[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:44

Maisie schreef:
@ Jellee sterkte !!!!

Vraagje zou iemand die hier een ideal luxe marathon tuig heeft in de maat shet
of pony het borst gedeelte voor mij op willen meten?

Les met robijn ging wel goed. Hij liep best fijn. Hij wordt gelukkig steeds sterker maar
we zijn er nog niet. Vanaf volgende week kan ik ook weer lekker s'avonds rijden.

Ik heb wel een Ideal tuigje voor Simba maar met een Cob-borsttuig :o , dus ik kan je ook niet helpen...

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:49

Moet hier toch niet gekker worden. Ik was even buiten met de hond en ik kon hem niet vinden. Kijk ik bij de auto, staat hij bij de deur te kwispelen dat hij in de auto wil. De hond ligt nu dus in de auto.
Hij vindt autorijden helemaal geweldig :-)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:00

Hahah nou bedankt voor de hulp :+
Ja webtech heb ik ook dus die kan ik zelf opmeten.
Heb ook ook een ideal luxe marathon en heb zelf de borst even
gemeten en kwam rond 107 cm uit. Nu heeft de verkoper haar versie
opgemeten en die zou 85 cm zijn (schiet mij maar lek snap dr niets meer van)

@ tallechie gekke hond. die van mn ouders zit ook graag in de auto.
Is bang dat ie vergeten wordt als we iets gaan doen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:16

@ Maisie sorry heb enkel webtech!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:18

Dat is het met dribbel denk ik ook hoor.
Zo van als ik in de auto zit vergeten jullie mij tenminste niet.

Dat is wel een heel verschil qua cm;s

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:29

Goeiemorgen :wave:

Laura, sterkte met je oma. Hoop dat de operatie vandaag goed verloopt.

Naaltje had gisteren een off-day. Hoe voel je je vandaag? Al een beetje opgeknapt?
Las dat je je auto hebt gepoetst. You go girl!

Lacuna heeft een trap gehad van paardje. Zuur zeg zo op je knie. Hoe gaat het daar nu mee? Beetje stijf of valt het mee?

Tallechie heeft gisternacht lekker geslapen. Fijn meid. Leuke foto’s van Veale.

Tine, dat klonk als een leuke dag voor je zoon. Traktatie klonk ook jammie. :9 Succes met de paardentandarts en het rijden van Rembrand.

Jenkins gaat lekker sparen voor een ander tuig. De keuze voor de kleur is al erg goed. Ik hou van bruine tuigen. :j Ook nog lekker gemend gisteren zo te zien.

Welkom Cobiie. Prachtig paard heb je!

IT heeft lekker gemend met Wobbe! Wat heb je gekookt?

Maisie hoe ging je les?

Happytime, waarom is de wedstrijd zondag afgelast?

Jelleee, sterkte met je hondje :(:)

Grote schoonmaak ga ik dit weekend doen. Met dit weer is dat heerlijk. Alles lekker schoon en fris!

Biancacoo: Binnenkort is het weer langer licht, kun je mooi vaker trainen en dan zie je uiteindelijk wel vooruitgang. Gewoon rustig opbouwen en veel overgangen rijden.

Ik heb gisteren niet gemend, maar wel even lekker op Bart gereden. Hij was redelijk los, heb ook nog even een sprongetje gemaakt. Bart sprong zelfs over de witte hekjes, terwijl hij daar normaal met geen mogelijkheid overheen wil.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:13

poeltje, ik had speklapjes en soort van spinaziestampot gemaakt.

Tallechie je rust inderdaad ook wel uit van alleen ff liggen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:55

Middag.
mmm stamppot met spekjes. En hier zit ik dan met mijn bokes met choco (Boterhammen met chocoladepasta voor diegenen die het niet zouden verstaan)

Poeltje heeft gesprongen
Dribbel zit in de auto
Melody mist kracht: heb ik met Petra ook veel last van. Als je weinig tijd hebt trainen in het mulle zand, af en toe nog eens het slepen terug opnemen, veel overgangen maken, heuveltjes opzoeken.
VHU: zou beter haar menzweep eens meenemen naar de klas ~~}>
Zomertijd mag inderdaad beginnen te komen, maar hebben we dan weer niet eerst een tijdje dat het vroeger donker is ivm het verzetten van de klok?

Ik ga nog een beetje verder werken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:02

Ik ga even mijn strijkgoed weg brengen en even mijn fruit ophalen.

Ben vanochtend al even met de studie bezig geweest.

Tot later

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:13

bedankt allemaal.

oeh er staan steeds meer tweewielers te koop kan zowat bijna kiezen vanavond maar even een paar bellen want heb toch wel het liefst een 2de handse

nu weer aan het werk...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:16

leuke ava tallechie!! :)

(nu het toch over ava's gaat, laura die van jou doet het al een tijdje niet hier, ik zie alleen een rood kruisje..)

ik ga zo naar stal, met de auto toch maar :o moet m'n tuig enzo meenemen want ik ga morgen bij rosan tuigpoetsen :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:19

ik ga mee met poeltjes samenvatting :j
poeltje de wedstrijd is afgelast omdat iedereen een rit wil gaan rijden en voor 7 mensen gaan ze hun dag niet opofferen aan een wedstrijd.
we mochten het wel zelf door laten gaan...maar hoe doe ik dat als ik zelf ook mee rij?? :n
vandaag weer heerlijk buiten geklust,opgeruimt en jawel....zelfs mijn kledingkast heeft gisterenavond een opruimbeurt gehad :D
lekker alles opgeruimd! (en mijn zomerkleren een plank lager gelegd,kom maar op met die 20 graden....heb 3 nieuwe jurkjes die nog nooit gedragen zijn..)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:00

Ben weer terug

happytime goed bezig

naaltje dank je

succes op stal en succes met tuig poetsen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:54

L_Rivaldo schreef:
oeh er staan steeds meer tweewielers te koop

Klopt. Die van mij staat zelfs ook nog te koop :). Ik merk nu ook heel hard dat het weer mooi is. Krijg plots heel veel mailtjes voor informatie, de afgelopen maanden geen enkele geïnteresseerde.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:57

ha, stampot met spekjes.lekkerrrrr

tallechie´s hond is bang vergeten te worden, wij hebben ook de hond meteen gewoon overal bij gelaten, dezelfde regels gelden, hond op de grond, niet likken, en niet springen.
We hebben wel 1 poepluier van ons zoontje laten slingeren zodat de hond die kon besnuffelen ipv de baby te overenthousiast begroeten.
werkte prima.

vanmiddag melody aan de lange lijnen gedaan, ze doet zonder wagen precies hetzelfde als met , ze fokt zich op zodra ze wat aan het werk moet, dus ben eerst begonnen met zweepgewenning, en halthouden, ze staat nu rustig keurig stil als de zweep op haar rug ligt, dus dat is een stap vooruit.
Ze heeft goed gewerkt, en ik denk dat ik zo toch met haar kan trainen zonder dat ik haar in kan spannen.
Veel overgangen gedaan, ze werd steeds beter, gelukkig.

Tuigen poetsen, dat heb ik ook gedaan, gewoon lekker onder de kraan, voordeel van zilco , haha

Verder is iedereen lekker bezig geweest vandaag, en laura, idd er staan steeds meer 2/wieler wagens op internet, leuk, heb je meer keus en kan je misschien vinden wat je zoekt..succes

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:53

Bianca, lastig dat melody zo snel opgefokt raakt, hopelijk wordt het met de tijd minder.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:56

even een kort berichtje. Heb knallende koppijn en wil alleen maar terug naar mn bed, maar wilde dit toch ff met jullie delen.

Vanmorgen om half zeven werd ik gebeld door de stalhoudster, was de friesse merrie gaan liggen en ze verwachtte dat het veulen eruit zou komen. Dus ik daar als een idioot naartoe gecrost en inderdaad ik was nog geen 5 minuten daar en de vruchtblaas werd al zichtbaar.
Zo is om 7 uur vanmorgen "ons" merrieveulentje 'Lotte' geboren.
Alles is allemaal goed gegaan, echt een keurige bevalling volgens het boekje en moeder en kind maken het heel goed.

Afbeelding
half eruit

Afbeelding
net opgestaan

Afbeelding
5 minuten buiten, nog geen 3 uur oud en ze draaft al!

Afbeelding
lekker onbevangen de wereld verkennen

Afbeelding
maar dan ook lekker van het zonnetje genieten terwijl mama op wacht staat.

Groetjes, lacuna

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 18:23

Wat een mooi veulen, Lacuna! Gefeliciteerd! :):)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:29

Gefeliciteerd met de geboorte van Lotte *\o/*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:33

knap veulen lacuna gefeliciteerd, daar mag je de komende tijd wat mij betreft meer fotos van plaatsen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:15

Ah wat een leuk veulen! Schattig hoe ze al zo snel actief zijn he. Gefeliciteerd! :D

Maisie, als het goed is heb ik binnenkort wel een ideal luxe marathon tuig :P maar heb je nu niks aan haha!
Morge ga ik iig mijn hoofdstel op halen en dan even onderhandelen over de rest van het tuig :D

Rijden jullie eigenlijk met slagriem? Ik laat er wel 1 maken in de kleur van mijn tuig, vind het toch wel veilig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:15

mooi veulen :j gefeliciteerd!

Ik had een prima humeur.
tot ik net een mailtje lees... en nu ben ik echt chagrijnig.
Rafiki heeft blijkbaar flink achter de lammetjes in dat weiland waar hij en wobbe staan aan lopen rennen/schoppen/bokken etc.
(aan het mailtje te lezen leek het net een moordend mini hengstje :+ )
en het is nu blijkbaar niet meer verantwoordelijk dat hun nog bij de schapen met lammetjes in de wei staan.
Ivy en de shet van stalgenootje staan in een ander weiland en daar staan ook schapen met lammetjes/
en ivy en die shet doen blijkbaar ook niet echt vriendelijk tegen de lammetjes in dat weiland.
er is wel een weilandje waar van de zomer Wobbe & Rafiki in zouden gaan, tot Rafiki gecastreerd zou zijn.
maar daar kunnen geen 4 pony's tegelijk in....en Rafiki is bovendien nog hengst.
en dat kleine weilandje zoude ze eigenlijk pas vanaf 1 mei ongeveer op gaan (en is bedoeld voor max. 3 pony's als rafiki gecastreerd zou zijn)
dat weilandje is nu nog redelijk vochtig... en als ik ze daar nu al op zet hebben ze aan het einde van de zomer geen gras meer over.
(lees: ik denk dat ze in een maand tijd al het gras al op hebben.... laat staan als het eind augustus is)
*zucht* wat moet ik hier nou weer mee....
ik ben iemand die het het allerliefste alá minuut oplost... maar dat gaat nu niet.
het is ook zo raar... Wobbe en ivy hebben dit nóóit gedaan, echt nóóit eerder.
Van Rafiki kan ik het nog wel begrijpen, maar hij mag wel wat rustiger aan doen met de lammetjes.
en de shet van stalgenootje is zo huppelig af en toe... die steekt vast Ivy aan :+

Ik zie zelf maar een paar opties:
* Rafiki & wobbe de ene helft van de dag op het kleine stukje wei --- Ivy en shet van stalgenootje de andere helft van de dag
* alle 4 de pony's de hele dag binnen laten ( :n )
* Rafiki laten castreren en samen met wobbe&Ivy op het kleine stukje weiland (alleen wat moet stalgenootje dan met haar shet?)

iemand nog andere ideeën?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:41

@Lacuna ...wat een lieve moeder en prachtig gezond veulentje... :+: sterkte met je hoofdpijn, je hebt dat vaak is het niet?
@IT onze Freddy kon ook niet bij de schapen, hij rende er ook continue achteraan. Geen idee of dat nu wel zou kunnen. Moet wel zeggen dat hij ook wel een enorme draak was toen hij nog hengst was en vlak na zijn castratie }:) . Hij is nu gewoon grappig.
Zie dat je nog wat hebt ge-edit, met castreren is het niet direct gedaan met deze fratsen en je weet ook niet zeker of het ophoudt eerlijk gezegd....
@Jenkins, gezellig dat je weer meepraat :j slagriem is bij die van ons echt niet nodig want ze bokken niet. Zou ik een paard/pony hebben die bokt zou ik er direct een omdoen en er nooit meer af. Heb een keer op de wagen gezeten met een bokkend/slaand paard (niet een van mij thank god), dat wil je echt niet vond het doodeng.
@Tallechie gek beest Dribbeltje. Hij vond het denk ik mooi opgeruimd :+ Wij vonden onze katten trouwens enger met een baby. Ze vinden het huilen van een baby eng en dan wilden ze naar de baby toe, ook heeft een van de katten echt uitgehaald toen Han op mijn schoot lag te huilen. Dus onze katten heb ik jarenlang erg goed in de gaten gehouden. Ook dat ze niet in het kinderbedje gaan liggen enz.
@Cobii ben jij dat in jouw avatar, zo ja 8-) !

Nou de klas was braaf hoor -:) ze hebben erg hun best gedaan ~~}>
Poowns voor twee dagen eten/ drinken gegeven. Er wordt wel op ze gelet maar heb maar van alles in de bakken gedaan, vervelen ze zich niet.
Rizanta is vandaag voor mij gelongeerd, dus daar hoefde ik niet heen.
Heb zin in de komende dagen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:49

klopt ik wilde hem veranderen maar nooit zichtbaar hij roept steeds dat hij te groot is. Wil mij niet lukken.

Jeej lacuna toch een merrie gefeliciteerd

straks ook heel even maar stal voel mij helemaal niet lekker maar weet zeker als ik daar ben meer zal doen als verwacht.

Mijn oma ligt op de zaal en maakt het goed. Mijn moeder was van alles best geschrokken ook omdat ik 1.5 jaar geleden met kerst heb gezegt dat ik het gevoel had dat ze nog maar 2 jaar had. Dat kan ik niet echt uitleggen waarom. Gelukkig maakt ze het goed heb ook gelijk een kaartje opgestuurd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:55

@Lacuna, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lotte
@VHU, heb je dit weekend mendurance? ben het ffies vergeten.....
@Ivestoeter, wat vervelend dat ze achter de schapen aan gaan jagen... ik zou toch dan voor de 2 dagdelen gaan denk ik....