[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:23

Ik wens iedereen vast heel veel succes!

SophievdV

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:53

Veel succes aan alle deelnemers!!

De wedstrijd van 17 september in Oudega is ineens komen te vervallen ivm een kalverkeuring. Balen! Zit te kijken naar hypolytushoef maar daar doen nog zo weinig mensen aan mee dat ik me af vraag of dat überhaupt wel door gaat..

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:48

Hippolythushoef is de finale van de pin&ga cup, dus ga er wel vanuit dat deze doorgaat eerlijk gezegd.

Leuk alle deelnemers dinsdag! Wij doen ook mee in de vaardigheid, sulky en dubbelspan. Heb er zin in, maar isd echt een vroegertje haha. Gelukkig geen half drie maar half 5, dat scheelt iets :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:49

Hippo gaat wel door. Dat is de finale van de Pin en Ga competitie.
Desnoods met 1 dressuur ring zoals ze laatst in Heiloo ook gedaan hebben.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:59

Ik enkelspan pony klasse Z

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:14

Leuk dat er zoveel gaan uit dit topic!

Allemaal veel succes en natuurlijk plezier :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:30

Allemaal veel succes natuurlijk :D

Voor de gene die het leuk vind. Mijn tinker heeft nu 6 keer voor de kar gestaan.. het was moeilijk maar nu is ze bijna braaf genoeg voor mij :D

Afbeelding

Misschien ga ik uiteindelijk ook wel wedstrijden met haar mennen :o

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:28

Jaaaah leuk! Heel gaaf! Benieuwd hoe dat gaat! Toch goed dat het gelukt is, lekker kmtjes maken.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:42

We zijn er nog niet, en ik denk dat ik er voorlopig zelf nog niet achter ga. Ze heeft nog snel wat paniek en begint dan te slaan :=
Mijn vriend is er net even wat handiger in en zodra ze goed vertrouwen heeft ga ik het proberen! Duurt vast nog even als we ooit de ring in gaan maar vond het te leuk om het niet te delen <3

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:08

Oh Kimley wat gaaf dat ze nu zover is!
Misschien een slagriem of gebruik je die al?

Mijn merrie gaat ook erg goed,nu 4 x voor de koets gestaan bij mij.
Ze was al betuigd maar we wisten niet hoe en wat ze kende.
Ze lijkt heel nuchter geen gekke fratsen en begint al mooi stukjes nagefelijk te lopen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:11

Kimley wat super zeg!! :D

Spaikey zo heerlijk om een nuchter jong paard te hebben. Wat fijn het zo goed gaat.

Iemand hier ervaring met wedstrijden in Barsingerhorn?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:00

Ik meld mij ook weer hier.
Aangezien idse (fries) door de DA is goedgekeurd om 2-3x per week rustige menritten te kunnen maken, en cortes (PRE) pas in augustus 3 is geworden en nog een echte onbespierde beebie is, heb ik besloten om met de 2 mannen samen in het 2span te gaan zetten. Cortes heb ik pas 3 keer aan de longe gehad en ik wil zo rustig mogelijk met hem doen, maar ik wil ze beiden voor het eind van het jaar voor de kar gehad hebben.
Gisteren 2-span tuig gekocht en ik vind het zo moooiiiii <3

Afbeelding

Cortes:

Afbeelding

Idse (als jonkie, nu wat ronder maar ik vond de overeenkomst tussen de 2 mannen mooi op deze foto)

Afbeelding

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:59

SophievdV schreef:
Kimley wat super zeg!! :D

Spaikey zo heerlijk om een nuchter jong paard te hebben. Wat fijn het zo goed gaat.

Iemand hier ervaring met wedstrijden in Barsingerhorn?

Hele mooie locatie en een hele mooie en grote baan! Indoor althans, ik vond het een hele goede locatie om te starten, zeker de moeite waard!

Ania schreef:
Ik meld mij ook weer hier.
Aangezien idse (fries) door de DA is goedgekeurd om 2-3x per week rustige menritten te kunnen maken, en cortes (PRE) pas in augustus 3 is geworden en nog een echte onbespierde beebie is, heb ik besloten om met de 2 mannen samen in het 2span te gaan zetten. Cortes heb ik pas 3 keer aan de longe gehad en ik wil zo rustig mogelijk met hem doen, maar ik wil ze beiden voor het eind van het jaar voor de kar gehad hebben.
Gisteren 2-span tuig gekocht en ik vind het zo moooiiiii <3

[ [url=m/4V9KQU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cortes:

[ [url=m/Vojttk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Idse (als jonkie, nu wat ronder maar ik vond de overeenkomst tussen de 2 mannen mooi op deze foto)

[ [url=m/zErj0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperds!!! <3

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:46

Welkom Ania! Oh ik vind jou valk prachtig

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:42

Sophie en de buitenbaan is een paar maanden geleden onder handen genomen dus dat moet goed zijn. Binnen is het een zeer fijne accommodatie om te starten, je gaat van de inrijbaan zo de grote baan in 30x60. Alleen de kantine zit er tussen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:43

Ania wauw!! Wat bijzonder dat je valk echt pikzwarte benen heeft, heel mooi!

Ik ga me inschrijven voor Barsingerhorn :D

Heb me trouwens ook als een true Penny meisje opgegeven voor een clinic op HE :') Vrijheidsdressuur om aan de ontspanning te werken. Ik dacht dan komen we misschien over de traumatische ervaring van Jody heen. Ben benieuwd of we mee mogen doen.

Heb trouwens wat nieuws: ik kan me tegenwoordig helemaal zelf redden met Jody. Ze staat nog steeds als een huis met inspannen en het lijkt er zelfs op dat ze extra gefocust is als we met zn tweeën zijn. Ze staat dan zo stokstijf stil dat ze bijna een schrikbeweging maakt als ik zeg dat ze weg mag stappen :') Die merrie is voor mij echt goud waard!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:27

<3 Dankjewel allemaal, ik hoop dat ik tegen eind 2023 stiekem een (dressuur) wedstrijdje met Corrie gereden heb. Hij is nog zo jong dat ik hem vooral niet wil overbelasten.
Dus ik ga jullie wedstrijdtopic niet volspammen, maar het is zo fijn om weer een vooruitzicht te hebben dat ik me heel graag even wou melden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:24

Barsingerhorn is een fijne locatie, mijn thuis vereniging.
Ik start daar nu niet omdat die zelfs dag Mendurance Echten is en ik daar heen ga.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:03

Hoe is het de rest van de hippiadegangers gegaan?

Ik ben reserve kampioen geworden in de klasse Z enkelspan pony dressuur

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:19

Mijn dames hebben het geweldig gedaan.
Ben net weer 2 maanden aan het trainen nadat Roxs geboren is. En met die hitte af en toe niet heel erg fanatiek. Dus was al super blij met mijn hippiade ticket. Doel was top 10, van de 14 B/L 2spannen.

Roxs was super braaf op de trailer, met wachten bij de trailer en naast de ring toen ik aan het rijden.
Deedee en Ebony waren wat afgeleid door alle drukte op het losrij terrein, of ikzelf waardoor ik gewoon niet knap aan het sturen was.
Had ze op de gok andersom gezet als afgelopen weken, verschil is niet groot, daarom bleef ik twijfelen. Met het duurde ff voor ze fijn naar elkaar toe kwamen, maar dat hebben ze wel vaker, het zijn ook 2 totaal verschillende pony's in kleur, maat, type, beweging en temperament.

Maar in de ring stonden ze er, net als Roos altijd deed (Deedee haar moeder en de oma van Ebje)! Echt zo gaaf, binnen rijden en voor de volle 100% geconcentreerd, gecontroleerd, ieder frummeltje wat net niet top was fijn en makkelijk bij kunnen sturen. Voor waar we nu ik onze training staan was dit meer dan ik verwacht had!
Echt enorm genieten van zulke fijne merries, beide zelf gefokt, zelf op de wereld geholpen. <3

Mooie 8e plaats met even veel punten als nr 7. De nummers 5 t/m 9 zaten maar 2,5 punt uit elkaar in de 1e proef over 2 juryleden. Dat is echt helemaal niets, het zat echt zo dicht op elkaar!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:30

Netjes Dennis!

Effe uitgebreider verslag.
Het was mijn hippiade debuut gisteren.
De eerste proef was totnu toe de beste proef in het Z pas de derde keer Z.
Had vooral de tweede helft weinig controle omdat Orlando zo heet werd na de galop. 181en 191 was het resultaat.
Toch derde en mocht dus nog een keer rijden de tweede proef hier veel meer controle en deze werd beoordeeld met 201 en 195, wat uiteindelijk de reserve titel opleverde.
Super blij mee in mei was het nog maar de vraag of hij nog de sport in kon vanwege een blessure. Hopelijk kunnen we nog wat groeien samen en ZZ klasseren

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:57

Il heb een super dag gehad op de hippiade!

Als eerste mocht Djingo starten in de sulky klasse. Hij ging echt als een speer en daardoor wat rommelig, maar prima te handelen. Helaas toch in de barage een balletje doordat ik op een andere poort af reed en djingo dacht die te moeten hebben. Tot op de allerlaatste deelnemer op de 2e plaats gestaan. Maar ben heeeeeeeeel trots op de 3e plaats en mocht zelfs meerijden voor de ereronde! Hoe gaaf!!
Jammer alleen dat knhs online gezet heeft dat ik een tijdfout had in me basisparcour dat is niet zo, dat was het dubbelspan. Met Djingo was ik volledig foutloos.

In de middag mochten de twee heren shinen in het dubbelspan. Ik zat heel erg in een dubio, tijdens de les erg met techniek bezig geweest, maar ik was bang dat de tijd te krap stond. Toch voor het trainingstechnische gegaan, maar wel galopperen ipv draf. Ze waren super! ze reageerden top op het sturen, versnellen wanneer ik dat vroeg, maar ook weer terug komen. De controle lag volledig bij mij en niet bij hen wat ik meestal laat. Geen trek en scheur spelletje. Twee kleine storingkjes. Helaas net een anderhalve kleine seconde buiten tijd. Daardoor 0,8 strafpunt en helaas geen barage, maar we waren wel foutloos. We zijn 5e geworden van de 14, en daar ben ik mega trots op! De eerste 4 hadden barage. Iedereen na mij had ook tijdsoverschrijding. Net buiten de prijzen, maar ik ben mega mega blij.

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:59

Wauw!! Wat een prachtige resultaten, om trots op te zijn :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:19

Gefeliciteerd jolliej! Mooi resultaat

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:27

De andere trouwens ook gefeliciteerd met de resultaten! Toppers!!