[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:23

@Prinsje: erg leuk om te lezen dat je zo lekker aan het rijden bent met Mick, plaats je snel weer eens foto's?

@Bici: gewoon lekker posten, hoor :(:) . Sterkte d'r mee :(:) .

@Baudy: ok geen "topper" dat is dan wat anders, natuurlijk. Onze pony bleek na aankoop toch nog wel heel erg mannelijk te zijn, was een litteken te zien, enkelzijdig van een castratie, maar er zat dus nog een bal, inwendig :') .
Afgesproken met verkopers, die het dus ook niet wisten (was geen vrouwelijk schoon op stal aanwezig, dat scheelt stukken) en we hebben samen de kosten gedeeld. Had zo lang gezocht naar een pony en het is en blijft een heerlijk ventje <3 .
Onze Romeo, de zwarte van mijn avatar, dus.

Sneeuw is dus weg, maar geloof dat het nu wel glad is, maar even kijken, anders maar even aan de longe.
Voor morgen even vragen of de weg naar de ruitervereninging goed is, zou dochterlief weer eens naar de les kunnen.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:30

Bicci heel veel sterkte alvast!!!!
Even flink doorzetten en door de zure appel heenbijten, ik weet zeker dat je er iets voor terug krijgt zodra je lichaam niet meer afhankelijk is van de paracetalolletjes!

Avaluna hier was het vanochtend spekglad. Nu regent het, maar het lijkt niet meer glad te zijn.

Baudyh inderdaad wat een boel paarden!!! Vind je het moeilijk om er een stel weg te doen?

PrinsjeH lekker gereden en nu snel aan de boekhouding!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:39

avaluna schreef:
@Baudy: ok geen "topper" dat is dan wat anders, natuurlijk. Onze pony bleek na aankoop toch nog wel heel erg mannelijk te zijn, was een litteken te zien, enkelzijdig van een castratie, maar er zat dus nog een bal, inwendig :') .
Afgesproken met verkopers, die het dus ook niet wisten (was geen vrouwelijk schoon op stal aanwezig, dat scheelt stukken) en we hebben samen de kosten gedeeld. Had zo lang gezocht naar een pony en het is en blijft een heerlijk ventje <3 .
Onze Romeo, de zwarte van mijn avatar, dus.

Ben het met je eens hoor,maar ja wij fokken tuigpaarden en die moeten aan bepaalde eisen voldoen.Nu waren we aan het experimenteren door een dresuurhengst te gebruiken op een tuigpaard merrie in de hoop een merrie veulen te krijgen.Helaas na 3 hengsten zijn we gestopt.Het worden wel alle 3 mooie menpaarden maar geen tuigers.De oudste rij ik nu voor de kar en de 2e helaas ook vos.Een vos is niet gewild in de mensport vooral niet naar het buitenland.Hij bleef e-pony zeg maar. en dan ook nog een dure operatie nodig cru gezegd was hij dat niet waard.Als je nog de normale prijs voor zo'n paard zou krijgen is het wat anders.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:43

Mijn hemel wat gaan jullie weer hard, ben al een kwartier aan t lezen :D Wel leuk hoor!
Eerst ff Kiss, inderdaad heb ik morgen les van Paul Versluis. Af en toe komt hij naar Middenmeer (dat is voor mij zo'n 40 min vanaf stal denk ik) voor een lesmiddag en dit keer was ik op tijd en kan ik mee rijden.
De spanning bij Det zit m in de andere karretjes om haar heen en dan met name met mensen die de gehele tijd hun paard moeten opjutten om ze aan t lopen te houden. Ook de instructeurs op de vereniging zijn nogal van de oude stempel (allebei ruim in de 70) waardoor het volume af en toe erg hoog is.
Thuis is ze veel beter te rijden. Echter heeft ze ook sinds kort een beschadiging op de lagen, ik weet echt niet waar het van komt, ik krijg juist altijd het commentaar tijdens les dat ik meer druk moet gaan pakken :( Ik heb Daan Staller al gemaild voor een afspraak en zal t morgen ook voorleggen aan Paul.
Bit inpakken met zeem ed helpt ook niet, dan wil ze het bit helemaal niet meer in...

Verder iedereen lekker werk ontwijkend gedrag, heerlijk! Ik zit nu ook ff op kantoor met Cup a soup :D
Dennis lees ik nou dat Lotje weg is? Dat is de donkere toch? Heb je er nog meer op de nominatie staan ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:46

Lotje is m'n zwartje. M'n veulentjes staan nog op de nominatie. Roos eigenlijk ook, maar weet niet of ik dat wel kan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:47

Frensie schreef:
Baudyh inderdaad wat een boel paarden!!! Vind je het moeilijk om er een stel weg te doen?

Bij sommige wel maar bij deze valt het mee.Afgelopen jaar ging er een oude merrie weg dat vond ik wel erg.Ik ben wel veranderd met vroeger hoor.Vroeger had ik alleen ted en hij was me alles.Ik heb hem nog altijd en hij gaat ook niet weg.Maar op een of andere manier als er zoveel paarden zijn verander ik daarin.Vorige winter hadden we er 20 toen was het gewoon niet meer leuk.Je hebt het er zo druk mee dat je er niet meer van geniet.Ik vind dat als je paarden hebt je er ook goed voor moet zorgen.Als het er dan zoveel zijn dan kan je dat niet meer.Als er dan iemand onverwachts in de stal komt en je je moet schamen omdat de boxen vies zijn dat is echt niks.Toen we afgelopen lente zijn gaan inkrimpen zijn er paarden weg gegaan wat ik echt jammer vond maar ja soms moet je wel.

Ik heb buiten mijn werk genoeg aan 2 paarden in training,die 2 kan ik dan optimaal doen,worden dat er 3 of 4 dat kan je ze allemaal niet meer optimaal doen en dan ben je niet goed bezig vind ik.
Ik heb nu dalerboy en straks de nieuwe merrie en dat is dan genoeg.Mijn vriendin melissa rijdt de zwarte.Als die dat niet zou doen zou hij ook weg gaan.
We krijgen binnenkort ook weer 3 veulens hé. Het gaat wel door.Nee ik vind het goed zo.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 15:04

@ kiss geeft niet hoor vond het eigenlijk ook nog wel grappig.

omdat ik al een tijdje hier mee klets en dus bijna iedereen weet hoe het zit. had ik er geen rekening mee gehouden dat jij dat niet wist, en zo heb je dus ook een misverstand in de wereld

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:09

*\o/* ik zie kleine plekjes groen onder de sneeuw vandaan komen in de wei *\o/*
Yes, gras gras gras!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:10

*\o/* Hier in de tuin ook steeds meer gras zichtbaar! *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:17

janouk schreef:
*\o/* ik zie kleine plekjes groen onder de sneeuw vandaan komen in de wei *\o/*
Yes, gras gras gras!

even illegaal vanaf mijn werk :o

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:23

:D :D :D :D
ik ben ook framblij

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:31

:D :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:34

ja hoor, jullie framblij...ikke mag over een uurtje zoonlief van 5 gaan verkondigen dat de ijsbaan gesloten is..dus ikke niet framblij.. ^) wat zal hij teleurgesteld zijn die arme......maar moet zeggen, dat ik blij zal zijn als de luchtvochtigheid minder zal worden hoe dan ook...of droge vorst of warmte,...want nu is het met mijn spieren niet uit te houden..bah niets aan...maar.....alles went !

Wat een geklets weer zeg..
prinsjeh...HCA is een speciale 2-wieler voor Shetlanders en mini's tot A pony's, HCA rijders zijn wij dus...diegene die met zo'n ding rondcrossen, en een HCA rit is een samenkomen van rijders uit heel NL die een leuke tocht gaan maken, allen met zo'n 2-wieler, moet een grappig gezicht zijn zo'n invasie van die karretjes bij elkaar, maar ik heb geen vervoer meer dus voor mij word dat niet wat vrees ik..

moet even blok hout in de kachel gaan gooien...... :)ddd

Ipsilonka wat leuk dat je les krijgt van paul versluis..lijkt me onwijs leerzaam !

Ga je Ebony ook verkopen Dennis..die is zooooo gaaf, helaas hier een verbod op pony's aanschaffen, anders had ik haar zeker gekocht, <3 <3 maar als ik dat zou doen heb ik echt vreselijke ruzie hier... ^)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:47

is er ook een frambloos?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:52

hihi frambloos...wat moet je daar nu mee bicci...
en wel gewoon blijven posten ondanks je paracetamol afkick verschijnselen....
ik krijg zelf vreselijk vaak hoofdpijn als ik mezelf weer eens volgestampt heb met suikers en lekkers.. :o
als ik echt echt echt geen suikers meer eet,.....gaat het met mijn spieren en mijn hoofdpijn een heeeel stuk beter, dat is zooo vreemd, dus probeer dat heel braaf te doen...maar lukt momenteel echt niet, ben veel te gefrustreerd .... :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:55

oef....ook geen chocola en snoepies dan voor mij...
wor nog zwaar...

nu komt t in elk geval knap opzetten...para inmiddels uitgewerkt...
of ver uitgerwerkt dan toch..
maar....

ik moet taxien...dusss....
tot latexxxxx iedereen....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:38

@Dennis, wij zijn bezig met een huis in buitengebied. Als dat door gaat, heb ik wellicht wel interesse in Roos (past wel roos & roos) Hou t maar ff in je achterhoofd!

Verder had ik net een heel verhaal getypt, knalt weer de WIFI eruit, ik word er gek van. Zometeen ga ik een kabel kopen niks WIFI meer hier :P

En op menkamp hebben we ook altijd les van Paul, ben benieuwd wat hij nu met Det kan sleutelen. Ik weet t zelf ff niet meer .. Kom gewoon niet vooruit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:01

Lastig Ips.... moet ze gewoon niet hengstig worden of zoiets in combi met rare weer van afgelopen weken? Heb je anders zo'n band met je instructeur dat je ook gewoon tussendoor eens kunt bellen voor wat tips / ideeen? Levert soms ook wel wat op....

Wat spannend trouwens dat jullie bezig zijn met een huis met mogelijkheid voor peerdenspul :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:24

Sorry, effies spam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:28

Zulke mooie plaatjes mag je wel spammen hoor!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:40

:~

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:47

@Tine: potverdrie, wat een mooie foto's <3 , blijft toch echt wel onze topictophengst, hoor :j 8-) .

@Ipsilonka: wat spannend, ik ben benieuwd, hier dus echt jaren gezocht en nu dus een dik jaar in de verbouwing, maar echt superstek.

Hier regent het..., wordt nog wat als het vanavond gaat opvriezen, oh, oh.
Gelukkig hoeft er straks niemand meer weg, hier, is alleen dan even afwachten met rijles, morgen.
Lijkt me toch wel gevaarlijk zo met de trailer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:51

Ik zeg Thabor is KNAP!
@vhu, t speelt al langer. Zeg maar sinds ik in augustus L ben gestart kan ik er niks beters van maken als dat ik toen deed. Ik krijg er niet meer uit ofzo. Morgen dan les van Paul, binnenkort ook met een andere instructeur wat proberen. Maar kan ook niet zonder mijn juffie, ik les al 5 jaar bij haar. weet ook niet of het bij haar ligt, maar je moet wat proberen. Op de vereniging is t niet mijn ding, doe ik puur voor de ervaring en het constant met de trailer op pad moeten etc.
Huis is inderdaad erg leuk :D Maar duurt mij ff te lang haha, we moeten echt geduld hebben de markt is slecht qua verkoop dus we staan wel sterk. De meneer is daar echter geboren etcn dus emotioneel is zijn grond natuurlijk voor hem enorm veel waard..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:59

@Ipsilonka: hier ook een heel gedoe met de aankoop, vooral om de grond erbij te kunnen kopen..., dacht op een gegeven moment echt van "laat maar", maar toch uiteindelijk goed gekomen, bij ons was het vooral lastig omdat het een erfenis was, eigenlijk had maar 1 iemand geërfd en die was niet zo moeilijk, maar omdat deze niet getrouwd was en geen kinderen had en wel al een boerderij, wilde hij het met zijn broers en zus delen..., tja en dan gaat er daar eentje moeilijk lopen doen... 8)7 .

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:02

WOW Esmee heeft prachtige actiefoto's gemaakt van Thabor. Die kunnen vergroot aan de muur.