[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caadhola

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:22

Goed bezig allemaal,gefeliciteerd.
Kur op muziek lijkt me ook leuk om te doen,lijkt me wel lastig.
Wokj ga jij ook naar Heukelom?
Dan rijden we in dezelfde klasse.
Zaterdag naar een trainingsdag geweest en hij ging zowaar de waterbak in,nu maar hopen dat hij het volgende week ook doet!

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:39

Van harte met de resultaten!
Lekker al die wedstrijden en uitslagen, wij liggen alweer paar weekjes stil!
Op naar drukke maanden zullen we maar zeggen!

Ja klopt ik ga naar Heukelom! Ook het eerste seizoen voor jou?
Wij hebben vorig jaar een keer hobbyklasse gereden en gaan nu voor 't eerst officieel starten met Yoep.
We hebben ons voor 7 samengestelde wedstrijden opgegeven, dus we kunnen er tegen aan! ;)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:45

Vorig seizoen 3 wedstrijden gereden,dit wordt de laatste klasse 1 wedstrijd.
Wij hebben er ook 7 ingeschreven.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:41

Dan heb je je winst al snel binnen ? :-) leuk hoor !! Heb alles klasse 1 opgegeven ..

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:17

Alleen Heukelom,daarna start ik klasse 2.
Nu nog paar dressuur wefstrijden plannen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 17:24

Schaduw en Wolkj, jullie zitten in het D+V - topic ;) . Voor de SGMW is een ander topic.

Zondag gaan stalgenootje en ik met de Andalusiër naar Heesch. Goede voorbereiding gehad, hopen dat het er ook uitkomt :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:22

Gem,we waren even afgedwaald.

Succes Zondag

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:38

Zondag rij ik de menrit van de vereniging. Zal wel toeval zijn, maar de meeste activiteiten van de vereniging
vallen op dagen dat er een D&V wedstrijd is (o.a. 30-3 en 4-5)

Succes in Heesch, in mei doe ik wel mee in Heesch, moet dus nog flink aan 'm met Bendit!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:59

Ik ga morgen naar van Ewijcksluis, een kleine gezellige dressuur wedstrijd.

Als Caya zo fijn loopt als gister in de les gaat dat meer dan goed komen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 17:20

Ben weer thuis...... M wilde niet wachten op de prijsuitreiking, daarvoor niet goed genoeg gereden. Wel 1 wp'tje. Vaardigheid is zo jammer, je moet echt heel hard rijden. De Anda krijgt dat nog lang niet onder de knie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:27

Mijn ervaring met de vaardigheid is dat in eens het kwartje valt en dan vlieg je de klasses door, maar voordat dat kwartje gevallen is ben je wel ff bezig ;).

Ik had vanmorgen een pony met het voorjaar in haar hoofd en ik was zelf al bezig met kijkers voor een van mn twenters die vanmiddag kwamen, dus dat was niet ideaal.
Met mach 10 de baan door. 4en voor de middendraf 'geen verschil', tja, de hele proef ging in middendraf :+ . Een 2 voor het (niet) achterwaarts gaan en een 5 voor t hals strekken (kijk nu baas, komt nog een paard de losrij baan in :j ).
Maar wel 2 winstpunten! Dus mogen nu M!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:57

bij ons ook zo, Dennis. In de L lukte het haast nooit om binnen de tijd binnen te komen. Wij hadden er een hard hoofd in of we ooit uit de L zouden komen.
En nu dat Janouk het goed snapt of Beter gezegd de koetsier het snapt, zijn we zo door de M en Z heengevlogen. Vanaf vandaag is Her Royal Badness ZZ vaardigheid startgerechtigd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 17:58

Ik blijf vinden dat er veel te makkelijk met wp's gestrooid wordt in de aangespannen dressuur....

Over de vaardigheid: hoe ga je 15 strafpunten tijdsoverschrijding ooit goed maken?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:01

Dat verschilt echt per jury, want bij ons in Hoofddorp vandaag waren maar heel weinig winstpunten in de dressuur met zo'n 40 starts.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:08

Gefeliciteerd met de laatste puntjes, Dennis! Blijkbaar op andere stukken toch genoeg goedgemaakt.
Gem ook een puntje in de dressuur met Anda +:)+

Bij de vaardigheid is het echt oefening baart kunst. :j Een strak basistempo is vooral belangrijk en de boel laten "rollen". Ik heb gemerkt dat als ik telkens van een flinke galop naar draf ging schakelen een stuk langzamer was in tijd dan een mooie arbeidsgalop (en bij de krappe stukken draf). Daarnaast moest ik het dressuurmatig rijden iets meer van mij af zetten (ik maakte mooie ronde bochten etc. terwijl je meer in vloeiende lijnen moet denken). Klinkt een beetje zweverig misschien, maar ga thuis lekker oefenen in een hoog draftempo en dan volgt galop vanzelf + binnen de tijd rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 18:17

Marjola: niet ik hoor, stalgenootje reed een puntje in de dressuur. We (ja, allebei) vonden het erg onverdiend; het was echt niet goed genoeg.
Ik vind onze dressuur (van Moos en mij dus) zelfs nog te slecht om zelfs ook maar in te schrijven voor een wedstrijd. Zonde van mijn tijd, en bij een slechte proef word ik echt niet gelukkiger van een onverdiende wp.

Over de vaardigheid, ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat ik stalgenootje gewoon eens alleen moet laten rijden en zelf filmen. Misschien zie ik dan waar het aan schort.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:10

@Gem sorry beetje slecht geformuleerd. Weet dat je groomt bij de Anda, maar toch als groom draag je ook een stukje bij aan het succes (dus ook een klein beetje jouw puntje ;)).

Goed dat jullie kritisch blijven op jezelf. De ene keer krijg je ze, de andere keer verdien je ze en krijg je ze niet. Blijft het nadeel van een jurysport. En soms gaat het qua gevoel voor geen meter, maar toont het nog best redelijk voor de buitenkant... dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Maar dat is het verschil met de leidsels in handen hebben en van de zijkant beoordelen.

Met Moos gewoon lekker rustig je tijd nemen, het valt allemaal vanzelf op zijn plek. :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:08

Is er toevallig morgen iemand in Middenbeemster die mij even zou kunnen lezen, mijn groom kan helaas niet :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:24

Vandaag dressuur in onstwedde gereden. Voor de 2e keer L en ik vond het nog niet heel goed gaan. Jury wel. 1e proef 196 helaas net buiten de prijzen en 2e proef 189. Heel blij mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 07:24

:O Boxtel vandaag met stalgenootje en de Anda :9k .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:41

Weer thuis :) . De Anda heeft het goed gedaan. Helaas raakten we wederom achter op het tijdschema, dus te weinig losgereden voor de eerste proef. Tweede proef ging dus wel veel beter, resultaten 178 en 193 punt. Nog geen idee hoeveelste plaatsen.
Vaardigheid rust een vloek op. Het parcours leek best makkelijk, maar nu moet stalgenootje nog leren tellen :D . Na de 8 komt......... néé, niet de 10. Afbeelding Tingeling.... klaar.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:44

Ach...ooit lukt het wel! Nette punten voor de tweede proef!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 05:31

Oeps Gem, vaardigheid moet je echt in praktijk leren. Komt goed. Als je eenmaal goed het parcours lezen leert kennen, dan komen de punten vanzelf.
Dressuur zijn mooie punten, gefeliciteerd

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:26

Hihi oeps Gem!
Komt vanzelf wel goed die vdh!
Mooie winstpunt meegenomen in die 2e proef, netjes.

Gisteren rondje vaardigheid gereden met tweespan id Z op de clubcompetitie, 2x foutloos en 1ste.
Op naar de ZZ.

Morgen eerste outdoor dressuur/vdh dus we zien wel hoe ze t doen.
Bambi mag voor het eerst weer eens vdh'tje lopen :)) . Vriendinlief start voor het eerst ooit, vdh 2 parcoursjes met Noran. Dus die loopt al lekker te zenuwen hihi.
Noran en Syl ook beide enkelspan dressuur.

Clubgenootje ook mee dus word weer gezellig wedstrijddagje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:13

Top gedaan!

Etten-leur staat niet op startlijsten.nl
Nu de impuls minimarathon vd vereniging niet doorgaat, wil ik daar graag starten.