[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:10

Elke ochtend zo vroeg op breekt je inderdaad ook op en wat je zegt als je 's avonds thuiskomt na je werk houdt het niet op...het houdt nooit op :+ hier staat de keuken ook alweer vol zooi }:0
OK Maisie dan snap ik het. Spannend zeg! Leuk dat je dat doet trouwens.
Biancocoo take care :(:) en welterusten
@Ollie jij hebt een fantastische wagen....maar jij wilt natuurlijk een echte tweespanwagen ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:17

@VHU, die is nu wel een paar krasjes rijker :o := ......

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:32

@SL: echt, wat een belachelijke reactie van 'de sterke arm'!!! Jeetje, wat een schrik zeg!!!
@Naaltje: superfotograaf... en natuurlijk super fotomodel <3
@Nouvel: brave Fief... /3
@Biancacoo: lekker uitrusten jij van alle inspanning! Hopen dat 't mooi hooi wordt, ik duim wel...
@Askazita: succes morgen / plezier en gaaf dat je vader wil helpen
@Maisie: succes met de nachtdienst :9k En houdt cafeïnepeil op peil... haha
@VHU: die sponsor zoek ik ook al tijdje :D mocht jij er eerder één vinden en hij zoekt meer sponsorobjecten... hihi... enneh, nou schoonmaken blijft een plaag... die rotzooi komt altijd maar weer terug -O-
@Ollie: geen paardenkrant :n enneh... de 1e krasjes zijn 't ergst... Horen erbij vrees ik...

We hebben vanavond weer heerlijk gemend, Har op vier voetjes gebleven, super relaxed op de menwei gereden, zelfs galopje links- en galopje rechtsom gedaan op de lange zijdes, daarna nog pionnetjes gereden, niet één pionnetje om, ging echt super, hij was zo in z'n nopjes, oortjes naar voor, lekker op z'n Har's ... (dat betekent... vooral geen haast en rustig aan :D )
Morgen gaan we met les waarschijnlijk naar het bos met de kar... Zouden we het ergste gehad hebben met de lopen-op-2-benen demonstratie van onze circusvriend???
Het jammere is wel dat hij zich weer helemaal opengelopen heeft achter de voorbeentjes. Dat heeft ie laatste tijd steeds... Was nu mooi dicht voor we begonnen, omdat ik met de teen niet had gereden, maar nu toch weer wondje. Morgen naar ruitersportzaak even een goed bont ofzo halen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:37

@ eefielover: leuk dat je een nieuwe pup krijgt! Veel succes!
Oh ja, die prins... ik heb het witte paard (in mini-formaat weliswaar), de rijke prins is hier ook nog niet. Maar mijn "prins" van nu wil vastgoedmakelaar worden, kan goedkomen hoor :))

@ VHU: kan me inbeelden dat je je geen 2e paard kunt veroorloven!

@ Biancacoo: ik vrees dat die kerel net zo zal doen als hij er volgende keer komt. Ik weet 1 ding: ik ben nu doodsbang van auto's als ik met mijn honden ga wandelen.
Met je hooi gaat het goedkomen denk ik :j Ze voorspellen donderdag pas onweer, tot donderdag dus mooi weer (hoop ik :D )

@ Maisie: dat mag je wel zeggen ja, dat ik geschrokken ben! Ik ben er nog steeds niet goed van... Ik ben al blij dat er niets erger gebeurd is, voor hetzelfde geld was een hond volledig onder de wielen gekomen, dan was het over. Maar dan had ik die man ook afgemaakt hoor, depressief of niet!

Straks laatste nachtje in het oppas-huis... Volgende nacht gaat hun dochter daar slapen, ze moet naar een trouw en gaat met een hele bende in het huis slapen. Dan maak ik maar dat ik er weg ben :Y) Zondag ochtend komen de mensen terug, is weer snel gegaan!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:38

fijne nachtdienst dan maar,en pas op met die red bull.....krijg je vleugels van... _O-
hier een egopost: tiamo snapte vandaag wat links en een beetje rechts was (hij is best wel een klein beetje slim :)) )

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:51

SL: schrikken zeg wat een aso, gelukkig lijkt de schade mee te vallen
VHU: sterkte ook voor jullie en Han, heftig als een vader zo jong moet gaan.
Biancoo ik duim voor mooi weer.
Har loopt zich open wat een vervelend probleem gelukkig hebben mijne daar geen last van.

Hier vandaag languit in de wei gelegen bij de pony's komt Candy bij me liggen, zo gezellig altijd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:56

@IT; ik werk wel bij Bluekens volvo. Maar zit in de vestiging in Roosendaal (ja vraag me niet waarom :') Die in breda kan ik nog naartoe fietsen zo dicht bij huis, maargoed _O- ) leuk dat je eraan dacht :D

@VHU; helaas, ik kan niet eens een paard aan, kan m'n kleine monster afentoe al wel achter het behang plakken, laat staan iets groots :)) en een bente snuit tandem, dat had ik in gedachten ook al voor me gezien :P

lekker sonjim, paardje wat bij je komt liggen :+:

Har heeft zich gedragen :):) jippeeeee! :):) hij kan 't wel :D hopelijk houdt hij dit vol! :)

zo, gisteravond veel te laat thuis, broertje was jarig. En zo weer werken. Ik hoop dat ik rond 3u naar huis kan (dat wordt dus even keihard knallen om alles klaar te krijgen) want ik wil nog graag even naar stal, naar dids.
Vanavond gaan we naar de tilburgse kermis :=

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:12

Ollie1 schreef:
Heeft iemand van jullie de paardenkrant (van vandaag) en zou die wat voor mij in kunnen scannen ?

ik krijg hem nog, maar ik kan het dan wel sturen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:19

Naaltje werkze
Ik heb geen paardenkrant

ik heb Daan vanochtend maar om half 10 wakker gemaakt, slaapkop.
Normaal is hij rond half 7 wakker, maar nu dus nog niet.

Vandaag een paardloze dag, mijn vriend moet vanochtend weg en vanmiddag naar opa

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:56

VHU sterkte met zo'n afscheid! en toch nog maar fijne vakantie
S-L wat een hufter dat hij zo op dieren en mensen inrijdt, hoe kan het nou dat de politie daar niets aan doet, onbegrijpelijk. Zouden hem tenminste een alcoholblaastest kunnen laten doen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:33

Ben ik druk bezig met een bijleespost en een verslag van de wedstrijd, valt hij weg.
Dus ik sluit me maar even aan bij derest..

VHU sterkte met het afscheid :(:)

Gisteren heerlijke wedstrijd gereden in Driesum. Tandem wilde goed lopen en het ging ook als een speer.
Enige stukje waar het even raar ging, was in de derde hindernis, toen Peppie onderuit ging.
Gelukkig stond hij snel weer op en konden we onze weg vervolgen naar de finish.

Was echt een super wedstrijd met heel veel publiek. Bij iedere hindernis stonden talloze mensen te kijken.

Uiteindelijk zijn we eerste geworden en moesten we de pony's weer inspannen voor de prijsuitreiking.
Zo gezegd, zo gedaan. Afgesproken dat we rustig aan zouden doen tijdens de ereronde (onze pony's worden dan helemaal gek).
De ereronde begon, de mensen begonnen te klappen en te juichen, de andere spannen vlogen als een gek door de baan en toen... gingen Sjors en Peppie toch gigantisch aan de kledder.

Wat gingen we hard.. De kar begon te driften, de banden kwamen van de grond en toen dacht ik dat het gebeurd was. %) Gelukkig kreeg Pieter ze daarna weer terug en zijn we snel de baan uitgegaan. Met zo'n snelheid op z'n kant gaan, kan heel gek gaan, dus ben heel blij dat het hier bij bleef.

Foto's komen nog.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 13:24

ook ik sluit me aan bij de rest...

wij hebben ook heerlijk gereden in driesum alleen h11 was voor ons echt heel krap daar stonden we al vast achter de eerste paal die we tegen kwamen je kwam de hindernis in en dan moest je 180 graden om en daar zaten we dus om de binnen paal vast maar gelukkig met wat spring werk van de beide grooms kwamen we weer los en we zijn uiteindelijk 3de geworden en we hadden nog een snelste hindernis prijs op H1 vande 4 spannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:04

@Naaltje...de Tilburgse kermis, klinkt soort van woest :+
@PrinsjeH wat heerlijk dat jullie zo fijn hebben gemend... het gestuiter zal waarschijnlijk nog niet helemaal afgelopen zijn maar elke stap dat hij dat minder doet is er een. En wat genieten jullie dan leuk met z'n drieen :D
@Lanouska & Poeltje, moet eerlijk zeggen dat ik de verhalen uit het topicje over de wedstrijd wel heftig vind hoor. Wagens op zijn kant, Poeltje op hol (belachelijk zo'n ereronde dat iedereen er zo de sokken inzet, dat is toch onverantwoordelijk?), iemand met ambulance afgevoerd. Kan natuurlijk allemaal altijd gebeuren maar ik vind bij deze wedstrijd wel erg veel dingen gecrasht of misgegaan... Vind dat geen reclame voor de SGW mensport. Te zwaar denk ik dan als 'buitenstaander' :n

Maar goed, misschien word ik oud...

Vandaag dus heavy dagje en daarna ben ik de stad in gegaaan, heb mijn nieuwe bril op gehaald B-) , ben zwaar wezen shoppen, nieuwe blouse, bodywarmer, hempjes en aanverwante artikelen en heel dure zonnebril 8-) gekocht. 't Was even nodig. Je leeft maar een keer denk je dan even heel bewust....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:13

@VHU: zo is 't maar net... in dit leventje moeten we het allemaal maar doen, dus niet dingen uitstellen die je graag zou willen en nu al zou kunnen... :j
Heb je m'n foto'tje van de sjieke vlechtjes nog gehad :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:27

VHU: kreeg je bij die dure zonnebril er een zon kado bij? :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:20

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:24

@HT nee helaas niet :))
@PrinsjeH .... ahhhhh <3 had het berichtje nog niet bekeken, ik moet dan 'ouderwets' inloggen op http://www.hi.nl/mms om de foto te bekijken heb niet zo'n moderne feun . Ze zien er prachtig uit *D , thanks!

Het tuig is niet compleet, er zit geen broek bij, viel me op want ik ben nog op zoek naar een cob-maat broek :+ mocht iemand dit tuig kopen O:) en er toch een broek bij willen <<) dan heb ik dus nog een full broek in de aanbieding :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:30

lekker geshopt VHU! :)

en gelezen over span bij poeltje op hol := eng..

goed, net thuis, gauw gegeten (lees 3 broodjes binnen gepropt) en nu omkleden, en proberen er fris uit te zien voor die kermis. ik weet nog niet of ik er wel zo erg zin in heb := mn hoofd doet zeer...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:58

@ naaltje balen dat je zo gaar bent van het werken.
@ ollie geen tuig nodig hier full is ook iets aan de grote kant.
@ vhy nieuwe bril ! en lekker geshopt is ook wel eens goed !
Ja bij sgmw gebeuren er sneller ongelukken met de vaste hindernissen.

ik heb lekker geslapen vanmorgen en daarna nog met ferro gereden. Nu net ook nog even geslapen en
ga nu eten. Vond het zo leuk gisteren dat ik vanacht weer mee ga :D dus verklaar mij maar voor gek
haha. Remko is er toch niet die zit in assen dus ik zit hier alleen. Zijn we iig allebei lekker brak
morgen :r %) :O

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:22

@ vhu je maakt het voor jezelf zo gevaarlijk als je wilt... we hadden ook een hindernis op een heuvel (bij het landhuis van dirk scheringa) die erg steil was waar we telkens om bomen heen moesten draaien en die hindernis hebben wij helemaal in draf gedaan maar sommige mensen die doen dat dus ook in galop en daar wordt z'n hindernis dan al weer heel anders van... zo hadden we ook een hindernis met prieeltjes zo 1 bv http://www.paardendagen.nl/data/include ... js&obj=upl daar kan je in draf over heen maar ook in galop en met galop wordt het weer wat gevaarlijker

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:28

Goeie...ehh... avond alweer.

Hier een beetje gaar, pittig dagje gehad en niet eens de helft kunnen doen van wat ik had willen doen. _-:(
Netjes bijgelezen, over een heel spannende wedstrijd, shoppen, nieuwe hondjes, meer gaarheid-met-kermis, incomplete tuigen waar tot nu toe niemand interesse in heeft; maar die wel compleet gemaakt kunnen worden, Harley die zn best deed, en prinsen met witte paarden... Ik heb een zwart paard, maar mijn prins doet momenteel wel de afwas O:) _/-\o_ maar dit moet hij niet lezen, want dan is het ook meteen de laatste keer...

En verder is het een beetje op hier. Stiekem blij dat Kato morgen toch niet naar de keuring gaat (we gaan nu in september) dat scheelt toch weer een hoop. We gaan maandag wel even naar Esbeek toe, want de tweejarige dochter van Regina (en van moederskant halfzus van Kato) gaat maandag wel naar de keuring, spannend! Duimen jullie voor haar?

Groetjes, lacuna

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:15

lanouska schreef:
@ vhu je maakt het voor jezelf zo gevaarlijk als je wilt... we hadden ook een hindernis op een heuvel (bij het landhuis van dirk scheringa) die erg steil was waar we telkens om bomen heen moesten draaien en die hindernis hebben wij helemaal in draf gedaan maar sommige mensen die doen dat dus ook in galop en daar wordt z'n hindernis dan al weer heel anders van... zo hadden we ook een hindernis met prieeltjes zo 1 bv http://www.paardendagen.nl/data/include ... js&obj=upl daar kan je in draf over heen maar ook in galop en met galop wordt het weer wat gevaarlijker

Ben ik het mee eens. De bult hebben wij ook in draf genomen, omdat we met verkennen al gezien hadden dat het link was.
Dat je als menner zelf het risico neemt, vind ik het geen slechte reclame voor de SGW, maar een fout van de menner.
Overigens was de ambulance er voor de zekerheid. Beter alles even laten controleren, dan dat je uiteindelijk nog jaren met problemen loopt.

Wel vind ik dat de ereronde ingespannen wel geschrapt mag worden.
Geeft een super kick hoor en heel tof dat iedereen zo enthousiast is, maar niet alle spannen blijven dan zo rustig.

Snap het wel hoor, VHU. Slechte ervaringen gaan sneller dan de goede en als je al deze dingen leest, klinkt het niet echt als een veilige wedstrijd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:54

en van de bijna 140 starts was dat het enigste 'echte' ongeluk... op een officiele wedstrijd kunnen dit soort dingen ook gebeuren...

bij een 4 span zijn 2 grooms verplicht en omdat wij met het verkennen toch al een aantal knelpunten hadden gezien en hebben we wat eerder de kar van de vrachtwagen afgehaald en zijn we even gaan oefen om in ritme te springen en de kar om te zetten en daar hadden we in H11 profijt van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:18

Ik zeg niet dat het bij een officiele wedstrijd niet gebeurt, maar het valt me op dat bij deze wedstrijd behoorlijk wat onderuit zijn gegaan.

Citaat:
Dat je als menner zelf het risico neemt, vind ik het geen slechte reclame voor de SGW, maar een fout van de menner
Ik vind dan dat een jury moet ingrijpen en moet zeggen dat de betreffende hindernis alleen in draf mag worden genomen of zoiets. En als dat niet gebeurt, vind ik dat dus wel een slechte reclame voor de SGW, net als bijv bij eventing. Ter bescherming van mens maar vooral paard/pony zou de jury dan in moeten grijpen. Mensen zijn toch altijd veel te competief en er zijn altijd van die idioten die de risico's niet goed in kunnen schatten. Dat hindernissen vast zijn geeft inderdaad meer kans op 'schade' en juist daarom moet een jury alert zijn en zo nodig ingrijpen. Dat is dat lijntje waarop je balanceert, als menner en organisatie, hoe ver kan je gaan voor een snelle tijd, maar soms moet je mens & dier tegen de competetie beschermen, denk ik dan.

Maar goed, hopen dat het volgend jaar wat minder nat is, dat scheelt al een bult en geeft een fijner beeld hopen we dan maar.

Zo wij hebben ook nog even heerlijk gegeten buiten de deur en nu lekker uitbuiken voor t.v. & laptop }:0

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:32

ollie: jammer dat het een full tuig is, ik zoek nog steeds maat shetland(van ideal)
op marktplaats staat een pony te koop met idealtuig(ja ja mijn maat) ik kreeg bericht dat de pony waarschijnlijk verkocht is en....zonder tuig...dus ff duimen...(tuig is half jaar of jaar oud,wat is de prijs ervoor???)
zie veel idealtuigen staan(grotere maten dan) voor 250,- euro
wat zouden jullie ervoor geven?