over praten.....
Richtje schreef:Geloof me dit paard is veel en veel minder gevoelig dan de andere paarden die we op de trailer hebben. En ook als een ander rijdt wil hij er alleen op de heenweg op. Tenminste op de heenweg toen we er een 15-30 minuten over om te laden, op de terugweg 1-3 uur.
Rustiger rijden kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk dat dat hier niet het probleem is.
Als dit wel zo zou zijn, hoe verklaar je dan dat hij er soms wel oploopt op de terugweg?
memory schreef:Ik heb gevraagd wat jullie van NH gezien hadden, de meeste NH mensen die in dit topic reageren doen PNH. Na mijn vraag of iemand daarvan een demo had gezien reageerde niemand dus dan nam ik aan dat jullie die nog nooit gezien hadden. Volgens mij heb je dan dus geen volledig beeld van waar je over praat, afgezien van de mensen die bij uit het zadel reageren (vreemd dat die hier niet te vinden zijn) en waarvan zelfs ik het niveau meestal nogal twijfelachtig vind. Daarom vind ik het zo apart dat jullie over een tak discussieren en oordelen waar je je volgens mij niet echt in verdiept hebt. Dat is jammer want het zou de discussie erg helpen. Je kan, lijkt mij, pas een oordeel vormen als je alle feiten kent. Daarom vind ik het dus jammer dat er een oordeel wordt geveld over NH naar aanleiding van een demo van Voest op paard ahoy (bij wijze van spreken
) en verhalen op UZ.
Vandaar mijn opmerking, excusues als deze te bot overkwam.
Richtje schreef:Vandaag heb ik btw zelf weer eens duidelijk ondervonden hoe belangrijk een beetje vertrouwen is. Ik heb weer eens een poging gewaagd om zonder ander paard erbij met Regina naar buiten te gaan, tot nu toe is dit altijd gestrand op het binnen 50m omdraaien en terug willen rennen.
Vandaag zijn we voor het eerst ruim een half uur veilig weggeweest. Welliswaar nog met mijn bijrijdster mee op de fiets, maar dit is toch weer een hele vooruitgang en dat zonder gemep of geschreeuw, puur op basis van vertrouwen en rustig tegen haar blijven praten. Één keer was dat even niet genoeg, maar toen kon mijn bijrijdster haar even 3 meter aan de hand meenemen, ze heeft blijkbaar nog steeds wat meer vertrouwen in de persoon op de grond dan in die op haar rug.
En dit allemaal zonder NH
marina schreef:Een eigen methode: Heb je die niet ontwikkeld door kennis van anderen?
Ik volg ook geen enkele Nh goeroe, maar ik doe ook lekker waar ik zelf zijn in heb.
Mijn paard vind de 7 games niet leuk (de meeste dan) dan doen we ze lekker toch niet.
Ik ben ook helemaal niet een echt Nher oid, als ik het geschikte paard tegen kom, wil ik ook weer gewoon dressuur gaan rijden of eventueel western! Maar iki ben wel heel blij dat Nh op mijn pad is gekomen (hoewel ik toen niet wist dat het zo heette), want het heeft voor mij zeker een toegevoegde waarde. En het brengt nog meer afwisseling in het werk voor een paard!
Citaat:Ik ben ook helemaal niet een echt Nher oid, als ik het geschikte paard tegen kom, wil ik ook weer gewoon dressuur gaan rijden of eventueel western! Maar iki ben wel heel blij dat Nh op mijn pad is gekomen
cissie schreef:Ik zie NH ook niet als een manier van rijden, naar mijn mening kun je NH altijd en overal toepassen of je nu dress rijd of springt, zelfs in de aangespannen wedstrsport.
marina schreef:Ik geef liever wat geld uit aan een paar boeken va Nh ers, als dat ik me helemaal suf moet gaan zoeken naar een boertje waarbij je ook nog eens het kaf van het koren moet scheiden. Daarnaast zijn die boertjes imo vrij zeldzaam.
Maar ik kan jullie zeker eens aanraden om eens een Nh clinic te gaan bekijken, van parrelli of een ander. Is zeer boeiend, en ik denk dat je er altijd wel wat van opsteekt
Pipo schreef:Heel vervelend voor je, maar al koop je een bibliotheek vol met boeken over horsemenship. Je leert het alleen door heel veel met paarden om te gaan, en niet met boekjes. Ga maar eens fultime bij een stal werken een paar jaar lang. Dan leer je met paarden omgaan.
Zowel rijden als omgang met paarden leer je niet uit boeken, maar uit de praktijk. Het is een gevoel, geen theorie.
cissie schreef:Ja jou paard is er helemaal het type voor, het zou hem mooi staan "in het tuig', helaas zijn de wagens zo verrekte duur
Pipo schreef:Dan moet je er wel zeker van zijn dat je de boel goed interpeteert. En wie controleert of jij dat doet..............juistNiemand dus.
Paardrijden is praktijk, geen theorie.
Pipo schreef:Heel vervelend voor je, maar al koop je een bibliotheek vol met boeken over horsemenship. Je leert het alleen door heel veel met paarden om te gaan, en niet met boekjes. Ga maar eens fultime bij een stal werken een paar jaar lang. Dan leer je met paarden omgaan.
Pipo schreef:Dan moet je er wel zeker van zijn dat je de boel goed interpeteert. En wie controleert of jij dat doet..............juistNiemand dus.
Paardrijden is praktijk, geen theorie.
Richtje schreef:Maar hebben alle NH-ers die hier reageerden verstand van hoe mensen op de boerenverstand methode handelen?
En ik (en anderen met mij) heb ook een aantal keer aan de NH-ers gevraagd dan uit te leggen wat het verschil is met de bvmethode, maar ook daar heb ik geen antwoord op gehad.