[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:08

nee wegdoen doe ik hem niet.
bij mij betekend erin is er niet meer uit tenzij het door omstandigheden anders zou lopen maar niet omdat een pony niet genoeg aan mijn eisen voldoet of ziek is oid.
2 pony's heb ik al dat is zat er komt er geen meer bij.
longeren moeten wij hier op gras dat maakt het momenteel een beetje lastig nu alles zo zeiknat is.en naast de fiets doen we al maar heb niet het idee dat hij daar zijn energie nou echt in kwijt kan vandaar dat we verder aan het zoeken zijn.
orrienteren ben ik al aan het doen ik koop geen tuigje van 100€ en gooi hem direct voor de kar dat had ik ook kunnen doen zonder alle meningen van iedereen hier te hoeven krijgen maar ik wil graag verder uitzoeken wat de mogelijkheden zijn met die kleine pony's.
dat een paard groot of klein geld kost dat weet ik en dat heb ik er graag voor over hobby's kosten nou eenmaal geld ;)
maar goed ik hoef niet meer te weten wat iedereen ervan denkt heb nu al verschillende meningen gehoord....de ene zegt ja leuk mijne is ook klein en dat gaat prima en de ander zegt nee aaaahhhh zielig niet doen.....
wil graag alleen nog antwoord op mijn vraag want die welles nietes discussies op forums komt alleen maar ruzie van,ieder zijn eigen mening.en mijn motto is toch wel niet geschoten is altijd mis.
maar mijn vraag was dus;

wie heeft er een hca in rotterdam met 16 inch wielen en zou ik daarbij mogen kijken of hij er voor past?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:15

cinniz123 schreef:
wie heeft er een hca in rotterdam met 16 inch wielen en zou ik daarbij mogen kijken of hij er voor past?

xSCWx schreef:
Je mag bij mij komen passen, hca staat in monster

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:23

73 cm kan prima, maar dan wel met een verantwoordelijk persoon, en iemand die niet te zwaar is.
Dat zie je helaas ook vaak zat. Kleine iele 80cm pony'tjes met een flink zwaar persoon erop en dan verwachten dat ze er lange ritten en zwaar werk mee kunnen doen.
Dat is ook niet alles..
Dus zorgen voor een lichte sulky, en alles goed afgesteld, kun je best leuk wat rijden. Je moet er alleen niet teveel van verwachten.

Als je tuig niet goed past en dus schuurplekken krijgt, is het tijd voor ander tuig, of het laten aanpassen. :j
Maar hou er rekening mee, dat als je alles op maat zou willen laten maken, dat je er voor betaalt.

Ik heb een amerikaans tuigje, dat past zelfs wel op pony's van 70cm, dus je zou naar zo'n showtuigje kunnen kijken en het wat aan laten passen.

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:55

Hoi,

bij wie kan ik een keer een hca sulky uitproberen? (Graag in Zuid-Nederland, met een pony -mijn eigen pony is nog niet beleerd voor de sulky). Ik heb veel ervaring met mennen maar een aantal jaren geleden gestopt wegens bekken/stuitklachten. Het gaat alweer een tijdje bezig en nu begint het toch te kriebelen... Ook ervaringen van mensen met bekken/rugklachten met deze sulky zijn welkom! Alvast hartelijk dank, Gertrud

LS_fotos

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:25

Gertrud, je mag mijne wel eens uiitproberen maar die staat wel wat uit de richting voor jou..

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:34

Hoi,

waar is dat dan?

En hartelijk dank voor je aanbod trouwens!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:43

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:17

Hier ook een vraag, ik heb op het moment een HCA sulky, maar vanwege rugklachten kan ik hier niet meer mee rijden.
Heeft iemand ervaring met een stoel ipv een panzitting en of er verschil met rijden mee is?

Wie weet er een sulky waar je mee kan rijden, zodat je zo min mogelijk last heb met rijden?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:50

Lisanne_ schreef:
Hier ook een vraag, ik heb op het moment een HCA sulky, maar vanwege rugklachten kan ik hier niet meer mee rijden.
Heeft iemand ervaring met een stoel ipv een panzitting en of er verschil met rijden mee is?

Wie weet er een sulky waar je mee kan rijden, zodat je zo min mogelijk last heb met rijden?

Ja hier..
Ik heb een stoel, dus als je dat een keer wilt uitproberen kom je maar aanzeilen,.
Mijn probleem zit hem meer in het op en afstappen van de sulky.
Maar dankzij de stoel zit ik een stuk beter.
Ik vind de panzitting ook fijn hoor, maar de stoel geeft me meer steun.

demibrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:36

Nobje daar was ik naar opzoek kan je een foto plaatsen en waar kan je die kopen of zelf creatief geweest?
En nog een vraagje welke maat hca sulky moet ik hebben voor een Welsh pony rank gebouwd van 1.30?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:39

Mijn HCA heeft ook een stoeltje, ik heb hem 2e hands gekocht, maar is zo geleverd.
Hier proef rijden mag ook altijd. Met mijn ponys of eigen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:14

demibrowny schreef:
Nobje daar was ik naar opzoek kan je een foto plaatsen en waar kan je die kopen of zelf creatief geweest?
En nog een vraagje welke maat hca sulky moet ik hebben voor een Welsh pony rank gebouwd van 1.30?

Hier op je vraag 2 foto's
Ik heb de kleinste wielmaat. Dus voor een iets grotere pony zou ik een groter wiel er onder bestellen. Maar als je hem nieuw zou bestellen, kan je de stoel er zo bij bestellen.
De onderste pony (vosje ) is groter. Is denk ik ongeveer 95 cm. Het witte shetje is net geen 80 cm. En daar (de witte dus) past de sulky perfect achter. Op de onderste foto zie je ook het maatverschil tussen het witte shetje en het vosje.
Voor het vosje moet ook ik dus nog op zoek naar een passende (tweedehands) HCA .... en dat is best heeeeel moeilijk.
Ik heb hem nog niet gevonden in ieder geval. Dus ik ben heel benieuwd wat je straks gaat bestellen of zoeken voor jou pony.

Afbeelding

Mocht ik je anderzijds nog kunnen helpen, roep maar.

Deze onderstaande foto is alleen voor de stoel... dus pony was zo lief om even de wagen te bewaken terwijl ik de foto heb gemaakt. Daarna direct er weer achter weg genomen. :z

Afbeelding

En nog even, de stoel kan je zowie zo los bestellen bij bovenstaande link in Klarenbeek

http://www.hcaklarenbeek.nl/2008/index. ... &Itemid=74

http://www.delemerij.nl/Webwinkel-Produ ... y-HCA.html

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:11

Ik ben op zoek naar een allround sulky/tweewieler. Eentje waarmee ik kan "boscrossen" maar eventueel ook een dressuurproef mee kan rijden.
Ik ga altijd alleen dus een bankje hoeft niet perse.
Zouden jullie dan een HCA aanraden of bv een cavaletti?

En als iemand er een te koop heeft O:) ?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:12

Ik zou zeker een HCA aanraden. Ik heb ook een cavaletti gehad, maar het is zo'n verschil. Voornamelijk in vering en mogelijkheden om af te stellen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:55

Ik heb ook een cavalettie gehad en de overstap naar hca gemaakt. Cavalettie is leuk maar je merkt duidelijk verschil.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:07

En die vering van de hca waar zit die precies? Onder de zitting of wielen?

Is er wel genoeg ruimte tussen de lamoenen voor pony's met wat meer spekkies :D

Ow en ik zie hier boven een hca met tuig met lichtogen maar ik heb een tuig met veiligheidsogen. Past dit dan wel?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:21

Peachy schreef:
En die vering van de hca waar zit die precies? Onder de zitting of wielen?

Is er wel genoeg ruimte tussen de lamoenen voor pony's met wat meer spekkies :D

Ow en ik zie hier boven een hca met tuig met lichtogen maar ik heb een tuig met veiligheidsogen. Past dit dan wel?

Hoi, ik zag je vraag, en ja hoor. er passen ook bredere pony's voor.... of Spekkies zoals je vroeg.
Volgende vraag de licht ogen... ze worden ook geleverd met andere lamoen stokken, die een gesloten oog heeft aan het uiteinde waar je het veiligheids oog aan kan bevestigen.
Maar mijn andere shet heeft een tuigje met veiligheids ogen, en dat blijft ook even mooi zitten. Maar goed als je de wagen opnieuw besteld kan je dus kiezen wat voor lamoen stokken er aan komen.

nou veel plezier met uitzoeken van een leuke wagen... ben benieuwd waar je voor gaat.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:15

Vering zit onder de zitting én de wielen :)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:25

_Reneee schreef:
Vering zit onder de zitting én de wielen :)

O ja... dat klopt
sorry overheen gelezen bij de vragen.
Ik vind de vering van de HCA heel fijn trouwens
Je kan er lekker mee door het bos mee denderen. :D /3

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:00

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:03

Als je het mij vraagt niet. Hij hangt te veel voorover en drukt daardoor op de rug van de pony en dat moet niet.
Eigenlijk moet het lamoen zweven in je lichtogen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:21

Hij is niet goed in balans want hij hangt voorover. Ik kan me voorstellen hoe het komt dat hij iets achterover schiet bij het wegdraven. Vaak bij het optrekken kom je zelf een beetje achterover. Gezien je zelf niet de lichste bent (als ik het zo mag zeggen) komt er wel ineens heel veel gewicht achter de assen.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:21

Zou je ook een foto kunnen maken dat je precies recht staat? Dus pony en sulky helemaal horizontaal?
Nu lijkt het alsof hij inderdaad voorover hangt, maar misschien komt dat door de foto.
Dat de bomen juist omhoog schieten als je harder gaat wil juist zeggen dat er te weinig gewicht in de lichtogen hangt en dat spreekt het vooroverhangen een beetje tegen.
Wat ook heel normaal is dat je in draf gewoon iets meer naar voren schuift op het bankje. Dat moet ik ook altijd als ik er met z'n tweeen op zit. En dan in stap weer naar achteren gaan zitten.
Je kunt het ook goed testen. Als je op het bankje zit en je geeft met je rug een rukje naar achteren tegen het rugleuninkje aan dan zouden de bomen naar boven moeten gaan. als je dat niet lukt dan hangt hij echt te zwaar in de lichtogen. Je kunt ook iemand vragen of als jij in de sulky zit even de bomen waar hij hangt op te tillen. Dit zou bijna gewichtloos moeten zijn en dus totaal geen moeite moeten zijn. Als de persoon het gevoel heeft dat hij moet tillen of juist moet duwen, dan hangt hij niet goed en moet je gaan verstellen. Succes ermee! Leuk stelletje zijn jullie hoor!!

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:23

Ik zie trouwens dat je in Ede woont. Ik weet niet waar de pony staat? Maar die van mij in Lunteren dus dat is heel dichtbij. Zou ook een keertje langs kunnen komen jij bij mij of ik bij jouw of samen ritje maken oid?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:29

Pepper32 schreef:
Ik zie trouwens dat je in Ede woont. Ik weet niet waar de pony staat? Maar die van mij in Lunteren dus dat is heel dichtbij. Zou ook een keertje langs kunnen komen jij bij mij of ik bij jouw of samen ritje maken oid?

Wat leuk, ze staat bijna in lunteren :+ Ze staat aan de woutersweg. Lijkt me heel leuk om een keer samen een ritje te maken :D