[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:33

bijgelezen!
Sluit me aan bij de samenvattingen.

Indy onder het zadel, gaaf!
Vhu stalverhuis
gem is blijkbaar al op leeftijd... Moeten we al geld inzamelen voor je rollator? ;-) maar goeie verhalen lezen we graag hoor!

Verder trubbels met uploaden van filmpjes (doe geen moeite, op mn telefoon kan ik ze toch niet zien...)
tallechie, weet je zeker dattie nog doorgaat met uploaden en niet gewoon in staking is?

En verder onduidelijkheid over de lage neusriem.
Maar buiten dat hij zo geen functie heeft om het bit te stabiliseren kan het naar mijn idee ook geen kwaad om m hoog te hangen.

Hier nog altijd weinig nieuws. Sun is beetje mager aan het worden. Tel daarbij zn spierafname op en hij lijkt wel weer een 4-jarige :-( Ook met grondwerk merk ik duidelijk krachtverlies. Mja, komt wel weer goed als we de training op gaan pakken.
Iemand nog de gouden tip om m weer wat voller te krijgen? Je kunt zn ribjes nu te gemakkelijk voelen...

Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:35

*\o/* het filmpje is er, knap paard en dapper hoor helemaal niets geven om die auto's!

Dames, ook al doe je een veter om die neus dat maakt toch allemaal niet uit :=
als het maar werkt :+

@Tallechie heb dat ook wel eens gehad. Enige wat inderdaad helpt is het nog eens proberen... maar ook dan kan het maar zo een uur duren hoor (tenminste bij mijn flaptop)

@Lacuna ik zweer bij senior priores voor wat invallende paarden. Blondie doet het er prima op, is nu mooi vol, Bente als ze wat moeilijkere dagen heeft met veel stress blijft ook met de sp prima in model. En het kost niet veel, denk 8,- Euro of zoiets per 20 kg , denk dat jouw maatje poown er minstens de hele winter mee vooruit kan? Bente krijgt elke dag een schep (geweekt dan he, denk zo'n 3/4 emmer als het uitgeweekt is) en Blondie een halve schep (is ook kleine halve emmer). Ik week het met flink warm water, is het na een uurtje goed eetbaar (op de verpakking staat 6 uur weken maar dan gaan ze uit van koud water).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-10-12 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:38

lacuna, kreeg al een foutmelding, dus ga zo maar weer een poging doen, edit al 50%

Wie had trouwens de tip gegeven van het hardlopen met het schema van evy???
Ik ben daar vanavond mee begonnen, en auw... alles doet zeer.. maar heb ook 6 jaar niet gesport

Wil dit dus 3 keer per week doen en 1 keer zwemmen.

edit filmpje is nu klaar http://youtu.be/h6jg3kn1FjA

filmpje van alwin dus. Commentaar is welkom

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:01

mooi filmpje tallechie! :)

Weet er verder niet genoeg vanaf voor tips enzo :o
Krijg wel spontaan de rillingen van die kar zo dicht bij die kant :') ik zou het presteren vol tegen die schotten aan te rijden gok ik :')

Crazymel probeerde vandaag Dids om te toveren tot draver _O-
Afbeelding

Afbeelding
En ze moest van mij een galopje proberen :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:03

VanHuisUit schreef:
*\o/* het filmpje is er, knap paard en dapper hoor helemaal niets geven om die auto's!

Hij is zo'n beetje verkeersmak geboren :D Dus dat scheelt :P
Kwam laatst met rijden 2 shovels tegen op een krap weggetje, ga in de berm staan en het boeit hem niks.
Maar een stel oussant schaapjes waren dóódeng! :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:06

Zal je filmpje ook nog even kijken cp. edit filmpje ziet er goed uit, heerlijk ontspannen, en dat terwijl hij er nog maar zo kort voor staat. Weg komt bekend voor, zijn we met marathon langs gekomen
Dids ziet er goed uit.

Ben met studieontwijkend gedrag bezig... heb dinsdag examen en zou dus moeten leren

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:21

@ tallechie ik had na de 1e les ook behoorlijke spierpijn. Maar dat is na 3e/4e keer helemaal over loop je er gewoon uit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:24

Lacuna schreef:
gem is blijkbaar al op leeftijd... Moeten we al geld inzamelen voor je rollator? ;-) maar goeie verhalen lezen we graag hoor!

Heb ik al... een kinky roze rollator met sportuitlaat en trekhaak :j. Sherryfles in het mandje :')

Afbeelding

(trekhaak is besteld)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:25

Ik kreeg net nog wat gave foto's van mn fotoshoot laaatst in Havelte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:29

Maisie schreef:
@ tallechie ik had na de 1e les ook behoorlijke spierpijn. Maar dat is na 3e/4e keer helemaal over loop je er gewoon uit.

Ik heb dus ook last van mijn bekken en voel mijn spieren bij de knieën, maar heb natuurlijk ook jaren niets gedaan en paardrijden laatste half jaar ook al niet meer.

Wil het ook gewoon een maand proberen, en als ik dan nog klachten heb kan ik altijd even hulp inschakelen

CP112??? Gave foto's
Gem geweldig.... als ik die nu eens aan opa geef, maar dan in het fel blauw... missschien wil hij dan wel met rollator lopen
Laatst bijgewerkt door tallechie op 28-10-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:29

~~}> Tallechie :+ vind Alwyn er alweer beter bij lopen dan toen ik hem de laatste keer heb gezien, blijft het een erg leuke & lieve pony vinden <3

@cp112 is erg handig als ze zo makkelijk zijn met verkeer, nu Bente is verhuist zal ze wel flink wat makkelijker worden met het verkeer, want ze komt nu ook veel meer tegen dus er is geen ontwijken meer mogelijk :=

@Aks Diddle denkt er het zijne van _O-

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:30

diddle is grappig :D echt geniaal beest :D

mooie tinker fotos

leuk filmpje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:31

VHU hij is ook beter gaan lopen, is een stuk sterker bij het achterbeen. Hij moet zijn achterbenen nog meer onder de massa zetten, hij is nog steeds wat te sloom/traag maar wordt al een stuk beter.

Neem vanavond maar vrij van studie, Morgen breng ik de kleine weg en heb dan nog de hele dag. Morgenavond in een hotel

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:31

VanHuisUit schreef:
~~}
@Aks Diddle denkt er het zijne van _O-

jij herkent zijn blik _/-\o_
Hij was inderdaad aan het verzinnen hoe hij Mel het beste kon pesten :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:39

Diddle is leuk !!!!

Enne knap van je aks zou het niet durven maar goed ik rijd ook niet meer eigenlijk.

Tallechie vind alwyn er leuk uitzien. Loopt ook braaf. Mag nog iets flitsender maar dat geef je zelf ook
al aan. Wat voer je ze? Geef robijn wat brok bij zodat ie wat meer voorwaarts wordt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:42

Dankje Maisie. Ja wat snuit te veel heeft mag alwyn er wel bij hebben. Ik voer ze helemaal niets bij, ja na het werken handje musli. Brok reageert Alwyn eigenlijk niet op.. misschien als ik veel geef wel dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ze staan 24 uur per dag buiten, krijgen onbeperkt kuil. Als ze binnen staan staan ze met zijn tweetjes in 1 stal. Voeren zal dus ook lastig worden, want kan ze geen biks geven, dan eet snuit alles op. Dan zou ik alwyn al even apart moeten zetten

Wat voor brok geef je?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:53

Alwyn is altijd een relaxed type geweest :7 dan denk je dat hij moe is maar hij is gewoon erg zuinig op zichzelf. Lekker ding.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:56

:+ Ja klopt, daar heb ik me in het begin behoorlijk in vergist. En dan laat je hem los en dan rent hij nog tig rondjes. Tegenwoordig heb ik het beter in de gaten :o

Nu hij wat sterker wordt komt het voorwaartse wel, maar moeier dan moe zal hij niet worden :+ }>

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 06:43

Bijlezen is van een aantal dagen is haast onmogelijk, meiden. Er gebeurt zoveel!.

Ik heb genoten van foto's van puppy, stoute Mickey, super tandem, mooie ijslanders, knappe Diddle, stoere Nuage, roze rollators, Alwyn en Snuit voor de koets, geweldige prestaties in de endurance!, etc.

@Tine gefeliciteerd met de winstpunten; prachtig debuut in de ZZ _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:40

Zo Janouk weer opgewarmd na de Veluwe expeditie?
Jij dus ook vroeg, ben hier ook al uur wakker... leve de wintertijd... >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:25

Goedemorgen,

Janouk en HT weer terug
Tallechie: heb niet hele filmpje gezien, maar zag er netjes uit :j Je hebt zoveel soorten voer, ook van de muesli. Welke muesli geef je nu? En je moet ze dan gewoon even apart zetten als je voert. Of gelijk na het werk als hij toch nog even apart staat, op zadelplaats bijvoorbeeld. Ik geef Thabor Natures best, doet hij het prima op. Amerigo krijgt Sportsfit en Rembrand Triple P (is eigenlijk voor dravers :D ). Hier dus 3 soorten muesli, heel verschillend van samenstelling.

Nou, ik ga zo even met Amerigo mennen, dan begin maken met uitmesten van de wei (nog van de vakantie, oef). Rembrand krijgt vrij en Thabor mag vanavond mee naar les. Verder hoop ik op een rustige dag, want ben erg moe (wat natuurlijk heel begrijpelijk is ;) )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:26

Tine gewoon waar eigenlijk niets in zit, natural nog wat van pavo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:28

:wave:
Hier kwam de wintertijd goed uit. Ik moest vanochtend een uur eerder eruit. Was minder moeilijk nu :P

Verder zo even afmelden op kantoor, want ik maakte net buiten een beweging, en toen knakte er iets in m'n nek/tussen m'n schouderbladen. Krijg nu, behalve dat ik m'n hoofd niet meer kan draaien, ook m'n rechterarm niet meer hoger dan heuphoogte opgetild...
Kan dus niet op de fiets :') M'n tas niet dragen..
Dagje thuiswerken dus...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:03

tallechie schreef:
Tine gewoon waar eigenlijk niets in zit, natural nog wat van pavo

Ik geef ook pavo, natures best geef jij dus. Probeer eens Cerevit, daar zit net wat meer in. En anders Sportsfit. Amerigo krijgt 3x per dag een halve schep. Naast onbeperkt hooi/gras/voordroog.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:08

Goeiemorgen :O
Wij hebben 2 soorten van Mijten. De onderhoudsmuesli en de sportmuesli.