[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:21

@maisie; nog kunnen rijden vandaag?

Ik ben dus naar stal gefietst :')
En bijna verzopen omdat het opeens héél hard ging regenen :=
Tuig lekker zitten poetsen (en zelf opdrogen :P ) en daarna was het weer wat beter en Dids voor de wagen geknoopt. In de wei lekker gemend, we hadden natuurlijk de marathon langs stal, en met deze wind het bos in had ik sowieso niet zo'n zin in (vallende takken/kastanjes/eikels etc).

Afbeelding
Lekker weer..

Afbeelding
^) :+

Afbeelding
Bewegend beeld van mijn rondje mennen :))

Afbeelding

Ik ben trots op het mormel :) 't mennen ging best lekker. Alleen wil ik graag wat meer vóórwaarts erin. Maar dat moet ik er zelf in krijgen door consequent zijn :) Durfde hem vandaag alleen niet al teveel op te fokken, want met die flinke wind werd er af en toe al wat met de billen geknepen := :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:32

mooie foto's aks wat een weer he ?!!! brrrr....waaierig en winderig..wel droog hier..

we waren wandelen met onze jongste hond in het bos..en ging niet helemaal goed..we kwamen een mevrouw tegen met 2 labradors die los liepen..die mevrouw vond het wel best dat die op mijn aangelijnde hond mochten afstormen..dat vond die van mij eng en ging in de verdediging..maar die mevrouw deed niets..gelukkig heeft mijn man die ene hond gepakt en weggestuurd..mevrouw helemaal verontwaardigd..
is ook nog een gebied waar je de honden aangelijnd moet houden.....vreemde mensen leven er toch...

verder niet zo veel gedaan..maar begrijp niet waarom alle honden altijd los moeten lopen in het bos...ook waar dat niet is toegestaan.....

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:59

Pff waardeloos zeg Biancacoo!
Aks verzopen, idd wat een prutweer. Wel lekker gemend dus.
Zag op de pagina's hiervoor nog succes van Tine, wat leuk dat Amerigo het zo goed oppakt!
En Janouk een mooie tocht, waar vele reacties op volgen over het galoperen in een groep zowel oh zadel als aangespannen.

Ik was dus gisteren op de welshveiling. Prijzen om te huilen, veel pony's teruggekocht door de eigenaar en in sommige gevallen achter de schermen toch nog verhandeld. Wij hadden 2 veulens mee, beide best netjes verkocht. De ene naar Frankrijk, de ander achteraf nog naar Friesland.
Vanochtend nog kijkers voor de pony (alweer), dus afwachten wat die beslissen. Toch wel bijzonder wat mensen zoeken in verhouding met de ervaring van het kind... Maarja we zien wel.
Was dus met pony voor het eerst van huis. We zouden ze thuis ontvangen maar het hoosde! Dus op naar de binnenbak, niet het meest handige met zo'n onervaren dier maargoed. Hij vond het reuze spannend en heeft een hoop geleerd. Andere paard maar een dagje vrij gegeven, morgen weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:33

Jup ik heb nog gereden. Buienradar gecheckt en eerst maar robijn geschoren toen het regende.
Daarna ferro nog even ingespannen en robin mee als handpaard. Die van mij gaan geen stap
harder met deze wind. Staan ook nog lekker op de wei van 9 tot 6.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:35

Ja mijn vriendin heeft ook haar welsh B veulen verkocht. Voor nopes maar hij was gewoon niet goed genoeg en dan moet je afscheid nemen. Maar naar ermelo op en neer daar wat eten dat heeft de pony ongeveer opgebracht. Nog niet eens het dekgeld. Jammer

Lekker rustig aan gedaan vandaag, beetje internet af aan het struinen naar andere auto. Maar dat valt ook niet mee. Ik dacht het voor mekaar te hebben nu met land rover Discovery en een koetsen trailer er achter. Maar die jeep daar is altijd wat mee, hij is echt te duur. Dus nu aan het denken aan een bus waar de marathon wagen in kan. Mijn vriend vind de Opel vivaro wel wat , maar na een tijdje kwamen we erachter dat hij binnenin te smal is voor de marathon wagen. Zucht!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:37

Vervoerd iemand van jullie zijn marathonwagen in een bus?
Welke bus?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:54

jup ikke. In een renault trafic de verhoogde versie (zelfde als opel vivaro).

Afbeelding
Hier nog de oude wagen er in.

Maar is jou spoorbreedte meer dan 1,26? Dan zal je naar de grotere bussen moeten.
Renault master ofzo.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:15

Maisie schreef:
Jup ik heb nog gereden. Buienradar gecheckt en eerst maar robijn geschoren toen het regende.
Daarna ferro nog even ingespannen en robin mee als handpaard. Die van mij gaan geen stap
harder met deze wind. Staan ook nog lekker op de wei van 9 tot 6.

Dids staat nog altijd 24/7 buiten, dus die kan er ook prima tegen..
alleen weet hij veel te goed dat vrouwtje het benauwd krijgt als hij met zijn billen gaat knijpen en zich opspant :Y) Te slim voor een blondje dat beest :))

Na 2 rondjes begon hij weer heel erg met zijn hoofd te snukken en te gooien.. Vond het niks, had geen stuur.. Dus ik stop, en ga van de wagen af naar hem toe en toen zag ik hem denken '' :):) Yes! Dat was makkelijk! :):)
Helaas voor hem dacht ik ''mwa, misschien zit de kinketting wel te los.. Dus die een haakje strakker gedaan, en klaar was het :+

@royaltjuh; paardenmarkt nog steeds op zijn gat dus...

@maisie; jij hebt toch een wagen van Kraay? :) Is die service beetje oke en vriendelijke mensen enzv? :) (weet dat happytime er ook besteld heeft, maar die heeft de wagen nog niet toch?)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:43

@ baudyh wij hadden een ford transit 3x verhoogd en verlengt. Maratonwagen van 1.28 pasta er in maar presentatiewagen van 1.38 ook. als de marathonwagen er in stond hadden we zekker nog een meter laadruimte over

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:13

Goeienavond!

Royaltjuh bezig geweest met Welshjes verkopen. Altijd lastig in dit jaargetijde, dan staan er veel te koop wegens afspenen en naar binnen halen van de paarden.

Baudy: ik had een verlengde VW Transporter, maar heb eigenlijk nooit geprobeerd of mijn marathonwagen daar in past.

Biancacoo: als iemand zijn honden naar de mijne toe had laten gaan, waren ze van een koude kermis thuis gekomen. Die van mij was helemaal niet aardig voor andere honden }> . Maar goed, dat moeten ze dan zelf weten.

Aks: slecht weer levert iig mooie plaatjes op :D

Galopperen in de groep, geen idee..... met Ster nooit gedaan en Moos is nog niet zover.
Paspoort heb ik altijd thuis gehad. Indien nodig haal ik hem wel op.

Avaluna, groot gelijk dat je niet met de trailer bent gegaan. Ik weet ook niet of ik gegaan zou zijn als de paardenzegening niet vanaf onze stal georganiseerd was.

Gisteren klein testrondje gedaan met Moos en stalgenootje V. Ging heel goed, Moos was braaf, maar ik heb er dan ook niet aan "gereden". Gewoon rond, nageeflijk, proberen zo recht mogelijk te houden, maar verder niks gevraagd. Braaf, dat was het enige dat ik voor ogen had.

Vandaag dan de paardenzegening. Stalgenootje M kon tóch wel meedoen, althans, de zegening haalde ze niet, maar de rit wel. Dus het zekere voor het onzekere genomen: Moos alleen aan de hand laten zegenen, was in eerste instantie nieuwsgierig naar het takje en de kom water, maar die spetters vond hij helemaal niets :D . Daarna teruggebracht naar stal, en de Anda ingespannen voor de tocht. M was wel wat laat, en dat bleek goed uit te komen: de eersten kwamen alweer terug van een rondje rijden en waren zeiknat geregend. Toen wij vertrokken trok de hemel open en hadden we alleen nog veel wind. :D
Eenmaal terug wilde een ander stalgenootje ook nog wel even een rondje en aangezien de buien weg waren en daardoor de wind ook iets minder was, heb ik Moos alsnog ingespannen. Hij was wel wat meer gespannen door de weersomstandigheden, maar goed bestuurbaar +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gem op 27-10-13 19:36, in het totaal 3 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:29

@Royal: hoorde al dat de prijzen zo laag waren, maar goed dat het niet in de buurt was; ben snel verliefd op Welshkes, hahaha. Is ook lastig pony voor kids, hier gezien leeftijd van kind op zoek naar een ervaren leermeester.

@Gem: fijn dat je nog lekker met Moos hebt kunnen rijden. Was jammer, maar idd rijden met de trailer, alleen met dochter; we moeten het niet gaan opzoeken, natuurlijk.

@Biancao: vervelend als mensen zo weinig inzicht hebben, hier ook 2 dolle labjes, maar die zijn alleen los bij andere honden met toestemming van de eigenaar.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:54

Ik zwaai ook ffies :wave:

Gisteren en bijzonder leuke dag gehad op de welshveiling. 2 goede bekenden waar ik naast zat zijn naar huis gegaan met 2 leuke diertjes! Prijzen waren inderdaad erg laag echter had ik maar bij 1 veulen het Wow-gevoel.
@Royaltjuh, ik heb jouw PB-tje niet meer gelezen dus las je telefoonnummer pas toen ik weer thuis was -O- , stond jij met het cremello veulen ?
@Lanouska, knap 'gekrompen' span hadden jullie in Bronneger _O-
@Tine, lekker gereden met Amerigo :):) , wel zie je dat hij er best hard aan moet trekken op sommige stukken.
@Janouk, heeft samen met Happytime de Ginkelse heide onveilig gemaakt....meep...meep :):)
@Aks, helemaal natgeregend nog wel lekker gemend +:)+
@Biancacoo, waardeloos als honden niet onder appèl staan en zeker in een gebied waar de honden niet los mogen lopen :roll: .
@Gem, Met zo'n inzegening moet het helemaal goed gaan komen met Moos...en hij doet het al zo super +:)+

Verders ben ik het ffies kwijt :o . Wij hebben vanochtend heerlijk gereden. Voor het eerst weer na Brutus zijn behandeling in de bak gereden? het zonnetje scheen en ondanks een klein buitje en veel wind toch heerlijk genoten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:58

mooi Gem! Fijn dat ie 't zo goed doet!! :):)

Ollie ook lekker gemend, top! :)

Dames, een slimme vraag voor jullie! :)
Ik wil graag veiligheidslichtogen aan mijn tuig. Ik heb nu nog van die dichte ogen, maar met het oog op de toekomst zijn veligheidsogen een beter plan :) (wat een ogen _O- )
Nu zoek ik dus, het liefst losse, donkerbruine veiligheidslichtogen..
Waar?
Demenner heeft zwarte, voor 55 eur..
Maar ik wil toch eigenlijk echt bruine :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:06

Vandaag pups gezien. Wat een leukerds. Morgen komen de mensen die eerste keuze hebben op de teven. Onze keuze is:

Afbeelding
Afbeelding
Ze heet Look-a-like

onze tweede keuze:
Afbeelding
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:09

Dan moet je of heel goed zoeken.. misschien kun je ze bij ideal contact opnemen. volgens mij zijn er in het bruin niet zo maar los... of je eigen laten vermaken

Edit.. die eerste is echt leuk tine

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:13

Ollie1 schreef:
@Royaltjuh, ik heb jouw PB-tje niet meer gelezen dus las je telefoonnummer pas toen ik weer thuis was -O- , stond jij met het cremello veulen?

Ja dat was ik, stond met het donkere valkje en met de cremello. Jou dus ook niet gezien ;)

Wel handig om te zien in welke bus een wagentje past! Scheelt een hoop gedoe.

Ohhh wat schattig die pups!
Laatst bijgewerkt door AnneloesF op 27-10-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:14

Gem, _/-\o_ _/-\o_ Moos gezegend, en lekker gemend, super !! mooie dag voor jullie dus !

En idd..die labradors schrokken behoorlijk van mijn puppyface 1 jaar jonge huskydame..maar bleven maar drammen dus mijn man greep in, we voorkomen liever problemen..later bij een kruising zagen we haar weer, maar bleef ze wachten met de honden 20 meter verder op..en kwam niet meer dichterbij..haha...
kakmadam..

Tine, schitterende pup's !! ik ben benieuwd welke het word !! spannend en erg gaaf !

Aks..misschien bij tuigonderdelen.nl ?? en anders letty peerdewinkeltje..maar die is vaak wel iets duurder..

Ollie naar welshveiling geweest ! wat een lage prijzen he ?!!! fijn dat Brutus weer voor de wagen is geweest..ging het goed ??

Lanouska..was een leuk span voor H in bronneger !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:17

whoew biancacoo, held! :)
ideal veiligheidslichtogen in kleur chestnut! :)
Nu alleen nog uitvogelen hoe ik voor elkaar krijg dat zoiets aan mijn schoftje gaat... Heb nog nooit met zoiets gewerkt, en lijkt me dat ik met mijn buitensingel in de knoop kom? :+

Maar gevonden :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:23

Aks: ik kan je niet helpen, maar het komt vast goed.
Ollie en Royaltje: elkaar gemist
Ollie: mooie samenvatting. En idd Amerigo is momenteel niet in conditie. Bovendien zit ik bij dr/vh altijd alleen op de kar. Dus is best een hoop gewicht voor hem.
Gem: toch naar zegening geweest.
Bianca: vroeger (toen ik een kruising Duitse Herder, een kruising Hollandse Herder en een Akita had) ook vaak dit soort ellende gehad. Ik hield ze dan braaf met heel veel moeite bij me. En mensen maar op me mopperen.... Tja, ik hield ze niet voor niets vast. En ik kreeg dan ook op mijn kop als ik honden weg probeerde te sturen. Soms dacht ik wel eens: ik laat de mijne gewoon los. Maar ja, die ellende gun je een ander ook niet.
Onze huidige honden lopen wel los, op plaatsen waar dat dan mag. Maar als we een andere hond zien, roepen we ze altijd bij ons. Lukt misschien niet altijd, zeker nu met dove hond erbij. Maar is wel altijd de intentie.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:24

@ aks heb je een duidelijke foto van hoe het nu is ?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:27

Afbeelding
Dit is het duidelijkst denk ik (en dan kom ik met een onscherpe foto aanzetten :') )

EDIT:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Akshay op 27-10-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:28

Toen we bij de fokker aankwamen liep de vaderhond los op het erf. Nu moet je weten dat de Akita toch best eenkennig is en goede waakhonden zijn, maar hij was zooooo super vriendelijk. Echt top. De moederhond is ook een schat. En beiden zien er prachtig uit.

Nu nog 3 eindeloze weken wachten.... haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:34

@ aks dan zal er aan je oversingel toch wat vermaakt moeten worden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:34

@Tine: oh, wat schattig <3 <3 <3 <3

@Gem: leuke foto's!

Hier trouwens een Mercedes Sprinter, extra groot. lang en hoog geval en dat past, uiteraard :'), prima.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:37

zo he, he, helemaal bijgelezen na een weekendje weg
zag moos in het tuig voorbij komen, mooi hoor
een shetlander discusie,niet mijn type pony maar als ik dennis zie en clubgenootje met 4span,wauw <3
en crossen met 10 aanspanningen.....zou ik nooooooit doen,maar als je er midden in rijd en ziet dat er super veel ruimte tussen de aanspanningen zit.....gingen we plankgas....zo wat kan die Sunrise hard.......want die wilde janouk natuurlijk inhalen ~~}>
ik ga ff in de relaxtstand na zo'n weekndje......