[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:49

Over de linten stond ook een uitleg van Ito op FB. Dus dat is ook uit de wereld geholpen hoe dat nou zat.
Inderdaad in West altijd super voor elkaar.

Dennis

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:04

Bijna altijd ;) . Vorig jaar heb ik zelf om mijn reserve kampioen lint moeten vragen, maar kreeg hem wel. Met het excuus dat er Door het aflassen een week eerder en bijschrijvingen een extra prijs bij gekomen was en dat die nog niet klaar was met het kampioenschap. Dat is prima, maar roep dan de reserve kampioen wel naar voor met dit verhaal ipv dat ik er zelf om moet vragen.

Vandaag fijn 2 winstpunten gereden in Wormerveer, 192 en 193,5 punten.
Deedee had heel veel zin in de vaardigheid, iets te veel zin ;) . Was pas haar 3e vaardigheid en ik stond M-1. 1e parcours hand vol balletjes, 2e parcours beetje tijd strafpunten maar wel nog binnen de tijd. Dus weer M+0 :+ .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:36

Het regende balletjes in jouw eerste rondje :D Tweede rondje deden jullie super! Ik vond het een leuk parcours. Helaas twee balletjes voor ons, maar wel tevreden voor eerste keer officieel vaardigheid.

Dressuur beide proeven 193 :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:41

Gefeliciteerd dames! Mijn startpas is rond, dus ik kan 1 april mijn eerste wedstrijd met startpas rijden met mijn pony's :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 07:31

Meneer Antonzijn eerste buitenwedstrijd L vaardigheid gisteren in Wormerveer. Gezellige dag met leuk parcours. Heel veel te zien voor Meneer Anton :D weer veel geleerd.
1e omloop 3 balletjes en 2e omloop 1 balletje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:10

Paar jaar geleden heeft onze vereniging de vaardigheidskampioenschappen van Noord georganiseerd en we hadden wel degelijk prachtige bekers als aandenken voor de kampioenen en reservekampioenen. Dat is toch was je als kampioen wilt, een aandenken. Natuurlijk moesten ook wij huur en dergelijke afdragen. Maar je wilt de kampioenen niet naar huis laten gaan met een waardebon of een droge cake.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:17

ik ben vrijdag reserve kampioen geworden maar een heel gewoon rood lintje gekregen.. terwijl er bij de vaardigheid kampioenschappen wel hele mooie reserve linten uitgedeeld werden.. en een cadeau bon van 10 euro voor de welkoop.. ik vind toch wel dat je als district toch de linten hetzelfde moet hebben bij de vaardigheid en dressuur

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:56

Ja maar daar was dus iets fout gegaan. Daar heeft de voorzitter van het district gisteren iets over op facebook gezet incl excuses. Je mag je lintje zelfs inruilen geloof ik. Kan gebeuren denk ik dan maar :) . Zo'n wedstrijd organiseren is al stress genoeg.

Qua prijzen... als je hippiadekampioen wordt krijg je 50 euro. Als je "maar" districtskampioen wordt vind ik een prijs ter waarde van 25 euro prima acceptabel. Maar dat is persoonlijk. Net als de lintjes vs bekers.

Ben benieuwd wat er tijdens de districtsvergadering nog over gemeld gaat worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:13

Als je echt voor prijzengeld wil rijden, dan kun je beter niet mennen. Springsport geeft wel leuke enveloppen.

Netjes om excuses aan te bieden.
Zelf zou ik dan ook wel een beker/kampioenslint op prijs stellen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:17

assie schreef:
Ja maar daar was dus iets fout gegaan. Daar heeft de voorzitter van het district gisteren iets over op facebook gezet incl excuses. Je mag je lintje zelfs inruilen geloof ik. Kan gebeuren denk ik dan maar :) . Zo'n wedstrijd organiseren is al stress genoeg.

Qua prijzen... als je hippiadekampioen wordt krijg je 50 euro. Als je "maar" districtskampioen wordt vind ik een prijs ter waarde van 25 euro prima acceptabel. Maar dat is persoonlijk. Net als de lintjes vs bekers.

Ben benieuwd wat er tijdens de districtsvergadering nog over gemeld gaat worden.

In de hogere klasses 100,- met hippiade. Dat is wel erg leuk. :j

Maar als je voor geld als winst wilt rijden moet je de indoormarathons erop uit zoeken of internationaal in sommige landen of gewoon ohz gaan rijden.

Hier met DK's ook geen geldprijzen. Wel een mooie lint en beker en bos bloemen. Al vond ik de stalplaatjes altijd erg leuk om ze op te hangen, maar die zijn er niet meer -O- En ach, het is leuk om mee te doen, gezelligheid weer van de vele bekenden die er zijn maakt het tot een feestje an sich. Dan zijn die prijzen niet het belangrijkste.

De kampioenslinten zijn mooi, de gewone lintjes schelen me niks. Geef mij maar een zak snoepjes, wortels, himalaya steen. Iets nuttigs en bruikbaars heb ik veel liever dan een lintje die de box in gaat. Of bijv vlees of vis. Hier bij wedstrijd wel eens palingen als prijs. Zijn m'n ouders weer blij mee. :D
Maar heb wel wat van die gave grote linten van grote wedstrijden, die zijn dan wel weer heel gaaf, of bijv leuke kleuren samenstellingen.

Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar wedstrijden/winstpunten/titels.

Hier met DK ook prima gereden, enkelspan ging ff de mist in, maarja met bagger voorbereiding was dat m'n eigen fout :))
2span in de ZZ met 214 en 203 punten 2e vd 4, als enigste ZZ tegen M combinaties prima tevreden, net 2,5 te kort voor de titel maar dat wisten we van te voren. Was alleen zelf stom bezig door te laat in te spannen en dus was het haasten, oeps, dus ze waren nog wat wakker zat.
En Tommy in z'n 3e wedstrijd met Jim samen liep ook braaf, hij had net 2 weekjes pauze gehad doordat ik ook week naar wedstrijd in buitenland was dus ach. Meneer was braaf ondanks even 1 keer het kontje de lucht in na een tik >;) Maar ze haalden nog reservekampioen onverwacht haha.

Lekker outdoor seizoen weer verder starten, heb voor Tommy nog geen wedstrijd verder ingepland. Eerst even lekker weer voldoende oppakken.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:04

Het verhaal van Ito gaat over de kampioenslinten, ipv de kampioenslinten zaten er linten van van de noordercup in de doos die hij in Onstwedde van de ex secretaris had gekregen, de noordercup is een minimarathon competitie, grappige is dat het vrijdagavond de organisatie ook niet opgevallen was, dus Ito had zelf ook een noordercuplint, volgens mij zag hij dat ook pas toen hij thuis was.
Die Noordercuplinten kunnen dus omgewisseld worden voor gewone kampioenslinten, over reservekampioenslinten is niet gesproken, waren er ook niet en denk dat die ook niet omgeruild gaan worden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:21

Even een kalender technische vraag: op de kalender van district Noord staat 9 april oudega, maar op startlijsten of knhs nog niets te zien... zou die niet doorgaan of zijn zij doorgaans laat met plaatsen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:14

Ah dan heb ik dat verkeerd begrepen. Wel apart, er waren na de vaardigheid nog behoorlijk wat linten over die mee terug zijn gegaan naar het district. Ook reserve.

Nouja. Ze zullen er vast nog iets over zeggen tijdens de vergadering

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:29

Grainey schreef:
Het verhaal van Ito gaat over de kampioenslinten, ipv de kampioenslinten zaten er linten van van de noordercup in de doos die hij in Onstwedde van de ex secretaris had gekregen, de noordercup is een minimarathon competitie, grappige is dat het vrijdagavond de organisatie ook niet opgevallen was, dus Ito had zelf ook een noordercuplint, volgens mij zag hij dat ook pas toen hij thuis was.
Die Noordercuplinten kunnen dus omgewisseld worden voor gewone kampioenslinten, over reservekampioenslinten is niet gesproken, waren er ook niet en denk dat die ook niet omgeruild gaan worden.

Leuk dat de ex secretaris nu de schuld krijgt! Die heeft alleen maar noordercup linten gehad!! En nog even daarbij: die doos is bijna een jaar later na vele verzoeken pas opgehaald, inclusief allerlei truien en dekens.
Bovendien horen ze toch van te voren te controleren of ze alles hebben

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:23

Die krijg niet de schuld, maar blijkbaar wist de voorzitter niet dat er noordercuplinten in zaten, hij dacht kampioenslinten, hij had ze geteld en het waren voldoende linten voor Assen, kan me voorstellen dat je als ze even in die doos telt dat het niet opvalt dat er op de onderste lint tekst staat. Hij heeft alle schuld op zich genomen, dus dan is het toch klaar.
Het gaat er even om welke mensen kunnen ruilen, dat zijn dus de kampioenen van vrijdag en nog een of twee op zaterdag, want toen hadden wij het ook ontdekt en is het ook gezegd tegen die kampioenen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:59

Waar gaat het over ... lintjes :') . Als er nou fouten in de puntentelling, winstpuntenregeling of promotie naar een hogere klasse in het geding was? Maar lintjes?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:28

Gem schreef:
Waar gaat het over ... lintjes :') . Als er nou fouten in de puntentelling, winstpuntenregeling of promotie naar een hogere klasse in het geding was? Maar lintjes?

:')

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:48

Ir1ne schreef:
Even een kalender technische vraag: op de kalender van district Noord staat 9 april oudega, maar op startlijsten of knhs nog niets te zien... zou die niet doorgaan of zijn zij doorgaans laat met plaatsen?

Een tijdje geleden stond een wedstrijd van Oudega ook pas een paar dagen voor de tijd aangemeld bij de KNHS, dus misschien is dat nu ook het geval. Ze zijn vaak wel op tijd met de wedstrijd op Startlijsten te zetten. Anders even bellen?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:16

Flurk schreef:
Ik heb net de stoute schoenen aangedaan en een startpas aangevraagd voor een groene pony en ook maar direct ingeschreven voor een eerste wedstrijd. Nu nog even meetbrief regelen want vanaf 1 april is dat verplicht.

Linsey1998 schreef:
Gefeliciteerd dames! Mijn startpas is rond, dus ik kan 1 april mijn eerste wedstrijd met startpas rijden met mijn pony's :D

Leuk!! Succes!! *\o/*

Nog even ons verhaal van de kampioenschappen district Noord (enkelspan pony M), was mij veel te mooi weer om eerder achter de laptop te kruipen om te reageren :Y)

Toen we Dex van de trailer haalden zag ik dat hij weer wat verdikte lymfeklieren had ;( Zo vervelend, geen idee hoe dat kan, het ging weer de goede kant op. We gingen al niet voor de kampioenstitel, maar het is wel leuk om op zo'n wedstrijd te kunnen laten zien wat je in je mars hebt.
Met inrijden liep hij wel fijn, ondanks dat enkele in de (kleinere) inrijbak de rijbaanregels volgens mij niet goed kenden :roll: dus we moesten soms even wat improviseren.

Het eerste deel van de proef was ik erg tevreden over, op een enkel galoppasje na bij de uitgestrekte draf. Tijdens de linker galop was Dexter niet echt voorwaarts, waardoor ik wat onzeker werd. De onderdelen daarna gingen wel weer prima, tot de rechter galop :n Mijn eigen fout door hem teveel in de verkeerde stelling te hebben dus hij sprong verkeerd aan. Terug, opnieuw aanspringen, maar door mijn onzekerheid ging het weer verkeerd, en weer, en weer.. Uiteindelijk laatste stukje in de goede galop, maar Dex was natuurlijk knetter heet geworden van het steeds aanspringen := Tsja en als je dan 6 seconden stil moet staan, voorwaarts stap, enz. ... Dat is dan een van de moeilijkste oefeningen natuurlijk! ~~}>

Uiteindelijk 5e van de 7 geworden met 180 en 176,5. De jury's (jaja, dezelfde als die 20 - 30 punten van elkaar konden verschillen :D ) waren het steeds goed met elkaar eens. De galop heeft met 4x een 3 (bij beide jury's op beide rechtergalop onderdelen) de punten snel naar beneden geholpen. De spanning daarna hielp ook niet echt mee voor een goed eind resultaat.

Al met al zeer leerzaam geweest! Gisteren tijdens de les met mijn instructeur alles ook nog even door gesproken en mijn knelpunten behandeld.

De kampioenschappen was (voorlopig) onze laatste wedstrijd. We mogen al een tijdje Z starten maar hiervoor wil ik eerst even goed door trainen. Mijn startlicentie zou 18 maart weer verlengd worden, maar omdat de licentie en de wedstrijden niet goedkoop zijn heb ik hem eerst maar stop laten zetten.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:13

Anke schreef:
Als je wilt rijden voor een nieuwe jury,
Kom dan op zondag 26 maart naar Parcival in Heesch.
Mooi terrein. Veel mogelijkheden mbt dressuur & Vaardigheid.

Anke weet jij of deze meetelt voor winstpunten?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:30

Rhine. Je kunt dressuur en vaardigheid starten voor KNHS puntentelling.

De Samengestelde dressuurproeven kun je rijden als oefening/voorbereiding.

Zonder startkaart kan er ook meegedaan worden (zonder knhs puntentelling)

Kortom: veel mogelijkheden in Heesch.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:34

Anke schreef:
Rhine. Je kunt dressuur en vaardigheid starten voor KNHS puntentelling.

De Samengestelde dressuurproeven kun je rijden als oefening/voorbereiding.

Zonder startkaart kan er ook meegedaan worden (zonder knhs puntentelling)

Kortom: veel mogelijkheden in Heesch.

Dank je!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:00

Fenny schreef:
Ir1ne schreef:

Een tijdje geleden stond een wedstrijd van Oudega ook pas een paar dagen voor de tijd aangemeld bij de KNHS, dus misschien is dat nu ook het geval. Ze zijn vaak wel op tijd met de wedstrijd op Startlijsten te zetten. Anders even bellen?

Staat ook nog niet op startlijsten.. ik kijk wel even, weet ook nog niet zeker of ik ga, hij moet eerst voor elkaar zijn :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:54

Zijn er mensen die 23 april ook in Lisse starten?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:30

Ik wil daar heel graag starten, maar ik start met een Shetlander (alhoewel er bij staat, open voor Haflingers en koudbloeden dus in theorie zou het mogen :D ). Dus ik heb diverse keren gemaild en ook gebeld maar ik krijg geen contact met ze, ik wilde het namelijk even navragen voor de zekerheid of het mag met een Shetlander.

Dus ik weet het nog niet helemaal, denk dat ik het wel gewoon doe en dan bij het inschrijven vermeld.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 14-03-17 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt