[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:27

Anke schreef:
Dit is mijn huidig wagentje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met pony van 95 cm ervoor:

Afbeelding

ook geschikt voor 2-span :Y)

Maar ik wil dus een andere die 1.25/1.27 breed is en zwaarder ;)

Dit vind ik ook echt een mooie wagen,
wat weegt deze?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:42

Lizzzzz schreef:
Haha vandaar dat er dan geen meerprijs voor is gerekend?? ;-)

Bedankt Fenny! En de kleuren zaten bij de prijs in.. Maar die stangen? Dan bedoel je die achterop..
Start je toevallig ook in Annapaulowna? ;-) Mag ik dan even bij je kijken?

Ja met de stangen die verder naar achter zijn geplaatst bedoel ik die stangen/handvaten aan de zijkant achterop.
Voor 1650 heb je de standaard wagen en dan kun je uit behoorlijk wat kleuren kiezen.

Ik start inderdaad niet in Annapaulowna, mij wat te ver weg :D Haha

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

Stang achterop is ook een erg goed idee om daar extra naar de vragen!

Van de luchtvering en het dubbele bokkussen op een 1,10 wagen zie ik al af na het bezoek aan paard en koets. Ik heb dan alleen als extra's de rvs voorstukken op het lamoen, en zit eraan te denken te vragen of die handvaten achterop ook van rvs zouden kunnen.

Ik kijk echt uit naar zaterdag om de wagen in het echt te zien :):)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:39

Hee manda, waarom zie je af van dat dubbele bokkussen?? (oohh wacht dat zijn er natuurlijk 2 losse.. 8)7 ))

Haha, fenny, zat niet echt op te letten ;-) Start je de sgmw in Oenkerk wel :)) O:)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:14

Lizzzzz schreef:
Haha, fenny, zat niet echt op te letten ;-) Start je de sgmw in Oenkerk wel :)) O:)

Haha weet ik nog niet :D
Een paar weken erna is oefen sgmw in Damwoude en meestal rij ik een van beide. Damwoude vind ik net even wat lichter dan Oenkerk, maar misschien dat ik dit jaar wel in Oenkerk mee doe ;) Wel zo makkelijk, is echt naast de deur voor mij dus geen gesleep met pony en wagen :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:33

Lizzzzz schreef:
Hee manda, waarom zie je af van dat dubbele bokkussen?? (oohh wacht dat zijn er natuurlijk 2 losse.. 8)7 ))

Bedoelde idd de dubbele bok waar ik vanaf zie ;).
Ik wil de wagen van 1,10 en dat is voor een dubbele bok erop al best smal... Ik wil mijn ranke hengstje voor het wagentje dus wil er echt niet met veel mensen op, de dubbele bok wilde ik zodat mijn dochtertje naast me kon zitten. Maar op paard en koets zeiden de koetsenboeren dat als je bij zo'n type wagen met die spoorbreedte een dubbele bok maakt en dus zelf helemaal een kant zit en een klein kindje aan de andere kant, de gewichtsverdeling dus ver te zoeken is en je sneller kan omkiepen ... klonk ons opzich heel logisch. Dus daarom toch geen dubbele bok want ik wil geen verhoogd risico op omkiepen en zeker niet met mijn jonge dochtertje ernaast... Die gaat dan maar gewoon mee op de sulky :).

Lizzzzz

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:23

Fenny: Hmm dan is Oenkerk wel makkelijker ;-) Heb dit jaar hem voor het eerst gestart.. Was tevens mn eerste buitenwedstrijd,, mn groom en ik dachten dat de bordjes gestolen waren, dus hebben we perongeluk de boel afgesneden ;-) Weet niet of we aankomend jaar heen gaan.. Maar ik neem aan van wel ;-)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:08

Even een stipje.

Ik zoek een wagentje voor mijn miniatuurpaard. Dit topic is interessant om door te lezen,.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:26

Iemand ervaring met deze wagen van Poland Carriages?

De afrijwagen Ponysulky:

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:21

Wat een grappige sulky! Maar vind persoonlijk het model van horseshopinternational dan wat mooier :). de cavalettie of nieuwe cavalettie sport.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:22

Mooie sulky, maar denk nog te groot voor de kleintjes, denk dat het meer wat is voor 1m shetties.
Deze kun je in lamoen hoogte ook niet verstellen..

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:27

Mn wagen is gister door mijn vader goedgekeurd :D
We gaan dus alleen nog even met de bok bezig, daar komt een frame van 16 cm onder, anders zit het voor mij echt niet fijn. Oooh kan niet wachten tot dat klaar is, kan ik eindelijk aan de slag met mn nieuwe wagen ;)

Mijn men-instructeur, Klaas de Haan, zat gister al op me te foeteren waarom ik 'die oude rammelbak' mee had naar les, hij wist dat ik mn nieuwe wagen al had en zit zich vaak wat aan mijn lawaaierige wagen te iriteren :o

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 10:54

Is dit alleen bij mij zo of bij meerdere?? Want Jipperdepip heeft al 3 dagen 3 minuten geleden een bericht gepost..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:33

Lizzzzz schreef:
Is dit alleen bij mij zo of bij meerdere?? Want Jipperdepip heeft al 3 dagen 3 minuten geleden een bericht gepost..

ik snap je bericht niet?
heb ik iets fout gedaan? :o

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:49

Euhh nee volgens mij niet hoor ;-)

Maar bokt doet bij mij erg raar.. Krijg ook iedere keer hetzelfde PBberichtje van Dennis :7

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:28

Anke schreef:
Dit is mijn huidig wagentje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met pony van 95 cm ervoor:

Afbeelding

ook geschikt voor 2-span :Y)

Maar ik wil dus een andere die 1.25/1.27 breed is en zwaarder ;)

Wat een mooie kleur wielen Anke! Weet je toevallig welke RAL-kleur dat is?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:32

Ik heb persoonlijk toch liever een 4wieler hoor, ipv die 2wielige. Heb zelf ook 2 2wielige wagentjes gehad, en vond bij die ene met vering dat de pony toch veel moet 'incasseren'/veel voelt bewegen. En met een vierwielige wagen staat de pony daar toch wel een soort van los van.. Zeg maar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:43

Is ook een kwestie van goed geveerd. met een sulky cavaletti ofzo zit nou niet zo'n geweldige vering op dus die zal qua gaten in de weg enzo meer moeten incasseren..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:59

Voor wat ik met mijn cavalettie doe is die echt prima! Beetje rechtuit buiten over verharde weg of in een redelijk kuilvrije berm, en in de les in de bak gaat het ook prima en zit er heerlijk op! Dus ik heb voldoende daaraan :). Maar als je echt wild wil crossen of over boswegen enzo wil kan ik me voorstellen dat het niet zo comfortabel zal zitten...

Vandaag was ik bij Buckje en heb ik een HCA voor het eerst in het echt gezien!! Dat is ook echt een geweldige sulky! Zo mooi klein voor de kleine paardjes en ziet er heel stevig uit! Mijn dochtertje was helemaal verliefd op de mooie roze sulky :D en ook op Buckje haar mini paardje Buckje waar ze op mocht rijden en mee mocht lopen <3 <3.

En ik heb ook Buckje haar mini marathonwagen gezien en erop gezeten en zelf voorgestaan ;)! Eindelijk de wagen uit dit topic in het echt kunnen bewonderen en ik kan zeggen, de wagen is echt meer dan geweldig *\o/*, ik had een expert in metalen mee :P en de wagen is helemaal goedgekeurd hoor, echt een wagen van goede kwaliteit voor dat geld! Alleen denken we allemaal dat de wagen toch echt wel wat meer weegt als die 100 a 110 kilo hoor....

Ik ga de spoorbreedte 1,10 bestellen en wil er ook wat kleine aanpassingen aan. En dan is het afwachten tot die er is!!!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:19

De wagen weegt ook echt geen 110kg. :) :p

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:23

*\o/* *\o/* Hij is binnen !!!!!!!!! Vorige week donderdag binnen gekomen. Met dubbele bok. Pas afg. zaterdag en zondag gereden, want mijn man ik allebij ziek !! Lang wachten, maar dan heb je ook wat. Hij rijd heerlijk !!!!! Ik heb mn fototoestel hier naast me liggen en ik wilde foto's plaatsen maar ik zie nu (zit op mn werk pauze) dat ik dan ook een kabeltje moet hebben dus dat volgt vanavond of morgen.
2 aanmerkingen: 1. er zat 0 komma 0 vet in de nippeltjes van de luchtvering en van de molenkrans. Heel slecht je zou het zo kapot rijden. Ga ik even over bellen nog. Want hij begon halverwege de rit ineens te piepen aan de wielen vandaar dat we er achter kwamen.
2 ik ben niet al te dun (maat 40) en ik zit toch goed opgesloten in dat bokkussen. (dikke jas) Eigenlijk precies goed. Ik ben ook maar 1.65 dus het bokkussen is voor mij goed op hoogte. Mijn man is 1.80 en die vind het net aan, de breedte van de stoel en de hoogte maar als je langer bent of dikker moet zowiezo die stoel hoger en dikker dan ook breeder.
Ik hoor sommige hier op de site dat de bomen te breed zijn dat is niet zo bij ons. We hebben hem nog wel korter op de kar gezet dan op de 1e foto's (volgen) .
De kar is zo licht als beloofd en alles is goed afgewerkt, mijn pony liep als een zonnetje.
Wij hebben best vaak gebeld konden dhr Bakker altijd bereiken en je krijgt nog certificaat voor 2 jaar garantie.
Dus al met al top wagentje hoor. Foto's volgen.

Ik zie nu dat mijn kar tegelijk is gekomen (17 nov) met die van Manda !!!

En Fenny ook. En die lijkt op die van mij

Ik heb ook deze kleur bruin, maar hij zei dat hij 1 kleur bruin had. Waarschijnlijk koopt hij het per rol haha en op is op. Want die van Jelee is donkerder.
De dubbele bok heb ik ook en inderdaad moeilijk verstellen, in de praktijk doe je dat alleen voor wedstrijden denk ik.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-11-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:34

nataschja, ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's. Ik wil ook graag een dubbele bok. Tegelijk met Manda? Die moest hem toch nog bestellen??

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:40

nataschja schreef:
*\o/* *\o/* Hij is binnen !!!!!!!!! Vorige week donderdag binnen gekomen. Met dubbele bok. Pas afg. zaterdag en zondag gereden, want mijn man ik allebij ziek !! Lang wachten, maar dan heb je ook wat. Hij rijd heerlijk !!!!! Ik heb mn fototoestel hier naast me liggen en ik wilde foto's plaatsen maar ik zie nu (zit op mn werk pauze) dat ik dan ook een kabeltje moet hebben dus dat volgt vanavond of morgen.
2 aanmerkingen: 1. er zat 0 komma 0 vet in de nippeltjes van de luchtvering en van de molenkrans. Heel slecht je zou het zo kapot rijden. Ga ik even over bellen nog. Want hij begon halverwege de rit ineens te piepen aan de wielen vandaar dat we er achter kwamen.
2 ik ben niet al te dun (maat 40) en ik zit toch goed opgesloten in dat bokkussen. (dikke jas) Eigenlijk precies goed. Ik ben ook maar 1.65 dus het bokkussen is voor mij goed op hoogte. Mijn man is 1.80 en die vind het net aan, de breedte van de stoel en de hoogte maar als je langer bent of dikker moet zowiezo die stoel hoger en dikker dan ook breeder.
Ik hoor sommige hier op de site dat de bomen te breed zijn dat is niet zo bij ons. We hebben hem nog wel korter op de kar gezet dan op de 1e foto's (volgen) .
De kar is zo licht als beloofd en alles is goed afgewerkt, mijn pony liep als een zonnetje.
Wij hebben best vaak gebeld konden dhr Bakker altijd bereiken en je krijgt nog certificaat voor 2 jaar garantie.
Dus al met al top wagentje hoor. Foto's volgen.

Mijn wagen begint inderdaad ook te piepen, mijn vader zou er nog naar kijken maar dan kan het dus best zijn dat er bij mij ook geen vet in zit?? Ik heb er geen verstand van ... :o
Ik ben dus niet de enige die het bokkussen aardig krapjes vindt ;) Het zal bij mij straks wel iets beter worden, omdat ik eerst heel laag zat en er nu een frame onder de bok komt. Met mijn oude bok (is los, van mijn oude wagen) zat ik ineens ook veel strakker in het kussen, terwijl die perfect op mijn andere wagen zit.
Mijn boom is trouwens ook niet te breed hoor :) De verstelbare boom is wel even wennen, moet hem nog maar weer een keer verstellen, is de 3e x :o , maar ik denk dat ik beter mijn instructeur daar even naar kan vragen want ik ben bang dat ik het anders verkeerd doe :P

Heb jij trouwens de betalingsbevestiging e.d. al gekregen? Ik zou hem nog via mail krijgen maar bedenk me net dat ik nog niks heb ontvangen. Heb nog geen contact weer gehad hoor met hem daar over.

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:42

Oh ik dacht dat ik dat had gelezen. 17 november maar ik had ineens zoveel pagina's die ik nog niet had gelezen.
Ik ga vanavond kijken of ik hier foto's kan plaatsen want nog nooit gedaan...

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:47

Fenny, nee die heb ik ook nog niet gehad.
Ik zou maar gauw vet toevoegen, want mijn man heeft een hele tube leeggespoten verdeeld over alle nippels en eigenlijk moet er nog bij ! Dat kan je je lagers kosten zegt mijn man.
Ik heb net alles na zitten lezen ik zie er nu meer die precies pas zitten in de kar ik dacht al: hoe kan het nou dat ik dat bij niemand heb gelezen. Maar bij mij en mijn man precies goed maar als je lang bent moet je het inderdaad veranderen.
Was jij trouwens aldoor aan het verzetten met afleveren, of was dat een smoes van hem aan ons om aldoor een week later te komen ???