[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:33

Heb net besloten dat ik morgen ook maar ga stoeien met scheer apparaat. Moet nu zeker 3 uur wachten na het werk tot ze weer droog zijn. Niet leuk meer. Zeker niet als ik 's avonds laat les heb. Maar ook zoals vandaag, tot half 6 gereden, maar daarna kon hij dus niet meer de wei in. (haal ze nu rond 9 uur ofzo naar binnen) Dus morgen maar scheren, de pony dan ook maar gelijk, die is al een echte wollie. Baal er wel van, heb afgelopen jaren niet hoeven scheren. Maar goed, ik wil ook niet dat ze ziek worden en op deze manier staan ze ook wel heel erg lang op stal ipv in de wei.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:35

Zo, spannend, ik ga ook dit jaar voor het eerst scheren. Mooi apperaat gekocht, maar ik vind het ook een beetje eng.
Ik ga iig maar wat kalmeringspasta halen en sowieso op z'n vroegst morgen, want afgelopen vrijdag zijn ze pas geënt.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:21

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:55

hey ik zie dat je een rood mutje zoekt die heb ik wel. Oren kleiner gemaakt voor mijn pony's

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:56

Nou, de pony is kaal. Hij stond er super braaf bij. Nadat ik klaar was even in de (buiten)bak gefreestyled. Toen vond ik dat het hoofd er wel heel lelijk uit zag (dat had ik niet geschoren) met al die lange haren. Dus bij terugkomst op de wasplaats ook het hoofd nog maar gedaan (niet de oren hoor). Ik moest wel een beetje tegen hem praten (maar ja, dat doe ik toch al :P ), maar heb hem dus helemaal zonder enige verdoving ofzo geschoren. Nu nog de energie bij elkaar rapen om mijn paard te doen. Zijn hoofd hoeft gelukkig niet, zit niet lang in het haar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:33

Mooi dat het scheren goed is gegaan.

Heb vanmiddag een heerlijke buitenrit met de wagen gemaakt van anderhalf uur. Conditie is toch wel achteruit gegaan, maar hij was braaf. Was de eerste keer dat ik met hem naar buiten ben geweest

Tine waar heb jij 14 nov je debuut?
Dan heb ik mijn debuut ook, alleen ik ga gelijk officieel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:08

Bij psv de driesporen in onstwedde, is een onderlinge wedstrijd met ook dressuur voor menners. Ik hoop in januari echt te gaan starten, als we tenminste uit onze dip zijn gekropen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:13

Oeh stoer, mocht je er een over hebben hoor ik het graag :D..
Dat zou super mooi bij mijn rode 2 wieler passen. Ook zag ik van die endurance leidsels in de kleur rood met glas, vet gaaf :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:53

Zo ik ben net terug van wedstrijd! Was echt leuk, alleen jammer van het weer, moesten buiten losrijden, het ging eigenlijk niet zo goed, in het basisparcour durfde hij ze niet te laten lopen, waardoor ze erg sterk werden en het niet zo lekker liep, speel uw spel ging daarentegen wel super! Ik hoopte stiekem wel op een finaleplek omdat ik weet dat ze beter kunnen! Er zouden er 7 doorgaan naar de finale en ja je raadt het al we waren 8e, nu bedankte er iemand voor de finale dat we toch me mochten doen! En de finale ging super!!! Helemaal trots was ik, ze gingen hard als een mes door de boter:) in de finale werden we 2e dus hebben we toch maar even laten zien, dat we het dik verdient hadden om mee te doen in de finale :D al met al een super leuke dag gehad, maar ben echt gesloopt ga nu lekker slapen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:07

Gefeliciteerd !!!

Wij gaan zo op weg naar de wedstrijd. Moet rond 12 uur met Robijn. Heb er zin in.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:10

Succes Maisie.

Heb de wedstrijd van vandaag afgezegd. Met 2 weken mijn debuut met mennen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:35

Hoe zijn de wedstrijden gegaan?

*\o/* Abbey heeft voor de wagen gestaan!! *\o/* (wagen erachter, rondje hoefslag, naar het midden, super braaf, dus uitspannen)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:35

Super Stef.

Hier werd ik vandaag door de paardenbuurman weer eens aangehouden, normaal verteld hij best wel onzin. Maar hij moest mij even vertellen dat hij voor WIeneke zijn pet afneemt, wat een topknol zei hij, ik natuurlijk glunderen van oor tot oor.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:56

@maisie danku :o

@ sonjim complimenten zijn altijd leuk!

@ stef super zo hebben wij dat met de jonge pony ook gedaan en dan steeds verder uitbreiden :j

vandaag mochten de pony's lekker op het land staan, dat hadden ze echt wel verdient, Moby heb ik nog even aan de lange lijnen genomen, dat pakt ze super op, ik ben nu erg aan het twijfelen omdat gewoon lekker 2 a 3 keer in de week te blijven doen en dan in het voorjaar het werk voor de wagen weer op te pakken. of denken jullie dat het beter is om haar nog een vakantie te geven tot het voorjaar? ze is namelijk nog maar 3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:40

Robijn was erg braaf was bij mijn zijn 1e keer in een binnenbak maar hij liep er zo in. Ook het parcours heel gelaten en 2x foutloos gereden.

Daarna met Ferro. Dat ging ook super !! 4e plaats van de 18 enkelspan pony's. Ben ik tevreden mee. Zilco tuig staat m ook erg goed moet alleen het hoofdstel nog op maat maken.

@ marianne robijn is nu 3 jaar en 5 maanden en heeft nu zijn 2e wedstrijdje gelopen. Ik doe het wel erg op mijn gemak hij moet het wel leuk blijven vinden. Ik denk dat ie deze winter nog 3x mee gaat op wedstrijd. Ik denk dat het wel kan ook wel in 2-span alleen opletten dat ze niet overstuur raakt.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:04

@ maisie netjes gedaan!

de pony is gelukkig erg koel in haar hoofd en dat willen we inderdaad graag zo houden, ik wil in de zomer graag een paar in-outdoor wedstrijden met haar in het 2span rijden, ze is nu pas 2.5 jaar oud

nog een vraag want ik kan het nergens vinden!!
ik weet dat de leeftijd voor een pony voor de indoor 5 jaar is. naar het schijnt is dat voor outdoors weer anders,
wij willen graag met een pony van 4 de dressuur-vaardigheid in het 2span rijden, en de andere dag met een pony van 10 de marathon, maar is dat toegestaan, met die 4 jarige heb het regelement doorgekeken maar kon het niet duidelijk vinden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 21:17

netjes Maisie!

Abbey is trouwens sinds gisteravond helemaal kaal:
Afbeelding

En dan ben je zo aan het scheren, komen er spontaan zebrastrepen en cobwebbing tevoorschijn ;) Voor de mensen die twijfelden of ze Grullo was, hier het bewijs ;)

Afbeelding

Afbeelding[/

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:20

wat een mooierd!!!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:30

Wat een aparte verschijning.
Over de leeftijden weet ik niks.
Heb de regelementen al wel uitegprint maar nog niet gelezen.

Veale vanmiddag onder zadel gereden. Eerst even slof er aan om hem er meer door te krijgen. Dit lijkt te lukken.
Ik zat er zelf sinds tijden weer ontspannen op. Gaat wel goed komen maar geduld geduld en nog eens geduld.

Mooi Maisie dat de wedstrijden goed zijn gegaan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:22

marrianne schreef:
nog een vraag want ik kan het nergens vinden!!
ik weet dat de leeftijd voor een pony voor de indoor 5 jaar is. naar het schijnt is dat voor outdoors weer anders,
wij willen graag met een pony van 4 de dressuur-vaardigheid in het 2span rijden, en de andere dag met een pony van 10 de marathon, maar is dat toegestaan, met die 4 jarige heb het regelement doorgekeken maar kon het niet duidelijk vinden

In het disipliniregelement staat het op pagina 6.

Voor B dressuur L vaardigheid moet de pony 3 zijn. Voor de hogere dressuur moeten ze 4 zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:45

Even een vraagje. Is er geen B vaardigheid? Is het gelijk L?
En weet iemand evt nog een wedstrijd op 31 oktober waar ik aan mee zou kunnen doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:26

wedstrijden die goed gegaan zijn
blije stef, en wát een plaatje van een pony zo zeg! :9

wij hadden vandaag VD les :) diddle was kei braaf, en deed goed zijn best :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:14

nee er is geen b vaardigheid daar start je gelijk in de L.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:01

Wow Stef, wat een mooie pony!!!!!!

He Tallechie, wij zien elkaar wsl wel in Zeijen, daar wil ik ook heen met mijn paard. En vaardigheid start je meteen in de L.

Nou, gisteren is mijn paard ook geschoren. Nu maar hopen dat het echt verschil maakt en dat ik niet alsnog 3 uur moet wachten voor ze droog zijn. Vanmiddag weer prive menles met de pony, dus dan weet ik daarna wel of het scheren echt uitmaakt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:20

nou ik kon het goed merken gisteren. Het was natuurlijk al niet koud en in de binnenbak nog warmer. Je zag de ongeschoren pony's echt zeiknat er uit komen terwijl die van mij alleen ietsje zweet hadden onder borst en schoft.