[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:33

Als het nodig is gebruik ik het. Bij Savana heb ik het niet gebruikt. Bij Bruno wel, niet continu, maar zo af en toe. Bijvoorbeeld toen we het trailerladen oppakten en na het menongeluk toen we weer gingen inspannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:05

Vandaag toch wel een heel mooi compliment gekregen van groep 6. Of ik niet altijd wilde komen. Dan kon ik wel van dinsdag tot en met donderdag komen en eigen juf mocht dan maandag en vrijdag doen.
Hun eigen juf was wel lief, maar ik was daarnaast ook streng als het nodig was. Dat vonden ze erg fijn.

Het was ook erg mooi om te zien hoe ze vandaag zoveel beter hun best deden om stil te zijn tov gisteren. Nu nog het stilblijven hihi
Dan is het ook mooi om 2 dagen ergens te zijn, dan is een groep toch beter te handhaven. Duidelijke regels en dan krijg je gewoon de 2e dag al resultaat. Helemaal blij mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:29

Ik wil iets anders proberen wat niet op basis van magnesium is. Db sluit zich van dingen af heb ik het idee. En is weer heel schrikkerig op dit moment. Maar ja werkt het denk ik altijd

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:38

Heb je weleens van Cavalor Calm geprobeerd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:41

Ja dat is altijd lastig he... waar doe je dan goed aan. Toch kwestie van uitproberen... net als met magnesium bij sommige paarden werkt het echt heel goed, bij anderen totaal niet. Bij Cathey werkt het duidelijk wel, bij Bente en Snuitje deed het niets en bij Ber werkte het vorig jaar wel dit jaar niet :roll:
Over Feelings Control heb ik ook goede verhalen gehoord:
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 794?v=True

Piet is als het goed is verkocht, incl zijn tuig en de tweewieler, dus dat is mooi als dat allemaal doorgaat. Volwassen persoon, Piet liet zich ook goed zien, zowel zijn goede kant (zooooo braaf voor het wagentje) als zijn wat drakerige kant (lekker klieren met wandelen).

Wilde eigenlijk ook gaan rijden maar toch maar niet gedaan, moet nog alle Sint cadeautjes kopen <:)

Fijn dat het lekker loopt met de groep Tine!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:51

Wat ik merk is dat het de ergste paniek/stress weghaalt. Alsof ze eerst gaan denken voordat ze gaan handelen. Gewoon iets simpeler maar dan zonder dat duffe wat tranquilizers geven. Ik gebruikte het vooral bij erg gespannen jonge dieren. Als je wilt kan ik kijken of ik nog wat heb en kun je dat overnemen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:02

Db krijgt magnesium. Het heeft altijd gewerkt maar de laatste tijd dus steeds minder. Hij schrikt van de kleinste dingen. Een poes die aan komt lopen, vast staan op de manege is ook in ene heel eng. Gaat hangen en snurken.
Gewoon erg lastig.

Cavalor calmer nooit geprobeerd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:24

Zijn er geen lichamelijke problemen? Ik zou eerder een controle door een peut laten doen. Eerst lichamelijke problemen uitsluiten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:40

Wat bij Ber ook een poos heeft gewerkt was Special Calmer maar daar zit valeriaan in. Combi valeriaan magnesium was soort tranquilizer....
Helaas heeft Belker wel een dingetje... en we weten natuurlijk waar DB vandaan komt ... :(:) denk destijds dat bij Bente bijv niets meer werkte omdat ze 'gewoon' die ataxie had, ja dan kan je erin stoppen wat je wil maar als de zenuwverbindingen niet goed werken krijg je het ook niet opgelost...

**heb echt geen zin om de stad in te gaan voor :){ {:) <:) }:0 **

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:05

Baudy, ik heb geen ervaring met dat voer of supplement, ken het niet. Ik gebruik hier wel magnesium, maar heb nooit paarden die echt paniekerig zijn. De keren dat Samoerai meer schrikkerig was dan normaal, dat waren de keren dat ze pijn in haar lijf had door een niet passend zadel.
Verder kan ik je helaas niet helpen.

Trots op zoonlief, alle 3 zijn ponys gereden. Eerst thuis met Fabels kort wat gespeeld, toen met Samoerai naar les en bij thuiskomst nog gespeeld met Amerigo. Eindelijk is het weer veilig om stukje gras bij te geven, paarden helemaal blij.

Morgen dagje "vrij", hoef niet naar een school zeg maar hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:28

Rustig hier.
Ben benieuwd hoe het met Ava gaat.

Vanmorgen met de dames werken aan de hand gedaan. Eerst met Fabels. Doel was links en rechtsom fatsoenlijk over de hoefslag kunnen stappen. Nou, dat doel is wel bereikt. Heb ook binnen- en buitenstelling kunnen oefenen, voltes op kunnen sturen. Gebroken lijn ging nog wat moeizaam, maar halt en stukje achterwaarts gingen steeds beter. Ook klein stukje wijken geprobeerd en dat ging ook goed. Bleek dat ik al 25 minuten bezig was, dus maar snel gestopt ;-).
Toen met Sam, flink geoefend op travers en keertwendingen. Ging goed. En zelfs in draf schouderbinnen, wijken en travers gedaan. Wat is het toch een knappe pony. Ook nog galop geprobeerd, maar daar doe ik iets niet goed denk ik, want kreeg haar niet in galop ;-).

Vanmiddag komt zadelpasser weer. Ook maar eens laten kijken naar zadel van Rembrand, daar is al jaren niet naar gekeken, maar hij loopt nu meer ohz dan voor de wagen en is erg veranderd in bespiering. Zadel van Fabels zal denk ik iets worden aangepast, want ik vind het te dicht op de schoft liggen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:31

Geen ervaring met kalmeermiddelen...Gelukkig nooit hoeven te gebruiken. .
Tine mooi compliment +:)+

Verder...ben ik t een beetje kwijt sorry..
Mis veel mensen hier...druk allemaal hoop ik..
En hoop alles goed met iedereen.

Vanmorgen een rondje bikejöring gedaan, even frisse neus en leeg hoofd ....

Sterkte....succes. ..knuffel. ...of..wat je ook nodig hebt...fijne dag allen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:44

Ik ben er wel, maar veel te druk :( Verder beetje laag in energie. Maar lees wel alles bij hoor.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:04

Hier ook weinig energie.
Nu 2 dagen Savana wat laten bewegen. Gewoon simpel in de longeervolte los laten stappen, draven, galoperen. Morgen er maar weer eens opstappen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:59

baudyh schreef:
Ik wil iets anders proberen wat niet op basis van magnesium is. Db sluit zich van dingen af heb ik het idee. En is weer heel schrikkerig op dit moment. Maar ja werkt het denk ik altijd

Wat voor een voer krijgt hij? Toen Janouk care 4 life krreeg, was ze ook hyper de pieper. Janouk die nooit ergens bang voor was, zag overal spoken. Ik weetniet wat er in zit, maar ze was mega nerveus.
Nu krijgt ze Gastro plus en ze is de coolheid zelve weer.

Ik zou eerst kijken naar hetvoer wat DB krijgt, misschien zit er iets in, wat hem ook nerveus maakt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:54

Ik heb Ava een app'je gestuurd, maar het lijkt erop dat er iets met haar telefoon is. Bericht komt wel aan, maar wordt niet opengemaakt en Biancacoo merkte iets soortgelijks. Ze is wel al een keer online geweest. Na het weekend (zit in Sint-modus) zal ik er een belletje aan wagen.

Hier alles goed en met paard ups en downs :x :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:19

Hoe plaats ik ook weer een filmpje hier? Wil jullie toch eens laten zien hoe Rembrand soms staat te slapen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:22

janouk schreef:
baudyh schreef:

Wat voor een voer krijgt hij? Toen Janouk care 4 life krreeg, was ze ook hyper de pieper. Janouk die nooit ergens bang voor was, zag overal spoken. Ik weetniet wat er in zit, maar ze was mega nerveus.
Nu krijgt ze Gastro plus en ze is de coolheid zelve weer.

Ik zou eerst kijken naar hetvoer wat DB krijgt, misschien zit er iets in, wat hem ook nerveus maakt.

Nee db heeft anti nerveus voer. Hij krijgt faser-light van Marstall

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:47

Hier dagje op en neer naar ouders (lees: 284 km heen en ook weer zelfde 284 km terug) dus nu gaar.

Ava ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat dikke :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:55

Nou ik heb een verkooptechnisch succesvolle week. Zadel is definitief verkocht *\o/*
Vanavond Piet nog even gelongeerd en Cathey lekker los kunnen laten in de grote paddock. Die gaat dus niet als een gek te keer of zoiets maar zweeft als een dame door de baan :)) *D eerst zo'n stuk of 10, 12 rondjes linksom, daarna rechtsom en na zo'n kwartiertje of zoiets is ze er wel klaar mee maakt dan wat kleinere rondjes en komt ze bij je staan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:58

Mensen geniet van het leven. Een vriendinnetje waar ik gelukkig vorige week nog mee heb gegeten is van de week plotseling overleden. Ben echt helemaal van de leg, 44 jaar oud.
HT jij ook sterkte, zal net zo hard aankomen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:07

Afschuwelijk. Heel veel sterkte

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:09

Heftig Ipsilonka en HT, sterkte.

Fijn dat de verkopen goed gaan VHU.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:37

:wave:

Pfff heftig Ips en HT :(:) veel sterkte.

Lees wel mee, maar ff niet zoveel puf om op alles te reageren.....komt wel weer!
Vermoeidheid komt er een beetje uit :O

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:53

heftig ips en HT, ja dan word je weer op de feiten van het leven gedrukt.